Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei vain osaa keittää kahvia ja nyt tulee kahvinkeittokielto tähän perheeseen!

Vierailija
23.09.2020 |

Heittää aina ensin ne purut suodatinpussiin ja sitten summamutikassa vettä keittimeen. Aina tulee järkyttävän vahvaa kahvia. Nyt kun tulee töistä niin kiellän keittämästä kahvia. Aina saa kaataa puoli kannua pois ja keittää itselle uudet.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mieheni laittaa aika paljon kahvinpuruja ja usein en voi juoda sitä ollenkaan. Varsinkin aamuisin vatsani ei kestä sellaista. Ja mies laittaa just aamulla melkein tuplat siitä purumäärästä, mitä itse laittaisin :D

Mutta se ei ole vahinko, mies mittaa tarkasti ja ostaa vain jotain kalliita hifistelykahveja. Siksi harmittaakin kun pitää usein laittaa pari kuppia viemäristä alas.

Ja olen toki asiasta maininnut, mutta minkäs teet kun makumme on erilainen. Ja onhan se ihanaa kun aikaisemmin herännyt on laittanut kahvia valmiiksi. Juon sen niinä aamuina kun pystyn ja jätän muulloin juomatta ja keitän omat.

Miksi pitää laittaa viemäriin? Anna miehen juoda omansa ja tee itsellesi oman makusi mukaista.

Vierailija
42/56 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuo kielto mitään auttaa? Jos huomaa että ukko on kahvit keittänyt, nakkaa ne mäkeen ja keittää uudet.

Vai onko tarkoitus pompottaa miestä ja pitää kahvittomana?

On ainakin meidän huushollissa auttanut. Heitätkö muuten ruokaakin roskiin?

Miten ruoka liittyy kahvin keittämiseen?

No en minä ainakaan viitsisi kahvia turhaan nakata viemäriin. Vain siksi, että joku ei osaa keittää kahvia. Se on sama kuin heittäisi rahaa roskiin.

Osta termari ja kaada miehen kahvit siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei osaa käyttää kahvimittaa ja mitta-astiaa vedelle? Etsi sopivan kokoiset mitat kummallekin ainekselle, jotka kerran täyttämällä saa sopivan vahvuista kahvia.

Todellinen syyhän on siis se, että mies on liian laiska mittaamaan kahvia yksitellen kahvimitalla. Esim. 6 kuppia kahvia saa yhdellä desinmitalla kahvia ja kahdella täydellä muumimukilla vettä (6dl). Helppoa.

Sinun kahvikupillisesi on siis alle 1 dl? Kun osahan vedestä jää puruihin.

Suositeltu mitoitus on 6-7 g kahvijauhetta per 1 dl vettä. Pieneen määrään tuo 7 g, isompaan 6 g per vesi-dl.

Vierailija
44/56 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa AP, millaisella annostelulla itse keität? Mittaatko määrät tarkasti vai sinne päin, mutta laihemmasti kuin mies?

Ohjeita:

https://www.paulig.fi/kahvijutut/kuinka-paljon-kahvia-kuuluu-mitata

https://www.kahvi.fi/kahvi-juomana/kahvijauheen-annostelu.html

Vierailija
45/56 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mieheni laittaa aika paljon kahvinpuruja ja usein en voi juoda sitä ollenkaan. Varsinkin aamuisin vatsani ei kestä sellaista. Ja mies laittaa just aamulla melkein tuplat siitä purumäärästä, mitä itse laittaisin :D

Mutta se ei ole vahinko, mies mittaa tarkasti ja ostaa vain jotain kalliita hifistelykahveja. Siksi harmittaakin kun pitää usein laittaa pari kuppia viemäristä alas.

Ja olen toki asiasta maininnut, mutta minkäs teet kun makumme on erilainen. Ja onhan se ihanaa kun aikaisemmin herännyt on laittanut kahvia valmiiksi. Juon sen niinä aamuina kun pystyn ja jätän muulloin juomatta ja keitän omat.

Miksi pitää laittaa viemäriin? Anna miehen juoda omansa ja tee itsellesi oman makusi mukaista.

Koska mies keittää aamulla molemmille kahvin heti herättyään. Ja se on ihanaa ja kiitän siitä aina. Vähän se vaihtelee sitten millaista se kahvi on ja voinko sitä lopulta juoda.. ehkä 7/10 kertaa juon, muulloin menee viemäriin. Ei mieskään halua sitä kaikkea tietenkään juoda kun siinä on kahdelle ihmiselle.

Ja keitän minäkin meillä kahvia joka päivä. Itselleni, tai miehelleni, tai molemmille. Mutta aamut on miehen aina, koska nousee minua ennen.

Ei meillä ole ongelmaa asian suhteen, vaikka kyllä mua harmittaa kaataa kallista kahvia pois.

Vierailija
46/56 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska mies keittää aamulla molemmille kahvin heti herättyään. Ja se on ihanaa ja kiitän siitä aina. Vähän se vaihtelee sitten millaista se kahvi on ja voinko sitä lopulta juoda.. ehkä 7/10 kertaa juon, muulloin menee viemäriin. Ei mieskään halua sitä kaikkea tietenkään juoda kun siinä on kahdelle ihmiselle.

Ja keitän minäkin meillä kahvia joka päivä. Itselleni, tai miehelleni, tai molemmille. Mutta aamut on miehen aina, koska nousee minua ennen.

Ei meillä ole ongelmaa asian suhteen, vaikka kyllä mua harmittaa kaataa kallista kahvia pois.

Yrittäkää päästä yhteisymmärrykseen siitä, miten sitä kahvia keitetään. Hankkikaa mittakupit sekä jauheelle että vedelle. Esimerkiksi litran astia vedelle ja puolentoista desin astia kahvijauheelle, niin sillä tulee noin 7 kupillista valmista oikein annosteltua kahvia.

Vierailija
47/56 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta oma kahvinkeitin niin saatte kumpikin keitellä itse mieluiset kahvit

Vierailija
48/56 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun tulee töistä niin kiellän keittämästä kahvia.

Miksi et itse keitä kahvia valmiiksi ennen kuin mies tulee töistä?

Vierailija
49/56 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun tulee töistä niin kiellän keittämästä kahvia.

Miksi et itse keitä kahvia valmiiksi ennen kuin mies tulee töistä?

Vai kaataako mies vastaavasti sinun keittämäsi "kelvottomat" kahvit viemäriin?

Vierailija
50/56 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti et ap sitten kirjoittele tänne hetken kuluttua, että mitä mä teen. Mun mies on täysi laiskimus, eikä keitä koskaan kahvia.

Vierailija
51/56 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei osaa käyttää kahvimittaa ja mitta-astiaa vedelle? Etsi sopivan kokoiset mitat kummallekin ainekselle, jotka kerran täyttämällä saa sopivan vahvuista kahvia.

Todellinen syyhän on siis se, että mies on liian laiska mittaamaan kahvia yksitellen kahvimitalla. Esim. 6 kuppia kahvia saa yhdellä desinmitalla kahvia ja kahdella täydellä muumimukilla vettä (6dl). Helppoa.

Suositeltu mitoitus on 6-7 g kahvijauhetta per 1 dl vettä. Pieneen määrään tuo 7 g, isompaan 6 g per vesi-dl.

Moccamasterissa näyttää 2 kuppia olevankin 2,25 dl, johon siis kaksi kahvimittaa.

Kahvikuppina mulla on yleensä arabian vanha 1 dl kuppi.

Vierailija
52/56 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutteripannu? Täyteen vettä ja täyteen kahvia- ei voi mokata. Jos ei kiuhauta sitä.

Vierailija
53/56 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutteripannu? Täyteen vettä ja täyteen kahvia- ei voi mokata. Jos ei kiuhauta sitä.

Kapselikeitin. Ei ole kiuhautuksen vaaraa. Joitakuita tosin haittaa "jäteongelma".

Vierailija
54/56 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pressokannu

Vierailija
55/56 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika fiksu äijä. Pitää ottaa kanssa käyttöön kun ei jaksais keittää ite ;D

Vierailija
56/56 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moccamasterissa näyttää 2 kuppia olevankin 2,25 dl, johon siis kaksi kahvimittaa.

Kahvikuppina mulla on yleensä arabian vanha 1 dl kuppi.

Moccamasterin kahvimittahan onkin varsinainen löylykauha.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan