Mitä saatte tulokseksi tästä englannin kielen sanavarastotestistä?
Itse 12,800 sanaa. Peruskoulu vain suoritettuna (Olen lukion ensimmäisellä, 15v) Päättötodistuksessa arvosana 10
http://testyourvocab.com/
Kommentit (134)
18 600. Luen päivittäin englanniksi, esim. uutisia ja artikkeleita. Kirjallisuudesta uppoaa esim. filosofia, jossa käytetään usein abstraktia ja hienovaraista kieltä. Lisäksi pelaan tietokonepelejä, joissa törmää sanastoon, jota ei välttämättä muualla käytetä.
Koulutus: FM, kääntäjä-tulkki (pääaine ei englanti).
30400. Peruskoulun -laaja- englanti vuonna miekka ja kilpi. Englanninkielisissä maissa vietetty aika yhteensä alle kuukausi.
11400
Olen asunut kolme vuotta englantia puhuvassa maassa, siitä on tosin jo 15 vuotta aikaa.
Vierailija kirjoitti:
https://my.vocabularysize.com/result/55ad4f53bfc3c0cf3b4037c2335262b7
Sain tästä testistä 5300.
Sain tästä 15200
15900
Olen käynyt lukion englanniksi ja silloin englantini olikin varsin sujuvaa ja kaunista. Mutta siitä on yli 10 vuotta aikaa ja paljon vettä virrannut. Olen kyllä maisteri, että jonkin verran luin yliopistossa tekstejä englanniksi, mutta muuten käyttö on kyllä lukion jälkeen ollut todella, todella vähäistä.
11 500. Lukion kursseilta keskiarvo oli 9.
10 400 ja pidän itseäni taitavana.
7590.
Luen paljon sekä tieteellistä tekstiä että kaunokirjallisuutta englanniksi ongelmitta, tämä kyllä yllätti.
5080. Tunnen itseni kielitaidottomaksi. Englannista kirjoittanut aikanaan M:n, sen jälkeen yliopistossa lukenut lähinnä tutkimusartikkeleita ja siinäpä se.
2120
Ymmärrän englannin kielistä tekstiä jonkin verran, puhetta en juuri ollenkaan. Kielioppi täysin hukassa. Oon opiskellu englantia viimeks 20 vuotta sitten ja nyt viimeisen vuoden aikana tarvinnut sitä töissä jonkin verran. Opiskelujen jälkeen en ole käyttänyt englantia ollenkaan eikä telkkaria katsoessakaan ole mitään tarttunut päähän. En osaa muodostaa yhtään lausetta englanniksi
Vierailija kirjoitti:
Taas tämä sama. Hauskaa kun av-mammat hakkaa natiivit kohtuu selvästi tai ainakin useimmat.
Itse sain 8040 yli 10 vuoden työkokemuksella englanninkielisessä työympäristössä. Toki ammattiin liittyvä sanavarasto ei kovinkaan paljon vaadi, mutta yleisesti tuokin sivusto mainitsee, että keskimäärin ei-natiivi saa arvon 2500-9000. Jotkut edistyneemmät lähestyvät natiivien tasoa eli 20 000-35 000 sanaa.
Oletko rehellisenen tässä testissä - itsellesi ja muille? Be or not to be?
Suunnilleen sama lukema 7900, englantia pääkielenä töissä 24 vuotta. Toki vaikuttaa myös se että työsanasto on eri kuin tuossa testissä enkä tiedä kaikkia puhekielen/slangin sanoja. Mutta pärjään erittäin hyvin
Mä sain 122600 sanaa. Sain ylppäreissä viime keväänä arvosanan A.
Kokeilkaas tehdä testi muutaman kerran. Tulee aina eri sanat. Toisella kerralla tulokseni oli noin 8000, kun toisella sivulla oli paljon tuttuja sanoja, mutta toisella kerralla tulos oli noin 2000 sanaa, kun toisen sivun sanat muistutti pelkkää hepreaa tyyliin uttivorous, antibolerous tai comportiveness.
Vierailija kirjoitti:
Mä sain 122600 sanaa. Sain ylppäreissä viime keväänä arvosanan A.
Maximi tulos on 45kiloa, joten et voinut saaha noin paljo
15,700 ja olen asunut ja työskennellyt manageritasolla Englannissa kahdeksan vuotta. Virallisten proficiency testien tuloksena olen saanut upper advanced, mikä tarkoittaa, että pystyn käyttämään englantia natiivin tasolla. Niin korkeita lukuja täällä nyt kyllä monella, että moni taitaa vain luulla tietävänsä jonkin sanan ja sana todellisuudessa tarkoittaa jotain ihan muuta. Itse klikkailin vain niitä jotka tiesin satavarmuudella.
Toivottavasti en saisi paljonkaan, koska joku englannin kieli ei kiinnosta vähääkään. Totta kai tulisi hyvä tulos, koska olen pakosti ja älykkäänä oppituntini saanut, mutta ärsyttää ylpeily mokomalla paskataidolla.
Vierailija kirjoitti:
Kokeilkaas tehdä testi muutaman kerran. Tulee aina eri sanat. Toisella kerralla tulokseni oli noin 8000, kun toisella sivulla oli paljon tuttuja sanoja, mutta toisella kerralla tulos oli noin 2000 sanaa, kun toisen sivun sanat muistutti pelkkää hepreaa tyyliin uttivorous, antibolerous tai comportiveness.
Kappas vain. Oli pakko kokeilla. Tulos parani alle 4000 sanasta 9000 sanaan. Toisella kerralla oli paljon tuttuja sanoja. Ihmettelinkin ekan kerran tulosta ja sanoja.
16500. KTM, luen paljon, myös englanniksi. Työympäristöni on kansainvälinen, mutta suurin osa puheesta on ammattijargonia, jolla ei ole virkaa muualla.
Tässä testissä monet sanat sellaisia jotka esiintyvät vain kirjoitetussa kielessä, eli kukaan ei käytä niitä puhuessaan, joten hyvin pärjäät sanavarastollasi puhuessa tottakai!