Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te kaikki joilla on LA Elokuussa <3

22.11.2013 |

Heippa! Tän keskustelun tarkoituksena on jakaa kokemuksia raskaudesta ja siihen liittyvistä asioista. Kaikki ne joilla on LA Elokuussa niin keskustelemaan! :) Minulla on 1.8 laskettuaika! <3 Toista lasta odotan.. plussan sain tänään ! <3

Kommentit (450)

161/450 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa taas! 

Robinette: Toivotaan että kaikki olisi hyvin <3

Marjamiini: Paljon halauksia ja jaksamisia!!! <3

ON:

Oireet on vaihdellu aika paljon, välillä tuntuu että etova olo ja oksettaa, hirveä nälkä on myöskin lähes kokoajan. Ja välillä ei taas oo mitään oireita. Sai varhaisultraan ajan 7.1, jännittää ihan pirusti onko kaikki hyvin edellisten kokemusteni perusteella. Mitenhän sitä jaksais oottaa. On kyllä asiat pyöriny päässä yötä päivää ja valvonut oon ihan hirveästi... Ei vaan saa nukuttua ku pelottaa niin paljon, vaikka onki ihanaa olla raskaana... Ajattelin kyllä äitille jouluna sanoa että paksusti voidaan ;) Toi lapsen isä on kyllä uskomaton tapaus. Vaikka vähän aikaa vasta tunnettu nii huolehtii minusta ja kyytiläisestä, ku oltais jo perhe :) USKOMATONTA! Aika hyvä tuuri kyllä kävi, sitä ei ole kieltäminen. Mullaki taitaa synnytys tapahtua OYS:issa. :) 

vauvaliimaa ja tarrasukkia matkalaisille,

Mondely 4+4

162/450 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityn elo-vauvan odottajien joukkoon. Plussasin tänä aamuna ja nyt menossa rv 4+2. Laskettu aika on ihan elokuun lopulle, eli juuri ja juuri ehdin tähän ryhmään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
163/450 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä siis viikkoja tänään 7+0. Ensimmäinen neuvola oli eilen, perustietoja kyseli, mittasi Hb:n ja laittoi lähetteet verikokeisiin sekä virtsanäyte pitää viedä labraan. Ultraan käski varailla aikaa heti maanantaina, että saisi ajan tammikuulle. Kotiin saatiin paljon luettavaa ja yksi dvd katsottavaksi. :) Seuraava neuvola onkin sitten helmikuun puolessa välissä.

Eilen tuli myös mun ensimmäinen oksennus aamulla, ja tänään sitte toinen. Tänään yritin ylös noustessa juoda vettä että ei tulisi pahaolo, mutta vedet saatuani alas juoksin jo vessaan. Muuten päivisin ei ole ollut pahaaoloa. 

Muita oireita on edelleen ties monettako viikkoa jatkunut rintojen arkuus, siis ovat todella arat. :/ Vatsassa tuntuu sellaisia viiltäviä kipuja aina jommalla kummalla puolella, muutamia kertoja päivässä kyselin neuvolassa näistä, mutta kätilö sanoi ettei niitä tarvitse säikähtää kun ovat normaaleja kohdun kasvukipuja. :) Väsymys on myös aivan kamala, aamuvuoron jälkeen pystyn helposti nukkumaan 2-3h ja sitten taas illalla 21-22 aikaan nukkumaan. Mitään himoja ei ole tullut, eikä tuon kahvin lisäksi mitään kuvotuksiakaan.

SUSKULII 7+0

164/450 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Iloisena liityn teidän Elokuisten odottajien joukkoon, tein nimittäin eilen plussatestin! :) Olen äärimmäisen onnellinen! Iiiihan alussa vasta ollaan, 4+1 mun "aavistusteni" mukaan. Tuon arvioimisen raskauden kestosta vaikeaksi tekee se, että sain hieman yli kuukausi sitten keskenmenon, eikä ole kerinnyt kuukautisia tulemaan vielä välissä. Eli voitte kuvitella kuinka iloinen olen, että heti tärppäsi uudelleen :) Tämä on minulle neljäs raskaus. Ensimmäinen raskauteni meni kesken, ja olimme mieheni kanssan sanoinkuvaamattoman surullisia ja pettyneitä, luonnollisesti. Vuodon loputtua saimme lääkäriltä luvan aloittaa yrittämisen, ja siitä seurauksena kuukauden päästä olin jälleen ilokseni raskaana. Tästä raskaudesta sain ihanan esikoistyttäreni Jasminin 1v 4kk. Jasminin kasvaessa ajattelimme ajan olevan sopiva seuraavalle tulokkaalle, ja tulin jälleen raskaaksi ensi yrittämällä. Tämäkin raskaus päättyi keskenmenoon kuukausi sitten :( Ihana lääkäri kannusti kuitenkin yrittämään rohkeasti uudelleen kun vuoto on loppu, ja noudatimmekin hänen neuvojaan. Nyt, kuukausi myöhemmin, olen jälleen ihanasti raskaana ja toivon todella että tämä pikkuinen pääsisi maailmaan asti katsomaan isoasiskoaan! Tarrasukkia pienelle <3 Neuvolaan soittelen maanantaina , ovat varmaan ihmeissäni kun kuukausi sitten vasta peruin varaamani ajan keskenmenon takia. Todella ihana olo, kun tietää että pieni on masussa kasvamassa <3 Olen jo sen verran monesti ollut raskaana, että olen kahdella viimeisellä kerralla ollut raskaudesta täysin varma ennen kuin olen testin edes tehnyt. Niin tälläkin kertaa, testin positiivinen tulos ei siis ollut yllätys mutta todella ihana asia siltikin. Oireita, joista olen arvannut, on ollut mm. jatkuva pissalla ramppaaminen, naama on alkanut kukkia, kylmyys aina iltaisin, pahoinvointi autossa, alavatsan nippailut ja pienet menkkatuntemukset. Nyt on niin JÄRJETTÖMÄN onnellinen olo, ja Elokuuta odottelen jo malttamattomana! :) Onnea muillekin plussanneille! :)

165/450 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän vilkasta keskustelua :)

Huono-olo senkun jatkuu, ja sitä vaan odottaa, että eka kolmannes menis äkkiä ja helpottais.

Odottaminen vähän katoaa joulun kiireisiin.

viikkoja läjässä 7+2, neuvolaan vähän reilu viikko.

166/450 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipparallaa! MARJAMIINILLE kovasti voimia ja halauksia <3 Tule ihmeessä kertomaan meille uudet vauvauutiset jos sattuu että alat odottamaan uutta pienokaista! Olisi kiva kuulla! <3

Tulin Toivottamaan kaikille Hyvää Joulua! Yritetään nauttia Joulun antimista ja sen tuomasta rauhasta <3 

Meillä varmaan kerrotaan vauva uutiset mummuille ja pappoille nyt jouluaattona kun nähdään niitä. Ajattelimme että se olisi sopiva ajankohta kertoa niin jokainen kuulee samanaikaisesti ja kuitenkin sillon olis jo menossa rv10. :)

Olostani sen verran et muutamia kertoja oon joulutunut oksentamaan mut tämä päivä on ollut selkeesti parhain. Olen hoksannut mikä konsti mulle iteselle on paras etovuuden pois saamiseksi.. eli teen niin että vältän "mehukkaita" ruokia kuten hedelmiä ja juomista aamusta. Syön aamulla jotain leipää ja vasta myöhemmin pienesti hörppäilen juotavia ja tai syön jonku hedelmän.. varovaisesti kuitenkin. Välillä on vain vaikea jos janottaa aamusta ja ei "saa" juoda. Mut sillä tavalla olen saanut oloni pysymään parempana. :) Tänään jopa ruoka maistui ok:lta kun haettiin subway patongit miehen kans! Että kyllä uskon oloni tästä pikkuhiljaa paranevan. :)

Kaikille kovasti Tsemppejä vointeihin! :))

Tsuuper  8+4 :)

167/450 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmoittautuu yksi tänään plussannut! :) kuukautisten mukaan tänään 4+2 ja elokuun loppuun menee silloin LA. 

168/450 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! 

Nyt pelottaa! Tänään ollu alavatsakipuja välillä vähän kovempiakin ja tullut myös vähän rusehtavaa väriä valkovuodon mukana. 

Taitaapa enteillä keskenmenoa, nyt kyllä pelottaa niin hemmetisti ja toivon vaan että vuotoa ei enää lisää tulisi. :/

169/450 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipähei!

tänään sitten alkoi se verinen vuoto :/ eli taisi enteille km. Nyt sitten odotellaan että miten paljon vuotaa. Onko kenelläkään kokemuksia että mitä pitää tehdä nyt kun vuotaa jonkin verran?? Odotetaanko vaan, mitä jos vuoto lisääntyy tai lakkaa?? Nyt on kyllä mieli niin maassa ettei ajatus edes kulje :(

170/450 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

JEMPPA1987: Voi että.. toivottavasti se olis jotain muuta. Mulla ei oo itellä kokemusta tuollaisesta. Kehottaisin sinua soittamaan huomenna lääkäriin asiasta et jos olisi mahdollista ultrata. Näkisi ainakin mikä on tilanne. Saisit varmuuden tilanteeseen. Voimia sinulle kovasti!! Toivotaan että kaikki olisi hyvin vuodosta huolimatta <3

171/450 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikki ihanat myötätunnostanne! Sananne merkitsevät paljon ja tällä palstalla on itselleni tärkeä merkitys, raskaudestamme ja sen onnettomasta käänteestä kun eivät tiedä muut kuin mieheni ja lääkärit. Tuntuu hyvältä, että voi täällä purkaa tuntojaan. Krise89:n tarina tuo myös valoa - ehkä meilläkin seuraava kerta olisi onnekkaampi.

Perjantai oli tosiaan kamala päivä, menin toimistolle suoraan ultrasta, töissä oli kiire ja itku pyrki ulos väkisin. Vessassa kävin useaan otteeseen pidättämässä kyyneleitä ja sitten kotitalon ovelle päästyä rappukäytävässä jo repesin. Tunnin lohduton itkeminen illalla helpotti kyllä huomattavasti. Kävin vielä eilen 7+3 varmistamassa toisen gynen ultrassa, että näkymät ovat samat. Minulla kun on taaksepäin kallistunut kohtu, niin olin vielä lohduttautunut ajatuksella että ehkä alkio on vain piilossa eikä näy ultrassa. Mutta tälläkin kertaa kuvassa oli vain yli 2,5cm läpimittainen raskauspussi, ei muuta. Yöllä näin kamalia painajaisia jossa sekä oma pikkusiskoni että siskoni tytär oli murhattu. Lisäksi unessa oli mätäneviä vauvoja suljetuissa laatikoissa (!). Näköjään mielellä on omat keinonsa käsitellä tätä menetystä...

Mieheni on luonnollisesti myös pettynyt, mutta hänen asenteensa on että ei kun uuteen yritykseen. Itsellä onkin päällimmäisenä tunteena nyt päästä tästä raskaudesta mahdollisimman pian eroon. On jotenkin koomista, että ensin odotat kuukausitolkulla raskautuvasi ja nyt sitten odotat yhtä kuumeisesti hetkeä, jolloin testi ei enää näyttäisi positiivista. Turhauttaa, että keskenmeno ei näytä alkavan itsestään ja käynnistystä täytyy odotella joulun yli - lääkäri kun ei halunnut antaa lääkkeitä joulutauon vuoksi, jolloin käynnistymisen seuranta olisi mahdotonta. Koska odotus on jo tarpeeksi kamalaa itsessään, ajattelin olla piinaamatta itseäni enempää ja alkaa elää kuten ennen raskautta. Kävin siis tänään rankemmalla ryhmäliikuntatunnilla ja söin perään sushit. Ehkä nautin joulun aikana myös punaviiniä - tyhjä raskauspussi siitä kun tuskin pahastuu... Ärsyttää olla elämänsä ensimmäistä kertaa raskaana eikä sitten kuitenkaan. Rinnatkin ovat edelleen todella kipeät, kuten plussaamisesta saakka.

Toivotan kaikille teille ihanaa joulun aikaa ja parasta onnea raskaudellenne! Roikun täällä varmaan ainakin taustailemassa siihen saakka, että keksin itselleni sopivamman ryhmän. :)

172/450 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

eilinen päivä meni tosiaan vuotaessa niinkuin kuukautiset ja kivut oli kuukautismaiset. Soitin ensin tk päivystykseen, missä kehoitettiin seurailemaan. Tänään soitin neuvolaan ja peruin ensimmäisen neuvola ajan :( sielä se täti meinas että kuulostaa keskenmenolta ja kehotti seurailemaan tilannetta ja tekemään raskaustestin 3-4 viikon päästä niin näkee varmuudella. tämä oli siis minun osalta ensiraskaus. Eilen oli mieli todella maassa, mutta ei auta kuin ajatella positiivisesti. Nyt tiedän ainakin että voin tulla raskaaksi ja minulla on mahdollisuus yrittää uudelleen. Mieheni on myös sitä mieltä että tilanteelle kun ei voi mitään, niin voidaan me yrittää uudelleen :) 

ainoa asia mikä nyt ärsyttää niin oon tämä odottaminen nyt tämän kanssa, vuotaako vielä ymym. No aika näyttää. Nyt on kuitenkin aika rauhoittua jouluun ja nauttia siitä. 

hyvää ja rauhallista joulua kaikille ja paljon tsemppiä raskauksiin tai uusiin yrityksiin! Eiköhän meitä kaikkia vielä onni potkaise tässä elämässä <3 

173/450 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan!

Ihana kun ootte ollu noin ahkeria palstailijoita! Oon kyllä lueskellu kuulumisia, mutta on vaan jääny kirjottelematta.

Pahoittelut Marjamiini ja Jemppa1987! Voin vain kuvitella teidän tuskan... Mutta heti kun mahdollista, niin uutta yritystä kehiin! Tsemppiä hirmuisesti teille <3

Muille tasapuolisesti tsemppiä pahoinvointien ja muiden oireiden kanssa!

Mä oon taas täällä panikoinut, että onkohan tuolla mahassa mitään elävää :( Olin tosi pahoinvoiva viikon verran ja sitten viime lauantaina oireet yks kaks hävis! Ei mitään oloja ja mieli teki roskaruokaa (mikä suorastaan oksetti vielä edellispäivänä). Tänään mun vatsa on ollut tosi kipee, tai sillee nipistelly koko työpäivän. Jossain välissä kävin veskissä ja huomasin, että multa tuli semmosta venyvää ihan vaaleanpunaista limaa. Melkein aloin itkee. Kaupassaki mahassa tuntui tosi raskaalta ja kaikki askeleet tuntui tosi ikävältä. Nyt olo kuitenkin ok. Ja pientä etovaa oloa taas havaittavissa.

Mä niin toivon, että pikkumuru pysyy matkassa mukana <3

Nyt kuitenkin rauhotun Joulun viettoon! Oikein rauhallista joulunaikaa teille ja teidän pienille hippusille <3

-Larsku rv 8+3

174/450 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei 

täällä oireet edelleen vähänä, mutta välillä tulee kovia alavatsakramppeja ja oikealta puolelta aristaa alavatsaa. Pelottaa, mutta aina on toivoa että nämä on normaaleja... Nuita on ollu plussasta asti. 

mutta toivoa on aina koska tämä raskautuminen on jo mulle ihme!

Äiti tietää ja on innoissaan ja onnellinen <3

hyvää joulua ja nauttikaa !

t. mondeli ja toivo 5+1

175/450 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kylläpä kirpaisee kuulla näitä ikäviä uutisia! Voimia Marjamiinille ja tsemppiä uusiin yrityksiin! Toivottavasti Jemppa1987 vuotoosi löytyisikin jokin toinen syy kuin km!!

Meillä on uutiset tuleville isovanhemmille nyt kerrottu, mutta itsellä kuitenkin pieni jännitys päällä...mietityttää, että voiko tästä edes vielä raskautena puhua, ennenkuin pahimmat riskiviikot on ohitettu. Saatiin joululahjaksi uusi verenpainemittari ja äsken kun mittasin omat paineeni, niin tulos oli 77/88!! Ihan järkyttävän matala! :o Onko muilla kokemusta matalasta verenpaineesta? Itselläni on kyllä aiemminkin ollut matalia paineita, mutta en muista yläpaineen olleen ikinä ihan noin matala :o eikai tämäkään ihan tervettä ole? Lisäksi mulle rupes tulemaan tuolloin rv 7 kauhean kipeitä isoja finnejä naamaan. Pinnallista, mutta stressaa tämä naaman tilanne, kun tiedän että mulle jää helposti pysyviä jälkiä pahoista finneistä. Onko kukaan kärsinyt raskausajan aknesta? Koskakohan vaivojen voisi toivoa helpottavan?

CLUELESS 8+5

176/450 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Clueless: kysytkin vielä! Mä kärsin yleensä kesällä pikku näpyistä selässä ja käsivarsissa,mutta raskauden myötä mulla on niitä selkä täynnä ja rintakehä yms :( naama oli tosi hyvässä kunnossa vähän aikaa sitte ,mutta nyt taas isoi kipeitä finnei ilmestynyt,mitä mulle ei yleensä tule :( tuo selkä yms harmittaa kyllä enemmän ku on kamalan rumannäköistä ja ne kutiaa ihan hirveesti! 

177/450 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on nyt sitten kerrottu jouluna perheille, ja kaikki olivat iloisia, odotetusti :) Miehen äiti eniten, hänellä ei ole kuin yksi lapsenlapsi, omalla äidilleni tämä on nro 10... :)

Kyllä on ruokahalu lisääntynyt sopivasti jouluksi, kun lopetti tupakoinnin. Jouduin jo ennen joulua ostamaan ekat äippäfarkut, koska vanhat ei mahdu kiinni, ja kyllä, täällä on jo ihan selkeä raskausmaha :) En tiedä mistä johtuu, esikoisesta on jo nyt yli 7vuotta aikaa.

Ja pahoinvointi. Että onkin inhottavaa. Oksentanut en nyt ole, mutta etova olo tuntuu vielä pahemmalta. Yöksi pitäisi mennä töihin..

Pahoitteluni kaikille, joilla ei sitten tärpännytkään, ja paljon jaksamisia!

178/450 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jemppa 1987: Voi ei, onpa ikäviä uutisia, että keskenmeno kuulosta alkaneen :( Ja todella tympeää, että eivät voi muka neuvolassa selvittää asiaa. Mun mielestä tuossa olis mahdollista ottaa raskaustesti verestä esim. kahden päivän välein, niin näkee, nouseeko hormoni normaalisti vai ei. Mutta jos tuo nyt keskenmeno oli, niin todellakin tiedät nyt, että sinun on mahdollista tulla raskaaksi.

Larsku85: Toivottavasti pieni on vielä kyydissä <3

Clueless: Mulla ei ole vielä ollut kunnon aknea. Iholla oli ensin vähän näppyjä, pari viikkoa ei ollut ollenkaan, ja nyt niitä näppyjä on taas. Verenpaineesta en tiiä, mutta kannattaa varmaan soittaa neuvolaan ja pyytää, että vaikka hekin mittaisivat ja arvioisivat tilannetta.

Mondely: Mullakin oli alavatsakramppeja vielä viikolla 5+, mutta nyt ei oo pariin päivään ollut. Olet oikeassa että toivoa on aina <3

Rapo: Kiva että isovanhemmat innostuivat :)

Minulla on menossa rv 6+1. Näyttää siltä, että selvisin säikähdyksellä. Viimeksihän tilitin siitä verensekaisesta valkovuodosta ja että mun hcg-arvoa seurataan. Arvo oli viime perjantaina pompsahtanut  yli 12 000:een edellisviikon 719:stä, joten aika epätodennäköistä on, että olis keskenmeno kyseessä. Onneksi!

Pientä vuotelua on ollut nyt yli viikon verran. Totta kai se yhä huolettaa mutta olen nyt paljon rauhallisemmalla mielellä. Ensi viikolla on jo seuraava ultra. Toivon niin hartaasti että kaikki on hyvin.

Pahoinvointi tuntuu rantautuneen tännekin. Epämiellyttävät hajut ällöttävät kovasti, esim. jääkaapin haju. Eikä tee oikein mieli syödä mitään tai sitten entiset suosikkiruokani maistuvat sonnalta. Välillä aamuisin ja iltaisin tulee pieniä oksetusaaltoja, mutta vielä ei ole noussut oksennus kurkkuun. Toki on mahdollista että vain kuvittelen tämän oireen.

Unet ovat aika huvittavia. Välillä näen unta, että kaverinikin on raskaana, ja välillä taas vedän unessa kaljaa ja vasta sen jälkeen muistan olevani raskaana. Pari kertaa olen kyllä myös uneksinut että keskenmeno alkoi. Hyi kamalaa.

Mitä unia te muut ootte nähneet?

Kerrottiin jouluna jo mun perheelle raskausuutiset, koska koko perhe on yhdessä suunnilleen kerran vuodessa. Kaikki ottivat uutisen oikein hyvin ja onnittelivat ja halailivat :) Vanha kärttyinen isänikin hymyili koko loppuillan. Kerroin kyllä, että nyt ollaan vasta niin alussa, että mitä vaan voi tapahtua.

179/450 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ROBINETTE- onko tuota hormooni arvoa tarkkailtu ihan neuvolassa vai jossain yksityisellä? 

Mulla tuli eilen hieman rusehtavaa vuotoa ja tänään myös ihan haalean ruskeaa väriä pyyhkiessä. Olen niin peloissani mahdollisesta keskenmenosta, etten saanut viime yönä edes nukutuksi. En kestä edes ajatella miten käsittelisin keskenmenon tuottaman pettymyksen...pitkän yrityksen jälkeen, ja vielä kun osalle juuri uutisista kerrottiin :'(

180/450 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille! 

täällä siis raskausoireet hävinneet ja vuoto alkaa olla loppumassa. Eipä sitä vuotoa kuitenkaan tullut kun yhtenä päivänä enemmän ja sitten onkin tullut hyvin hyvin vähäistä. Mutta tällä hetkellä ajatus on että kesken se meni. Ajatukseen on nyt tottunut ja miehen kanssa keskusteltu ja halutaan kovasti yrittää uudelleen. Nyt siis hommiin vaan ;) toivotaan että tärppää mahdollisimman pian! Ensi kerralla kun raskaustesti näyttää positiivista, päätin että kerron raskaudesta vasta kun ensimmäinen kolmannes on takana, oli kyllä niin raskasta kertoa ilouutisen perään heti keskenmenosta :( 

mutta uutta yritystä, eiköhän se vielä tärppää! Ei nyt laskettua aikaa enää elokuulle saa, mutta toivottavasti ensi vuodelle :) pikkuinen olisi kyllä hartaasti toiveissa! Tämän myötä kyllä tuntuu että parisuhde on myös vahvistunut ja olo kuin vastaralastuneella jälleen. Eli ehkä kaikilla negatiivisilla asioilla on myös positiivinen puoli :) 

ROBINETTE-  on varmasti vaikea olla miettimättä vuotoa, mutta yritä nauttia raskaudesta ja toivotaan että siellä asukki pysyy mukana!

tsemppiä kaikille ja jaksamisia! Mun täytyy varmaan siirtyä nyt sitten jonnekin toiseen ryhmään, mutta tulen tänne kertomaan kun ja jos ilouutisia on kerrottavana :)