Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te kaikki joilla on LA Elokuussa <3

22.11.2013 |

Heippa! Tän keskustelun tarkoituksena on jakaa kokemuksia raskaudesta ja siihen liittyvistä asioista. Kaikki ne joilla on LA Elokuussa niin keskustelemaan! :) Minulla on 1.8 laskettuaika! <3 Toista lasta odotan.. plussan sain tänään ! <3

Kommentit (450)

181/450 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi odottaja ilmoittautuu!

Laskettuaika laskutavan mukaan 20.., viikkoja nyt siis kasassa 6+3.

182/450 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hups, siis 20.8.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
183/450 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki. Joulu meni hyvin, perhe tietää ja ovat onnellisia tietty =). Minulla on kummallinen oire tai en tiedä onko se oire mutta unettomuus =( menen väsyneenä sänkyyn mutta uni ei tule vasta kun 1-2 yöllä, heräilen koko ajan. sitten ihan poikki aamulla =( täytyy neuvolassa ottaa asia esille. Jouluna tuli vedettyä herkkuja, kauhistuttaa että paljonko painoa tullut lisää jo nyt. 7.1 ultraan siis ja en jaksaisi odottaa millään. Rinnat ovat paisuneet ovat todella arat, pahoinvointia ei juurikaan ole enää.

Peetutee 7+2

184/450 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peetutee: mulla aivan samanlainen tilanne :( väsyttää kovin ja sitten kun menen sänkyyn niin unen saanti kestää 1-2 tuntia ja heräilen yöllä useita kertoja..välillä pissalle tai välillä muuten vain ja sitten uni ei tule. todella inhottavaa!

185/450 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä uusiin yrityksiin kaikille joilla ei tärpännytkään!

Täällä tuli oksenneltua muutama aamu, mutta kokeilin että syön jugurttia ennen kun pistän mitään muuta suuhuni (edes vettä) niin ei ole tullut ylös sen jälkeen. :) Hieman harmittaa, että ensimmäinen ultra on vasta tammikuun lopussa jolloin viikkoja on 12+6. Vanhemmille ja sisaruksille kerrottu,  kaikki onnellisia. Nyt vaan toivon että pikkunen on ja pysyy tuolla masussa mukana <3

SUSKULII 8+0

186/450 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältäpä varovaisesti ilmoittautuisi myöskin yksi elokuinen... :)

Kolmonen olisi tuloillaan (nyt laskurien mukaan 9+4), maanantaina olis ensimmäinen neuvola! Kyllä jännittää että onko kaikki hyvin... <3 Oireita on ollu jonkin verran, isoimpana jatkuva palelu ja nälkä!! :D Lueskelen huomenissa paremmin teidän muiden eloja ja oloja, kiva saada täällä jakaa näitä asioita, meillä kun ei minun ja miehen lisäksi tiedä vasta kuin minun vanhempani uutisesta! ;)

187/450 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä voisin kans tulla joukkoon! 

LA: 20.8.2014 toinen raskaus (ensimmäinen päättyin kohdunulkopuoliseen).

Todella toivottu ja viikoilla 6+5 mennään :) maanantaina eka ultra, jossa tarkistetaan onko sikiö tällä kertaa oikeassa paikassa, hieman jänskättää :) 

188/450 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ensimmäinen neuvola takana. Todella hyvin meni ja neuvolatäti ymmärsi kaikki mun huoleet ja murheet ja oli mun kanssa melkein joka asiasta samalla linjalla. Tupakoinnin lopettamisesta ja pitkästä parisuhteesta sain isoja kiitoksia. Laskettu aika heidän mukaan olisi 8.8.2014, eli olisin nyt rv 8+2, omien laskelien mukaan menisi nyt rv 6+1, saa nähää, ero aika huikea. Ensimmäinen lääkäri on 9.1, siinnä piti olla myöskin jonkulainen ultra ja siitä sit viikon päästä on np-ultra. Oikeastaan mitään huonoa ei sanottu, ees painosta. Mutta oon itse sen kanssa kyl todella tarkka, että varmaan sen takia se ei maininnut mitään. 

Mulla on sama ongelma, että iltaisin en saa unta vaikka väsyttää, ummetusta (täysin perseestä), kaikki raikas ruoka on hyvää. 

189/450 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikki :) Tervetuloa mukaan kaikki uudet! Ja jaksamista niille, joille on tullut huonoja uutisia.

Me kerrottiin myös jouluna uutiset perheillemme, kaikki olivat toki iloisia vaikka jotkut kyllä yllättyivätkin kovasti, sillä esikoinen vasta 1v 3 kk. Esikoisesta kerrottiin vasta np-ultran jälkeen, mutta ajateltiin nyt joulun kunniaksi kertoa, ja yksityisellähän me käytiin varhaisultrassa :)

Mulla on lähes päivittäin ällöä oloa, oksentanut en ole mutta kaikki lämmin ruoka yököttää. Hyi. Oon koko joulun syönyt vaan hapankorppua ja hedelmiä.. Painokin on laskenut. Mutta näin se oli esikoistakin odottaessa, kunhan ensimmäinen kolmannes on ohi nion varmasti ruoka maistuu ja voi syödä taas monipuolisesti :) Väsymys on kyllä aivan kamala! Tänään nukuin pojan kanssa 2 h päikkärit ja silti nukuttaa.. Onneksi mies on vielä ensi viikon lomalla! Toivottavasti menis tää väsymys nopeasti ohi, ei nimittäin meinaa jaksaa tehdä yhtään mitään.. Se varmasti vaan pahentaa asiaa kun hb oli neuvolassa vaan 101. Eli jouduin heti rautakuurille... :/ Mulla vaan meinaa lisäraudan syöminen aiheuttaa ummetusta.. :/ Esikoista odottaessa hb oli myös matala, korkeintaan 109, vaikka söin rautaa. Ja normaalistikin se on mulöa matala, yleensä 120.

Oltiin nyt viikko reissussa ja eilen tultiin kotiin, ihana olla kotona <3

190/450 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin odottelija palaa joulun hiljaisuuden jälkeen. Ihana kuulla, että immeisten ilouutisista on osattu riemuita :) Meillä asiasta ei vielä tiedä minun ja mieheni lisäksi kukaan, eikä tule tietämään ainakaan ennen ekaa neuvolaa. Toki voi olla, etten osaa pitää isoa innostunutta suutani kiinni siihen saakka :D

Joulu sujui mukavasti, yritin olla mahdollisimman ei epäilyttävä, vaikken maistanut kuin tilkan viiniä ja kalan jätin suosiolla kokonaan. Ei kukaan ainakaan mitään onneksi kysellyt :)

Mutta joo, nyt seurakseni on saapunut ei niin miellyttävä pahoinvointi :/ Ainoastaan salaatti uppoa kunnolla. Kahvikaan ei oikein maistu vaikka olen yleensä sen suurkuluttaja. Juon sitten kylläkin sen edestä mehua ja vissyä... Oksentanut en ole, mutta olo on koko ajan kuin krapulassa olisi... Ja massukipuja on aika ajoin, mutta ei erityisen voimakkaita kylläkään.... onneksi. 

Joku täällä taisi kysellä synnytyssairaaloista? Meillä ainakin tällä tietoa TAYS jos emme ennen sitä muuta miehen työn perässä jolloin se vissiin sitten olisi HUS.

Future ja öttiäinen 6+1

191/450 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla paha oloa on todella harvoin, mutta raikas ruoka on kyllä ehdoton ykkönen. Syön esim. rahkaa, sit sen perässä pitää tulla joku hedelmä, muuten tökkii. Vitamiinejä otan runsaasti. Mulla oli paljon jo aikaisemmin olemassa, niin ostin vain fooliohappo apteekista. D vitamiini, sinkki, kalkki, omega, rypsiöljy, fooliohappo, maitohappobakteeri. Mieluiten tuplasti kun liian vähän :)

kobetops rv 7+1 (tai 8+2)

192/450 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei kanssasisaret,

täällä myös joulusta selvitty. Vielä ei kerrottu perheille, vaan odotetaan nt ultraa tammikuun 23 päivään. Siellä jo viikkoja 12+6 mutta jotenkin en uskalla uskoa koko juttua todeksi ennen kuin näen että siellä masussa jotain on oikeassa paikassa ja hyvin vioivana.

Jatkuva nälkä on väistynyt ja muuttunut ennemmin ruokahaluttomuudeksi. Samoin kuin momfor2 hapankorppuja, hedelmiä ja sen lisäksi hedelmäkarkkeja kuluu :) Ennen ah niin ihana suklaa ei taasen maistu ollenkaan. Eikä kahvi!

Unettomuus väistyi jossainkohtaa, mutta on mulla kans tullut takaisin. Illalla ei millään tule uni, yöllä herään viimeistään neljän aikaan ja nukahdan taas just ennen herätyskellon soittoa. Todella rasittavaa. :(

Muuten yritän vaan nautiskella tästä oireettomasta raskaudestani :)

Jarnis 9+1

193/450 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

mullakin on joulun ajan pysynyt pieni kyydissä :) pahoinvointi on aivan järkyttävä, ensin se oli illalla mutta nyt vaihtunut aamuun :( mutta säännöllisel syömisellä pysyy kohtalaisesti kurissa.

Juuri sain varattua ensimmäisen neuvola-ajan tasan kahden viikon päästä, sillon taitaa viikkoja olla 7+4 (en oikeen oo varma miten noi menee :D). Meilläkin on päätetty avopuolison kanssa odottaa siihen että neuvolassa on käyty tsekkaamassa että kaikki on hyvin, eli raskaudesta ei vielä tiedä kukaan muu kuin me kaksi :) Uutena vuotena saattaa kyllä olla että joutuu joillekin kavereille selittämään juomattomuutani (olen nuori). Muutenkin tuntuu vaikealta olla kertomatta kellekään :)

194/450 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips :) Täälläkin joulusta selvitty eikä kukaan ainakaan multa tai mieheltä kysellyt, miksen esim. juonut saunasiideriä lainkaan. Ehkä ne keskenään vaan miettivät mutteivät uskalla kysyä mitään ;D Aiotaan tosiaan perheille kertoa vasta kans tossa ekan neuvolan jälkeen eli ensviikolla. Mieli tekis jo kertoa ja onhan tää kamalaa, kun oon iltaa kohden aina tosi turvoksissa ni pitää jo käyttää löysiä vaatteita ettei pömppis paljastu :D Mähän tosiaan laihdutin tarkotuksella tossa vajaassa vuodessa 15kg, joten herättää varmaan ihmetystä tää yhtäkkinen takas tullu maha :D

Muuten kuuluu ihan hyvää, aamusin tosin on sellanen etova olo eikä oikeen mee mikään ruoka alas. Tietyt hajut tekee tosi pahaa, esim. töissä lääkkeitten jauhaminen on ihan tuskaa! Mahaa nippailee ja jomottaa aina välillä muttei pahasti onneks ja muutenkin edelleen jatkuu olo samanlaisena, tosin väsymys on aavistuksetn helpottanut. Oon ikionnellinen jokaikisestä oireesta <3

NVH ja "Vallu" 6+6 <3

195/450 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos jälleen kaikille myötätunnosta ja mukava kuulla hyviä uutisia muilta. Meidän ensimmäinen raskautemme sai tänään 8+5 päätöksen kun kohdun tyhjennys käynnistettiin lääkkeillä. Ultrassa vielä varmistettiin että tyhjä raskauspussi siellä kummittelee ja sain sitten cytotecit kotiin. Säästän teidät yksityiskohtaisemmalta kertomukselta mutta tyhjeneminen on jo alkanut hyvin ja näillä kivuilla toivottavasti tapahtuukin parin päivän sisällä kokonaan. Onnea teidän raskauksiinne ja parempaa vuotta 2014 meille kaikille,

toivottelee Marjamiini

ya 7/13, + yk5 11/13, tm 12/13 ja lääkkeellinen keskeytys 8+5

196/450 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

heippa!

Täällä nyt alkaa uusi viikko.. rv11 (10+0).

Mullon loppuviikosta eka neuvola. Toivon pääseväni ultraan. Kerron sit teille miten se eka käynti meni.

Mulla pahoinvointi ei oo kyllä helpottunut.. välillä saattanut näyttää että oisko nyt helpottumas mut taas toisena päivänä ihan päin vastoin.

Mulla on myös tuota univaikeutta.. saatan illalla nuokkua sohvalla ja sit ku meen sänkyyn niin väsymys on tipotiessä eikä unta saa sitten millään.. näyttää olevan meistä melko monella tuota. Mulla sen hyvän nukkumis asennonkin löytäminen on niin työlästä.. mikkää ei tunnu hyvältä.

Mulla on jotenki nyt ollu olo ihan hirveen raskas ja voimaton ja mitään en oo jaksanu tehdä. Tuntuu pahalta kun mies joutuu miltei joka asian tekemään kun minusta ei oo mihinkään.. tulee itelle huono omatunto siitä.. :/ Mut toivottavasti helpottus nyt tässä muutaman viikon päästä!

Palaanpa päivitteleen kuulumiset sitten kun olen käynyt siellä ekassa neuvolassa! Vähä meinaa ruveta jänskättämään.. :P Ja kaikille oikein mukavaa Uuden Vuoden vaihdetta ja kovasti Onnea vuodelle 2014!! :)

-Tsuuper 10+0

197/450 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas kaikille! Kommentoin myöhemmin tarkemmin teidän kuulumisia, mutta tulin vain kertomaan, että kävin tänään alkuraskauden ultrassa rv 6+5. Kohdussa näkyi elävä sikiö, eli sydän väpätti! Nyt voi vähän huokaista, kun niin kovasti on pelottanut tuo pari viikkoa jatkunut pieni vuotelu. Vähän jäi vielä murehduttamaan, että koko vastasi vain viikkoa 6+3, mikä mun laskujen perusteella kuulostaa vähän omituiselta... mutta sekä lääkäri että hoitaja sanoivat parin päivän heiton olevan ihan normaalia :) Ja sikiö oli kuulemma sellaisessa paikassa, että sen mittaaminen oli vaikeaa. Pitää siis vain luottaa.

Eli jos jotkut pelkää vuotoa, niin se ei aina tarkoita pahaa.

198/450 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ROBINETTE: Ei kannata huolestua siitä jos se vastaa pienempää kokoa mitä sun omat viikot olisi.. se on ihan normaalia että se ei välttämättä vastaa ihan täysin sitä kokoa mitkä viikot on menossa. Mulla ekassa raskaudessa vastas 5 päivää pienempää.. ja sitä laskettua aikaa siirrettiin sitten myöhemmäksi. Se saattaa sit jossain vaiheessa pienentyä tai ns. kirii taksas.. :)

199/450 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaina oli eka neuvola. Kaikki ilmeisimmin ok, verenpaineet ekaa kertaa kymmeneen vuoteen inhimilliset muualla kuin kotona mitattuna ja hemppakin 138. Ultraan pitäis varata aika, sokerirasitukseen samoin, jotain verikokeita pitäis käydä hoitamassa alta pois ja neuvolalääkäri 31.1. Sitei tiedä kenestä tulee meidän terkkari, ja huonolla lykyllä on joka kerta eri ihminen, kun tässä kaupungissa ei toi neuvolahomma ihan pelaa. (Tässä kaupungissa ei mikään homma ihan pelaa.)

Rv 8+6, ällöolo ja jatkuva väsymys, ei riitä edes tulitikut silmien auki pysymiseen. Eiköhän tää tästä, kun alkuvuoden hässäkkä saadaan alta pois ja viikot kuluu.

200/450 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

TSUUPER: mulla on ihan sama juttu ton nukkumisen kanssa! koko illan n. klo 18 eteenpäin nuokun sohvalla, sitten meen klo 21.30 sänkyyn ja nukahtaminen on aivan mahdotonta kun joka asennossa on huono olla -.- välillä on auttanu jos syö jotain ihan pientä (esim. jugurtin) just ennen nukkumaanmenoo!