Love Connection, osa 6.
Kommentit (166)
Ainon gradun aihe on myös vähintäänkin kiinnostava ;)
[quote author="Vierailija" time="24.11.2013 klo 18:12"]
[/quote]
No, mikä se on?
[quote author="Vierailija" time="24.11.2013 klo 18:12"]
[/quote]
No niin onkin! Tämäkin keskustelu on mitä parhainta aineistoa vaikka väitöskirjaa varten ;-)
Joo, onhan tuo Aino gradunkin väsännyt eli maisteri varmasti kyseessä. Ja hänhän siis kirjoittaa puhtaaksi/litteroi lääketieteellisiä tekstejä, mikä varmasti vaatii aika paljon tietoa termistöstä yms. Ihan tarpeeksi yhteistä Matin kanssa mielestäni.
Aino on siis toiminut av-kääntäjänä , mutta alan nykyisen tilanteen vuoksi tekee ilmeisesti mitä työtä vaan, mikä liippaa edes hieman kielialaa. Ammattikääntäjät, etenkin av-kääntäjät, ovat aika ahtaalla nykyään.
Matin tytöistä Aino on ainoa, joka voisi elättää itsensä kunnolla Jenkkilässä sillä välin kun Matti suorittaa tohtorinopintojaan. Siellä tarvitaan pienten erityiskielten kääntäjiä.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2013 klo 18:48"]
Matin tytöistä Aino on ainoa, joka voisi elättää itsensä kunnolla Jenkkilässä sillä välin kun Matti suorittaa tohtorinopintojaan. Siellä tarvitaan pienten erityiskielten kääntäjiä.
[/quote]
Ette kai te nyt oikeesti usko, että Aino lähtisi Matin kanssa Jenkkilään. Siis joo sille kisaan kuuluvalle matkalle lähtee ihan varmasti (eiköhän se sinkkuäiti tipahda seuraavaksi), mutta että ihan asumaan.
Aino pärjäisi Jenkkilässä ihan omillaankin ilman Mattiakin. Viittaan tuohon edellämainittuun pikkukielten kääntämistaitoon. Jos työtilanne heikkenee täällä niin sitten nuori sinkku voi lähteä sinne missä hänen taitojaan arvostetaan.
Sirpsakka Aino osaa taatusti tämän ohjelman jälkeen lukemattoman määrän yhteydenottoja kiinnostuneilta miehiltä. Kaikkia pidennyksillä, jatkeilla ja pakkelilla kuorrutetut daamit eivät kiinnosta.
Mä alan oikeesti epäilemään, että Aino on itse av-kääntämisen ohella myös av-palstailija ;) Ei muuten oikein jaksa tätä suitsutusta ymmärtää. Aino on herttainen nainen kyllä, mutta niinhän ne muutkin Matin naiset ovat. Mä en usko, että Mattiin oikeasti vetoaa kukaan heistä ihan valtavan paljon, tuskin Ainokaan. Ja eikös se Aino itsekin maininnut olevansa vanhapiika tms.. Eiköhän ne lukemattomat ihastuneet miehet olisivat Ainoa osanneet lähestyä ilman ohjelmaakin ;)
[quote author="Vierailija" time="24.11.2013 klo 19:21"]
Mä alan oikeesti epäilemään, että Aino on itse av-kääntämisen ohella myös av-palstailija ;) Ei muuten oikein jaksa tätä suitsutusta ymmärtää. Aino on herttainen nainen kyllä, mutta niinhän ne muutkin Matin naiset ovat. Mä en usko, että Mattiin oikeasti vetoaa kukaan heistä ihan valtavan paljon, tuskin Ainokaan. Ja eikös se Aino itsekin maininnut olevansa vanhapiika tms.. Eiköhän ne lukemattomat ihastuneet miehet olisivat Ainoa osanneet lähestyä ilman ohjelmaakin ;)
[/quote]
Huoh juuri kun olin tulossa kehumaan tämän keskustelun positiivista ilmapiiriä niin eiköhän joku muistuta aavee-realiteeteista. Oikeesti nyt hapannaama hannat kyllä ihmisille voi vilpittömästi osoittaa ihailua ja kiitosta.
Ja sitten asiaan. Mikä ihme Nina N:n ongelma on? Ei kuulu hänen tapoihin kysyä mistä vieras mahtaa pitää ja sitten passuutetaan ja motkotetaan. Ehtoisan emännän perikuva .
[/quote]
Huoh juuri kun olin tulossa kehumaan tämän keskustelun positiivista ilmapiiriä niin eiköhän joku muistuta aavee-realiteeteista. Oikeesti nyt hapannaama hannat kyllä ihmisille voi vilpittömästi osoittaa ihailua ja kiitosta.
Ja sitten asiaan. Mikä ihme Nina N:n ongelma on? Ei kuulu hänen tapoihin kysyä mistä vieras mahtaa pitää ja sitten passuutetaan ja motkotetaan. Ehtoisan emännän perikuva .
Aino voi hyvinkin käyttää näitä LC-keskusteluja tohtorinväitöskirjamateriaalina ;).
Ois vaan blondi-Nina tehny Hernille ruokaa ja istuttanu miehen pöytään niin ois vieny pointsit kotiin. Myötähäpeä tuli koppavasta asenteesta, valituksesta ja suomen puhumisesta koko päivän ajan. Lisäksi jos pyytää toista auttamaan keittiössä niin olisi kohteliasta sanoa missä mikäkin asia on..
[/quote]
Muita Matin naisia ei viime jaksossa ollut. Siksi vain Ainoa nyt pohditaan. Ensi jakson jälkeen voidaankin ruotia Enniä.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2013 klo 19:37"]
Mikä ihme Nina N:n ongelma on? Ei kuulu hänen tapoihin kysyä mistä vieras mahtaa pitää ja sitten passuutetaan ja motkotetaan. Ehtoisan emännän perikuva .
[/quote]
Henrin analyysi Ninasta osui aika oikeaan, ja kyllä itsenäiseen elämään tottunut aikuinen nainen suojelee omaa reviiriään, jos tuntuu siltä että mies ns. etenee liian nopeasti. Tuon naisen ronskin ulkokuoren alla piilee hempeä romantikko - katsokaapa vain, mutta ehkä se ei pääse Henrin kaltaisen miehen rinnalla esille?
Törmäyksiä on luvassa jos toinen odottaa romantiikkaa ja toinen seksiä ensitreffeillä.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2013 klo 21:06"]
Mitä on av-kääntäminen?
[/quote]
Käännetään av:n tekstejä normaalisuomelle.
Aino Pellonperän akateemisia saavutuksia voi etsiä muun muassa Tampereen yliopistosta jossa hän on käynyt opponoimassa.