Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Otatteko influenssa-rokotteen?

Vierailija
22.11.2013 |

Jos tyttönne rokotetaan papilloomavirusta vastaan?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 19:44"]

[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 19:39"][quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 19:36"]

Juuri tuossa kerroin että en sairasta kausiflunssaa/kuumetauteja vastustuskykyni ansiosta. Olen hoitanut lapsia seitsemän vuotta ja saanut melkoisen satsin aivastuksia ja ysköksiä lärviini. Perushygieniasta kädet mukaanlukien huolehtiessa ei tarvitse tartuntoja pelätä muutenkaan.

[/quote]

Etkö tajua että flunssa on eri asia kuin influenssa? Oletko lähihoitaja?

[/quote]

Lukekaa ne kommentit. Täällä hösätään ristiin jo valmiiksi. En ole alalle koulutettu vaan HOIVAtyössä. Vastustuskyky hyvä. Influenssavirus ei aiheuta terveellä ihmisellä oireetonta kantajuutta, täten en tartuta ketään tietämättäni.

[/quote]

Kyllä influenssavirus voi aiheuttaa oireettomankin kantajuuden, tai niin vähäoireisen taudin, ettei tule mieleen että on sairaana. Toki suurin osa tartuttajista on oireisia, mutta tuohon et todellakaan voi tuudittautua. Tästäkin kommentista näkee, miten surkea idea on pakata hoiva-alalle kouluttamatonta väkeä. 

Vierailija
22/33 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 19:48"]

[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 19:30"]

Niin, oireettomana kantajana sitten tartutat influenssan hoidettaviisi, jotka kuolevat. Tosi kätevää, kunnanisät varmaan kiittävät sinua kun tulee säästöjä.

Ap:lle, hoitajana otin tietysti influenssarokotuksen tänäkin vuonna ja tyttönikin saa ottaa kaikki suositellut rokotukset ajallaan.

[/quote]Tyksissä kuulema vain 20% henkilökunnasta ottaa influenssarokotteen.

[/quote]

Kyllä se voi totta olla. Useimmat rokotteen vieroksujista ovat hoitajia, eli niitä jotka tietävät vähiten asiasta. Melkein kaikki lääkärit ottavat rokotteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2013 klo 19:46"]

Otin. Nyt olen kahtena vuonna ottanut influenssarokotteen, otin aikoinaan nyös sikapiikin.

Papilloomavirusrokotteella ei ole tekemistä influenssarokotteen kanssa. Itselläni on vain poikia mut jos olisi tyttö/-jä, niin saisivat rokotteet minun puolestani. Poikani saavat kaikki rokotusohjelmaan kuuluvat rokotteet + vesirokkorokotteen itse ostettuna.

[/quote]

Lisäys: pojat saavat vielä myös hepatiittirokotteet, koska matkustelemme paljon. Kiitos tieteelle rokotteista!

Vierailija
24/33 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikalla rokotuksia otettiin alkuviikosta ja loppuviikosta ensimmäiset rokotetut jo niiskuttivat...

En ole koskaan ottanut influenssarokotteita, mutta rokoteohjelman mukaiset rokotteet plus hepatiitit olen ottanut.

Vierailija
25/33 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut joka vuosi.

Minulla ei ole tytärtä.

Vierailija
26/33 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hoiva-alalle ei palkattaisi myös kouluttamattomia, jäisi moni hoiva hoitamatta. Työssä oppii paljon.

Vierailija
27/33 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ottanut koskaan, possunuhavuotena sairastin viimeksi lentsun, liekö ollut ihan possua itseään. Tytär ei ole vielä papilloomarokotusikäinen, mutta ei ota sitä sittenkään kun on sen ikäinen.

Teille pitäisi keksiä sellainen "kaiken-varalta-kaikkea-mahdollista-vastaan"-rokote, ihan sama mitä sisältää, kun uskotte siihen riittävästi niin kyllä se varmasti tehoaa :D :D :D

Vierailija
28/33 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ettei ole aikaisemmin sairastanut influenssa (tai flunssaa tai "vastuskyky on hyvä") ei tarkoita ettei voisi sairastua influenssaan. Rokotehan on juuri tarkoitettu ennaltaehkäiseväksi, turha se on enää ottaa sitten kun on jo sairastanut. Kerran influenssa sairastaneena tiedän etten halua tätä kokea uudestaan. Mutta suurin syy ottamiselle on etten halua sairastuttaa lähimmäisiäni, itse varmaan selviän hyvin infektiosta mutta lapsilla ja vanhuksilla tauti voikin olla rajumpi.

Vierailija
29/33 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin jo ja niin otti mies ja 3v poikakin. Poika on rokotettu ohjelman mukaan, ekstraa 2xvesirokko. Olen th-alalla, miehellä astma. Pojalle harkitsen HPV-rokotetta teini-iässä.

Vierailija
30/33 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

30% influenssatartunnoista saadaan oireettomilta kantajilta, jotka siis eivät levittäisi tautia, jos olisivat rokotettuja. Sairaanhoitajien piittaamattomuus muista ihmisistä kuvitteellisten rokoteuhkakuvien vuoksi on käsittämätöntä. Britanniassa on mietitty tosissaan, onko sellaisella henkilöllä oikeus toimia hoitotyössä, joka ei tee kaikkeaan sairauksien leviämisen ehkäisemiseksi (eli ota rokotetta), ja että pitäisikö rokottamattomat hoitajat irtisanoa. Minusta se on ihan relevanttia pohdiskelua.

Vierailija
31/33 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ottais sellaista myrkkyä.kehooni saatikka antais lapselleni pistää!

hoitsu

Vierailija
32/33 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ottais sellaista myrkkyä.kehooni saatikka antais lapselleni pistää!

hoitsu

Vierailija
33/33 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä te itkette ? Saanhan omalla vastuullani olla rokottamaton, kaikki hoidokkini ovat rokotettuja. Jos otat itse kaikki mahdolliset piikit ja tuuppaat ne lapsiisikin, mikä hätä sinullakaan ? Kieltäytyessäni sikarokotteesta tiedostin varsin hyvin saattavani olla yksi heistä jotka siihen kuolevat. Silti haluan kehooni niin vähän ylimääräistä kuin mahdollista. Elämä on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä