Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On ihmisiä jotka vaan ei laihdu, vaikka kuinka liikkuisi ja söisi terveellisesti

Vierailija
22.09.2020 |

Pia Penttala tästä hyvä esimerkki.

. Hän kertoi laihtuneensa noin 20 kiloa vatsalaukun ohitusleikkauksen avulla.

– Löydettiin minun aineenvaihduntaongelmaan vihdoin ratkaisu. Kävin vatsalaukun ohitusleikkauksessa. Olen laihtunut sen avulla yli 20 kiloa, Penttala kertoo MTV Uutisille.

– Olen aina liikkunut paljon eikä se ole näkynyt missään. Tämä leikkaus oli kuin hampaanpoisto. Minulla on hyvä lihaskunto enkä tupakoi. Olen aina syönyt terveellisesti. Tämä leikkaus oli minulle siis helppo ja toi ongelmaani vihdoin avun.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/supernanny-pia-penttaja-laihtui-20-…

Kommentit (145)

Vierailija
21/145 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työskennellyt Ruotsissa vanhainkodissa (vanha nimitys) 1980-luvulla. Kaikki ruoat tulivat keittiöstä jokaiselle vanhukselle valmiiksi annosteltuina. Useimmat vanhukset söivät annoksensa kokonaan. Eli saivat päivittäin saman kalorimäärän. Kuitenkin heidän painossaan saattoi olla suuriakin eroja joita pituuserot eivät selittäneet. Osastoni kaikki vanhukset olivat ns. vuodepotilaita, jotka nostettiin päivisin istumaan nojatuoleihin joksikin aikaa. Huomioin, että tietynlaiset luonne-ja tempperamenttierot vaikuttivat ainakin jossain määrin painoon.

Saman huomasin vuodepotilaiden vanhainkodissa. Saman annoksen syövät olivat oaa jopa lähes parisataa kiloisia ja osa 40 kiloisia. Huima ero samalla ruokamäärällä ja liikunnalla.

Vierailija
22/145 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se mahalaukun pienennys juuri tarkoita sitä, että voi syödä vain vähän, ja siksi laihtuu? Miksei siis muka laihdu jos syö yhtä vähän ilman sitä leikkausta? Ei se leikkaus ketään laihduta.

Kyllähän se leikkaus nimenomaan laihduttaa, ei se ihminen omalla tahdonvoimallaan. Laiskojen keino tuo leikkaus on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/145 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi taitaa olla suurimalla osalla se suurin syy. Vaikka kuinka muuten söisikin terveellisesti niin ne pari sidukkaa sisältää senkin edestä kaloreita.

Vierailija
24/145 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vatsan ohitus- eli pienennysleikkauksessa vatsan tilavuutta pienennetään, jolloin ihminen jaksaa syödä vain vähän kerrallaan. Eli edelleen laihtuminen perustuu kalorivajeeseen.

Juuri näin. Eli siis ihan huu haata etteikö oliis voinut laihtua jo aiemminkin. Jos olisi silloin syönyt samoin kuin nyt, lopputulos olisi ihan sama!

Vierailija
25/145 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se mahalaukun pienennys juuri tarkoita sitä, että voi syödä vain vähän, ja siksi laihtuu? Miksei siis muka laihdu jos syö yhtä vähän ilman sitä leikkausta? Ei se leikkaus ketään laihduta.

Kyllähän se leikkaus nimenomaan laihduttaa, ei se ihminen omalla tahdonvoimallaan. Laiskojen keino tuo leikkaus on.

Et nyt tainnut ymmärtää mitä tuossa sanottiin. Kyllähän sen leikkauksen ansiosta laihtuu, kun maha ei vedä enempää. Mutta jos olisi yhtä vähän syönyt jo ennen leikkausta, olisi kyllä laihtunut ihan samalla tavalla. Silloin on vaan syönyt enemmän kun se on ollut mahdollista.

Vierailija
26/145 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveellisesti syömällä ei laihdu. Syömällä vähemmän laihtuu.

Vierailija
27/145 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveellisesti voi syödä vähemmänkin joten olet väärässä.

Vierailija
28/145 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveellisesti voi syödä vähemmänkin joten olet väärässä.

Millä perusteella olen väärässä?

Vierailija
29/145 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painan 96 kiloa ja olen nainen. Käyn salilla joka toin2rn päovä ja lenkkeilen niin et vähi tään 12000 askelta jok apäivä. En syö karkkeja, sipsejä, jätksejä, pullia tai kakkuja tia muutakaan. Ruokaa normaaliannoksen illallisella, päivällä kaurapuuron. Aamulla sämpylän. Illalla tilkka viiniä ja 2 hapankorpoua tai pieni pala juustoa. Näillä antimilla pysyy tuo 96kg. En siis mikään plösön näköinen olekaan ja pitkäkin mut on tos silti ihan hyvin painoa. Vyötärö kuitenkin alle puolet pituudesta mikä virallinen terveyden ja lihavuuden mitta.

Rajansa tuolla tiimaladillakin.

Painan 28kg vähemmän ja vyötärö on vähän yli puolet pituudesta. Tuo johtuu vartalon mallista mikä minulla on suora. Silti olen aika varma että normaalipainoisena pitkän päälle olen tervermpi kuin sinä

Vierailija
30/145 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän ennenvanhaan ei juurikaan ollut näitä ylipainoisia, joiden ylipaino vain johtui aineenvaihduntaongelmasta?

Vierailija
31/145 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auschwitzissa ei ollut läskejä. Ole syömättä pari viikkoa niin ihan varmasti laihdut, vaikka makaisit vain paikoillasi. Sun kroppa alkaa syömään rasvakudosta ja lihaksia jos se ei saa ravintoa kropan ulkopuolelta.

Vierailija
32/145 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Painan 96 kiloa ja olen nainen. Käyn salilla joka toin2rn päovä ja lenkkeilen niin et vähi tään 12000 askelta jok apäivä. En syö karkkeja, sipsejä, jätksejä, pullia tai kakkuja tia muutakaan. Ruokaa normaaliannoksen illallisella, päivällä kaurapuuron. Aamulla sämpylän. Illalla tilkka viiniä ja 2 hapankorpoua tai pieni pala juustoa. Näillä antimilla pysyy tuo 96kg. En siis mikään plösön näköinen olekaan ja pitkäkin mut on tos silti ihan hyvin painoa. Vyötärö kuitenkin alle puolet pituudesta mikä virallinen terveyden ja lihavuuden mitta.

Painan 28kg vähemmän ja vyötärö on vähän yli puolet pituudesta. Tuo johtuu vartalon mallista mikä minulla on suora. Silti olen aika varma että normaalipainoisena pitkän päälle olen tervermpi kuin sinä

En kyllä usko että noin lihavalla vyötäröllä olisit terveempi. Mulla viskeraalinen rasva lähes 0% vaikka painan 96kg. Ehkä kun urheilen paljon ja syön terveellisesti.

Vierailija
33/145 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekkin laihtuminen on hitaampaa geeniperimän takia, se on fakta mutta kaikki laihtuu kyllä oikealla ruokavaliolla, tapojenmuutoksella ja liikunnalla. Miehethän laihtuvat nopeammin kuin naiset koska ovat lihaksikkaampia ja siksi nopeampi aineenvaihdunta. :) Itse laihduin 25kiloa 3 vuodessa, ei mitään ressiä. Edelleen olen 10kiloa ylipainoinen. 

Laihtuminen vaatii suunnitelmallisuutta ja pieniä hitaita elämäntapamuutoksia EI enimmäkseen itsekuria kuten kaikki usein luulevat. Itsekuri toimii todella vähän aikaa ja tulokset voivat tulla nopeasti esiin mutta diettiä ei jakseta pitää yllä minkä takia monet epäonnistuvat. Olin itse koko nuoruudesta aikuisuuteen tällainen epäonnistuja kunnes tajusin etten tarvitse kiirettä vaan hitaasti teen yksittäisiä muutoksia ja pysyn niissä kunnes olen valmis seuraavaan pieneen muutokseen. Tavallaan kyse on omien tapojen uudelleen ohjelmoinnissa.

Vierailija
34/145 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi taitaa olla suurimalla osalla se suurin syy. Vaikka kuinka muuten söisikin terveellisesti niin ne pari sidukkaa sisältää senkin edestä kaloreita.

Alkoholi myös herättää kivasti näläntunteen. Parin oluen jälkeen alkaa niin tekemään mieli vähän sipsejä. Tai laittaa lihapiirakka mikroon lämpiämään.

Vierailija
35/145 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkähän ennenvanhaan ei juurikaan ollut näitä ylipainoisia, joiden ylipaino vain johtui aineenvaihduntaongelmasta?

Tää on kumma väite. Kyllähän ylipainoa on aina ollut niin kauan kun metsästäjä-keräilijöistä maanviljelijöiksi muututtiin.

Vierailija
36/145 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Syön paljon vähemmän eikä ravinto pääse enää varastoitumaan kehooni ja muuttumaan sokeriksi ja rasvaksi", Penttala iloitsee.

Mahalaukun pienennysleikkausta ennen Pia söi ilmeisen suuria annoksia. Nyt mahalaukku ei enää vedä samoja määriä. Eihän tässä ollut yhtikäs mitään epätavallista. Pia syö vähemmän, ja on siksi nyt laihempi.

Vierailija
37/145 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän suoliston bakteereilla on vaikutusta siihen, laihtuuko vai ei.

Vierailija
38/145 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä usko että noin lihavalla vyötäröllä olisit terveempi. Mulla viskeraalinen rasva lähes 0% vaikka painan 96kg. Ehkä kun urheilen paljon ja syön terveellisesti.

Kuin myös. Viskeraalinen rasva on hyvin vähäinen minullakin. Juuri tehtiin taas kehonkoostumusmittaus ja metabolinen ikäni on nyt 52 (olen 60v) kun se vuosi sitten oli 54v. Paranee vaan.

En siis ole lihava, ei ole pömppövatsaa tms. Mitat 98-83-98.

Vierailija
39/145 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Mutta kun Penttala kuitenkin on jo keski-ikäinen nainen, niin onhan se kulutus varmasti aika pientä. Itsekin saan syödä, etten liho, enää nyt 46-vuotiaana vaiin noin 1400 kcal / päivässä kun nuorena se oli noin 2000 kcal. Mutta joo, kyllä minäkin laihdun jos lasken kalorit vaikka 1000 kcal:iiin. Ja VLCD:llä (600 kcal per päivä) lähes kilon viikossa.

Totta.

Itse olen nyt 25 vkoa seurannut syömisiäni ja esim viimeisen kuukauden päivittäinen ka on ollut 1503kcal. Grammaakaan ei ole paino pudonnut vaikka liikun todella paljon.

Pitää pudottaa tuosta vielä 300 kcal että putoaa n 300g viikossa

Vierailija
40/145 |
22.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on se kumma kun Aatun leireillä ei ollut ylipainoisia! Oli ilmeisesti löytänyt varsinaisia geenivalioita sinne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän