Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä saatte tulokseksi tästä englannin kielen sanavarastotestistä?

Vierailija
22.09.2020 |

Itse 12,800 sanaa. Peruskoulu vain suoritettuna (Olen lukion ensimmäisellä, 15v) Päättötodistuksessa arvosana 10
http://testyourvocab.com/

Kommentit (134)

Vierailija
121/134 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

16100, FM, lukeminen sujuu englanniksi, mutta usein kontekstista ymmärtää ennestään vieraat sanat. Nyt sitä kontekstia ei tietenkään ollut joten paljon jäi sanoja, joiden täsmällistä merkitystä en tiedä. Olen surkea  puhutussa englannissa.

Vierailija
122/134 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 300 sanaa. Olen opiskellut Skotlannissa kolme vuotta ja olen myös opiskellut latinaa, joiden avulla ymmärsin joitain sanoja. Mutta olin testissä kuitenkin rehellinen enkä klikkaillut sanoja, jotka melkein tiesin. Uxoricide oli esimerkki sanasta, jonka merkityksen tiesin ihan helposti latinan avulla, vaikka en ole koskaan koko sanaa nähnytkään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/134 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että moni klikkaa kiireessä sanoja jotka kuulostaa tutuilta esim. thrust, iskeä, sysätä (ei trust), siksi tulee niin isot luvut.

Mulla vain n. 10 000, vaikka olen sentään opiskellut yliopistossa englanniksi.

Vierailija
124/134 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että moni klikkaa kiireessä sanoja jotka kuulostaa tutuilta esim. thrust, iskeä, sysätä (ei trust), siksi tulee niin isot luvut.

Tämä juuri.

Vierailija
125/134 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

7460 sanaa

Vierailija
126/134 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta toisaalta nyt ollaan Suomessa ja täällä todella monella on erinomainen englanti. Keskimäärin varmaan tässäkin on vastailtu jotain 9000 sanan tietämillä, mutta en pidä yhtään outona että joku saa aika helpostikin sen 20 000 sanaa. Suomessa arvostetaan kieliä ja opiskelua ja täällä myös luetaan huomattavasti enemmän kuin monessa muussa maassa.

Minä sain eilen testissä 18 000 ja vähän päälle. Luen vuosittain vähintään 30 kirjaa (kaunokirjallisuuden klassikoita, fantasiaa, Pratchetteja yms) englanniksi. Lisäksi olen pienestä pitäen halunnut tietää mitä sanat tarkoittavat. En edes tarhaikäisenä halunnut vain rallattaa jotain radiomusiikkia tietämättä sanojen merkitystä, joten tenttasin aina äidiltä sanoja. Jo ennen kouluikää olin tällä itseopiskelulla (tv ja radio) oppinut hämmästyttävän paljon. Enkä varmasti ole ainoa, en sinne päinkään. Moni on sellaisia kieli-ihmisiä, että kerran kuultuaan jossain yhteydessä oudon sanan, se jää mieleen.

Vierailija
127/134 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein testin uudestaan ja nyt 22,200. Eilen alle 19,000... Mielestäni tänään oli toisessa osiossa hirveän vaikeita sanoja, mutta eka osio helpompi. Paljon samoja sanoja, mutta tokassa osiossa paljon uusia ihan outoja.

Vierailija
128/134 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, siellä on paljon sanoja jotka muistuttavat jotain tutumpaa.

grim (ei grin)

plank (ei blank)

stead (ei steady)

stealth (ei liity sanaan steal)

Jne.

Vierailija
129/134 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, siellä on paljon sanoja jotka muistuttavat jotain tutumpaa.

grim (ei grin)

plank (ei blank)

stead (ei steady)

stealth (ei liity sanaan steal)

Jne.

Tosin kaikki nämäkin on ihan perussanoja, joita en ainakaan itse sekoita noiden muiden kanssa. Ehkä joku voi ne sekoittaa, mutta testissä on tarkoitus klikata ne sanat jotka tietää varmasti. Ja olem varma että tiesin jokaisen jonka klikkasin. Vaikeita oli ne pitkät ja omituiset..

Tulos about 20 000

Vierailija
130/134 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

34200. Olen opiskellut englannin kieltä yliopistossa ja asunut englanninkielisessä maassa, mutta muutamaan vuoteen en ole juurikaan käyttänyt kieltä. Oli useita sanoja, joiden merkityksen olen joskus tiennyt mutta sittemmin unohtanut, niitä en klikannut. Suuri osa testin epätavallisista sanoista olivat sellaisia, joita kukaan ei käytä arkikielessä mutta jotka tulevat vastaan kaunokirjallisuudessa 1600-luvulta 1800-luvun puoliväliin, joten englanninkielisessä maassa asuminen vaikuttaa tässä testissä vähemmän kuin se, mitä on lukenut vapaa-ajalla.

Vierailija
131/134 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs mitä saatte tästä? https://my.vocabularysize.com/

Tuossa joutuu valitsemaan sanalle merkityksen 4 eri vaihtoehdosta

Tästä 13,400 eli enemmän kuin ap:n testistä

Vierailija
132/134 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

12800 myös. Olen 52v, koulussa A-saksa, englannin opin telkkarista. Koska olen opiskellut Englannissa osaan oman alani sanaston ja pystyn kirjoittamaan akateemista tekstiä. Mutta yleissanavarasto on huono.

Vierailija
133/134 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs mitä saatte tästä? https://my.vocabularysize.com/

Tuossa joutuu valitsemaan sanalle merkityksen 4 eri vaihtoehdosta

Ihan mielenkiintoinen tämäkin. Tässä testissä tietysti pitää oikeasti klikata oikeaa vastausta, ei vain luulla/toivoa/väittää tietävänsä. Siksi tämä varmaan antaa oikeammansuuntaisen tuloksen useimmille. Hiukan oudon helpon tuntuisia sanoja oli kyllä tässä, etenkin verrattuna AP:n postaamaan.

Oma tulos tästä 23 800.

Vierailija
134/134 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n testistä sain 29 600.

Olen kielten maisteri (pääaine englanti, sivuaine ranska) ja olen työskennellyt monipuolisesti kielten parissa koko elämäni. Olen myös yli 40 vuoden ajan lukenut valtavasti ja 99 % teksteistä englanniksi.

Oli miten oli, noissa testin sanoissa oli todella paljon "outoja" sanoja. Eli äärimmäisen harvinaisia "hifistelysanoja". Sellaisia, joita sana- ja kielifriikit innosta hihkuen etsivät sanakirjasta kun se tulee kirjassa vastaan. Ja sellaisia, joita nimen omaan iso osa perusnatiiveista ei kovinkaan todennäköisesti tietäisi.

Eli rohkenen väittää, että tässä testissä pärjäävät parhaiten juuri kielifriikit, paljon kaunokirjallisuutta englanniksi lukeneet tai laajalti kieliä (myös mielellään latina/kreikka) opiskelleet/harrastaneet. Ei monia noista sanoista se perus jenkki, britti tai aussi ole ikinä kuullutkaan. Tai on kuullut muttei ole mitään hajua sen merkityksestä. Ei näitä sanoja arjessa opi, vaikka asuisi 50 vuotta englanninkielisessä maassa. Tuskin se Walmartin kassa käyttää termejä "vibrissae" tai "legerdemain".