Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On ihmisiä jotka vaan ei laihdu, vaikka kuinka liikkuisi ja söisi terveellisesti

Vierailija
22.09.2020 |

Pia Penttala tästä hyvä esimerkki.

. Hän kertoi laihtuneensa noin 20 kiloa vatsalaukun ohitusleikkauksen avulla.

– Löydettiin minun aineenvaihduntaongelmaan vihdoin ratkaisu. Kävin vatsalaukun ohitusleikkauksessa. Olen laihtunut sen avulla yli 20 kiloa, Penttala kertoo MTV Uutisille.

– Olen aina liikkunut paljon eikä se ole näkynyt missään. Tämä leikkaus oli kuin hampaanpoisto. Minulla on hyvä lihaskunto enkä tupakoi. Olen aina syönyt terveellisesti. Tämä leikkaus oli minulle siis helppo ja toi ongelmaani vihdoin avun.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/supernanny-pia-penttaja-laihtui-20-…

Kommentit (145)

Vierailija
61/145 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys ei ole mitä syö vaan miten paljon syö. Ja sitten oikeasta määrästä tehdään vain hiukan terveellisempää, valiten kahvilassa pienemmän pullan tai suklaapatukan sijaan 1 konvehti.

Vierailija
62/145 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on se kumma kun Aatun leireillä ei ollut ylipainoisia! Oli ilmeisesti löytänyt varsinaisia geenivalioita sinne.

On jotenkin hauskaa sitten käyttää keskitysleirivankeja esimerkkeinä vitsailuissa? Ota huomioon että aliravitut vangit myöskin tekivät erittäin raskasta ja pitkää työpäivää. Nukkumiseen oli noin 5 tuntia ja ylös taas. Oli "aatun" leireillä todellisia "geenivalioita", senhän takia he sinne joutuivatkin hehe. 

Ja noin moni vielä yläpeukutti tuota todella mautonta "vitsiä" kertoo vain sen että palstalla taas päivystää pennut ja äijät(älykkyys alhaalla).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/145 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin lukea kirjan Hormoonidieetistä, suomalaisen naisen kirjoittama. En vaan tajunnut siitä mitään enkä pystynyt yhtään omaksumaan siitä mitään.

Mä olenkin vaan vanha ja 84kg 168cm hitelisiivooja. Paidaselkä märkänä painan koko työpäivän mutta en silti laihdu.

Vierailija
64/145 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on se kumma kun Aatun leireillä ei ollut ylipainoisia! Oli ilmeisesti löytänyt varsinaisia geenivalioita sinne.

Oletko joku koulupudokas?

1. Nälkiinnyttäminen ja laihduttaminen ovat kaksi eri asiaa ja ensimmäinen on elimistölle haitallista eikä ihminen ole terve eikä voi nälkiintyneenä sen paremmin kuin ylipainoisenakaan.

2. Terve ihminen ei pysty nälkiinnyttämään itseään, koska eloonjäämisvietti toimii. Voi laueta jopa hormonaalinen tarve kerätä rasvavarasto ja pitää siitä kiinni.

3. Myöskään keskitysleirillä kaikki eivät laihtuneet ja kuolleet samaa tahtia vaan sielläkin elimistöt toimivat eri ihmisillä eri tavoin.

Vierailija
65/145 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys ei ole mitä syö vaan miten paljon syö. Ja sitten oikeasta määrästä tehdään vain hiukan terveellisempää, valiten kahvilassa pienemmän pullan tai suklaapatukan sijaan 1 konvehti.

Tärkein on juurikin se, mitä syö. Ruuan sisällöllä voi vaikuttaa myös syötyyn määrään.

Vierailija
66/145 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritin lukea kirjan Hormoonidieetistä, suomalaisen naisen kirjoittama. En vaan tajunnut siitä mitään enkä pystynyt yhtään omaksumaan siitä mitään.

Mä olenkin vaan vanha ja 84kg 168cm hitelisiivooja. Paidaselkä märkänä painan koko työpäivän mutta en silti laihdu.

Et sinä laihtumiseen mitään hormonidiettiä tarvitse, vaan oikeaa ruokaa. Sopimattomalla ravinnolla ei laihdu hotellisiivoojakaan.

Vierailija
67/145 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pia penttala puhui aineenvaihdunta ongelmasta, eli hänellä varmaankin on jokin sairaus/huomattavia ongelmia aineenvaihdunnassa, joka estää laihtumisen. Mutta ihminen jolla ei ole tällaisia sairauksia tai huomattavia ongelmia aineenvaihdunnassa, pystyy kyllä laihtumaan. Ei ole mahdollista että terveenä ihmisenä ei muka millään laihdu vaikka kuinka liikkuisi ja söisi hyvin. Yleensä lihavilla ongelma on se että syödään liikaa, ja sitä ei välttämättä edes tajuta. Mutta kyllä suurin osa pystyy laihtumaan. Osalla ei vain itsekuri riitä.

Vierailija
68/145 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo vatsanohitus leikkauksethan tehdään yleensä ainakin käsitykseni mukaan täällä suomessa ihmisille, joiden on hyvin vaikea sairauden tai juurikin isojen aineenvaihdunta sairauksien takia laihduttaa. Eli kyllä, kaikki eivät omin voimin laihdu vaikka mikä olisi, mutta näissä tapauksissa takana on lähes aina jokin sairaus.

Vierailija
69/145 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, oon kans miettimy et kun kerran mahalaukun piennenyksen jälkeen tulee nopeammin kylläiseksi, niin saman asianhan voisi hoitaa jollain lääkkeellä, että ihminen tuntisi olevansa kokoajan kylläinen eikä siksi söisi enää kuin ihan vähän. Eli periaatteessa noi leikkaukset on turhia. Samaan lopputulokseen pääsee ne jotka ITSE kontrolloi syömisen määriään, esim anoreksikot,bulimikot,  ja kuten minä itse, kun laihdutin n 20 kiloa, laskemalla kaloreita, jätin kalorit alisyömisen puolelle, niin laihtui. Äkkiä se mahalaukkukin pienenee jolloin tuntee olevansa kylläisempi kuin aiemmin lihavana.

Vierailija
70/145 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mahdollista.

Se sen sijaan on, että ihminen syö liikaa vaikkakin terveellisesti. Ja myös se, että ei laske kaikkea kitaan menevää tavaraa ruoaksi/kaloreiksi. Ex-työkaverini oli tässä mestari. Ihmetteli kun ei laihdu vaikka syö pelkkää salaattia, ja sitäkin 3 x päivässä. 

Oltiin samalla työpisteellä, ja sama tyyppi takoi leipäläpeensä kokoajan jotain. Keksiä, nannaa, päivän aikana paketillisen leipää. En tiedä jatkuiko sama meno kotona, mutta näitä "naposteltavia" ei laskenut syömiseksi ollenkaan. Laski vaan ne joiden aikana istui alas ja söi oikein ajatuksella. Tuo kaikki muu meni alas siinä töiden lomassa touhutessa.

Vierailija
71/145 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea kaikkia kommentteja mut kerron oman kokemuksen. Mä olen aina ollut hoikka ja pysynyt hoikkana. Mun sisko on aina ollut ylipainoinen ja aikuisiällä paino ryöpsähti. Laihdutti, kävi lihavuusleikkauksessa ja laihtui hurjasti lisää sen jälkeen. Leikkauksesta on nyt vuosia ja on tasaiseen tahtiin lihonut takaisin, muttei kuitenkaan samoihin lukemiin kuin aiemmin. Selkeästi hänellä on ollut suurempi taipumus lihomiseen kuin minulla. Jo lapsena se oli nähtävissä, vaikka samalla tavalla syötiin ja liikuttiin.

Vierailija
72/145 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain lääkkeiden sivuvaikutuslistoissa lukee, että tämä lääke aiheuttaa painonnousua.

Ja se on perusteellisilla kokeilla testattu fakta, eikä mikään mutu.

Olisi niin hellpoa ajatella että syödyt kalorit olisivat paino yksi yhteen, mutta eihän se mene niin.

Itse uskon aika paljon genetiikkaan. Kaksoset ovat yleensä aina samanpainoisia.

Jopa eri ympäristössä eläneet kaksoset ovat samanpainoisia.

Omituista, että toisille on mahdoton myöntää, että geenit vaikuttavat ihmisen painoon, vaikka siitä on tutkmustuloksiakin. 

Vierailija
73/145 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunnan merkitys on useimmilla aika pieni laihtumisen kannalta, koska harva oikeasti pystyy/jaksaa/ehtii harrastaa raskasta liikuntaa joka päivä tunnin tai enemmän. Mutta eikös tämä ohitusleikkaus juuri todistanut sen, että vähemmän syömällä laihtuu. Ja vähemmän voi syödä ilman leikkaustakin, mutta onhan se monelle, myös itselleni, vaikeaa.

Vierailija
74/145 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa terveellisesti syöminen? Se on se mikä ratkaisee. Harva laihtuu ns virallisterveellisillä ruokasuosituksilla.

Huuuuoh.

Suomalaiset eivät todellakaan syö suositusten mukaan. Tyyliin joka viides syö tarpeeksi kasviksia.

Ja meillä on 3 miljoonaa ylipainoista, paaaljon diabetesta ja muita elintasosairauksia.

Mutta toki syytä ravintosuosituksia ja väitä, että niitä noudattamalla ei laihdu 😂

Eikä niitä suosituksia ole tarkoitus pilkulleen edes noudattaa, nehän ovat ohjelinjoja esim. lautasmallin tai ruokapyramidin muodossa.

Ei "tarvitse" sii syödä 7 palaa leipää päivässä...

Vierailija
75/145 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikunnan merkitys on useimmilla aika pieni laihtumisen kannalta, koska harva oikeasti pystyy/jaksaa/ehtii harrastaa raskasta liikuntaa joka päivä tunnin tai enemmän. Mutta eikös tämä ohitusleikkaus juuri todistanut sen, että vähemmän syömällä laihtuu. Ja vähemmän voi syödä ilman leikkaustakin, mutta onhan se monelle, myös itselleni, vaikeaa.

Näissähän on se, että yleensä leikkauksen jälkeen ruokahalu laskee sen jonkin hormoonin (greliini tai leptiini?) takia.

Vierailija
76/145 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä löysin vihdoinkin ihanan ja ymmärtäväisen lääkärin, joka määräsi mulle unilääkkeet. Mulla oli todella pahoja uniongelmia, en välttämättä nukkunut lainkaan koko yönä ja samoilla silmillä taas töihin seuraavana päivänä. Nyt nukun koko yön kunnolla ja kas, paino on itsestään lähtenyt laskemaan ihan samalla ruokavaliolla kuin ennen. Mieli on myös iloisempi ja lääkettä en tarvitse enää kuin satunnaisesti. Se on joskus pienestä kiinni.

Vierailija
77/145 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näissähän on se, että yleensä leikkauksen jälkeen ruokahalu laskee sen jonkin hormoonin (greliini tai leptiini?) takia.

Joo, greliinin eli nälkähormonin eritys vähenee jolloin ruokahalu vähenee. 

Vierailija
78/145 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä painan sata kiloa. Millään dieetillä en ole onnistunut laihtumaan. Syön kyllä neuroleptejä. Ilmeisesti syön sitten tietämättäni.

Vierailija
79/145 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossain lääkkeiden sivuvaikutuslistoissa lukee, että tämä lääke aiheuttaa painonnousua.

Ja se on perusteellisilla kokeilla testattu fakta, eikä mikään mutu.

Olisi niin hellpoa ajatella että syödyt kalorit olisivat paino yksi yhteen, mutta eihän se mene niin.

Itse uskon aika paljon genetiikkaan. Kaksoset ovat yleensä aina samanpainoisia.

Jopa eri ympäristössä eläneet kaksoset ovat samanpainoisia.

Omituista, että toisille on mahdoton myöntää, että geenit vaikuttavat ihmisen painoon, vaikka siitä on tutkmustuloksiakin. 

Eli sun mielestä mahalaukun pienennys muuttaa ihmisen kaikki geenit?? Vautsi, ajatella! Sitä voi köydä leikkauksessa valkosena brunettena ja herätä punapäänä tummaihosena! Kyllä tiede on metkaa!!!!!

Vierailija
80/145 |
23.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni hoikimpaan kuntoon pääsin syömällä reilun puolen vuoden ajan päivittäin tyyliin 2 suklaapatukkaa ja pienen salaatin. Pelkästään. Joskus söin jotain aamupalaksi, mutta kalorit pysyi reippaasti miinuksella vaikka en hirveästi liikkunut. Myös siideriä ja viiniä kului aika paljon tuolloin. Tarinan opetus on, että sillä ruoan terveellisyydellä ei ole mitään väliä laihtumisen kannalta, vaan sillä kuinka paljon nielee kaloreita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme