Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pääsin ammattikorkeaan, olen niin onnellinen! :)

Vierailija
22.11.2013 |

Itken vain ilosta täällä ja olen ylpeä itsestäni. :)

t.kolmen pienen äiti.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 19:12"]

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 19:08"]

Ihan kun haluaisin taas olla ilonpilaaja mutta kyllä ne realiteetit tulee ap:llä vastaan sitten jossain vaiheessa. Esimerkiksi ensimmäisen työharjoittelun aikana laita mieleen moniko luokastasi on koulutusta vastaavassa paikassa ja saa siitä palkkaa.

[/quote]

En oikeastaan yhtään ihmettele sitä, että moni ei työllisty niin hyvin, kun kouluun hakee tosi moni sillä asenteella että: "no en tiiä mitä tekisin mut toi liiketalous on sellanen yleiskiva joo haen sinne" ja sitten ovat sormi suussa työttöminä.

Mulla on aivan selkeä linja mitä haluan ja tämä on aivan ykkösasia minulle. :) Ei epäilystäkään etteikö tämä ala olisi minun juttu. Harjoittelupaikkakin on jo kiikarissa ja sovittuna, mahdollisesti myös tästä sitten työpaikka. Ja jos niin käykin, ettei työpaikkoja ala tippumaan, niin voin käydä maisteritutkinnon pelkästään, eli pari vuotta lisää koulutusta ja sitten kokeilla uudestaan. :)

En tiedä ketään työtöntä tradenomia, jotka ovat niitä sitkeitä jalka ovenväliin -tyyppejä. Jokainen on työllistynyt ja uraputki päällä porskuttelevat. Sitten tiedän myös kaksi sellaista työtöntä kassatradenomia, joista sen pystyi jo ennustamaan. :D

Et sinä iloani pilaa, olen liian iloinen että joku saisi sen pilattua vaikka kuinka kovasti yrittäisi. :)

-ap

[/quote]Traden papereilla et saa yliopistossa hyväksiluettua kun ehkä kurssin tai kaksi, jos sitäkään. KTM:n papereihin luet joka tapauksessa vähintään 5v lisää. Miksi siis tuhlata aikaa traden turhuus-tutkintoon?

Vierailija
42/64 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi merkonomi, nyt lopputyötä vaille valmis tradenomi. Pääsykokeissa meitä oli yli 300 joista 20 otettiin sisään, että ei kaikki tradenomit tuosta noin vaan saa alkuaan. Aika paljon on opetuksen laadussakin eroja, toivottavasti pääsit hyvään amkiin joka toimii työelämälähtöisesti. Merkonomin papereilla olen päässyt jo loistavaan vakituiseen työhöön, hyvä palkka etuineen ja joustoineen mutta halusin silti tuon amk:n käydä vielä työn ohessa. Muut korkeammat tutkinnot eivät onnistu työn ohessa joten siksikin tämä valinta :) on noilla mollaajilla varmaan asioita pielessä omassa elämässään... sama vaikka meitä olisi sata tusinassa, jokainen hoitaa sen oman verkostoitumisensa, duuninsa hyvin ja sitä kautta pääsee pitkälle :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 21:34"]

Ihan kun haluaisin taas olla ilonpilaaja mutta kyllä ne realiteetit tulee ap:llä vastaan sitten jossain vaiheessa. Esimerkiksi ensimmäisen työharjoittelun aikana laita mieleen moniko luokastasi on koulutusta vastaavassa paikassa ja saa siitä palkkaa.

[/quote]

En oikeastaan yhtään ihmettele sitä, että moni ei työllisty niin hyvin, kun kouluun hakee tosi moni sillä asenteella että: "no en tiiä mitä tekisin mut toi liiketalous on sellanen yleiskiva joo haen sinne" ja sitten ovat sormi suussa työttöminä.

Mulla on aivan selkeä linja mitä haluan ja tämä on aivan ykkösasia minulle. :) Ei epäilystäkään etteikö tämä ala olisi minun juttu. Harjoittelupaikkakin on jo kiikarissa ja sovittuna, mahdollisesti myös tästä sitten työpaikka. Ja jos niin käykin, ettei työpaikkoja ala tippumaan, niin voin käydä maisteritutkinnon pelkästään, eli pari vuotta lisää koulutusta ja sitten kokeilla uudestaan. :)

En tiedä ketään työtöntä tradenomia, jotka ovat niitä sitkeitä jalka ovenväliin -tyyppejä. Jokainen on työllistynyt ja uraputki päällä porskuttelevat. Sitten tiedän myös kaksi sellaista työtöntä kassatradenomia, joista sen pystyi jo ennustamaan. :D

Et sinä iloani pilaa, olen liian iloinen että joku saisi sen pilattua vaikka kuinka kovasti yrittäisi. :)

-ap

[/quote]Traden papereilla et saa yliopistossa hyväksiluettua kun ehkä kurssin tai kaksi, jos sitäkään. KTM:n papereihin luet joka tapauksessa vähintään 5v lisää. Miksi siis tuhlata aikaa traden turhuus-tutkintoon?

[/quote]

"Liiketalouden tradenomien erillisvalinnan kautta valitut opiskelijat suorittavat kauppatieteiden maisterin tutkinnon (KTM), jonka laajuus on 120 opintopistettä. KTM-tutkintoon sisältyy kaikille yhteisiä opintoja, pääaineen opintoja (ml. pro gradu -tutkielma ja pääainekohtaiset menetelmäopinnot), sivuaineen opintoja, kieli- ja viestintäopintoja sekä vapaasti valittavia opintoja.

Tutkintoon sisältyvien opintojen lisäksi opiskelijat suorittavat täydentäviä opintoja (enintään 60 op), joiden tarkoituksena on antaa riittävät edellytykset kauppatieteiden maisterin tutkinnon suorittamiseen."

Vierailija
44/64 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 21:34"]

[/quote]

-ap

[/quote]

Jospa vaikka haluan ensisijaisesti tradenomiksi! :O

Ei näytä olevan kovin turha tutkinto jos katsoo omia sukulaisia ja ystäviä joille ala on valittu tosissaan alusta lähtien. ;)

Vierailija
45/64 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 21:37"]

Täällä yksi merkonomi, nyt lopputyötä vaille valmis tradenomi. Pääsykokeissa meitä oli yli 300 joista 20 otettiin sisään, että ei kaikki tradenomit tuosta noin vaan saa alkuaan. Aika paljon on opetuksen laadussakin eroja, toivottavasti pääsit hyvään amkiin joka toimii työelämälähtöisesti. Merkonomin papereilla olen päässyt jo loistavaan vakituiseen työhöön, hyvä palkka etuineen ja joustoineen mutta halusin silti tuon amk:n käydä vielä työn ohessa. Muut korkeammat tutkinnot eivät onnistu työn ohessa joten siksikin tämä valinta :) on noilla mollaajilla varmaan asioita pielessä omassa elämässään... sama vaikka meitä olisi sata tusinassa, jokainen hoitaa sen oman verkostoitumisensa, duuninsa hyvin ja sitä kautta pääsee pitkälle :)

[/quote]

Jep, meille oli hakijoita yli 900 ja 80 paikkaa oli auki. Että ei kyllä ihan helpolla päässyt sisään. Tosi hyvään ammattikorkeaan pääsin Helsinkiin. :) En tiedä mistä tuo harhaluulo oikein tulee?? :D Joihinkin huonompiin kouluihin jossain ihan metsässä voi päästä tosi helposti jos on hyvät ylppäriarvosanat joo, mutta niin lukuisiin muihinkin kouluaineisiin. Mitä vähemmän hakijoita, sen helpompaa joten onko tuo nyt ihmekään. Hyviä tradenomeja toki niistäkin valmistuu. :) 

Vierailija
46/64 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnea sinulle. mä hain kymmenettä kertaa, enkä päässyt, taaskaan :(

Vierailija
47/64 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin kaveri opiskeli itsensä tradenomiksi ja haki sitten maisterilinjalle. Ei sen takia että olisi työtön ollut, vaan halusi jonkun tietyn paikan, en muista minkä.

Kävi 2,5 vuotta työn ohessa ja siinä oli sitten amk-paperit ja maisteripaperit, joten en tiedä mistä tuo 5 vuotta tulee?! :D Toki kannattaa vähän silmäillä opiskeluvaiheessa, että ottaa ne muutamat kurssit amk:ssa mitä vaaditaan yliopiston maisterilinjan hakukriteereissa JOS sitten käykin niin, että haluaa vielä jatkaa opintoja.

Vierailija
48/64 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAIKKIIN opintoihin on tämän palstan mukaan ihan helppo päästä ja KAIKISTA opinnoista selviääkunhan on vaan vahvat perslihakset. Siis palstan mukaan...

Todellisuus on jotain muuta, ja jos opinnot ovat tuntuneet ihan leikkimisestä, niin silloin ei ole vaivautunut ajattelemaan ja omaksumaan vaan on opetellut ulkoa.

Onnea ihan jokaiselle joka on päässyt opiskelemaan!

Vierailija
49/64 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 21:50"]

KAIKKIIN opintoihin on tämän palstan mukaan ihan helppo päästä ja KAIKISTA opinnoista selviääkunhan on vaan vahvat perslihakset. Siis palstan mukaan...

Todellisuus on jotain muuta, ja jos opinnot ovat tuntuneet ihan leikkimisestä, niin silloin ei ole vaivautunut ajattelemaan ja omaksumaan vaan on opetellut ulkoa.

Onnea ihan jokaiselle joka on päässyt opiskelemaan!

[/quote]

Jep, aina kun joku pääsee opiskelemaan tai on saanut opinnot päätettyä, joku kitisee ettei se ole mitään. :D Jos olet suorittanut maisteritutkinnon, olet muropakettimaisteri joita on pilvinpimein, jos olet se tradenomi, olet tusinatradenomi ja jos yliopistoon pääsit niin ei se ole mitään kun kaikki pääsee ja miksi et lue tohtoriksi, se vasta on ihmeellistä eiku eipäs ole ku pitää olla x3 tohtori. Huoooooh. :D

Palstan äo on jotai niin huippua hhahaahahahahahaa!! :D

Vierailija
50/64 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 21:49"]

Minulla ainakin kaveri opiskeli itsensä tradenomiksi ja haki sitten maisterilinjalle. Ei sen takia että olisi työtön ollut, vaan halusi jonkun tietyn paikan, en muista minkä.

Kävi 2,5 vuotta työn ohessa ja siinä oli sitten amk-paperit ja maisteripaperit, joten en tiedä mistä tuo 5 vuotta tulee?! :D Toki kannattaa vähän silmäillä opiskeluvaiheessa, että ottaa ne muutamat kurssit amk:ssa mitä vaaditaan yliopiston maisterilinjan hakukriteereissa JOS sitten käykin niin, että haluaa vielä jatkaa opintoja.

[/quote]Ei ikinä, ei. Traden pohjalla ei tehdä KTM:n papereita kahdessa vuodessa. Johan gradun esivalmistelut ottaa lähes vuoden ja itse kirjoittaminen usean kuukauden. Ja kaikkien Amk:sta tulleiden täytyy käydä tutkimusmetodit tms. kurssit, kyetäkseen tieteelliseen pohdintaan gradussa. Tätä ei ammattikoulu, eikun -korkeassa opeteta.

Vierailija
51/64 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 22:00"]

[/quote]Ei ikinä, ei. Traden pohjalla ei tehdä KTM:n papereita kahdessa vuodessa. Johan gradun esivalmistelut ottaa lähes vuoden ja itse kirjoittaminen usean kuukauden. Ja kaikkien Amk:sta tulleiden täytyy käydä tutkimusmetodit tms. kurssit, kyetäkseen tieteelliseen pohdintaan gradussa. Tätä ei ammattikoulu, eikun -korkeassa opeteta.

[/quote]

Mikäs tuon loppulauseen motiivi oli? Yrittää "haukkua" ammattikouluksi?! HAHAHHA ei helvetti sinä olet lapsellinen! :D

Kyllä mulla vaan kaveri veti ne maisteripaprut 2,5v:ssä. :) Muistaakseni oli käynyt 2 tai 3 kurssia avoimessa yliopistossa valmiiksi, eli sen verran huijasin.

Vierailija
52/64 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan käsittämätöntä nettikiusaamista. Miten lapsellisia ihmisiä täällä on? Toinen iloitsee koulupaikastaan ja toinen yrittää lannistaa keinolla millä hyvänsä.

Todellakaan ei olla kerrottu ystävällisesti vain mitään faktaa, vaan viimeinenkin kommentti jossa yritettiin vähän alentaa amk:ta niin huh huh. Kasvakaa aikuisiksi, pääskää jo koulukiusaajavaiheesta aikuiseksi jooko?

Toisilla ei ole minkäänlaisia käytöstapoja.

Vierailija
53/64 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 19:27"]

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 19:21"]

Liiketaloutta ammattikorkeeseen pääsee opiskelemaan kuka tahansa, siellähän ne kaikki "en tiedä mitä elämälläni tekisin" -tyypit on. Ja he vielä pitävät suurinta melua "kovalla työllä" saamastaan opiskelupaikasta. Yksikään kauppakorkeeseen/tkk:lle/lääkikseen/oikikseen päässyt tuttavani ei ole pitänyt samaa meteliä kun nämä lukiosta amkiin liiketaloutta opiskelemaan lähteneet tyypit.

[/quote]

Meteliä? Ei siis saa edes iloita? :D

Tuonne ei ainakaan ollut niin helppo päästä kuin perus perähikijän nuorten puolelle. (olen lukenut että pääsee naurettavan helposti)

Ihme kun mistään ei saa iloita. Joku heti vittuuntuu ja tulee haukkumaan koko alan lyttyyn. :D

[/quote]

Ei iloitsemista kukaan ole kieltänyt, mutta huomiohuoraaminen julkisesti jollain opiskelupaikalla mihin koulutettu simpanssikin pääsisi sisälle on vähän säälittävää...

Vierailija
54/64 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi myös hankkia ylemmän ammattikorkeatutkinnon tradenomina jos haluaa jatkokouluttautua! :)

Ei tietenkään ole mikään tarve, kyllä sitä hyvä tradenomi varmasti työllistyy, vaikka joitain se tuntuu ärsyttävänkin. Olisikohan pari ktm:ää ärsyyntymässä kun on paikka mennytnenukin edestä? Monestihan sellaisille tulee tarve haukkua ja alentaa. Ikävä kyllä, käytöstapoja ei vaan ole kaikilla.

Vierailija
55/64 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 22:11"]

Ihan käsittämätöntä nettikiusaamista. Miten lapsellisia ihmisiä täällä on? Toinen iloitsee koulupaikastaan ja toinen yrittää lannistaa keinolla millä hyvänsä.

Todellakaan ei olla kerrottu ystävällisesti vain mitään faktaa, vaan viimeinenkin kommentti jossa yritettiin vähän alentaa amk:ta niin huh huh. Kasvakaa aikuisiksi, pääskää jo koulukiusaajavaiheesta aikuiseksi jooko?

[/quote]

Huomiohuoraus? Ai jos kertoo iloitsevansa opiskelupaikasta?

En käsitä mitä väliä sillä on vaikka pääsisi helposti sisään? Silloin ei saa olla asiasta julkisesti iloinen? Ja edelleenkin, ainakaan hakemaani paikkaan ei ollut helppo päästä. Voi olla että johonkin ammattikorkeaan pääsee helposti jos on lähtöpisteetkin korkeat?? Mutta tuonne ei todellakaan heittämällä päässyt sisään. Vai ovatko ne useat sadat jotka eivät saaneet paikkaa vain tyhmempiä kuin simpanssi?

Mistä tulee tarve tuohon kiusaamiseen? Vai oliko kommenttisi kenties ihan ystävällistä faktaa vain taas? Huuli pyöreänä ihmettelet kun moni tässäkin ketjussa on ihmetellyt käytöstapojasi?

Vierailija
56/64 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 22:11"]

[/quote]

Jos tyttäresi pääsee esim sairaanhoitajaksi jossain muussa kuin isossa kaupungissa (eli helpompi päästä sisään) hän ei saa iloita siitä ääneen koska sinne oli helppo päästä? Mitä jos hän hakee alalle yliopistoon jonne on helppo päästä, onko säälittävää iloita? Sanot hänelle tradenomipaikan avautuessa, että simpanssikin pääsisi sisään, älä iloitse, tosi säälittävää. 

Mieti nyt vähän. :D

Vierailija
57/64 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa se 52 ja muut kommentit kirjoittanut olla itse mainitsemalla älykkyystasolla. Ihan itseensäpäin voi ottaa haukkumiset. Huomaa että on katkera, hyvin katkera ihminen. :( Surullista millaisia ihmisiä on pienten lasten vanhempina.

Vierailija
58/64 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 22:00"]

[/quote]

Tämä tradenomi opiskelee Aallon kauppakorkeassa maisteriohjelmassa jonka kesto on kaksi vuotta. Täydentäviä opintoja mulle tuli suoritettavaksi huikeat 6 op eli yhden kurssin verran. Hyvin on sujunut. :)

Vierailija
59/64 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea!! Ehdottomasti kannattava koulutus!

Vierailija
60/64 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä joidenkin ajatusmaailmaa. On säälittävää jos iloitsee koulupaikasta mitä helpompi sinne on ollut päästä? Esim Helsinkiin varsinkaan aikuispuollelle ei paikka noin vain irtoa, mutta se ei ole tässä pointti vaan se, miksi ihmeessä ei olisi ilon aihe jos pääsee vaikka kaikista helppopääsyisimmälle alalle opiskelemaan jos se on THE ala? :O 

Mulle ei koskaan tulisi mieleenkään tuollaiset kommentit haki ja pääsi kaveri/sukulainen sitten parturi-kampaajaksi, sairaanhoitajaksi, leipuriksi, lääkäriksi tai teologia opiskelemaan. Olisin jokaisen puolesta yhtä iloinen, tai se kenen puolesta olisin kaikkein iloisin, olisi se joka eniten juuri omaa alaansa halusi. Ainakin omasta mielestäni juuri tällainen asenne on terve.

Hienoa ja todella ihanaa jos joku pääsee kouluun johon eniten halusi, mahtavaa jos se oma ala on löytynyt ja koulupaikka avautunut. Olen aina arvostanut koulutusta, ehkä johtuu siitä asenteeni. En ole koskaan ajatellut, että hakee mihin vain kuhan on sitten vaikeapääsyinen että voi leveillä. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän