Mitä saatte tulokseksi tästä englannin kielen sanavarastotestistä?
Itse 12,800 sanaa. Peruskoulu vain suoritettuna (Olen lukion ensimmäisellä, 15v) Päättötodistuksessa arvosana 10
http://testyourvocab.com/
Kommentit (134)
Sain 18 100. Enkkuni on aina ollut tosi hyvä, mutta oli tuossakin monta sanaa joiden määritelmää en osannut antaa, enkä siis klikannut. Jos ne tulisi jossain tekstissä vastaan niin ymmärtäisin varmasti lähes kaikki, kun olisi konteksti mukana.
Kirjoitin enkusta ällän 10 vuotta sitten.
Käytän englantia töissä jonkin verran.
Noista sanoista vaikeimmat olivat hyvin vanhahtavaa kieltä, tosi harvinaisia nykypäivänä tai edes sadan vuoden aikajänteellä. Lisäksi niissä oli lainasanoja esim. latinasta ja ranskasta. Ei tuollaisia tiedä suuri osa natiiveistakaan. Sen takia joku hyvin paljon lukenut suomalainen voi saada hyviä pisteitä, vaikka suullinen ulosanti ei mitenkään olisikaan natiivin tasolla.
Toin noita testejä yks päivä alle kuukaus sitten ja sain paremman tuloksen ruotsin sanavarastotestistä vaikka mun äidinkieli on ihan suomi.:-D
T: M26
Kahlasin koko Englannin 8 cm paksun sanakirjan läpi aikoinaan ja en viitsi edes testiä tehdä. Ei ole iso homma kun ottaa 4 s päivässä. Helppo nakki.
*tein . Ja paremman tuloksen kuin suomen sanavarastotestistä.
T: edellisen viestin kirjoittaja
6570. Puhun ihan hyvää englantia, luenkin joskus enkunkielisiä romaaneja, mutta paljon oli outoja sanoja. Kieltä pääsee käyttämään liian vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Your total vocabulary size is estimated to be:
45,000
words
Tarkoitus oli klikata vain ne sanat joiden merkityksen tiesi.
Niinhän minä teinkin senkin idiootti.
Tuo testi toimisi paremmin jos täytyisi todistaa ymmärtävänsä sana eikä ainoastaan luulla itse mitä se tarkoittaa.
13 900. Osa sanoista oli sellaisia, jotka olen oppinut netissä keskustellessani eri maalaisten ihmisten kanssa. Olen käynyt lukion, mutta en panostanut kieliin. Yliopistossa kävin lähinnä oman alani sanastoa (niitä sanoja ei ollut testissä) käsittelevän englannin kurssin.
7500. Luen jatkuvasti töissä tieteellisiä julkaisuja englanniksi vaivattomasti ja myös englanninkielisiä romaaneja ilman ongelmia.
Hyvä testi, nolla vastausta tuotti tuloksen 20.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Your total vocabulary size is estimated to be:
45,000
words
Tarkoitus oli klikata vain ne sanat joiden merkityksen tiesi.
Niinhän minä teinkin senkin idiootti.
Seuraavaksi voitkin kokeilla mitä saat käytöstapatestistä ;)
8070 sanaa. Sanavarastoon kuuluu kyllä lisäksi varmaan aika suuri määrä ammattisanastoa/tieteenalan sanastoa,mitä tuo testi ei voi mitata. Teen tutkimustyötä, joten englanniksi tulee luettua paljon, mutta noita sanoja en kyllä moniakaan tunnistanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10700 sanaa. Olen käynyt lukion ja suorittanut korkeakoulututkinnon. Olin testissä rehellinen, jos siinä oli tutunnäköinen sana, jolle en osannut sanoa selvää merkitystä, en klikannut.
14100,samoin ja takana englanninkielen opintoja. Joko muut eivät tehneet näin, tai sitten meillä on pari natiivi kielentaitajaa täällä suomalaisella vauva-sivustolla.
Hyvät luvut selittyy sillä, että natiivitasoisen ja ei-natiivin 9000 sanan sanavaraston väliin mahtuu monenlaista. Esim. itse opiskellut englantia viimeksi noin 10 vuotta sitten, mutta aikanaan opiskellut englanninkielisessä koulussa, joten silti joudun klikkaamaan "ei-natiivi". Sain ne 17700.
-3
Entäs mitä saatte tästä? https://my.vocabularysize.com/
Tuossa joutuu valitsemaan sanalle merkityksen 4 eri vaihtoehdosta
Vierailija kirjoitti:
Tuo testi toimisi paremmin jos täytyisi todistaa ymmärtävänsä sana eikä ainoastaan luulla itse mitä se tarkoittaa.
Tässä testi jossa pitää tietää sanan merkitys (kuitenkin on annettu 4 vaihtoehtoa, joten ehkä vähän huono.) Itse vastasin rehellisesti kuitenkin jos en tiennyt enkä lähtenyt arvaamaan. Sain samat 12800. https://my.vocabularysize.com/
Vierailija kirjoitti:
Taas tämä sama. Hauskaa kun av-mammat hakkaa natiivit kohtuu selvästi tai ainakin useimmat.
Itse sain 8040 yli 10 vuoden työkokemuksella englanninkielisessä työympäristössä. Toki ammattiin liittyvä sanavarasto ei kovinkaan paljon vaadi, mutta yleisesti tuokin sivusto mainitsee, että keskimäärin ei-natiivi saa arvon 2500-9000. Jotkut edistyneemmät lähestyvät natiivien tasoa eli 20 000-35 000 sanaa.
Oletko rehellisenen tässä testissä - itsellesi ja muille? Be or not to be?
Sain itse 21700. Luen paljon englanniksi, sekä alan kirjallisuutta, että kaunokirjallisuutta. Testissähän oli hyvin paljon adjektiiveja, joita ei niinkään käytetä virallisissa kuvioissa, vaan kuvaillessa ja puhekielessä. Kyllä se sanavarasto lukemalla rikastuu, kuten äidinkielenkin kohdalla, vaikka sitä puhuisi päivittäin. Se on muuten TO be or not to be. Pelkkä "be" olisi käskymuoto "ole"...
Vierailija kirjoitti:
Entäs mitä saatte tästä? https://my.vocabularysize.com/
Tuossa joutuu valitsemaan sanalle merkityksen 4 eri vaihtoehdosta
Kesken, se koko sivu jumitti/hajosi. Pääsin 70:n kohdalle..
9480