Typerin ammatti?
Kommentit (64)
Urheilija, joka ei ole opiskellut peruskoulun jälkeen mitään ammattia.
Sinänsä peukut 2:lle, mutta täytyy muistaa, että Kai Merilä on taatusti tehnyt melkoisen hyvää tiliä Matti Nykäsen kanssa "kaveeraamalla". Kirjakin on pitänyt kirjoittaa, "MINÄ ja Matti maailmalla". Olisi tuonkin kirjan nimi voinut olla "Matin kanssa maailmalla". Omakotitalon vähintään on saanut vetäistyä mäkikotkan siivellä. Ja Mattia viedään, kuin entistä pässiä. Pienet murenet jää hänen kouraansa. Eihän siinä mitään, kun toinen hyväksyy homman, mutta kuitenkin. Varmaan aika helppoa tuossa "typerässä" ammatissa. Ja btw, olen kade.
Poliitikko. Aina pitää jauhaa sitä samaa paskaa "muutoksista" ja sitten ei ole mahdollista toteuttaa mitään lupauksiaan vaikka haluaisikin. Lisäksi vielä ne superpalkat ja avustaja-armeijat.
Naurattaa kaikki poliitikkojen palkkojen dissaajat. Siitä hauska ammatti toi kansanedustaja esim, että jokaisella meistä on teoriassa mahdollisuudet mennä tekemään samaa työtä ja varsinkin puhumaan asiaa ;)
Mun kaveri on sairaanhoitaja ja sanoi mulle kerran kännipäissään, ettei arvosta mun ammattia pätkääkään. Että mun työ on teennäistä ja valheellista ja etovaa. Olen edustaja kosmetiikkafirmassa.
Kiitin mielipiteestä ja kiittelin mielessäni 80k vuositulojani :D
[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 19:18"]
[/quote]
Urheilijan EI TARVITSE, jos on riittävän hyvä lajissaan.
Tulee rahulia ihan eri malliin kuin riviammatissa, jos pääsee isoihin valoihin urheilulajissaan.
[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 20:23"]
[/quote]
Tulee rahulia ihan eri malliin kuin riviammatissa, jos pääsee isoihin valoihin urheilulajissaan.
[/quote]
Niin ja kuinka moni niistä pääsee? Ja mitä sitten, kun menee joku nivelside tms.?
Kaikki mamutukseen liittyvät, en kehtaisi olla moisessa ihmiskaupassa mukana.
Yöchattijuontaja. Feissari. Kauppakeskuksissa ohikulkijoihin kiinni käyvä meikkaaja. Myöskään jotain pokeriammattilaisuutta en suuresti arvosta, vaikka siitä kivasti rahaa tulisikin.
[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 20:27"]
[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 20:23"]
[/quote]
[/quote]
Niin ja kuinka moni niistä pääsee? Ja mitä sitten, kun menee joku nivelside tms.?
[/quote]
Ne, jotka eivät pääse, yleensä hankkivatkin sitten muun ammatin.
Joten mikä sinulla oli tässä ongelmana?
Pakko kommentoida sen verran, että (ainakin nykyään) useimmilla urheilijoilla on myös ammatti. Lisäksi moni urheilija on myös ns. aktiivinen opiskelija, eli valmistuu hyvin arvosanoin ja suht nopeassa tahdissa. Jos vaikka ajatellaan yliopistoa, siellä voi paljon opiskella myös ns. etänä (kirjatentit jne). Lisäksi urheilijoilla yleensä on varsin säntillinen elämä, vert. haahuilijat joille se biletys on The Juttu jne.
Lisäksi urheilijoilla usein on ns. suhteita työelämään, eli vaikka se oma ura tyssää (joko varhaisessa vaiheessa tai menestyksen jälkeen) niin useimmille on jonkinlainen työpaikka mahdollinen myös sen uran jälkeen. On erilaisia urheiluseuroja ja -järjestöjä, lisäksi esim. erilaiset valmennushommat, ja arkipäiväisemmällä tasolla esim. urheiluliikkeisiin ja urheiluvälineitä valmistaviin/maahantuoviin yrityksiin palkataan mielellään sellaisia jotka osaavat esim. suksista kertoa paremmin mitä "tavalliset ihmiset" jne.
[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 21:11"]
Assan vessan kassa.
[/quote]
eri mieltä tästä: kun oli vielä vessan kassoja, assan vessassa käynti saattoi jollekin olla päivän ainoa sosiaalinen tapahtuma, toisin kun nyt anonyymien rahareikien aikaan.
Seiskan tai vastaavan toimittaja?