Homeopatiasta apua unettomuuteen?
Ajattelin kokeilla vielä homeopatiaa tähän unettomuuteen,auttaisiko.Olen joutunut syömään yli 20 vuotta erilaisia unilääkkeitä,ja nukun huonommin kuin koskaan.Parina iltana en ole nyt ottanut enää lääkkeitä,eka yönä nukuin kolmesta yhdeksään,mutta viime yönä sain unta vasta kuuden jälkeen aamulla ja unta riitti kolmisen tuntia.
Paikkakunnallani ei ole homeopaattia,saako luontaiskaupasta ostettua niitä valmisteita ja osaavatko myyjät neuvoa? Vai voiko vaan soittaa jollekin homeopaatille ja kysyä neuvoja?
Kommentit (244)
Joo, Doxalin miedoin vahvuus on 10mg, luennoiva lääkäri sanoi, että annos ei saisi unettomuuteen olla kuin noin 5mg. Mutta ongelma on, ettei Orion tee tai kukaan ei tuo maahan miedompaa. Jenkeissä on vahvuuksia alle tuon 10mg erilaisia.
Tolkullinen ihminen ei voi luulla, että homeopatia auttaa mihinkään.
trolleilla meni hermot. 20 vuotta eikä unilääkkeet ole auttaneet. Hei ja hoi eikun lisää lääkkeitä. Vähät välii ihmisestä kunhan lääkeyhtiöt saavat rahansa.
Minäpäs kerron miten aconitum toimii minulla ja milloin sitä käytän. Eli silloin kun keho käy ylikierroksilla esim. myöhäisen urheilusuorituksen jälkeen taikka liian aktiivisen päivän jälkeen saattaa nukahtamis vaikeuksia esiintyä. Mielessä juoksee liian paljon ajatuksia eikä sitä vaan rauhoitu. Jos klo 1 mennessä ei tule uni silmään niin otan aconiutumia ja avot heti rauhoittuu olotila sekä pulssi ja uni on väistämätön. Se on niin ihana tunne ja toimii minulla satavarmasti. Saman aineen otan kuumetilassa myös. Silloin pystyy nopeammin rauhoittumaan ja nukkumaan pois sen huonon voinnin.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 10:15"]
Minäpäs kerron miten aconitum toimii minulla ja milloin sitä käytän. Eli silloin kun keho käy ylikierroksilla esim. myöhäisen urheilusuorituksen jälkeen taikka liian aktiivisen päivän jälkeen saattaa nukahtamis vaikeuksia esiintyä. Mielessä juoksee liian paljon ajatuksia eikä sitä vaan rauhoitu. Jos klo 1 mennessä ei tule uni silmään niin otan aconiutumia ja avot heti rauhoittuu olotila sekä pulssi ja uni on väistämätön. Se on niin ihana tunne ja toimii minulla satavarmasti. Saman aineen otan kuumetilassa myös. Silloin pystyy nopeammin rauhoittumaan ja nukkumaan pois sen huonon voinnin.
[/quote]
Mitä eroa on tuolla homeopaattiselle aconitum valmisteella ja vesijohtovedellä? Ihan faktatiedot siis, ei sitä miltä sinusta tuntuu.
Toimivuus toimivuus! Etkö halua auttaa ongelman ratkaisussa? Kerroin miten se toimii minun kohdallani. Huomaatko yhden asian minkä teette väärin? Ette kysele henkilöltä miltä hänestä tuntuu ja mikä hänen ongelma on. Lyötte vaan lyötyä ja yritätte vimmalla poissulkea ratkaisuja.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 10:38"]
Kerroin miten se toimii minun kohdallani.
[/quote]
Niin, ja olet väärässä. Se, että asia tuntuu sinusta olevan jollakin tavalla, ei tarkoita, että asia todella on noin. Minustakin voi esimerkiksi tuntua, että kuusenkerkkien syöminen parantaa flunssan, mutta se ei pidä paikkaansa.
Miten ne minulla toimivat on minulle se oleellinen asia ei sitä mitä sisältävät. Annetaan se ilo teille pohtia jota niin innolla teettekin. Jos ette huomannut niin ap haluaisi ratkaisuja. Teillä ei näytä olevan uusia sellaisia ja vanhat ovat jo kokeiltu ns huonolla menstyksellä. Joten jos jokin auttaa niin sehän on se pääasia vai?
Laman myötä myös apteekkien on myynti laskenut kuin lehmän häntä. Köyhät karsivat kuluja ja jättävät lääkkeet ostamatta sekä syövät vanhentuneita lääkkeitä ja jopa jakaavat niitä keskenään. Niitä siis yksinkertaisesti käytetään säästellen. Keskituloisetkin ostavat enää harkiten lääkkeitä joten ihmisiä ei saisi tässä vaiheessa rohkaista luopumaan lääkkeiden käytöstä eikö vain?
Kiitos sinulle,joka kerroit,miten käytät sitä aconitumia :) Kumma,että tällaiseenkin keskusteluun tulee riitoja...minä olen kyllä käyttänyt kaikki lääketieteelliset keinot,mitä on olemassa.En halua enää yhtään ns.unilääkettä syödä,siksi kyselen vaihtoehtoja.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 11:25"]
Miten ne minulla toimivat on minulle se oleellinen asia ei sitä mitä sisältävät.
[/quote]
Juu, mutta kun ne eivät toimi.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 11:35"]
Miten ne minulla toimivat on minulle se oleellinen asia ei sitä mitä sisältävät.
[/quote]
Kokeilemalla se selviää. Kerro ap meille kuinka kävi
[/quote]
[/quote]
Kokeilemalla se selviää. Kerro ap meille kuinka kävi
[/quote]
itselläni on homeopatiasta ollut apua... ehkä sillä sitten oli niin valtava placebo-vaikutus että näin kävi. mene tai tiedä. mutta jos ap haluaa kokeilla jotain muuta länsimaisen lääketieteen rinnalla, niin onko teiltä pois?? 20 eur siitä että unenlaatu parhaassa tapauksessa paranee, ei ole paljon! en minäkään mitään vakavia sairauksia lähtisi homeopatialla lääkitsemään, mutta jotenkin naurattaa tämä asenne täällä av-palstalla. Mistäs tiedätte homeopaattisen lääkkeen tehon jos ette ole sitä kokeilleet? Euroopassa homeopatia on hyvinkin paljon ihan lääkefirmojen lääkkeiden rinnalla käytössä, mutta takapajuisessa suomessa ei.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 10:38"]
Toimivuus toimivuus! Etkö halua auttaa ongelman ratkaisussa? Kerroin miten se toimii minun kohdallani. Huomaatko yhden asian minkä teette väärin? Ette kysele henkilöltä miltä hänestä tuntuu ja mikä hänen ongelma on. Lyötte vaan lyötyä ja yritätte vimmalla poissulkea ratkaisuja.
[/quote]
Eihän tässä kukaan ole poissulkenut mitään, kysytty vain aineen toimintamekanismia. Eikö ap voisi vaikka kokeilla vesijohtovettä? Ottaisi sitä pari tippaa ennen nukkumaanmenoa, saattaisihan se toimia ihan samalla tavalla kuin tuo aconitum? Vai onko niissä jokin sellainen ero jonka vuoksi se tavallinen vesi ei toimisi?
[/quote]
Uskomushan tuokin on. Uskoo ettei toimi vaikka ei ole kokeillutkaan
[quote author="Vierailija" time="25.11.2013 klo 11:51"]
Uskomushan tuokin on. Uskoo ettei toimi vaikka ei ole kokeillutkaan
[/quote]
Ei tarvitse tyytyä uskomuksiin. Homeopaattisista valmisteista on tehty tuhansia tieteellisiä tutkimuksia, ja ne osoittavat, että homeopaattiset valmisteet eivät toimi eivätkä voi toimia. Ainoa vaikutuskeino on placebo, jolla ei ole mitään tekemistä valmisteen ominaisuuksien kanssa. Placebovaikutus saattaa kuitenkin estää ihmistä hakemasta oikeaa hoitoa vakaviin vaivoihin, joten homeopaattisiin valmisteisiin liittyy riskejä, vaikka ne eivät toimikaan.
Moi ap, valitettavasti homeopatia ei todistetusti vaikuta mihinkään mitenkään. Rauhallinen jooga ( ei taaksetaivutuksia, ne virkistävät), rentoutusharjoitus tms. saattaisi auttaa.
Lue alkuun vaikka nämä, niin ei tartte tuhlata rahoja hömppähoitoihin.
http://www.quackwatch.com/01QuackeryRelatedTopics/homeo.html
http://www.sciencebasedmedicine.org/51-facts-about-homeopathy/
http://arstechnica.com/science/2013/04/the-pseudoscience-behind-homeopathy/
Kummasti ihmiset sitten paranevat niistä. Se on se haittapuoli asiassa. Olkoot mitä ovat placeboa vai ei. Ihmiset voivat parantua ja se ei ole hyvä myynnille.
?