Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te kaikki joilla on LA Elokuussa <3

22.11.2013 |

Heippa! Tän keskustelun tarkoituksena on jakaa kokemuksia raskaudesta ja siihen liittyvistä asioista. Kaikki ne joilla on LA Elokuussa niin keskustelemaan! :) Minulla on 1.8 laskettuaika! <3 Toista lasta odotan.. plussan sain tänään ! <3

Kommentit (450)

121/450 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että, tytöt, että olen onnellinen! Pääsinkin jo tänään ultraan julkisella puolella, rv 4+4. Kyselin aamulla terveyskeskuksessa hoitajalta että milloinkas lääkäri aikoo katsoa nuo mun raskaustestin tulokset. Hcg oli 719, joka on sama lukema jonka paikkeilla aiemmin todettiin kohdun ulkoinen raskaus.

Hoitaja sitten vähän hätääntyneen kuuloisena kyseli, miten olen voinut, ja sanoi, että hän konsultoi nyt heti lääkäriä. Hetken päästä hoitaja sitten soitti, että käypäs nyt heti lääkärillä :) Menin lääkärille ja lääkärin lähetteellä ultraan.

Kohdussa näkyi noin 6 mm kokoinen tumma alue, joka oli siis raskauspussi. Joku pieni papu sen pussin sisällä näytti olevan, mutta siitä ei pystynyt vielä varmuudella sanomaan."Kyllä tämä ihan normaalilta raskaudelta näyttää", ultraava gynekologi sanoi :) Maailman kauneimmat sanat!

Sovittiin vielä kontrollikäynti uudenvuodenaatolle, jotta nähdään vielä varmasti ettei ole yhtäkkiä pullahtanut mistään munatorvesta näkyviin jotain raskautta. Silloin pitäisi jo sykkeenkin näkyä.

Voi miten monet huolet väheni kertaheitolla! Toki nyt vielä jänskättää, että eihän ole tuulimuna ja jatkuuhan raskaus, mutta on kyllä heti paljon luottavaisempi olo. Joku aiemmin pohti, kannattaako alkuraskauden ultraan mennä, niin minä kyllä sanoisin, että kannattaa. Kyllä lääkäri yleensä ottaa huomioon varhaiset viikot. Ja jos ei otakaan, niin voi sille myös itse sanoa että katsotaanko nyt vielä. Eikä hoitoa ole pakko aloittaa jos on itse epävarma.

Mulla ei vieläkään ole sanottavasti oireita. Alavatsan kipuilu jatkuu ja tissit ovat ehkä vähän kipeämmät kuin eilen. Minäkin olen nyt siinä vaiheessa että oikein odotan pahoinvoinnin alkamista, jotta ainakin tietää, että raskaus jatkuu :D

Kiiu: Tuskinpa se pieni määrä salmiakkia mitään haittaa :) Niissä ohjeissahan ei sitä kielletä edes kokonaan. Ja Jarnis, mäkin oon miettinyt tuota jouluruokien inkivääriä. Oon lueskellut, että pieni määrä inkivääriä ruuan mausteena silloin tällöin ei vielä ole vaarallista. Mutta ohjeissa kehotetaan olemaan syömättä inkivääriä ravintolisävalmisteena, jossa sitä on suuria määriä. Oivariinin A-vitamiinipitoisuudesta en ollutkaan kuullut, apua! Mutta luulisi, että sitäkään ei levitteestä voi saada niin paljoa että olisi haitaksi. A-vitamiiniakaan ei kielletä kokonaan, vaan sitäkin raskaana oleva tarvitsee, mutta sitä vain ei saa saada liikaa. Siksi maksaruuat ja A-vitamiinipitoinen kalanmaksaöljy on erikseen kielletty. Oli muuten ärsyttävää, että kaikki suosikkileipäni tuntuvat sisältävän pellavansiemeniä. Olen päättänyt yrittää noudattaa parhaani mukaan suosituksia, mutta jos joskus syön vahingossa pellavansiemenleipää tai juon rooibosteetä, yritän parhaani mukaan olla stressaamatta :) Ehkä helpommin sanottu kuin tehty...

Rapo: Tsemppiä noiden kuvotusten kanssa ilman lohduttajaa!

Finola: Toivottavasti osaavat työterveydessä auttaa.

Future: Onnea ja tervetuloa mukaan <3

122/450 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole kovin tarkkaan katsonut syömisiä, muuta kuin että vakuumipakattuja kaloja en ole syönyt enkä aio, samoin pehmeät juustot olen jättänyt rauhaan (paitsi kypsennettynä), vaikka suomalaisia isojen valmistajien homejuustojakin sais kai syödä. Maksaa en syö normaalistikaan kuin aniharvoin. Sitten olen ehkä vähän tavallista tarkempi ollut ruokien säilymisen ja pilaantumisen kanssa.

Eilen oikeastaan aloin miettimään näitä lukiessa, että pitäisikö tarkemmin miettiä jokaista suupalaa. Toisaalta ajattelen, että lapselle on todennäköisesti enemmän haittaa jatkuvasta stressaamisesta :) Niitä omega-3-kapseleita jäin miettimään, että kannattaako ottaa, kun niistä löysin vähän ristiriitaista tietoa. Tänään työpaikalla oli salaatissa pakasteherneitä ja kävin kysymässä keittiöstä onko niitä kuumennettu. Ei ollut, mutta söin salaattia silti jättäen herneet syömättä. En nyt tiedä oisko se mahdollinen listeria sitten tarttunut siihen koko salaattiin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
123/450 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä eka neuvolakäynti takana.

Paljon on asiat muuttuneet kahdeksassa vuodessa, milloin olen viimeksi tässä tilanteessa ollut.. ensinnäkin kiellettyjen ruokien lista oli kasvanut aika tavalla. Tuoreessa muistissa oli maksa ja kalat poikkeuksia lukuunottamatta, mutta oli siellä monia uusiakin juttuja.

Myös oli yllättävää, että jouduin jo nyt päättämään kahdesta eri np-ultrasta valitsemaan mieleiseni vaihtoehdon. Oli erikoislääkärin alakautta tehtävä np-ulta verikokeineen, ja pelkän hoitajan vatsan päältä tekemä uä. Noh, valitsin sitten tuon lääkärin tekemän, ja sain ajan puolivälille Tammikuuta.

Vähänkö hävetti neuvolassa, kun olis pitänyt tietää miehen syntymäaika, paino, pituus ja suvun sairaudet. Öööö, oli ainut mitä osasin sanoa. Syntymäpäivä meni suht lähelle totuutta :D Kuka näitä nyt voi tietää tai muistaa? Hyvä jos mies itse tietää. Neuvolantäti puolitosissaan kysyi, että olenko varma edes, kuka lapsen isä on...

124/450 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, ompa täällä ollut keskustelua viime käynnistäni!

Paljon Onnea ja tervetuloa mukaan, H Keiju ja Future!

Tänään olin ensimmäisessä neuvolakäynissä, ja samalla oli sitten ultra, jotta neuvolatädit saivat selvää raskausviikoista minun niin epäsäännöllisistä kuukautisista. Ja selvisi sitten että mennäänkin jo 7+3 joka oli positiivinen yllätys (kun tuli viikko ja pari päivää lisää). Samalla ultassa sanottiin että sydän näyttäisi lyövän ja keskenmeno riski pienenee huomattavasti, kun sieltä masusta löytyi elävä alkio.

Oireina on jatkunut tämä etovaisuus, ja aamulla taas tuli ylös... sen myötä ei mikään oikein uponnut 14 asti, ja sitten vasta pystyi syömään kunnolla.. ja samalla olo on helpottanut, mutta on näitä etovuuskohtauksia vähän väliin. Niin tämä pahoinvointikin tuntuu jo siedettävältä, kun toivon mukaan loppuisi tammikuussa jo!  Ja lisäksi tullut todella tiheytynyt pissalla juokseminen, yölläkin sai nousta vessaan. Maha on turvonnut ja tissit arat.
Robinette-: Alavatsakivuista, niin minulla oli ovuloinnista ne kolme ekaa viikkoa maha kipeenä melkeinpä kokoajan. mutta nytten etovan olon myötä loppunut tuo mahan jolliminen.
Ja syömiseen tullen, niin en ainakaan näin alkuun ole tarkaan mitään katsonut, mutta pahemmin mitään mitä ei saisi syödä, niin ei edes tee mieli! 

Tämä oli mukavaa käydä neuvolassa kun sai läjäpäin papereita ja tietoa kaikesta, ja voinkin jo varailla verikokeisiin aikaa ja uutta neuvolaaikaakin. 

Rapo : "Vatsa huutaa ruokaa, mutta ajatus kaikesta etoo." Tuo on niin tuttu tunne! ja ihan KAUHEA! Voimia sinne!! :) Ja Kaikille muillekkin huonovointisille, toivottavasti menee kohta ohi meillä kaikilla tämä huonovointisuus!!
Täällä olaan ihan Helsingistä.

Me emme ole vielä kertoneet tästä muuta kuin parille parhaalle ystävälle, ja olisi tarkoitus jouluna sitten kertoa vanhemillemme ja sisaruksillemme. Minulta tämä kertomattomuus tekee tiukkaa, kun niin haluisin onnestani kertoa koko mailmalle tästä ihanasta uutisesta. Mutta onneksi vain viikko vielä, niin saa sitten avata suunsa! 

Oletteko kertoneet kelle jo? ja milloin ajattelitte kertoa muille? Ja millaisia reaktioita on ollut (esikoista odotellessa)?

Me olemme myös miettineet että miten meidän vanhemmat suhtautuu asiaan, kun minä vielä opiskelen.. ja nuorten ikämme suhteen (20 ja 23). No onneksi iässä ei pitäisi olla valittamista, koska meidän molempien vanhemmat ovat myös saaneet esikoisensa nuorena, melkeinpä samassa iässä. :)

Leontine rv 7+3

125/450 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania uutisia Leontine!! Tehtiinkö ultra vatsan päältä vai sisäkautta? Jostain olen lukenut, että sydänäänet selviäisivät alkuraskaudesta vain sisäkautta tehtävällä ultralla. Minkä pituisesta kierrosta tuo sinun plussasi tuli? Meilläkin neuvola torstaina ja toivon niin paljon ultraa. Mullakin on kyllä ollut niin epäsäännölliset kierrot, että saattavat senkin vuoksi olla herkempiä ultrailemaan :)

Tänään rv 7+1 ja etovuusaallot senkun pahenee, ja sen rinnalle on myös tullut nälkäkohtaukset. tänään jouduin jo pariin kertaan käydä vessassa kakomassa, joten kovasti pelkään sen oksun sieltä vielä tulevan :D on tää kyllä aikamoista palloilua...kun kuvotus helpottaa iskee kauhea nälkä, mutta sitten ei pystykään syömään paljon ja sen jälkeen tulee taas huono olo. Moneen oksentavaan äippään verrattunahan tämä on vielä ihan mitätöntä, enkä ymmärrä miten jotkus pystyvät sen työn lisäksi hoitelemaan lapsiaankin näiden olotilojen keskellä.

Jouluna tosiaan kerrotaan uutiset perheillemme, ja omien vanhempieni reaktio vähän jännittää, kun tiedän tämän tulevan heille täysin yllätyksenä. Itse olen kuitenkin tänä päivänä suht nuori odottaja (23 :D) mutta varmasti ovat kuitenkin iloisia uutisistamme!<3

126/450 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Clueless : Ultra tehtiin sisäkautta, ja kierron piti olla n. 51 pvä :D ja pillereiden lopetettua on heitellyt kierrot 39-70pvä... joten tämän takia halusivat tehdä ultran, jotta saisi selville lasketun ajan ja missä mennään tällä hetkellä.
Ihanaa että kerrotte myös jouluna ja en ole ainut nuori tällä palstalla! :)

Mua oikein pelottaa iltasin mennä nukkumaan, ku tietää mikä aamu taas on tulossa... Joksin olo helpottaa iltaa kohden, kun aamupäivä menee vähän väliä tuskaillen että kohta pitää taas juosta vessaan yökkimään.. 

127/450 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniiin sieltähän se yökkö sitten tuli, ei pysynyt edes mehut sisällä. Saas nähdä millainen päivä tästä tulee. Onneksi sentään tuon yökkäyksen jälkeen tuli huomattavasti parempi olo, joka toivottavasti kestää työpäivän loppuun asti :D

Leontine: kuinka nopeasti teillä onnistui tuo raskautuminen noin pitkistä kierroista? Mulla ollut pillereiden jälkeen kierrot 35-49 ja välillä hormooneilla saatu kierrot 28 päivään, mutta tärppi tuli vasta 16 yrityskuukauden jälkeen. Toivottavasti tämä nyt pysyy matkassa mukana<3

128/450 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa :) Päätin kanssa liittyä keskusteluun eilisen plussauksen vuoksi, eli nyt menossa vasta 4+1, toivottavasti pieni pysyy mukana. Takana keskeytynyt keskenmeno joka todettiin np ultrassa, kehitys oli pysähtynyt 9 viikolle.. Kokemus oli erittäin rankka ja kovasti pelottaakin kaikki tuleva, mutta ei saa antaa pelolle valtaa ja iloitsen tästä hetkestä :) Pieni on siis erittäin toivottu, yritystä takana n.2 vuotta, raskaus kuitenki luomu ja missään lapsettomuustutkimuksissa ei olla käyty. Oireina tällähetkellä: Menkkamaisia kipuja, pissahätä, aivastelu, palelu, naama kukkii ja kuivu ja hieman ehkä ällöttää. Viikon päästä aattelin neuvolaan soitella, jos pääsisi varhaisultraan ja neuvolapsykologin juttusille. Onnea kaikille! :) 

129/450 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei oikeastaan oo mitään erikoisia oireita paitsi tissikipua. Alamahakiput ovat melkein lähtenyt kokonaan. Mutta hormoonit toi esille huuliherpeksen ja vanhan hammaskivun. Joten kärsin nyt niistä vaivoista. Tupakoimattomina päiviä on nyt jo 4 ja siitä jatkuu. Paino on noussut 1.5kg, mutta johtuukohan se tupakan lopettamisesta :O Ainakin nyt katon tarkemmin, mitä pistän suuhun. 

Eka neuvola on joulun jälkeen ja sitä odotan kovasti :)

Äidille ja iskälle olen kertonut raskaudesta ja yhdelle ystävälle. Yks ystävää ymmärsi itse, kun siitä puhetta joskus ollut. Anopille ja miehen suvulle ois tarkoitus kertoa tammikuun lopussa, kun on mun 25v juhlat. Jos saisi silloin vaikka ultakuvan kanssa :) Toki mahdollista, että ne tajuu sen jo jouluna. 

rv 5+3

130/450 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka :) Mä plussasin eilen, viikkoja huomenna 5+0 omien laskujen mukaan eli elokuun loppupuolelle menee LA. Ollaan parikymppinen suht tuore pariskunta ja tää tuleva "tietonen riski" on siis esikoinen molemmille.

Pari mun ystävää tietää jo, koska heille juttelin jo ennen testiä että mahanko olla raskaana. Molmepien vanhemmille kerrotaan varmaan tossa seuraavan vuoden puolella. Vauvakuumeillu oon lähemmäs vuoden jo, mutta edellisen poikaystävän kanssa ei jostain syystä onnistunut, ei raskaaks tuleminen eikä lopulta suhdekaan. Nyt tän uuden miehen kanssa kaikki on toisin :)

Mulla tosiaan ehti menkat olemaan myöhässä 6pvää ennen ku testin tein. Oireina on _tajuton_ väsymys, nälkä mut toisaalta ruoka ei mee alas ja tietysti ne alavatsakivut. Mut jokaikinen oire on toivottu ja rakastetaan pikkusta jo nyt enemmän ku mitään <3

131/450 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä viikkoja 7+2, jos olen pysynyt laskuissa mukana :) Huono-olo ja oksentaminen jatkuu vain nyt toista viikkoa. Olen ollut nyt ma ja ti päivät saikulla, kun oksentaminen ja huono-olo ei vain helpota. Huomenna olen varannut ajan akupunktioon ja kovasti toivon, että siitä saisin apua tähän huonovointisuuteen:/ Nyt siis ei voi muuta miettiäkkään, kun tätä huonoaoloa. Muutaman päivän päästä on eka neuvola, kivaa:)

En ees miettinyt niitä ruokia, mitä en sais syödä, sillä viime raskaudessakaan, suurin osa niistä ei kuulunut mun ruokavalioon. Kahvi on kyl jäänyt automaattisesti pois, sillä sitä ei tee yhtään mieli. Kahvin poisjättäminen edellisessä raskaudessa oli meinaa tosi vaikeeta. 

Raskausvitamiiniä en oo pystynyt vielä alottamaan, sillä oksennusrefleksi tulee heti, nyt juon multivitamiini juomaa, niin saan edes jotain lisä vitamiiniä. 

Onkos täällä muita opettajia, mietin vaan, että miten nuo raha-asiat menee, kun kesälomalle jään 1.6 ja äippälomahan alkaa taas joskus heinäkuussa, niin menetämmekö tavallaan kesäloman puoliksi ja siitä vaan alkaa suoraa äitiysloma, vai miten on?

132/450 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille. Sain varhaisultraan ajan 2.1 nyt jännätään sinne asti että kaikki on hyvin. Huono olo on loppunut lähes kokonaan, tilalle tullut alavatsan vihlaisut. rinnat on kipeät edelleen. Tämä on kolmas raskauteni niin että synnytän elokuussa, en kyllä odota niitä kesän tuskaisia kuumia päiviä =/. Onkos se niin että virallinen äitiysloma alkaa vkolla 34?.

Peetutee 5+5

133/450 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ku monilla on tuota pahoinvointia :/ Toivon sormet ja varpaat ristissä, että itselle ei tulisi ainakaan kovin pahaa sellaista. Ei ainakaan toistaiseksi ole viitteitä sellasesta.

Soittelin neuvolaan ja ensimmäisen ajan sain 15.1. Jännittää :3 Lupasi sieltä neuvolatäti lähetellä postissa kaavakkeita ja jotain oppaita. Niitä siis odotellessa :)

Future 4 +3

134/450 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helenam: Oon myös opettaja, mutta mulla päättyy määräaikainen työsuhde toukokuun loppuun eli en osaa sanoa tuosta sun äippäloma-asiasta. Itse mietin miten mahtaa äitiyspäivärahan kanssa käydä ja mistä se lasketaan, mutta saa nähdä...

Mulla on kans hormonit tai mikä lie tuoneet mukanaan huuliherpeksen ja hiivatulehduksen :/ 

Odotan muuten jo innolla miltä näyttää uusi äitiyspakkaus! Se ilmeisesti julkistetaan tammikuussa :)

135/450 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan kukkuu! 

Onnekseni saaneen ilmoittaa saapumisestani iloiseen ja onnelliseen joukkoonne.

Yrityskertoja on kertyny varmaan semmonen lähemmäs 50 eli pitkään on oma lapsi haaveissa ollu ja takana 2 keskenmenoa, joista toinen *toivottu* ja toinen toivottu vahinko jonka tietysti oisin pitänyt. Nyt sit aika vastikään, muutama kuukausi sitten mieheni jätti mut toisen naisen takai (oltiin vuosi yhdessä). Olin jonku aikaa yksin ja sitten tapasin baarissa kivan miehen. Mentiin meille jatkoille ja voitte arvata miten kävi. 

En voinut uskoa tänäaamuna silmiäni ku tein raskaustestin ja siihen pärähti SELVÄ PLUSSA! Oon ihan onneni kukkuloilla ja tämä mies on kyllä kans. Itsellä pelottaa todella paljon nuo aikaisemmat kokemusket ja ens vuonna ois ollu laparoskopia aika yms endoepäilyn vuoksi niin nyt, kerrankin, kaikkien näiden vuosien jälkeen minulle käy näin. uskomatonta!!!

Saaneen siis liittyä tällä erikoisella taustallani joukkoonne iloiseen ja onnelliseen. <3 

Plussasin siis tänään 17.12.2013

RV 4+1 (yk~50) ja LA ois vau.fi:n laskurin mukaan 25.8.2014 :P

Onnensa huipulla,

Mondeli

136/450 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi onneksi olkoon taasen kaikille uusille! Ihana kuulla teidän tarinoita =)

Nuorivauvahaaveilija: Oot melkein samassa vaiheessa raskautta kuin minä :) Mulla on omien laskujen mukaan huomenna rv 5+0, lääkärin laskemana 4+6.

Kobetops: Mukavaa, että alamahakivut on hellittäneet. Ja onneksi olkoon tupakoinnin lopettamisesta.

Peetutee: Kiva, että sait varhaisultraan ajan! Mullaki on kontrolliultra 31.1.

Leontine: Ihania uutisia ultrasta! =)

Tänään olen taas huolehtinut ja murehtinut. Valkovuotoa ei ole tullut ollenkaan koko päivänä, vaikka edeltävinä päivinä on ollut tavallista runsaampaa. Pelkään, että nyt ei ole kaikki hyvin.

Tissitkään ei tunnu yhtä kipeiltä kuin eilen. Alamahaa on tosi nipistellyt vielä, tosin ei yhtä paljoa kuin aiempina päivinä. Oli ihan mukava kuulla teiltä, ettei alavatsakivut välttämättä tarkoita mitään pahaa.

Tosin vähän tahtoi olla ehkä etova olo aamulla ja jos ei ollut pitkään aikaan syönyt. Mutta jos tää jotain pahoinvointia on, niin se on vasta sillä asteella, että saatan myös kuvitella kaiken.

Mekin aiotaan ehkä kertoa jo jouluna mun perheelle, koska joulu on harvoja hetkiä, jolloin kaikki on paikalla yhtä aikaa. Saadaan kerrottua kasvokkain sitten kaikille. Läheisimmistä ystävistä jo melkein kaikki tietää. Oikeastaan ne samat, joille kerroin yrityksestäkin.

Onko teillä muilla ollut tavallista runsaampaa valkovuotoa, ja onko sen määrä vaihdellut? Onko ollut myös päiviä ilman valkovuotoa?

Sori jos tuo edellinen kysymys menee jonkun mielestä ällö-osastoon :)

robinette rv 4+5

137/450 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille noista "pannalista" postauksista, vähän yritän niiden ruoka-aineiden kanssa rauhoittua :) Oli myös hauska kuulla mondelin taustoista. Ovat vähän erilaiset kuin itsellä :) Täällä on kiva huomata kuinka erilaisia taustoja ja elämäntilanteita ihmisillä on. Silti samojen asioiden kanssa täällä painitaan.

Kiva kuulla myös monia iloisia ultra-uutisia. Täällä jännityksellä odotellaan tammikuun puolivälin nt ultraa ja toivotaan parasta. Vaikka omat oireet on olleet ihan minimaaliset, niin koitan positiivisesti ajatella että kai se siellä vielä kyydissä on kun ei vuotojakaan ole ollut. Mistä päästään robinetten kysymykseen, niin mulla oikeastaan valkovuoto alkanut vasta tällä viikolla ja nyt mennään siis 7+3

138/450 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Täällä myös yksi elokuun vauvan odottaja <3 Tällä hetkellä menossa 6+6 ja laskettuaika on 7.8. Tuo laskettuaika vielä varmaan muuttuu, sillä kiertoni on ollut epäsäännöllinen. 6+3 käytiin varhaisultrassa, sillä halusin saada varmuuden, että onko sitä oikeasti raskaana, sillä mitään oireita minulla ei ollut. Pienen pienen alkion sydän sykki oikein hienosti <3 Ja ultran jälkeen alkoivat sitten ne oireetkin, väsyttää, pää on kipeä ja välillä on ällöttävää oloa, mutta ei ainakaan vielä ole tarvinnut oksentaa. Ruoka ei kyllä meinaa maistua, ainakaan lämmin ruoka.. Pari päivää olenkin syönyt pelkkää hapankorppua ja hedelmiä :)

Olen itse siis 25 vuotta ja esikoinen (poika) on 1v 3 kk. Toista ihanuutta siis odotellaan. Ikäeroa sisaruksille tulee noin 1v ja 10 kk. Tällä hetkellä olen hoitovapaalla ja olen varmasti kotona koko raskausajankin, ei niin houkuta lähteä töihin ;) Esikoinen syntyi suunnitellulla sektiolla, joten nytkin on siis sektio tulossa. Se ei jännitä kyllä ollenkaan, koska ensimmäinen sektio meni aivan loistavasti ja toivuin todella nopeasti, vauvaa pystyin hoitamaan sairaalassa itse koko ajan. Muutaman tunnin päästä leikkauksesta olin jo jalkeilla, halusin eroon katetrista :D

Vielä on jotenkin niin hassu olo, ei meinaa uskoa että tässä sitä ollaan raskaana.. Molemmat ovat tärpänneet meillä heti ensimmäisestä kierrosta, aivan uskomatonta :) Oon kyllä niin malttamaton ihminen, etten ois kyllä kestänytkään kovin pitkää yrittämistä :)

Ekassa neuvolassa oon jo käynyt, tammikuun puolessa välissä olisi sitten np-ultra. Mutta oli kyllä huojentavaa käydä jo siinä varhaisultrassa yksityisellä! :)

Onnea kaikille plussanneille <3

139/450 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä tarinoita on ihana lukea :) Tässä minunkin tarina.

Mieheni kanssa olemme olleet yhdessä 6.5 vuotta, siitä noin puoli vuotta olimme erossa (nn. kävimme vieraissa) ja 1.5 vuotta asuimme eri osoitteessa. Mutta kuitenkin emme päässeet toisistaan eroon. Tuntui luotettavalta olla yhdessä :) Marraskuun alkupuolella puhuimme paljon lapsesta ja todesimme, ettei ehkä vielä ole sen aika. Emme omasta mielestä ollut valmiina. Vaikka ikä on jo 24 ja 27. Ja sit vanhemmat alkoivat ärsyttämään, että nyt ois hyvää aika jne... ja sit sattui se puoliks toivottu vahinko. Nyt kun on sulattanut asia niin musta oli todella hyvä ajankohta. Oon aina halunnut lapsia kun oon 25v, saan todella hyvät äitiyslomarahat ja lapsi kasvattaa meidä molempia hieman aikuismaisemmaksi. Iso osa jo mun kaveripiiristä on lapsiperheitä. 

Ensimmäisenä kerroin heti äidille, koska se niin toivoi sitä. Samalla sit iskä ja pikkuveli tietää. Yksi kaveri ymmärsi itse ja yhdelle kerroin. Muut jouduu oottamaan tammikuun loppuun. Tosiaan pelkään kyllä, että appiperhe saa tietää jouluna, koska en polta enään ja joulupöydässä kaikkea, mitä ei voisi syötä. Mähän voisin kertoa, mutta miehen mielestä niillä on liian iso suu, ettei ne osaa pitää salaisuudena sitä.

Muuten todella harvoin mahakivuja, kipeät tissit, rupivaiheessa herpes, viisaudenhammas tulehdunut ja flunnsainen olo aamuisin (ei flunssa). Kyl tää tästä ;)

rv 5+4

140/450 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan kaikille!! :) Ja Onnea kovasti kaikille uusille plussanneille. Ihanaa lukea tarinoitanne :)  Täällä on 9 raskausviikolle päästy ( 8+1) <3 olo alkaa hivenen helpottaa mut etova olo on kuitenki useasti päivässä. Ihmettelen vain tätä ettei mulla kestä kuin korkeintaan 1h että tulee seuraava nälkä jo uudelleen.. Onko teillä muilla tällaista? Edeltävässä raskaudessa meni kyllä se 2-3h.. Tuntuu että en mitään muuta ehi tekemäänkään kun kokoajan pitää olla jotain syömässä.. senpä takia mieleeni on tullut ajatus monikkoraskaudesta. Äitini on kaksonen eli se voisi periaatteessa olla mahdollista.. Olen nyt saanut kotiin Doplerin jolla olen muutaman kerran kuunnellut vauvan sykkeitä ja en oikein ota selvää siitä et olisko siellä useampi. Jotenkin tuntuu että niin monesta kohasta kuuluu se syke.. hmm.. Onko teillä muilla mitään tietoa tästä et miten se luulis kuuluvan jos kyseessä olisi monikkoraskaus? kenties päällekkäin kaks sykettä? vai erikohista vain yksittäin yks syke? Esikoista odottaessa olin jo mieltä että jatkuvasti saa olla syömässä.. mut nyt oon sitä mieltä että ei ehi muuta tehäkkää ku syödä :D oha se tämäki hommaa ! :D <3