Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Homeopatiasta apua unettomuuteen?

Vierailija
24.11.2013 |

Ajattelin kokeilla vielä homeopatiaa tähän unettomuuteen,auttaisiko.Olen joutunut syömään yli 20 vuotta erilaisia unilääkkeitä,ja nukun huonommin kuin koskaan.Parina iltana en ole nyt ottanut enää lääkkeitä,eka yönä nukuin kolmesta yhdeksään,mutta viime yönä sain unta vasta kuuden jälkeen aamulla ja unta riitti kolmisen tuntia.

Paikkakunnallani ei ole homeopaattia,saako luontaiskaupasta ostettua niitä valmisteita ja osaavatko myyjät neuvoa? Vai voiko vaan soittaa jollekin homeopaatille ja kysyä neuvoja?

Kommentit (244)

Vierailija
61/244 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 20:13"]

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 18:43"]

Yleensä nukahtamislääkkeitä suositellaan käytettäväksi 3 kk, max. Sinä olet käyttänyt 20 vuotta. Olisikohan siinä homeopatiaa, että lopetat ne joksikin aikaa.

[/quote]

Eikö kukaan lääkäri ole tätä maininnut?

[/quote]

Kyllähän ne aina yrittää, mutta ei koukkuun jäänyt ihminen pääse niistä kovin helposti eroon :( 20 vuotta sitten taju unilääkkeiden käytöstä oli toisella tasolla kuin nykyään. Lääkärit määräsivät niitä suht surutta ja pitkäksi aikaa. Moni jäi koukkuun. Vaikka se on ihan väärin. 

Osa potilaista ei todellakaan halua eroon unilääkkeistään, koska nukkuu niiden avulla ilmeisesti riittävän hyvin.

Ongelmia syntyy kaatuilusta ym. mitä ne etenkin vanhoille aiheuttavat sivuvaikutuksina.

Sorry, taas vähän ot. Mutta sentään unettomuudesta, ei Voltarenista ;)

Vierailija
62/244 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 18:41"]Mitkä ovat teidän mielestänne ne tehoikkaimmat homeoplacebo valmisteet? Minä en voi elää ilman yskäntippoja, arnica, hepar sulfur, aconitum. Mitäs ne on teillä? [/quote]

Kannattaako kertoo, kohta lääkevirasto omii ne apteekkituotteeksi kun se placebo vaikuttaa reseptilääkkeisiin:)))))

No, nuxvomica on yksi laajavaikutteisin aine homeopatiassa. Minä myös saan hyvän unen tällä placebolla kun otan 5 helmeä iltaisin kielen alle. Ja voi kauhistus kokeilin kyllä näitä ei placebo lääkkeitäkin. Lensivät kyllä äkkiää kun olo oli niin ´´sairas´´

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/244 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

KIITOKSET! Tämän tulostan ja laitan kehyksiin vuorenvarmasti! 

Vierailija
64/244 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 20:13"]

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 18:43"]

Yleensä nukahtamislääkkeitä suositellaan käytettäväksi 3 kk, max. Sinä olet käyttänyt 20 vuotta. Olisikohan siinä homeopatiaa, että lopetat ne joksikin aikaa.

[/quote]

Eikö kukaan lääkäri ole tätä maininnut?

[/quote]

Koskaan ei ole kukaan lääkäri auttanut vähentämään lääkekuormaa,päinvastain aina vaan lisätty määriä ja muita lääkkeitä entisten lisäksi.Olen itse joutunut monta kertaa sanomaan,että kiitos ei,en aloita enää uutta lääkettä enkä nosta annosta.

Pahimmillaan minulla on mennyt ainakin 5  psyyke+unilääkettä.Itse olen itseni vierottanut niistä ajan kuluessa.Olen käynyt työterveydessä ja psykatreilla.

Työterveys ehdotti aikoinaan jopa Rohypnolia unettomuuteen,liekkö sitä edes enää käytössä,mutta se oli siis todella nopea vaikutteinen ns.esilääkkeenä käytettävä lääke,onneksi itse tiesin,mikä lääke kyseessä ja kieltäydyin.Siitä se vasta lysti olisi alkanut.Myös Xanoria ehdotettiin työterveydessä,yksi psykiatri meinasi saada minut syömään Zyprexaa...nämä ehkä pahimpia ehdotuksia,joita siis en huolinut.

Vierailija
65/244 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 19:42"]

Heippa! Mulle auttoi niin yksinkertainen aine kuin laventeliöljy. Eli minä en päässyt illalla uneen, kun pääsin, niin sitten kyllä unta olisi riittänyt. Mutta siis uni tuli yleensä kolmen aikoihin ja ylös piti nousta seiskalta. Pari vuotta oli näin jatkunut, olin kokeillut valeriaanaa, magnesiumia, kamomillaa ja melatoniinia tuloksetta. Kokeilin epätoivoissani jopa nukahtamislääkettä, se teki sen, että nukahdin kyllä mutta heräsin parin tunnin päästä, eikä uni enää tullut. Ostin laventeliöljyä ja laitoin sitä muutaman tipan tyynyliinaan ja uskomatonta, mutta se auttoi. Nyt olen nukkunut hyvin jo monta kuukautta, 7-8 tuntia yössä. Voisitko tuota kokeilla, maksaa muutaman euron pullo ja siitä tiputtelee ties kuinka kauan.

[/quote]

Tuota laventeliöljyä on minulla pullo yöpöydällä,joskus olen sitä laittanut,mutta en huomannut oikein mitään apua...Pitäis varmaan sitäkin taas koittaa uudestaan.

Vierailija
66/244 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh onpas täällä vilkasta...ap siis tässä.

Viime yönä valvoin aamuviiteen,nukuin yhdeksään.Kävin luontaiskaupassa ja sain Dr.Reckeweg R14 tippoja.Hain myös sairaslomaa muutamaksi päiväksi.

Olen päättänyt,että kokeilen vielä tämän hoidon,sanokoot epäilijät,mitä sanoo.

Mitä se kertoo,että yli 20 v olen syönyt erilaisia unilääkkeitä,ja olen vaan huonommin alkanut nukkumaan,alussa riitti Imovane 1 tbl,nyt menee siis 4 eri lääkettä.Kiitos lääketieteen.

Onko suosituksia hyvästä (nais)homeopaatista Kuopio-Kajaani akselilla?

Vierailija
67/244 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioitettu homeopaatti! Todella hienoa että vaivauduitte kirjoittamaan tänne maallikkojen osastolle. Olemme vilpittömästi iloisia siitä!  

Vierailija
68/244 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 20:37"]

Huh onpas täällä vilkasta...ap siis tässä.

Viime yönä valvoin aamuviiteen,nukuin yhdeksään.Kävin luontaiskaupassa ja sain Dr.Reckeweg R14 tippoja.Hain myös sairaslomaa muutamaksi päiväksi.

Olen päättänyt,että kokeilen vielä tämän hoidon,sanokoot epäilijät,mitä sanoo.

Mitä se kertoo,että yli 20 v olen syönyt erilaisia unilääkkeitä,ja olen vaan huonommin alkanut nukkumaan,alussa riitti Imovane 1 tbl,nyt menee siis 4 eri lääkettä.Kiitos lääketieteen.

Onko suosituksia hyvästä (nais)homeopaatista Kuopio-Kajaani akselilla?

[/quote]

Mulle ei R-tipat ole auttaneet vaan tavalliset homeopaattiset eli yksittäiset aineet kuten nux vomica D6 jne.....

Vierailija
69/244 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 17:57"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 15:03"]

Minä olen saanut hoidettua koiran pahoja ihottumia homeopatialla. Eikä kyse voi olla pelkästään placebosta koiran (tai esim. ihan pienen lapsen) kohdalla. Kyllä minä suosittelen kokeilemaan ainakin :)

[/quote]

Ei niin, siinä on kyse siitä, että kyseiset tilat menevät ohi aivan itsestäänkin. 

[/quote]

Jaa että kuukausia jatkuneet pahat ihottumat, joihin ei ole lääkäriltä saadut lääkkeet auttaneet kuin väliaikaisesti (eli sen aikaa kun lääkekuuri on päällä) ihan sattumalta yhtäkkiä paranee lopullisesti samaan aikaan homeopatian aloittamisen kanssa? Aikamoista sattumaa, kun tällaisia esimerkkejä on kuitenkin useita muitakin kuin tämä omani.

Vierailija
70/244 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 17:49"]

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 17:42"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 11:25"]

Miten ne minulla toimivat on minulle se oleellinen asia ei sitä mitä sisältävät. Annetaan se ilo teille pohtia jota niin innolla teettekin. Jos ette huomannut niin ap haluaisi ratkaisuja. Teillä ei näytä olevan uusia sellaisia ja vanhat ovat jo kokeiltu ns huonolla menstyksellä. Joten jos jokin auttaa niin sehän on se pääasia vai? 

[/quote]

Todellakin oli uusia ratkaisuja, vieläpä tehokkaiksi todettuja; ap voisi mennä uniklinikalle tutkimuksiin, että onko jokin uniapnea tms vaiva, joka unta häiritsee. Se on nimittäin oikeasti yleistä, että näin on. Ainakin niiden potilaiden parissa, jotka ovat lähetteen sinne klinikalle saaneet esim. työterveydestä. Meillä vain aivan liian harvoin tutkitaan unettomuuden syy. Toisin kuin muiden sairauksien, esim. päänsäryn syy tutkitaan jo huomattavasti useammin. Mutta ei tietenkään, homeopatiapilleriä vaan naamaan, se se ratkaisee vaikean unettomuusongelman!

Kappas vaan, kun ei ole tullut ketään tähän ketjuun kertomaan, että juu, käytin vahvoja unilääkkeitä, mutta homeopatia auttoikin, kun vaan ymmärsin sitä kokeilla! No, missä ne tarinat ovat?

[/quote]

No mulla on uniapnea ja käytän homeopatiaa voidakseni nukkua. Onko jotain sanottavaa?

Hyvä ettei ole!! Lääkäri sanoi tapauksestani, että vain leikkaus auttaisi, johon en suostunut ja sitten toinen lääkäri sanoikin, että hyvä ettet suostunut se on jo vanhatapa eikä niin enää toimita. Molemmat lääkärit erikoislääkäreitä tähän vaivaan!

Onko nyt sanottavaa?

[/quote]

Hoidetaanko uniapneaasi millään muulla tavalla? Jos ei, niin miksi ei?  Leikkaushan ei olekaan enää tärä päivää uniapnean hoidossa, sen sijaan kisko tai cpap on. Sullako ei ole niitä? Miksei?

Vierailija
71/244 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon Sveitsi-juttuun:  "Tämä käänteentekevä raportti vahvistaa homeopatian olevan kustannustehokasta ja hyvin toimivaa ja vailla sivuvaikutuksia"

Tämä ei vielä todista mitään siitä, että homeopatiassa vaikuttaa jokin sen oma mekanismi. Plasebovaikutus riittää saamaan aikaan tämän johtopäätöksen. Sinänsä olisi hyvä miettiä, kannattaisiko sitä hyödyntää terveydenhoidossa enemmän.

"Arviointiraportti vahvisti perustutkimuksen ja ihmiskokeiden perusteella homeopaattisten valmisteiden tuottavan säännöllistäviä (tasapainottavia tai normalisoivia) vaikutuksia sekä määrättyjä muutoksia soluissa ja elävissä organismeissa"

Ei vielä todista homepatiasta löytyvän omaa vaikutusmekanismia. Sama tulos saadaan aikaan plasebolla (ihminen rauhoittuu -> elimistö tasapainottuu) 

"Erityisen vahvoja todisteita löydettiin homeopatian vaikuttavuudesta ylempien hengitystiehyeiden tulehduksiin ja hengitystieallergioihin. Seitsemästä kontrollitutkimuksesta, joissa vertailtiin homeopaattista hoitoa perinteiseen lääketieteeseen, kuusi osoitti homeopatian olevan tehokkaampaa kuin normilääketiede ja yksi homeopatian olevan yhtä tehokas kuin normilääketiede."

Eli kohdassa, jossa normilääketiedekin epäonnistuu ehkä eniten oireiden laajan kirjon ja virusflunssn luonteen vuoksi (flunssa kestää hoidettuna 14 päivää ja hoitamatta 2 viikkoa, eli ei voida käytännössä tehdä mitään) saadaan homeopatia näyttämään tehokkaalta. Ei oikein vakuuta.

Vierailija
72/244 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.dagensmedisin.no/nyheter/advarer-mot-voltaren-til-hjertesyke/

Me kun emme tiedä emme voi sinulle niitä vastauksia antaa mutta sinä olet selvästi perillä asioista. Sanopas sinä että mikä on se aine joka tossa voltarenissa tappaa?

Vierailija 26.11.2013 klo 17:49

Et muuten vastanut tähän vaikka olet alan ammattilainen.
Voisitko kiltti kertoa että mikä on se aine joka tossa voltarenissa tappaa?

Onko nyt niin ettei tähän kysymykseen löydy yhtään vastausta?

Vierailija
73/244 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menipä se oudon näköiseksi tämä teksti. Uusitaan siis,

Voisitko kiltti kertoa että mikä on se aine joka tossa voltarenissa tappaa?
Onko nyt niin ettei tähän kysymykseen löydy yhtään vastausta?

Vierailija
74/244 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keneltä tässä ketjussa sä kysyt? Sano vastauksen numero vaikka. Ja minkä alan ammattilaista peräänkuulutat? Lääkealan vai homeopatian? Eikö se selviä tuosta artikkelista? Itse luen asiat, joista pitää joka sana ymmärtääkin, suomeksi, en ala enkkua saati ruotsia tankkaamaan.

Vierailija
75/244 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 22:05"]Menipä se oudon näköiseksi tämä teksti. Uusitaan siis, Voisitko kiltti kertoa että mikä on se aine joka tossa voltarenissa tappaa? Onko nyt niin ettei tähän kysymykseen löydy yhtään vastausta? [/quote]

Sinänsä voin valaista sinulle ja kaikille muillekin, että lääkkeissä on aina yksi vaikuttava aine, joka on se lääke siinä. Muilla aineilla ei ole huitsin nevadan väliä sille sun hoidolle. Ne ovat mukana vain, jotta sä pystyt ottamaan sen lääkkeen.

Joten googlella löytyy Voltarenin vaikuttavan aineen nimi. Mitä ihmettä sä sillä tiedolla teet? Luulet nyt, että yksikin nappi Voltarenia, ja sun sydän sanoo poks! Joo, kannattaa välttää! Se tappaa sut :D

Vierailija
76/244 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.dagensmedisin.no/nyheter/advarer-mot-voltaren-til-hjertesyke/

Sanopas sinä että mikä on se aine joka tossa voltarenissa tappaa?

Vierailija
77/244 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 20:21"]

[quote author="Vierailija" time="27.11.2013 klo 18:41"]Mitkä ovat teidän mielestänne ne tehoikkaimmat homeoplacebo valmisteet? Minä en voi elää ilman yskäntippoja, arnica, hepar sulfur, aconitum. Mitäs ne on teillä? [/quote]

Kannattaako kertoo, kohta lääkevirasto omii ne apteekkituotteeksi kun se placebo vaikuttaa reseptilääkkeisiin:)))))

No, nuxvomica on yksi laajavaikutteisin aine homeopatiassa. Minä myös saan hyvän unen tällä placebolla kun otan 5 helmeä iltaisin kielen alle. Ja voi kauhistus kokeilin kyllä näitä ei placebo lääkkeitäkin. Lensivät kyllä äkkiää kun olo oli niin ´´sairas´´

[/quote] 

Vau! Kiitti, tätä on hankittava:)

Vierailija
78/244 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä sinä

Vierailija
79/244 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2013 klo 22:18"]http://www.dagensmedisin.no/nyheter/advarer-mot-voltaren-til-hjertesyke/ Sanopas sinä että mikä on se aine joka tossa voltarenissa tappaa? [/quote]

Jankuta nyt vielä vähän!  Vielä moooonta kertaa! Kill kill kill the white man! By Mama Looka boo boo day

Vierailija
80/244 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän