Edullisia, kivoja joululahjoja 3-15 v. sukulaislapsille? Rahat tiukilla
Meillä on ollut aina suvussa tapana antaa lahjat koko suvun lapsille, ja omille tietenkin myös. Perheessämme on vuoden aikana sattunut kaikenlaista, ja rahat ovat tällä hetkellä todella tiukilla. Päätimme miehen kanssa olla antamatta toisillemme lahjoja, ja omille kahdelle lapsellemme yhdet paketit per nuppi. Tiedämme, että isovanhemmilta tulee lisää paketteja joka tapauksessa.
Mutta sitten tajusin, että meidän on hankittava lahjat myös noin 10 sukulaislapselle. Meillä ei kerta kaikkiaan ole siihen varaa tänä jouluna, ikävä kyllä. :( Eikä minulla ole millään sydäntä ilmoittaa sisaruksilleni, että meiltä ei sitten tipu tällä kertaa teidän lapsillenne mitään, enkä haluaisi rahatilannettammekaan heille tilittää. :(
Nyt olisi hyvät vinkit paikallaan: Mitä edullisia lahjaideoita olisi sukulaislapsille? Ikähaitari heillä on 3-15 ja tyttöjä ja poikia on molempia.
Kommentit (13)
Taskulamput ja suurennuslasit on pienimpien mielestä aika hauskoja. Pinterestistä kannattaa etsiä ideoita. Toinen hauskuus voisi olla reissulahjakortti, esim uimahalliin, leffaan jne.
Värikyniä (laadukkaita) tai Lego minifigures -ukkoja pienille, elokuvalippu isommille (yli 10 v.). Varmasti ovat mieleisiä.
Mä kyllä kanssa rehellisesti sanoisin, ettei lahjat onnistu. Tai sitten antaisin kaikille sen sulkaarasian, iästä riippumatta.
Nuoremmille lapsille, miksei vanhemmillekin varmaan olisi hyvä lahja lupaus päivästä sinun kanssasi - ja sen tekemisen voi sitten keksiä myöhemmin onko se maksullista vai ei -jos on sitten rahaa, niin leffaan tms.
Teineille etsit netistä oman teini-iän lempparimusiikkia ja poltat cd:lle (vai onko se laitonta).
Jos löytyy hyviä kuvia kyseisistä henkilöistä, tulostat/teetät isona ja etsit jotkut halvat kehykset niihin.
No tosiaan ei ole pakko laittaa yhtään mitään! Mutta tuosta luovit aika tyylikkäästi laittamalla nätin suklasrasian tai glögi+piparikorin tms Koko Perheelle hyvän joulun toivotuksin. Näin et unohda heitä vaan ajattelevat, että otitte toisen käytännön tällä kertaa. kynttilä tai lyhty ajaa saman asian. Lapsille tulee leluröykkiöitä kuitenkin, eikä yhden paketin puuttuminen haittaa!
Eihän niitä leluröykkiöitä tule ap:n lapsille, jos he eivät anna sisarusten lapsille lahjoja. Vastavuoroistahan lahjojen antaminen on. Ap:n lapset saavat omista yhden paketin ja ehkä isovanhemmilta toisen. Noloahan on ilmoittaa, että emme voi antaa teidän lapsille tänä jouuna mitään, mutta meidän lapsille voi kyllä antaa...
Ymmärrän hyvin, ettei haluaisi sukulaisille avautua rahatilanteestaan. Jos ap kuitenkin päättää antaa jotain, niin kivahan olisi saada vinkkejä.
Suklaarasioihin en menisi, muut karkit varmasti maisuisivat lapsille ja nuorille paremmin. Miten olisi leffalippu + popcornit teineille? Pääsettekö minnekään lelujen maahantuojien ystävämyynteihin?
Mä sain lapsena monesti sukuliaisilta sukat, joiden sisällä oli karkkia. Ne oli musta aina tosi kivoja lahjoja :) Ja toimii kaiken ikäisille.
Kyllä minä sukulaisille sanoisin että rahatilanteemme ei nyt salli. Mutta toisaalta en muutenkaan anna kauhean kalliita lahjoja vaikka taloutemme tulot (brutto n.110te) sen sallisikin. Sen sijaan sukulaiset saa usein neulomani lapaset (tekee n.4-5t parin ja rahaa menee huopasesta tehden n.8e/pari), leipomani saaristolaisleivän, tai pikkuleipiä, sinappia jne. Yhtenä vuonna ompelin saunatyynyjä ja laudeliinoja (tumpelokin osaa) ja toisena vuonna tein sytykeruusuja heille keillä oli takka ja muille valoin kynttilöitä jne. Eli halvalla voi selvitä kun itse tekee ja näkee vaivaa.
Dvd tai kirjoja. Esim pokkaridvdt maksaa joku kolme euroa kipale. Semmoset sopivat. Lappu yhteisestä päivästä, vaikka talvipiknikille ja luistelemaan. Vanhemmille lapsille vaikka ne leffalipput.
Yhteislahjat perheen lapsille tulevat edullisemmiksi. Esim. yhteinen lautapeli, kokoperheen elokuva tai lahjakortti Makuuniin.
Suht halvalla pääsisi jos ostatte mukavan lautapelin koko sisarusporukalle yhteiseksi. Varmista ettei heillä ole ennestään kys. lautapeliä. Minä olen 23v. toinen siskoni 26 ja kolmas 29. Edelleen ilahdutaan jos joku ostaa meille lautapelin (ihan oikeasti äiti ja isä toisinaan ostaa :D) Asutaan nimittäin kaikki vähintään 300 km päässä toisistamme ja jouluna kokoonnumme isolla porukalla vanhempiemme kotiin viettämään "lapsuutta". Syödään hyvin ja ollaan yhdessä niin kuin lapsina :) Oikeastaan pitääkin käydä ostamassa lautapeli jouluksi...
Elokuvalippu (+ popparit), Aku Ankan taskukirja, hiuspinni/hiuslenkkipussi, alle kouluikäisille itsetehdyt lorupussit (menee kangasta, nyöriä, kartonkia, kirjamuovia), palapelit kaikille, väritys- puuha- tai sudokukirja riippuen lapsen iästä, ylipäätänsä kirja halpakirjakaupasta
En vastaa kysymykseesi, mutta ihmettelen vain, mikset voi sanoa ettei lahjoja tänä vuonna tule. Lapset eivät huomaa mitään, vaikkei lahjoja teiltä tulisi. Toivottavasti myös vanhempansa. Itse suorastaan olen toivonut, etteivät sukulaiset niin lahjoisi meidän lapsia. Saavat muutenki ihan liikaa lahjoja, vaikke meiltä vanhemmilta vain yhdet paketit.