On ihmisiä jotka vaan ei laihdu, vaikka kuinka liikkuisi ja söisi terveellisesti
Pia Penttala tästä hyvä esimerkki.
. Hän kertoi laihtuneensa noin 20 kiloa vatsalaukun ohitusleikkauksen avulla.
– Löydettiin minun aineenvaihduntaongelmaan vihdoin ratkaisu. Kävin vatsalaukun ohitusleikkauksessa. Olen laihtunut sen avulla yli 20 kiloa, Penttala kertoo MTV Uutisille.
– Olen aina liikkunut paljon eikä se ole näkynyt missään. Tämä leikkaus oli kuin hampaanpoisto. Minulla on hyvä lihaskunto enkä tupakoi. Olen aina syönyt terveellisesti. Tämä leikkaus oli minulle siis helppo ja toi ongelmaani vihdoin avun.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/supernanny-pia-penttaja-laihtui-20-…
Kommentit (145)
Laihtuminen on matematiikkaa. Kuunnelkaa vaikka Dr. Now:ta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän suoliston bakteereilla on vaikutusta siihen, laihtuuko vai ei.
Ne suoliston bakteerit muokkautuvat sen mukaan mitö syöt. Voit saada hoikan suolistoflooran kun alat syömään niinkuin hän, sitten myös laihdut.
Vierailija kirjoitti:
Auschwitzissa ei ollut läskejä. Ole syömättä pari viikkoa niin ihan varmasti laihdut, vaikka makaisit vain paikoillasi. Sun kroppa alkaa syömään rasvakudosta ja lihaksia jos se ei saa ravintoa kropan ulkopuolelta.
Enpä tiedä... nuorella ihmisellä se ehkä menee noin, mutta vanhemmiten jokin (hormoni toiminta?) muuttuu. Vai mikä muuten selittää sen että kun olin töissä vanhusten hoivakodissa, siellä oli vuodepotilaina olevia vanhuksia jotka eivät syöneet käytännössä juuri mitään. Lähinnä jotain soseutettuja vellejä sai syötettyä pieninä annoksina puoliväkisin. Silti osa näistä oli todella lihavia. Vaikka söivät todella niukasti, eivätkä liikkuneet ollenkaan.
Tällasia ihmisiä vois hyvin lähetellä vaikka avaruuteen. Ei tarvis ruokaa mukaan ollenkaan! Ihan huikee juttu!
Vierailija kirjoitti:
Tällasia ihmisiä vois hyvin lähetellä vaikka avaruuteen. Ei tarvis ruokaa mukaan ollenkaan! Ihan huikee juttu!
Varmaan haluttuja työntekijöitä myös, kun eivät tarvitse ruokataukoja. Tuollanen lapsi ois myös kätevä, ei tarvis huolehtia ruokinnoista ollenkaan!
Eikös jotkut hormonit lihota. Siis jos on vikaa. Esim pcos. Siitä kai tulee ylipainoa.
Jos on jatkuvasti nälkä, niin vaikea on vastustaa. Eli paljon vaikeampi laihduttaa kuin jos on normaalit hormonit.
Vierailija kirjoitti:
Painan 96 kiloa ja olen nainen. Käyn salilla joka toinrn päovä ja lenkkeilen niin et vähi tään 12000 askelta jok apäivä. En syö karkkeja, sipsejä, jätksejä, pullia tai kakkuja tia muutakaan. Ruokaa normaaliannoksen illallisella, päivällä kaurapuuron. Aamulla sämpylän. Illalla tilkka viiniä ja 2 hapankorpoua tai pieni pala juustoa. Näillä antimilla pysyy tuo 96kg. En siis mikään plösön näköinen olekaan ja pitkäkin mut on tos silti ihan hyvin painoa. Vyötärö kuitenkin alle puolet pituudesta mikä virallinen terveyden ja lihavuuden mitta.
Millä vauhdilla lenkkeilen? Kävely ei juurikaan nosta kulutusta, mutta 7-5 minuuttiin kilometri, niin jopa alkaa näkyä. Olen jo 55-vuotias nainen, mutta juoksen joka viikko 40-60 kilometriä. Ei paino-ongelmia.
Tässäkin ketjussa tulee esille tämä energian tyhjästä luominen. Missä vaiheessa tästä tuli trendi, ja kuka tämän keksi? Ei ihme, että ylipaino lisääntyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän suoliston bakteereilla on vaikutusta siihen, laihtuuko vai ei.
Ne suoliston bakteerit muokkautuvat sen mukaan mitö syöt. Voit saada hoikan suolistoflooran kun alat syömään niinkuin hän, sitten myös laihdut.
Suolistoflooraan voi kyllä jonkin verran vaikuttaa, mutta ei sekään noin suoraviivaista ole. Muutama vuosi sitten tuli Yleltä todella mielenkiintoinen dokumentti aiheesta, jossa joku kanadalainen nainen tutki tätä asiaa (oli siis ihan oikea yliopistossa työskentelevä tutkija). Hänellä oli itsellään "huono" floora, joka hänen tapauksessaan johtui lapsena syödyistä useista antibioottikuureista. Hän söi todella terveellisesti, mutta ei ollut onnistunut juurikaan parantamaa tilannettaan (oli myös hiukan ylipainoinen). Maailmallahan mietitään jo ulostesiirtoja näihin liittyen... (Ja olen olen itse normaalipainoinen, enkä onneksi ole juurikaan syönyt antibiootteja elämäni aikana. Tuon dokumentin jälkeen olen kyllä omien lasteni kanssa ollut todella tarkkana, että mitään "varmuuden vuoksi" kuureja ei meillä syödä.)
Vierailija kirjoitti:
Eikös jotkut hormonit lihota. Siis jos on vikaa. Esim pcos. Siitä kai tulee ylipainoa.
Jos on jatkuvasti nälkä, niin vaikea on vastustaa. Eli paljon vaikeampi laihduttaa kuin jos on normaalit hormonit.
Sopivalla ravinnolla hormonitkin pelaa hyvin. Jos nälkä on jatkuva, niin taitaa olla ruuan laadussa korjattavaa.
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin ketjussa tulee esille tämä energian tyhjästä luominen. Missä vaiheessa tästä tuli trendi, ja kuka tämän keksi? Ei ihme, että ylipaino lisääntyy.
Älä nyt jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Etttkö saaaa edes vatsalihaksiasi esiiin?
En minä ainakaan saa. En enää. Lihakset kun ovat erkaantuneet kahdessa ylimenevässä raskaudessa. Kylkiluut saattavat töröttää, jos oikein hoikistun.
Olen aloittanut lukemaan tänä vuonna julkaistua kirjaa Psykologinen painonhallinta prosessi, jospa siitä löytyisi työkaluja painonhallintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi taitaa olla suurimalla osalla se suurin syy. Vaikka kuinka muuten söisikin terveellisesti niin ne pari sidukkaa sisältää senkin edestä kaloreita.
Alkoholi myös herättää kivasti näläntunteen. Parin oluen jälkeen alkaa niin tekemään mieli vähän sipsejä. Tai laittaa lihapiirakka mikroon lämpiämään.
Mulla oli ennen noin. Ja tuli syötyä sen oluen tai viinin lisäksi todella paljon. Illanistujaisissa on aina sipsiä, karkkia ja muita herkkuja.
Nykyään viisastuneena syön kunnon ruuan ennen pippaloita eikä naposteltavaa tee mieli eikä humallu niin paljon ja nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi taitaa olla suurimalla osalla se suurin syy. Vaikka kuinka muuten söisikin terveellisesti niin ne pari sidukkaa sisältää senkin edestä kaloreita.
Alkoholi myös herättää kivasti näläntunteen. Parin oluen jälkeen alkaa niin tekemään mieli vähän sipsejä. Tai laittaa lihapiirakka mikroon lämpiämään.
Mulla oli ennen noin. Ja tuli syötyä sen oluen tai viinin lisäksi todella paljon. Illanistujaisissa on aina sipsiä, karkkia ja muita herkkuja.
Nykyään viisastuneena syön kunnon ruuan ennen pippaloita eikä naposteltavaa tee mieli eikä humallu niin paljon ja nopeasti.
Ja jos haluaa juomisen ohessa napostella jotain, niin ei pidä syödä muuta, kuin ehkä jonkun salaatin lounaaksi. Näin kalorit pysyy maltillisena, vaikka ehkä huono olo tuleekin.
Vierailija kirjoitti:
No on se kumma kun Aatun leireillä ei ollut ylipainoisia! Oli ilmeisesti löytänyt varsinaisia geenivalioita sinne.
On jotenkin hauskaa sitten käyttää keskitysleirivankeja esimerkkeinä vitsailuissa? Ota huomioon että aliravitut vangit myöskin tekivät erittäin raskasta ja pitkää työpäivää. Nukkumiseen oli noin 5 tuntia ja ylös taas. Oli "aatun" leireillä todellisia "geenivalioita", senhän takia he sinne joutuivatkin hehe.
Vierailija kirjoitti:
No totta helvetissä vaikuttaa, ei näille keskiaika-tampioille kannata edes yrittää selittää kun se luupää ei ymmärrä. Varsinkin keski-ikäiselle naiselle laihduttaminen voi olla hyvinkin vaikeaa juuri hormonien takia puhumattakaan oikeista aineenvaihduntahäiriöistä. Monella on taustalla hoitamaton sairaus jonka takia paino ei tipu. Siis jos oikeasti ensin yrittää vähillä kaloreilla.
Itse olen varmaan jotenkin hullu, koska vaikka tekisin jonkun hyvän laihdutusohjelman ja se alkaisi hyvin niin löydän itseni usein sipsipussi kädessä ja olut toisessa kädessä. Eli laihtuminen on teoriassa mahdollista, mutta hulluus estää sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No totta helvetissä vaikuttaa, ei näille keskiaika-tampioille kannata edes yrittää selittää kun se luupää ei ymmärrä. Varsinkin keski-ikäiselle naiselle laihduttaminen voi olla hyvinkin vaikeaa juuri hormonien takia puhumattakaan oikeista aineenvaihduntahäiriöistä. Monella on taustalla hoitamaton sairaus jonka takia paino ei tipu. Siis jos oikeasti ensin yrittää vähillä kaloreilla.
Vähillä kaloreilla ei kannata laihduttaa. Ruuan sisältö vaikuttaa hormoneihin, ei kalorit. Hormoneita on turha syyttää, jos ruoka on sellaista, että hormonit toimii väärin.
Sekin kannattaa muistaa, että on sukupuolihormonit eivät ole ainoita hormoneita.
Totta. Paino on hormoneista kiinni. Ruoka vaikuttaa hormoneihin, mutta muutkin jutut vaikuttavat niihin.