Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä eroa on huono- ja hyväosaisten syömistottumuksilla?

Vierailija
22.11.2013 |

Vai onko niissä eroa Suomessa?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan kai köyhiä ja wt.

Meillä syödään yleensä perunaa/pastaa/riisiä (halvinta tietty) ja siihen jotain lihaa ja kastiketta. Esim. jauhelihaa tai tonnikalaa ruskea- tai tomaattikastikkeessa, tarjouksesta broilerin suikaleita kermassa. Jauhelihaperunalaatikkoa, jauhelihakeittoa, lihapullia... Tuollaista halpaa ja nopeaa. Jos tuntuu että rahaa on, niin saatan repäistä ja ostaa esim. hernemaissipaprikaa tms. pakastevihanneksia lisäksi. Muuten välipaloina menee leipää. Joskus karjalanpiirakoita tai jukurttia. Muroja tms. meillä ei ole koskaan, ne on oikeesti aika kallista syötävää, kun paketissa niin vähän ja niiden kanssa kuluu tuhottomasti maitoa. Tuoreita kasviksia ja hedelmiä meillä ei ole juuri koskaan. Verrataan vaikka paljon menee yhteen välipalaan vesimelonia kuin leipää, niin kalliiksi tulee. Porkkanoita ostan joskus mutusteltavaksi.

Vierailija
42/42 |
23.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 22:42"]

Mul on sellainen näppituntuma, että vähän koulutetut ostavat paljon eineksiä, makkaroita, pakasteranskalaisia, vanukkaita yms. Paremmin koulutetut ostavat terveellisempää ruokaa. Itse olen käynyt vaan amikset mutta olen perehtynyt ravintoasioihin enkä käytä eineksiä ollenkaan enkä lasten purkkiruokia. Teen kaikki ruuat alusta asti ja käytän esim. täysjyvätuotteita, hedelmiä ja vihanneksia runsaasti. Ja niitä luomumunia;-).

[/quote]

Ei voi yleistää. Kun olin kotiäitinä tein ruuat itse, panostin "puhtaaseen ja luonnonmukaiseen" yms. diipadaapaan. Palattuani (kovapalkkaisiin) töihin meillä syödään enemmän pikaisesti valmistuvaa, ravintoarvoiltaan ei niin täydellistä ruokaa. Kotona ollessa maailma helposti supistuu siihen oman hellan ääreen ja ruuilla, eineksettömyydellä jne. päteminen muodostuu helposti oman statuksen pönkittämiseksi tilanteessa, jossa ei ole muuta kovin merkittävää sisältöä elämässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla