Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On ihmisiä jotka vaan ei laihdu, vaikka kuinka liikkuisi ja söisi terveellisesti

Vierailija
22.09.2020 |

Pia Penttala tästä hyvä esimerkki.

. Hän kertoi laihtuneensa noin 20 kiloa vatsalaukun ohitusleikkauksen avulla.

– Löydettiin minun aineenvaihduntaongelmaan vihdoin ratkaisu. Kävin vatsalaukun ohitusleikkauksessa. Olen laihtunut sen avulla yli 20 kiloa, Penttala kertoo MTV Uutisille.

– Olen aina liikkunut paljon eikä se ole näkynyt missään. Tämä leikkaus oli kuin hampaanpoisto. Minulla on hyvä lihaskunto enkä tupakoi. Olen aina syönyt terveellisesti. Tämä leikkaus oli minulle siis helppo ja toi ongelmaani vihdoin avun.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/supernanny-pia-penttaja-laihtui-20-…

Kommentit (145)

Vierailija
141/145 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina lihavat yrittää selittää, kuinka syövät megahyperterveellisesti (pääasiassa salaattia ja linssejä), liikkuvat joka päivä 50 km juoksulenkkejä ja käyvät vielä kuntosalilla, eivät syö KOSKAAN sipsejä, karkkeja, pullia, keksejä, limsoja, alkoholia jne. Ja silti on ylipainoa se +30 kg. Ja syytetään ties mitä hormoneja ja raskaita luita. Totuus on ihan muuta. Eikä esimerkiksi kortisonista johtuva turvotus ole lihavuutta. Tuo lihavuusleikkauskin pienentää vatsalaukkua, joten sinne ei mahdu sitä mättöä niin paljon, kuin entisessä elämässä.

Ehkäpä ne lihavat eivät halua kertoa teille ongelmistaan tarkemmin? Ihan mitä tahansa kun sanoo niin koulukiusaajat hyökkää kimppuun sormi pystyssä syytellen. Kiva teille, jos on helppo pysyä normaalipainoisena. Oletteko huolissanne myös muista ihmisistä vai vain ylipainoisista? Esim. 700 000 suomalaista syö mielialalääkkeitä ja moni on oppinut lohduttamaan itse ruoalla, kun hoitoa EI SAA.

Eivät ne ongelmat silti katoa sillä että valehtelee että niitä ei ole. Ei niitä ongelmia ole kukaan pyytänyt tarkasti ruotimaan julkisesti mutta voisi nyt kuitenkin myöntää että ruokailutavat eivät ole ihan kunnossa ja liikuntaakin pitäisi kyllä harrastaa enemmän. Tosiasioiden myöntäminen on muutoksen alku.

Siis kai sä nyt ymmärrät, että moni lihava syö ihan normaalistiä?

Itsekin lihoin vajaa vuodessa todella paljon, koska olin erittäin väsynyt, huonovointinen ja stressaantunut, mikä johti erittäin huonoon ruokavalioon.

Nyt siitä 3 vuotta olen syönyt ihan jees eli säännöllisesti, paljon kasviksia ja välillä herkutellen. Liikuntaa joskus ei lainkaan, mutta usein 2-5 h viikossa.

Paino ei mihinkään vaan ole maagisesti pudunnut ja en ole laihduttanut.

Ulkonäkö ei kerro mitään ruokavaliosra. 😊

Minulle kävi samoin. Olin normaalipainoinen aina, kunnes lihoin vuodessa 25 kg, kun en välittänyt ollenkaan siitä mitä söin. Nyt mennyt jo kaksi vuotta syöden ihan samalla tavalla kuin ennen lihomista. Syön jopa vähemmän kuin nuorempana. Paino pysyy samana. En itsekään uskonut näin voivan käydä, ennen kun koin sen itse. Päivässä syön n. 1800kcal.

Vierailija
142/145 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mies laihtui kun jätti oluen tissuttelun pois ja alkoi syödä aamupalan, lounaan ja päivällisen. Lähes 10 kg hävisi kuin itsestään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/145 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina lihavat yrittää selittää, kuinka syövät megahyperterveellisesti (pääasiassa salaattia ja linssejä), liikkuvat joka päivä 50 km juoksulenkkejä ja käyvät vielä kuntosalilla, eivät syö KOSKAAN sipsejä, karkkeja, pullia, keksejä, limsoja, alkoholia jne. Ja silti on ylipainoa se +30 kg. Ja syytetään ties mitä hormoneja ja raskaita luita. Totuus on ihan muuta. Eikä esimerkiksi kortisonista johtuva turvotus ole lihavuutta. Tuo lihavuusleikkauskin pienentää vatsalaukkua, joten sinne ei mahdu sitä mättöä niin paljon, kuin entisessä elämässä.

Ehkäpä ne lihavat eivät halua kertoa teille ongelmistaan tarkemmin? Ihan mitä tahansa kun sanoo niin koulukiusaajat hyökkää kimppuun sormi pystyssä syytellen. Kiva teille, jos on helppo pysyä normaalipainoisena. Oletteko huolissanne myös muista ihmisistä vai vain ylipainoisista? Esim. 700 000 suomalaista syö mielialalääkkeitä ja moni on oppinut lohduttamaan itse ruoalla, kun hoitoa EI SAA.

Eivät ne ongelmat silti katoa sillä että valehtelee että niitä ei ole. Ei niitä ongelmia ole kukaan pyytänyt tarkasti ruotimaan julkisesti mutta voisi nyt kuitenkin myöntää että ruokailutavat eivät ole ihan kunnossa ja liikuntaakin pitäisi kyllä harrastaa enemmän. Tosiasioiden myöntäminen on muutoksen alku.

Siis kai sä nyt ymmärrät, että moni lihava syö ihan normaalistiä?

Itsekin lihoin vajaa vuodessa todella paljon, koska olin erittäin väsynyt, huonovointinen ja stressaantunut, mikä johti erittäin huonoon ruokavalioon.

Nyt siitä 3 vuotta olen syönyt ihan jees eli säännöllisesti, paljon kasviksia ja välillä herkutellen. Liikuntaa joskus ei lainkaan, mutta usein 2-5 h viikossa.

Paino ei mihinkään vaan ole maagisesti pudunnut ja en ole laihduttanut.

Ulkonäkö ei kerro mitään ruokavaliosra. 😊

Minulle kävi samoin. Olin normaalipainoinen aina, kunnes lihoin vuodessa 25 kg, kun en välittänyt ollenkaan siitä mitä söin. Nyt mennyt jo kaksi vuotta syöden ihan samalla tavalla kuin ennen lihomista. Syön jopa vähemmän kuin nuorempana. Paino pysyy samana. En itsekään uskonut näin voivan käydä, ennen kun koin sen itse. Päivässä syön n. 1800kcal.

Sun siis kannattaa ensin laihduttaa niitä ylimääräisiä pois vähän radikaalimmalla keinolla, hankkia lisää lihaksia ja sitten vasta pikku hiljaa palata ns. tavalliseen syömiseen. Voihan se olla, ettet osaa arvioida kaloreita oikein ja ettet ole ihan rehellinen itsellesi niiden syömisten suhteen.

Vierailija
144/145 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites on kun lääketieteellisesti ei ole löytynyt ihmisiä jotka eivät laihtuisi jos syövät oikein.

Että olisi olemassa ihmisiä jotka eivät laihdu???

Tieteellisesti ei vielä ole löydetty sellaisia ihmisiä.

Väitteesi on AP pelkkää puppua!

Se tosin on tieteellisesti tutkittu, että ihmiset voivat olla sokeita sille, että syövät suuria annoksia vaikka kokevat syövänsä vähän. Samoin on tutkittu, että ihmisillä on taipumus kokea syövänsä vähemmän, mitä oikeasti syövät.

Esim Terveyskirjastossa tästä tutkimuksesta tietoa

Jospa tämä Penttala on tieteellinen ihme;) 

Vierailija
145/145 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Penttala  itse on halunnut lihavuutensa tuoda julkisuuteen. Totuutta ei kuitenkaan halunnut syömisistään kertoa, vaan itsepintaisesti kertoo syömisen ja liikunnan olevan terveellisellä tasolla. Jokainen hänet näkevä ymmärtää heti ilman sen suurempaa "kiusaamista" että ei voi mitenkään pitää paikkaansa. Tuollaiseen painoon niitä on täytynyt kiitettävästi syödä!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi