Te kaikki joilla on LA Elokuussa <3
Heippa! Tän keskustelun tarkoituksena on jakaa kokemuksia raskaudesta ja siihen liittyvistä asioista. Kaikki ne joilla on LA Elokuussa niin keskustelemaan! :) Minulla on 1.8 laskettuaika! <3 Toista lasta odotan.. plussan sain tänään ! <3
Kommentit (450)
Heips!
Meillä oli neuvola viime maanantaina, mies oli mukana ekaa kertaa kuten myös tyttäreni :) höpöteltiin tulevasta ja kuunneltiin sydänäänet. Sai niitä jonkun aikaa etsiä kun natunen viilettää hirmu kyytiä pakoon :D paino oli tippunut 2.4kg sen oksutaudin takia ja olin hieman kuivunut. Mutta muuten tilanne ok. Raskausmasu alkaa pikkuhiljaa näkyä ja olen itsekkin siirtynyt mamma vaatteisiin :) ihmisille ollaan raskaudesta jo kerrottu :')
Ainoa huono on että öisin ei saa oikein nukuttua ja sitten yritän silmät ristissä saada opiskeluja etenemään. Päiväunia ei pysty nukkumaan, neiti uhma pitää siitä huolen :D ja mieskin tekee pitkiä työpäiviä. Mutta ehkä tää on vaivan arvosta. <3
Mamma & natunen 16+5
Finola: Minäki oon täällä tällä viikolla kun alkoi tuo rv19 päivitellyt miehelleni että kuinka tuo aika on menny nopeesti et nyt voi sannoo jo melkeen että oon puolessa välissä! Mihin tuo aika katoaa?? :D Vitsillä vaan heitin että kun näin nopeesti menee tuo raskauskin niin sitähän voi täsä pyöräyttää vielä kolmannenki kun nää raskaudet menee näin nopeesti ohi :D :P Mies vaan naurahti :D
Olo mulla tällähetkellä "Tosi hyvä" aikaisempaan nähden.. Ei ole enää ollenkaan etovaa oloa!!! Ja syödäkkään ei tarvi enään niin tiheesti.. oikeestaan normaalisti niinkuin ennenkin olen syönyt. Siis ohan tää niiiiiiiiin paljon helpompaa tää raskaus kun ei oo sitä hemmetin tympeetä pahoinvointia. Saa kyllä nyt ns. nauttia tästä raskaudesta ihan erillatavalla! :) Kolmen vk päästä olis rakenneultra vasta.. mitehän sitä jaksaa ootella.. :P
-Tsuuper rv19
LISTA LASKETUISTA AJOISTA ELOKUU 2014
1.8. Leontine+(kaksoset) Helsinki/Naistenklinikka
1.8. MomFor2 Oulu/OYS
2.8. Jarnis TAYS
2.8. Kiiu / Ks-Ks
3.8. Janskina+luumu/Salon aluesairaala SAS
4.8. IZ86 Seinäjoki/SeKS
4.8. Tsuuper Oulu/OYS
4.8. Noita Normaali
5.8. Clueless & bun<3 Kättäri/ (naikkari)
5.8 Finola
6.8. Miliami + papu Pori/Satakunnan keskussairaala (?)
7.8. Nasna + kuudes/Hyvinkää
8.8. TatjanaL & sintti Etelä-Savo/ Mikkelin keskussairaala
9.8. Suskulii & pikkuset Helsinki/Naistenklinikka
10.8. Hubbabubba1 Turku / Tyks
10.8. Jemppu & kolmonen <3
13.8. mamma 92 & natunen / sanolinnan tai mikkelin keskussairaala
14.8. Peetutee/ KSKS
16.8. Robinette- & pallero
17.8 mamma ja vipeltäjä/ TAYS
19.8. kobetops + vaaveli Lahti/P-HKS
19.8. zush87 / SeKs
20.8. NUORIVAUVAHAAVEILIJA & "Vallu" / TYKS
22.8. TaikaX/SeKS
22.8 AgenttiJii (synnäristä ei muuton takia tietoa...)
23.8. Future & öttiäinen / TAYS
26.8. jjennnnni / TAYS
28.8. mallawi / TAYS
29.8. ihmelapsi ja "Kyösti-Pirkko" / KS-KS
29.8. Minttu 3108 & tiitiäinen / TAYS
30.8. neitie & vauva / P-HKS
Moikka vaan kaikille!
Eka ultra tarkensi lasketun ajan 22.8 joten sillä mennään. Minullahan ei siis ollut ihan tarkkaa tietoa menkoista, koska eivät ehtineet kunnolla normalisoitua tammikuussa -13 syntyneen tytön jäljiltä...
Olo on parempi kuin alussa, vielä tulee oksennus jos esim. yskii tsm. Olen pidellyt vesipulloa mukana, niin saan yleensä sen pahimman menemään ohi. ainakin hetkeksi. Nyt odotellaan vähän jännänä rakenneultraa, 04 syntynyt isoveli toivoisi ilmeisesti pikkuveikkaa. :D Ajateltiin että jos sukupuolen näkee niin se sitten kerrotaan, koska se on isoveljen ainoa toive tällä hetkellä. Tää pahoinvointi on tehnyt sen, etten ole voinut liikkua paljoakaan ja paino väijyy samassa. Aiemmissa se on tippunut alussa n. 10 kiloa...
Mua vähän harmittaa se, että istukka on edessä ja alhaalla, eli liikkeiden tunteminen jää vissiin vähemmälle. Näin ainakin mulle sanottuun. -04 se oli muistaakseni edessä ylhäällä -> ensisynnyttäjänä liikkeitä ei muutenkaan tuntenut kuin vasta tosi myöhään (ja sen jälkeen toivoi ettei potkisi ihan niin raisusti...) ja -13 istukka oli taas ideaalisesti aivan ylhäällä. :D Tyttö liikuskeli suhteellisen laiskasti, joten onneksi näin.
Meillä on muutto etelä-suomeen edessä koulujen loputtua ja jännittää ihan kaikki, lähtien siitä, mihin ihmeeseen ne ohjaa synnyttää? :D Noh, ehkä se selviää aikanaan. :D
Täytyi tulla oikein tänne ihmettelemään, mutta luulen että viikonlopun aikana olen tuntenut ensimmäiset liikkeet. :D Pientä kuplintaa ja tykytystä tosin ihan satunnaisesti alavatsalla... Voisikohan se olla...?
Jarnis & möhis 18+3
Jarnis: Voivat ne hyvinkin olla liikkeitä! <3 Ihanaa!
Itsekin olen jo pari viikkoa ihmetellyt pieniä kuplintoja ja kupruilua mahalla. En vieläkään oikein ole varma, ovatko ne jo liikkeitä, mutta haluan ainakin uskoa niin :) Tänään neuvolassa sydänääniä kuunnellessa vaikutti siltä, että vauva olisi potkaissut suoraan anturiin, mutta en tiedä, kuvittelinko vain... ainakaan hoitaja ei sanonut mitään.
Muuten kaikki sujuu täällä yhä kivasti :) Vuotoja ja kipuja on ollut taas, ja ne aina välillä säikäyttävät, mutta ilmeisesti ne ovat vaarattomia, kun mitään syytä ei ole löytynyt ja vauva möyrii mahassa.
robinette- rv 17+3
Ja nyt kun oon jo kertonut suurimmalle osalle tutuista tästä raskaudesta, uskallan lisätä oman synnytyssairaalanikin tänne :) Olis kiva tutustua samalla suunnalla asuviin odottajiin.
1.8. Leontine+(kaksoset) Helsinki/Naistenklinikka
1.8. MomFor2 Oulu/OYS
2.8. Jarnis TAYS
2.8. Kiiu / Ks-Ks
3.8. Janskina+luumu/Salon aluesairaala SAS
4.8. IZ86 Seinäjoki/SeKS
4.8. Tsuuper Oulu/OYS
4.8. Noita Normaali
5.8. Clueless & bun<3 Kättäri/ (naikkari)
5.8 Finola
6.8. Miliami + papu Pori/Satakunnan keskussairaala (?)
7.8. Nasna + kuudes/Hyvinkää
8.8. TatjanaL & sintti Etelä-Savo/ Mikkelin keskussairaala
9.8. Suskulii & pikkuset Helsinki/Naistenklinikka
10.8. Hubbabubba1 Turku / Tyks
10.8. Jemppu & kolmonen <3
13.8. mamma 92 & natunen / sanolinnan tai mikkelin keskussairaala
14.8. Peetutee/ KSKS
16.8. Robinette- & pallero / Oulu-OYS
17.8 mamma ja vipeltäjä/ TAYS
19.8. kobetops + vaaveli Lahti/P-HKS
19.8. zush87 / SeKs
20.8. NUORIVAUVAHAAVEILIJA & "Vallu" / TYKS
22.8. TaikaX/SeKS
22.8 AgenttiJii (synnäristä ei muuton takia tietoa...)
23.8. Future & öttiäinen / TAYS
26.8. jjennnnni / TAYS
28.8. mallawi / TAYS
29.8. ihmelapsi ja "Kyösti-Pirkko" / KS-KS
29.8. Minttu 3108 & tiitiäinen / TAYS
30.8. neitie & vauva / P-HKS
Jarnis & Robinette- varmasti ovat liikkeitä mitä olette päässeet tuntemaan! :)
Täällä ainakin liikkeet ovat viimeisen viikon aikana vahvistuneet hurjasti, ja isikin on päässyt liikehdintää tunnustelemaan vatsani päältä! ihan uskomatonta! en olisi kyllä uskonut, että jo tässä vaiheessa liikkeet pystyisi myös masun päältä bongaamaan! :)
Muuten täällä edelleen etovuutta jonkin verran, mitä pahentaa jakuva röyhtäily :/ Mulla on myös alaselkä ollut välillä hieman jumissa ja nyt viimeaikoina häntäluu on kipuillut hassusti? :o masunahka tuntuu välillä kovin pinkeältä ja olen sitä päivittäin rasvaillut bodyshopin sheavoilla. ostin eilen myös eila hellgreniltä 10% centella geelin, jota rupean kohtapuoliin käyttelemään arpien ehkäisemiseksi. siinä uudessa bebancare arpivoiteessahan on tuota samaista centellaa vaikuttavana aineena, mutta pitoisuus on sellasta <1 % luokkaa, että jos jostain voi arpiin apua olla, niin tähän tuotteeseen on kyllä kovin luotto...saa nähä miten sitten mun käy :D
HUOMENNA olisi the big day, eli rakenneultra! alkaa jo vähän jännäilemään! onneksi liikkeistä päätelleen tyyppi on ainakin hengissä, ja toivottavasti rakenteistakaan ei mitään poikkeavaa löydy :) vahvalla tyttöfiiliksellä olen, mutta poika olisi myös erittäin toivottu<3
Clueless & bun<3 19+1
CLUELESS: Onnea kovasti huomiseen rakenneultraan!! Käy kertoon uutiset käynnistä et kuinka meni :) Ittellä pitäs jaksaa vielä muutama viikko oottaa kun se aika meni tosi myöhäselle..
Täällä ihan hirmusesti liikkeet voimistunut. Kunnon jalkojen ojentelua sun muuta :D Mutta edeltävään raskauteen nähen liikkuu vähemmän et on rauhallisempi kaveri tämä mötkylä.. ainakin vielä. :)
-Tsuuper rv 20
Heippa!
Rakenneultra takana ja kaikki näyttäisi olevan mallillaan. Pikkuisen sykkeet oli hurjat 200!! :o ja muutenkin kuulemma kovin vilkas tapaus...itse en oikein ole osannut tätä vilkkautta arvioida, kun on ekasta kyse. Kohtu ja vauva mulla on edelleen hyvin matalalla ja istukka on siinä rajoilla, että aiheuttaako sektion tarvetta vai ei. se siis vielä tsekataan tuolla joskus rv 30 paikkeilla.
Ja niinkuin intuitioni on sanonut niin tyttöhän sieltä taitaa olla tulossa :')<3 aikas ihana juttu, toivottavasti mies ei nyt tämän uutisen myötä koe oloaan ulkopuoliseksi. Mites teillä, jotka olette saaneet esikoisena tytön on mies asiaan suhtautunut? Meillä mies on niin kovasti hokenut siitä pojasta ja pojalle oli jo nimikin ymsyms, niin toivottavasti saan hänet nyt tuntemaan itsensä yhtä osalliseksi tähän raskauteen kun tulossa onkin pikku prinsessa :D
Clueless + bun 19+2
Heipsan!
Täällä on nyt tuntunut aikamoista liikehdintää, ja eilen sekä tänään on tuntunut liikkeitä vatsan päältäkin! en olisi kyllä uskonut, että niitä voisin jo vatsan päältäkin tuntea :)
Jotkut täällä kyselivätkin ensimmäisestä neuvolalääkäristä, niin mulla se oli sellainen 15min käynti, jossa punnittiin, mitattiin verenpaine muistaakseni ja tehtiin sisätutkimus + tunnusteltiin kohtua sekä kuunneltiin sydänääniä...mutta koska itse olin tuolloin rv 12+0 ja istukka niin pahasti edessä, niin ei saatu sydänääniä oikein kuulumaan, joten lääkäri sitten vielä ultrasi vatsan päältä jollakin vanhalla rakkineella, ja sain nähdä pikkuisen ja läpättävän sydämen :')
Clueless & bun<3 rv 17+5