Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pääsin ammattikorkeaan, olen niin onnellinen! :)

Vierailija
22.11.2013 |

Itken vain ilosta täällä ja olen ylpeä itsestäni. :)

t.kolmen pienen äiti.

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea!

Mitä alat opiskella?

Vierailija
2/64 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itkin surusta, en päässyt ammattikorkeaan ja ainoa työpaikkahaastattelu kahteen vuoteen meni sivu suun. Mutta onnea kuitenkin sulle, hieno juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiketaloutta. :)

Vierailija
4/64 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 18:43"]

Minä itkin surusta, en päässyt ammattikorkeaan ja ainoa työpaikkahaastattelu kahteen vuoteen meni sivu suun. Mutta onnea kuitenkin sulle, hieno juttu.

[/quote]

Olen pahoillani sun puolesta. :( 6kk päästä uusi haku?

Vierailija
5/64 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea opiskelupaikasta! :)

Vierailija
6/64 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen pahoillani. Olisi ap mielummin valinnut alan joka työllistää.

Vierailija
7/64 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 18:49"]

[/quote]

Voisi sanoa noin melkein joka alasta tällä hetkellä. :DDD Parhaat saa paikat, mutta laiska ei välttämättä saa. ;)

Kateellinen?

Vierailija
8/64 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea opiskelupaikasta! :)

[/quote]

Kiitos paljon! :)

-ap

Vierailija
9/64 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Minäkin hämmästelen näitä 'tusina-tradenomi'-paikoista iloitsevia. Ööh, mihinkäs siitä nykyään työllistytään? No, kaupan kassalle. Johon siis voidaan myös ottaa ihan ilman muutaman vuoden koulutusta.

Ja sitten ennen kuin tulee se yksi tuhannesta tradesta tänne huutelemaan, että on ihan 'päällikkö', niin joo, mikä tahansa on toki mahdollista.

Vierailija
10/64 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kun haluaisin taas olla ilonpilaaja mutta kyllä ne realiteetit tulee ap:llä vastaan sitten jossain vaiheessa. Esimerkiksi ensimmäisen työharjoittelun aikana laita mieleen moniko luokastasi on koulutusta vastaavassa paikassa ja saa siitä palkkaa.

Vierailija
11/64 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 19:08"]

Ihan kun haluaisin taas olla ilonpilaaja mutta kyllä ne realiteetit tulee ap:llä vastaan sitten jossain vaiheessa. Esimerkiksi ensimmäisen työharjoittelun aikana laita mieleen moniko luokastasi on koulutusta vastaavassa paikassa ja saa siitä palkkaa.

[/quote]

En oikeastaan yhtään ihmettele sitä, että moni ei työllisty niin hyvin, kun kouluun hakee tosi moni sillä asenteella että: "no en tiiä mitä tekisin mut toi liiketalous on sellanen yleiskiva joo haen sinne" ja sitten ovat sormi suussa työttöminä.

Mulla on aivan selkeä linja mitä haluan ja tämä on aivan ykkösasia minulle. :) Ei epäilystäkään etteikö tämä ala olisi minun juttu. Harjoittelupaikkakin on jo kiikarissa ja sovittuna, mahdollisesti myös tästä sitten työpaikka. Ja jos niin käykin, ettei työpaikkoja ala tippumaan, niin voin käydä maisteritutkinnon pelkästään, eli pari vuotta lisää koulutusta ja sitten kokeilla uudestaan. :)

En tiedä ketään työtöntä tradenomia, jotka ovat niitä sitkeitä jalka ovenväliin -tyyppejä. Jokainen on työllistynyt ja uraputki päällä porskuttelevat. Sitten tiedän myös kaksi sellaista työtöntä kassatradenomia, joista sen pystyi jo ennustamaan. :D

Et sinä iloani pilaa, olen liian iloinen että joku saisi sen pilattua vaikka kuinka kovasti yrittäisi. :)

-ap

Vierailija
12/64 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea! Hieno homma :) 

Vierailija
13/64 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menes ap mielummin suoraan kauppikseen? Et saa luultavasti tradetutkinnosta paljo mitään hyväksiluettua.

Vierailija
14/64 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 19:16"]

Menes ap mielummin suoraan kauppikseen? Et saa luultavasti tradetutkinnosta paljo mitään hyväksiluettua.

[/quote]

Miksi ihmeessä? Haluan liiketalouden tradenomiksi.

Vierailija
15/64 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ap :) Äläkä välitä negatiivisista kirjoittelijoista, vaikka olisit voittanut lotossa niin aina joku löytäisi jotain ikävää sanottavaa!

Vierailija
16/64 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiketalouden tradenomi voi hakea suoraan pelkkään maisteriohjelmaan ja suorittaa siis vain sen pari vuotta lisää = kauppatieteen maisteri.

Muutama tietty kurssi pitää olla ammattikorkeasta ja ka vähintään 3. :)

Vierailija
17/64 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 19:19"]

Onnea ap :) Äläkä välitä negatiivisista kirjoittelijoista, vaikka olisit voittanut lotossa niin aina joku löytäisi jotain ikävää sanottavaa!

[/quote]

Joo aina löytyy sellaisia jotka haluavat lannistaa kun toinen on iloinen. :)

Ei haittaa, oon tosi ylpee kun pääsin kouluun. :)

Vierailija
18/64 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tradenomien pääsykokeista pääsee läpi nyt vaikka koulutettu apina. 

Ja ne faktat tradenomien työttömyydestä: Tradenomeja on eniten työttömänä heti insinöörien jälkeen, ja vuodessa työttömien tradenomien määrä on kasvanut 30 %. 

Toivon mukaan ap löytää kuitenkin paikkansa tradenomina työelämässä, olisi tuhlausta niin yksilön kuin valtion tasolta kouluttaa taas yksi työtön tradenomi lisää. Nykyiset koulutusmäärät eivät palvele kenenkään etuja, ei opiskelijan eikä valtion.

Vierailija
19/64 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiketaloutta ammattikorkeeseen pääsee opiskelemaan kuka tahansa, siellähän ne kaikki "en tiedä mitä elämälläni tekisin" -tyypit on. Ja he vielä pitävät suurinta melua "kovalla työllä" saamastaan opiskelupaikasta. Yksikään kauppakorkeeseen/tkk:lle/lääkikseen/oikikseen päässyt tuttavani ei ole pitänyt samaa meteliä kun nämä lukiosta amkiin liiketaloutta opiskelemaan lähteneet tyypit.

Vierailija
20/64 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 19:05"]

[/quote]Minäkin hämmästelen näitä 'tusina-tradenomi'-paikoista iloitsevia. Ööh, mihinkäs siitä nykyään työllistytään? No, kaupan kassalle. Johon siis voidaan myös ottaa ihan ilman muutaman vuoden koulutusta.

Ja sitten ennen kuin tulee se yksi tuhannesta tradesta tänne huutelemaan, että on ihan 'päällikkö', niin joo, mikä tahansa on toki mahdollista.

[/quote]

Ai työttömyystilanne on 99,9%?! :O

Hehehheeh :D Mentiin me naimisiinkin, vaikka 50% eroaa. B) Joskus on otettava riskejä unelmiensa eteen, rohkeita ihmisiä. Ei niitä tusintiinoja jotka valitsee paskan turvallisen alan eikä heistä koskaan tule mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän