Homeopatiasta apua unettomuuteen?
Ajattelin kokeilla vielä homeopatiaa tähän unettomuuteen,auttaisiko.Olen joutunut syömään yli 20 vuotta erilaisia unilääkkeitä,ja nukun huonommin kuin koskaan.Parina iltana en ole nyt ottanut enää lääkkeitä,eka yönä nukuin kolmesta yhdeksään,mutta viime yönä sain unta vasta kuuden jälkeen aamulla ja unta riitti kolmisen tuntia.
Paikkakunnallani ei ole homeopaattia,saako luontaiskaupasta ostettua niitä valmisteita ja osaavatko myyjät neuvoa? Vai voiko vaan soittaa jollekin homeopaatille ja kysyä neuvoja?
Kommentit (244)
Luulisi silloin olevan ihan järkevää miettiä omaa lääkkeiden käyttöään, tarvittaessa poistaa turha käyttö ja miettiä riskit.
En silti näkisi vesitippoja tarpeellisina.
ap toivoo,että pysyttäis tässä alkuperäisessä aiheessa...eli onko homeopatiasta apua unettomuuteen,koska lääkkeistä ei enää ole minun tapauksessani.Voltarenista voi joku halutessaan avata oman keskustelun.
Tähän väliin muistutus todellisuudesta herkkäuskoisille ja muille harhaisille. Homeopatia on huuhaata ja humpuukia. Sillä on sama vaikutus kuin noitatohtorin loitsuilla. Vaikuttavat ainesosatkin ovat samoja. Eli ei mitään.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 07:56"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 22:16"]
Tiedättekö mitä minua oikein kovasti harmittaa? Tuli saamari ostettua 97 eurolla kasan minulle tuttuja jo entuudestaan olevia homeoplaceboita eilen ja vasta sen jälkeen sain lukea tästä aineesta. Nyt joudun taas lähtemään ostoksille kun olisin voinut ostaa kaikki samalla kertaa. Oikein hirveesti harmittaa! Täällä on kyllä Life kauppa lähellä mutta olisikohan sitä siellä? Kyllä se olisi niin kätevää kun niitä sais lähiapteekista. Kas kumma etteivät ota niitä sinne myyntiin niinkuin nyt euroopassa yleensä niitä myydäänkin. Ihmettelen minä vaan että kuinka apteekit antavat hyvät rahat valua muualle? Mitä apteekkien edustajat ovat mieltä tuosta asiasta? Eikö teitä raha kiinnosta ja uudet aktiiviset asiakkaat?
[/quote]
Ei hyvää päivää niitä apteekista osteta ikinä! Ovat niin kuten tuo yksi jänkkääjä eli pitäkööt ihan ne omat lääkkeensä kun ei ole edes koulutusta homeopatiaan. Hakaniemen apteekista homeopaattipuolelta voi tilata kotiinsa tai Apilasta. Ei ole kallista!
[/quote]
Apila unohtui juu!
Lääkeyritykset ovat isoja ja lääkkeitä myydään paljon. Niitä mainostetaan monessa paikkaa. TV, radio, lehdet, netti ja jokapuolella ja niinkuin ollaan nähty niin keskustelupalstoilla on maksullisia poikia ns kirjoittamassa vähättelevään sävyyn homeopatiasta. Eli saavat siitä palkkaa. Olen huomannut jo niin monissa aiheissa liittyen tähän homeopatiaan sekä kaikissa aloituksissa, että työkuva on selkeä kuka hoitaa ja mitä. Eli työkuva on selkeä. Homeopatiaan liittyvät aiheet pojat ovat sörkkimässä heti mutta apteekkiasiat ovat apteekkiedustajat kommentoimassa. Eikä pienintäkään virhettä siinä. Halusin taas vaan nähdä että vaikka sekoitin homeopatian kovastikin apteekkiin niin pojat olivat hiljaa. Mitä tuohon apteekkiin ja homeopatian myyntiin liittyy niin apteekit ovat mitä todennäköisemmin tehneet niin kovat sopparit lääkeyhtiöiden kanssa etteivät ikinä pystyisi ottamaan niitä myyntiin, poikkeus yksi. Lääkeiden myyntiä homeopaattiset valmisteet ei edistä. Niiden myyntiä edistää huonot elämäntavat, huono ruokavalio sekä lääkkeiden käyttö.
[/quote]
Oot kyllä hauskasti sekaisin, ihan kiva lukea näitä aivopierujasi. Taitaa olla niin päin, että jotkut homeopatian kyylät saalistelee näillä nettipalstoilla väsyneitä äitejä omien troppiensa myynnin toivossa. Ja jos yksi apteekki voi ottaa valikoiminnsa homeopatian, kun kyseinen apteekkari oli tulokseen hinnalla millä hyvänsä pyrkivä tapaus (myynnissä oli mm. Ässäarpoja) niin mikä laki estäisi muita tekemästä samoin? Puhut asioista, joista et tiedä mitään.
Apteekit eivät halua ottaa valikoimiinsa tuotteita, joiden uskottavuus ja imago on sellainen, kuin homeopatialla on. Ja älä jankkaa Sveitsistä, sveitsiläiset harvemmin käyvät suomalaisissa apteekeissa.
Lisäksi olisi kiva kuulla mitä ap:n unille kuuluu.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 12:36"]
Ei kannata edes vastailla näille: en usko tyypeille. Se on vain valtaisaa tiedon puutetta, jota kirjastot ja netti on tulvillaan. Heillä on muut intressit kyseessä kuten se, että omat tiedot ovat puutteelliset ja asetettu kyseenalaiseksi. Siihen ei ole Suomessa totuttu kun täällä aina arvostettu koulutusta vaikka se olisi hyvin suppeaa. Ja minä seurannut tätä keskustelua jo kymmeniä vuosia ja naureskellut!
Itse en aseta lääkärien tietämystä kyseenalaiseksi mutta toivoisin vaihtoehtolääkäreitä satamäärin lisää, sillä monet sairaudet voidaan hoitaa ilman lääketehtaiden sivuvaikutusdropeilla (ei kylläkään kaikkia).
Tietääkseni meillä suomessakin apteekkarit osasivat tehdä tämäntyyppisiä yrttisekoituksia moneen vaivaan. Sitten tuli tämä lääkebisnes tilalle ja tuo arvokas taito katosi!
[/quote]
Minkä tyyppisiä yrttisekoituksia tarkoitat? Oletko sinä siinä käsityksessä, että homeopaattisessa valmisteessa on yrttejä? Voin kertoa, että niissä ei ole. Se että niissä olisi yrttejä EI OLE niiden vaikuttavuuden takana, kun niissä ei ole. Vaikutuksen saa aikaan plasebo tai se, että tila paranee itsestään. Tai näiden yhdistelmä.
Muuten olen kyllä samaa mieltä, että lääketeollisuudella on liian iso osa parantamisessa, todellakin.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 21:32"]
Ai ihanaa! Kyllä elämä on ihanaa kun voi luottaa elämään ja sen ihanuuteen. Säälittää vaan noi ihmiset jotka tuntevat sisällään niin paljon ahdistusta että niillä näyttäisi menevän järki homeopatian salojen etsimiseen. Aihe homeopatia tuntuu kyllä olevan elämääkin suurempi juttu ja tuntuu että kiinnostus on kohisten noussut viimeaikoina. On se homeopatia aika KOVA juttu näköjään kun aihe niinkin paljon kiinnostaa. Mitäs sanotte muut? Eikö olekin? Tähänkin aloitukseen on sadat kiinnostuneet näyttänyt kiinnostustaan homeopatiaa kohtaan (kysellen mitä se oikein sisältää).
