YLE: Hallitus päätti 10 miljardin sopeutuksista, VTV:n mukaan todellinen säästö on vain 3,5 miljardia
Tehdään 10 miljardin sopeutus ja annetaan rahat rikkaille. Sitten ihmetellään että alijäämä ei laske.
Kommentit (19)
Olen rikas. Kerro minulle mitä olen tuosta sinun mainitsematta potista saanut?
Niin siinä käy, kun pääasiallinen tavoite on kurittaa ihmisiä (työttömiä, pienituloisia ym) ja lappaa rahaa suuryrityksille, ei hoitaa taloutta oikeasti kuntoon. Sen vuoksi ei kuunneltu asiantuntijoita, jotka varoittelivat juuri tästä lopputuloksesta.
Ja muistetaan, mitä PS:n kannattajista monet sanovat: "Tärkeintä on, että eri tavalla ajattelevia vituttaa". Siellä ei ole suinkaan lähökohtana hoitaa yhteisiä asioita, vaan ärsyttää ja haitata maksimaalisesti toisten elämää.
Tärkeintä on se, että EK on tyytyväinen hallituksen talouspolitiikkaan.
No tajusihan sen tyhmempikin jo tämän orpon hallitustaipaleen alussa että ihan peruslaskutoimitukset ei tule onnistumaan. Miesten housujen myyjä ja huvipuiston hattarakoneen käyttäjä? Itse en antaisi tämän kaksikon hoitaa edes viikkorahojani.
Kuka enää uskoo hallituksen ekonomien lasku taitoihin ja ennustuksiin. Herää kysymys missä on virka miesten vastuu ennustuksista.
Hallituksen tavoite oli kauden alussa 100000 uutta työllistä, nyt tilanne on että työllisiä tarvittaisiin 200000 henkilöä että hallituksen tavoite täyttyisi.
Nytkö VTV on taas luotettava lähde kun se ei arvostele Sanna Marinin hallituksen velkaantumista ja pysyvien kulujen kasvua?
Vierailija kirjoitti:
Olen rikas. Kerro minulle mitä olen tuosta sinun mainitsematta potista saanut?
Veronalennuksia, etenkin suhteellisesti taakkasi on pienentynyt.
Mutta kyllähän tämä kukutusluottamuksen nollaaminen ja talousen turvaverkkojen murskaaminen lopulta kåäntyy kaikkien tappioksi, hallituksen jyrkän oikeistolainen talouspolitiikka ei tosiasiassa toimi. Rikas ei kuluta. Ainakaan kotimaassaan.
Tämähän on ollut ilmeistä koko ajan. Lisäksi leikkaaminen esim. sotesta ei suinkaan tuo mitään staattisia säästöjä, vaan erittäin kalliita dynaamisia vaikutuksia vähän myöhemmin.
Valtiovarainministeriössä pitää tehdä putsaus. Miten voidaan vuodesta toiseen katsoa sormien läpi, että laskelmat ja todellisuus eivät kohtaa. Virkavastuulla.
Hallitus ei todellisuudessa ole säästänyt lainkaan, vaan säästetyt varat on jaettu Ukrainaan ja puolustusvoimille.
Vierailija kirjoitti:
Niin siinä käy, kun pääasiallinen tavoite on kurittaa ihmisiä (työttömiä, pienituloisia ym) ja lappaa rahaa suuryrityksille, ei hoitaa taloutta oikeasti kuntoon. Sen vuoksi ei kuunneltu asiantuntijoita, jotka varoittelivat juuri tästä lopputuloksesta.
Ja muistetaan, mitä PS:n kannattajista monet sanovat: "Tärkeintä on, että eri tavalla ajattelevia vituttaa". Siellä ei ole suinkaan lähökohtana hoitaa yhteisiä asioita, vaan ärsyttää ja haitata maksimaalisesti toisten elämää.
Tämä! Ja silti näiden kannatus on edelleen gallupeissa suurta.
Yhteisöveron alennus on peruttava. Se on taas yksi hukkaan heitetty miljardi, mikä menee rikkaille ja ulkomaille. Sen rahoittamiseksi pitää nostaa muita veroja, ehkä ruuan ja lääkkeiden alvia, ja tuoliin sidotut mummot saa kuristua märissä vaipoissa.
Ansiosidonnaista maksetaan 2 miljardia https://www.tyj.fi/tilastot
Ei siitä nyt 10 miljardia voinut leikata.
Eduskunnassa ei ole taloustutkintoja edustajilla.
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnaista maksetaan 2 miljardia https://www.tyj.fi/tilastot
Ei siitä nyt 10 miljardia voinut leikata.
Eduskunnassa ei ole taloustutkintoja edustajilla.
Ei ole taloustutkintoa, urheiltu ollaan vaan.
Vierailija kirjoitti:
Tärkeintä on se, että EK on tyytyväinen hallituksen talouspolitiikkaan.
Kokoomus haluaa omistaa sijoitusasunnot, missä on masentuneita työttömiä, asuntoja ei siivota, juodaan ja pidetään ryyppypileitä. Asunnon pinnoista voi hakea korvauksia oikeudesta, mutta vuokralaisen tilillä on nolla euroa. Kokoomus unohti palkan maksun.
"Talousosaajat"