[/quote]
Kyllä minä (en ole sata ihmistä, ihan vain yksi) tiedän, mitä se sisältää, halusin vain herätellä homeopatiaa käyttävätkin tietämään sen. Ettei kukaan hoida itseään sellaisella, millä ei hoitaisikaan, kun tietää vähän enemmän. Mutta jos edelleen sen jälkeen henkilö kokee homeopatian käyttämisen arvoiseksi, niin minua se ei haittaa tippaakaan. Mieluummin vain kaikki terveinä kansalaisia töihin veroja maksamaan.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 09:29"]
Lapsien ja eläiten hoidosta ja siitä, miten ne vaivat parenavat muutenkin usein itsestään, eli homeopatialla ei ole asian kanssa tekemistä:
En voi uskoa, että viikkoja ja joskus jopa kuukausia tai vuosia jatkuneet sairaudet/vaivat paranevat SATTUMALTA juuri silloin kun homeopaattisten valmisteiden käyttö aloitetaan. Kun ensin on yritetty tuloksetta ihan kaikkia mahdollisia muita hoitokeinoja, lääkkeitä jne. Näitä tapauksia on kuitenkin useita, milloin sattuma ei sitten enää ole sattumaa? Ja ei, en väitä, että ne toimisivat kaikilla, ihan kuten lääkärinkään määräät lääkkeet eivät toimi kaikilla. Mutta joillain toimii, eikä kyse varmasti ole pelkästä sattumasta. Ei ole pakko uskoa jos ei halua, mutta antakaa toisten uskoa siihen mitä kokevat.
[/quote]
On myös sanottu, että huolestuneen omaisen rauhoittuminen säteilee eläimeen. Toisaalta ihmettelen kyllä itsekin vähän sitä, että jos omistaja alunperin luotti koulu(eläin) lääketieteeseen, niin eikö sieltä saatu hoito jo rauhoita omistajaa niin, että eläimenkin ongelma väistyisi?
Miksi se on juuri homeopatia, jonne joku menee ehkä vähän skeptisenäkin, joka saa omistajan rauhoittumaan ja --> eläimen elimistön rauhoittumaan ja korjaamaan epätasapainon?
Vai onko se se tunne, kun tuntuu, että meidät otetaan vakavasti ja kuunnellaan kaikilta kanteilta?
En tiedä. Ei kaikkea voi selittää. Meille opinnoissa luennoineet lääkäritkin sanoivat, että homeopatia on ihan ok, jos sillä joku paranee eikä jätetä tärkeämpiä hoitoja antamatta. Heille ei ole ongelmaa, millä joku paranee, kunhan paranee. Olen kyllä samaa mieltä.
Silti minusta on tervettä tiedostaa, että homeopatiassa ei ole yrttejä tms. vaikuttavia aineita yhtään, vaan siellä parantaa ne sata kertaa tässäkinnketjussa todetutvravisteluenergiat ja vedellä oleva muisti yrtistä. Uskokoon ken tahtoo. Itse haen apua mieluummin jostain muualta.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 14:29"]
Ai ihanaa! Kyllä elämä on ihanaa kun voi luottaa elämään ja sen ihanuuteen. Säälittää vaan noi ihmiset jotka tuntevat sisällään niin paljon ahdistusta että niillä näyttäisi menevän järki homeopatian salojen etsimiseen. Aihe homeopatia tuntuu kyllä olevan elämääkin suurempi juttu ja tuntuu että kiinnostus on kohisten noussut viimeaikoina. On se homeopatia aika KOVA juttu näköjään kun aihe niinkin paljon kiinnostaa. Mitäs sanotte muut? Eikö olekin? Tähänkin aloitukseen on sadat kiinnostuneet näyttänyt kiinnostustaan homeopatiaa kohtaan (kysellen mitä se oikein sisältää).
[/quote]
Kyllä minä (en ole sata ihmistä, ihan vain yksi) tiedän, mitä se sisältää, halusin vain herätellä homeopatiaa käyttävätkin tietämään sen. Ettei kukaan hoida itseään sellaisella, millä ei hoitaisikaan, kun tietää vähän enemmän. Mutta jos edelleen sen jälkeen henkilö kokee homeopatian käyttämisen arvoiseksi, niin minua se ei haittaa tippaakaan. Mieluummin vain kaikki terveinä kansalaisia töihin veroja maksamaan.
[/quote]
Pojat tossa kirjoitti aikaisemmin paljonkin sinä taas olet nainen!
Eli jatkat samoja hommia. No hyvä niin, tyylisi ei ole niin provosoiva ja eipä ollut ekalla pojallakaan. Oikein kiva oli hän, korrekti ja hyvin pystyi keskustelemaan tyylikkäästi että terveiset vaan sinne. Minua ei niinkään toi aihe kiinnosta joten en lähde mukaan sen enempää väittelemään mutta eiköhän niitä riitä. Hyvää syksyn jatkoa toivottaen ...
Ap tässä...nukuin viime yönä klo 1-8,välillä heräsin klo 5,kun puoliso nousi töihin,valvoin vajaan tunnin ja jatkoin sit unia.
Kyllä se tästä vielä iloks muuttuu...
Olen satavarma, että viikon kuluessa ap nukkuu täydet yöt kuin pikku possu eikä 20 vuoden unettomuuskamppailuista ole enää kuin paha muisto vain, kiitos tuon ah niin hämmästyttävän tehokkaan homeopatian. :D
[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 14:53"]
[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 14:29"]
[/quote]
[/quote]
Pojat tossa kirjoitti aikaisemmin paljonkin sinä taas olet nainen!
[/quote]
No hyvä, että et sekoita minua poikiin. Mitkä viestit olivat poikien? Laitapa numeroa tähän.
Hienoa ap! Eipä ollut turha homma sittenkään.Saattapi olla että turvaudut homeopatian voimaan seuraavan vaivan kanssa, eiks vaan? Kokeile muita hoitomuotoja kans kuten akupuntio. On hillitön homma. Mun akupunktio guru antaa hienoja ohjeita ja myös rokotteasiaan sain vastauksen. Tiedätte kenties kuka tämä "guru" on?
Nosto. Ap:n kuulumisia täällä skeptikko kaipailee.
No,en oo nukkunu...unet jää joka yö 4-6 tuntiin,joskus nukahdan klo 24,nukun kolmeen ja valvon 3 tuntia,nukun sit 3 tuntia.Tai sit valvon kahteen ja nukun sit klo 6-8 :aan...
Menen huomenna käymään siellä homeopaatilla,joska löytyis täsmälääke.
No, pysy lujana erossa niistä lääkkeistä, saisit luonnollisen unesi takaisin. Vaikka olen skeptikko, haluaisin toivoa, että saat sieltä homeopaatilta apua! Ihan itsesi takia. Se olis se 4 viikkoa raja erossa unilääkkeistä, että sen jälkeen ero niistä ei aiheuttaisi enää unen katoilua... Nukuit siis ilmeisen huonosti myös niillä?
Mulla on auttanut tässäkin ketjussa mainittu juomajauhe Instatnt Reishi, mutta otan sen aina aamulla. Se saa mulle iltaisin väsymyksen ja pirteyttä päivään. Entä miten suuria annoksia melatoniinia olet kokeillut? Silloin kun sulla oli unilääkkeitä, niin yhdessä niiden kanssa se ei tietysti ehkä vaikuta niin tehokkaasti, mutta nyt kun sulla ei ole niitä, niin kannattaiskohan kokeilla melatoniinia jollain kunnon annoksella?
Juu,kiitos tsempeistä,aion pysytellä erossa lääkkeistä nyt...ja tiedän,että tän hetkinen univaikeus johtuu juuri tuosta vierottumisesta ja että kestää aikansa.
Ja en enää siis nukkunut niillä lääkkeilläkään hyvin,jouduin joka yö hakemaan Tenoxia,ja odottelemaan yli tunnin unta,ja silti saatoin herätä esim.klo 5 ja valvoa tunnin kaks ja nukahtaa sit,tai joskus unet vaan loppu siihen viiteen,eli välillä lääkkeidenkin kans unta tuli vain se 4-5 tuntia.
Melatoniinia oon ottanut 1-6 mg,en osaa sanoa,oliko mitään apua,aika monta vuotta jo käytin.Lopetin nyt senkin.
Olen juonut reishi-kahvia puolisen vuotta,iHerbistä tilannut,tavan kahvia en juo kuin joskus.
Kyllä alkaa olla vitsit vähissä yön hiljaisina tunteina,kun kello on jo kaksi tai enemmänkin,eikä nukkumatti näy eikä kuulu...
Homeopatia on huijausta ja humpuukia!
Eli onko siis niin, että usko homeopatiaan kumpuaa lääkkeiden pelosta? Ei uskota lääkkeiden järkevään, turvalliseen ja osaavaan käyttöön omalla kohdalla?