Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te kaikki joilla on LA Elokuussa <3

22.11.2013 |

Heippa! Tän keskustelun tarkoituksena on jakaa kokemuksia raskaudesta ja siihen liittyvistä asioista. Kaikki ne joilla on LA Elokuussa niin keskustelemaan! :) Minulla on 1.8 laskettuaika! <3 Toista lasta odotan.. plussan sain tänään ! <3

Kommentit (450)

141/450 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans tällä viikolla tullut toi nälkä! Pari tuntia pärjään ja sitten taas maha kurnii! Yöllä herään kerran syömään kun niin kova nälkä on! :D

142/450 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hey!

TSUUPER mulla on ihan sama juttu ton nälän kanssa. Heti herättyä on pakko syödä, koska muuten iskee valtava huonovointisuus. Siitä menee tunti, kun sama tunne on uudelleen ja pakko olis taas syödä. Jotenkin inhottavaa. Mä en oo kylläkään miettiny tähän liittyväksi monikkoraskauden mahdollisuutta, vaikka kaksosiakin suvussa on.

Mukava kun paljon uusia plussanneita liittyy joukkoon kirjavaan. Kukaan ei oo tainnu mitään luetteloa meistä tehdä.. sellaista mikä kuumeilijoiden puolella oli. Olisko jollain innostusta?

Mä olen kertonut miehen lisäksi tasan yhdelle kaverille raskaudesta. Oli melkein pakko, koska meillä olisi ollut illanistujaiset. Oli kuulema osannu arvata?? Olin vähän pöllämystyny tästä arvauksesta :D Mietittiin jos kerrottaisiin molempien vanhemmille 1. ultran jälkeen. Tiedän kyllä että meidän neuvolassa jo th ultraa ekalla neuvolakäynnillä (mulla se on 10.1.), mutta todennäkösesti odotetaan kuitenkin nt-ultraa sairaalassa.

Mua erittäin paljon mietityttää mitähän tulevat isosisarukset tuumaa uudesta tulokkaasta. Meillä kun isommat on jo yläkoulussa ja sitten on sellanen 8 vuotias kuopus. Onkohan ne ihan innoissaan, vai hävettääkö vai mikä lienee mahtaa olla reaktio :D

Eilen oli ihmeen hyvä päivä. Pahoinvointia ei juurikaan ollut (muuta kuin parissa aallossa) ja kun pysytteli vaan liikkeessä, niin ei väsymyskään liikaa iskenyt päälle, vasta kuin illalla. Tänäaamuna on sitten senkin edestä kuvottanut.

Tervetuloa uudet ja hyvää joulun odotusta meille kaikille....

Finola 6+2 (kollega th laski päivän enemmän viikkoja puhelimen päässä neuvolassa)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
143/450 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tämä lista! Kertokaa jos on korjattavaa, tai voite itsekkin korjata. (yritin laskea oikeat päivät tälle päivälle :)) eli raskausviikoista.

Tsuuper  8+2
Marzibaani 8+1
Larsku 7+6
Leontine 7+6
Helinäkeiju 7+6
Annn 7+5
Jarnis 7+4
Helenam 7+4
Clueless 7+4
Kiiu 7+4
Janskina 7+4
Naryan 7+4
Miliami 7+1
Marjamiini 7+1
Momfor 7+0
Rapo 7+0 
Nasna 7+0
Esikoistavailla 6+3
Finola 6+2
H keiju 6+1
Peetutee 6+0
Monsuliino 6+0
Kobetops 5+5
Nuorivauvahaaveilija 5+1
Robinette 5+0
Future 4+5
Mondley 4+3
Etta 4+3

Lunaliini?
Vivian La elokuun alku?
Suskulii La 9.8?
Marzzza La 2.8?

144/450 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips :) Soittelin tossa neuvolaan eilen ja sain ajan ensimmäiselle käynnille, 9.1. olis se :) Olo on edelleen sama ku pari päivää sitten, mut voi luoja tää turvotus iltaa kohden! Eipä tarvii kauaa salailla jos tällasena pysyy :D

Oliks täällä muuten mahdollisesti muita opiskelijoita? Ite opiskelen ammattikorkeessa sosionomiksi, toinen vuosi menossa ja kevään ajan pystyn toivottavasti käymään vielä ihan normaalisti koulussa. Jää sit vaan se 1,5v sinne äitiysloman jälkeiseen aikaan :)

145/450 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heeeei taas ihanat :) voi miten hyvin otettu minutki erilaisella tarinalla mukaan, kiitos siitä :) 

mietin in kans tuota listaa että on tosi hyvä olla, pitäiskö kuitenki laittaa laskettujen aikojen mukaan nii ei tarvis nii usein päivitellä? :) ja mun nimi oli väärin siinä :D

ON: soitin tänään neuvolaan, kovasti se koitti saada mut uskomaan että raskaana mie oon vaikka tää nii epäuskosta onki. Parille kaverille ja siskolle oon sanonu ja kaikki alkanu itkee ku tietää miten oon lasta halunnu :) 

mulla ei mitään hirveitä oireita vielä oo, tissit on kipeät ja mahaa juilii välillä. Ja tänään oon aivastellu ihan kiitettävästi. tuleva isi oli yökylässä ja onhan seki nii yhtä hämmentyny ku mieki. Mutta yhtä innoissaan ja mukana vaikka aika varovaisin mielin odotellaan <3

ai nii ja eka neuvola tuli sit 16.1. Tosi kiva täti oli puhelimessa ja puolisen tuntia puhuttiin. Rauhoitti kummasti :)

kuulemisiin ja tsemppiä kaikille <3

Mondely

146/450 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, listaan voisi laittaa tosiaan vaikka lasketutajat, niin ei tarvitse koko ajan päivittää :) Olisi kiva myös kuulla, että mistä päin te muut olette, esim jos mainitsette synnytyssairaalanne? Itse synnytän Oysissa (Oulu).

Minullakin on tuo nimimerkki väärin tuossa listassa :)

147/450 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leontine kiitos listan tekemisestä!

Mulla olikin tullut päivän laskuvirhe, eli ovulaation mukaan nyt olisikin 7+5 ja la 2.8.

MOMFOR2 meijän synnytyssairaalana toimii Hyvinkään sairaala, vaikka Helsinkiin olisikin meiltä sama matka :( Jotenkin tuntuu vähän kurjalta reissailla tuohon Hyvinkään suuntaan, kun se ei ole millään lailla tuttua aluetta, mutta kaipa osaavat hommansa sielä yhtä hyvin kuin muuallakin :D

Hauskaa huomata, miten nämä oireet kehittyy melko samaan malliin teidän muiden kanssa! Mullakin tänään ollut jatkuva nälkä, toivottavasti tämä nyt jatkuu tuon kuvottelun sijaan.

Tänään meillä oli myös ensimmäinen neuvola, mikä oli ehkä pienen pieni pettymys, koska mitään vahvistusta ei raskaudelle tullut tuolla käynnillä. Soittelin jo graviditakseen varhaisultrasta, jotta saisin paremman varmuuden hommasta ennen uutisten paljastamista jouluna, mutta eihän tietenkään mun gynekologilla ollut enään aikoja ennen joulua. Mietin, että pitäisikö sitä tehdä vielä raskaustesti ennen joulua :DD

148/450 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille!

tässä liittyisin mukaanne! Tein siis elämäni ensimmäisen plussan 17.12 ja olo oli todella epätodellinen, on se kyllä vieläki! Raskaus ei ollut suunniteltu, mutta periaattella "tulee, jos on tullakseen". Tein kaksi liuska raskaustestiä, mihin tuli haaleat viivat ja sitten tein vielä clear bluen digitaalitestin, jonka tulos oli raskaana 2-3 viikkoa.  Viimesimmät kk alkoi 11.11 ja kierto on ollut 30-31. Ihan alkutekijöisä siis mennään! Eli LA olisn n.25.8.2014 :)

7.1 on ensimmäinen neuvolakäynti. Jotenki en usko tätä vielä todeksi ennenkuin saan "oikeita todisteita". :D ihmismieli on kumma! Lisäksi tietysti pelottaa että kaikki ei mene niinkuin suunnittelee! Koko ajan miettii oireita, onko hyvä vai paha merkki ym. Mutta ei auta kuin toivoa että kaikki menee hyvin!

pa ljon onnea kaikille odottajille ja hurjasti tsemppiä <3

149/450 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtu kirjottaa paljon asioita, mutta siis kihloissa olemme mieheni kanssa ja 21.12 on ensimmäinen kihlapäivä :) ja ikää molemmilla on 26-vuotta ja ensimmäinen lapsi on molemmille :) JÄNNITTÄVÄÄ!Ja tosiaan lisänä että synnytän vaasan keskussairaalassa. 

150/450 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei kaikki! Paljon tullut tekstiä :)

Mulla oireina edelleen vain arat rinnat ja mitään ei tee mieli syödä muutaku kuin juoda kylmiä mehuja ja jotain raikasta. Aika vähäisiä oireita siis edelleen. Mulla synnytyssairaala tulee olemaan Salon alueairaala :) Ensimmäinen neuvola on 7.1.2013 eli kauan ei tarvii enää odottaa :) Sitten mennäänki jo viikoilla 10+ jotain.

151/450 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että :( Eilen fyysisen rasituksen jälkeen paheni alavatsakivut, ja tuli pari tippaa vaaleanpunaista valkovuotoa. Tänään olen lepäillyt. Kivut ovat asettuneet ja näytti, että vuotokin jo lakkasi. Nyt illalla tuli sitten ihan kunnolla sellaista tummaa verensekaista valkovuotoa. Kamalaa että nyt ei voi yhtään tietää mistä vuodot johtuvat. Aika näyttää, johtuuko keskenmenosta vai onko harmitonta. Itkettää.

robinette rv 5+0

152/450 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä synnytän Päksissä eli Päijät-Hämeen keskussairalassa (Lahti). Onneksi asun alle 1km päässä sairaalasta :D Aika jännä, että monella on neuvola vasta tammikuun keskivaiheella. Mulla on eka jo rv 6+6 ja lääkäri tammikuun alussa eli rv 8+5 (onko se myöskin sitten samalla ultra?). 

rv 5+5

153/450 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robinette: Toivottavasti pikkuinen on vielä mukana.

Kiva kun joku jaksoi tuon listan tehdä =), Eikös ne kannata vaihtaa lasketuiksi ajoiksi vasta kun ollaan käyty kaikki ultrassa niin tiedetään tarkka laskettu aika =).

Minä synnytän Jyväskylässä eli Keski-Suomen Keskussairaalassa.

Kerroin lapsille vauvasta ja nuorimmainen oli onnensa kukkuloilla. 7-vuotias ei paljoo pukahtanut ja 12-vuotias oli ei kiinnosta asenteella =D. Ei millään jaksaisi odottaa ultraa. tuntuu että siihen on ikuisuus.

Peetutee 6+1

154/450 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään 7+2 ja aamulla ultrassa näkyi selvä sykkivä sydän ihan oikeassa paikassa <3 Saatiin kotiin mukaan kuva, jossa näkyy semmoinen pieni papu :D Mutta mikä helpotus! Nyt uskalletaan varmaan jouluna kertoa perheelle. Mitat näytti olevan päivälleen oikein ja lasketuksi ajaksi vahvistui 6.8. 

155/450 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, meillä on varmaan muutto edessä ennen synnytystä niin en ole varma vielä missä synnytän, mutta tällä hetkellä paikka olisi Pori.

156/450 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä onni oli lyhytaikaista. Kävimme ultrassa 6+1 ja 7+2 ja kohdussa vain kasvanut raskauspussi, ei muuta. Hcg oli 6+0 reilut 6000 ja 6+6 reilut 21000. Joulun jälkeen hakemaan lääkkeet tyhjennykseen ja toivon, että operaatio ehtii hoitua ennen töihin paluuta uuden vuoden jälkeen.

Olen ikionnellinen että emme kertoneet raskaudesta kenellekään - en tiedä kuinka olisin saanut kerrottua jälkeenpäin, että odotettu esikoisemme onkin vain tyhjä kupla. Itkussa on jo töissäkin pidättelemistä... Että näin täällä, parempaa joulua muille ja palannen kuumeilupuolelle kunhan tästä ensin tokenemme.

157/450 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjamiini: Voi ei! Olen todella pahoillani puolestanne :( Toivon teille paljon jaksamista ja voimaa tähän tilanteeseen. Toivottavasti hoito onnistuu ja toivut hyvin, mutta saat myös tilaisuuden surra ja itkeä.

Minä soitin aamulla naistentautien polille, että voiko tämän vuodon selvittämiseksi nyt tehdä yhtään mitään ennen joulua. Hoitaja varasi minulle ajan verikokeeseen jossa katsotaan hcg-arvo. Sen pitäisi olla ihan hyvin noussut viime viikon perjantaista, jolloin se oli 719. Ehkä siis jotain voi verikokeesta päätellä vaikkei täyttä varmuutta saiskaan...

158/450 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Robinette ja tsemppiä sinulle! Alkuraskauden vuotohan voi olla ihan normaalia, mutta hyvä jos tsekkailevat tuota hcg-arvoa. Minulle toinen lääkäri sanoi että oma arvoni oli noussut todella hyvin, toinen oli taas sitä mieltä että liian hitaasti. Tiedä häntä.

Miliami, onnea sinulle! Mehän olemme samoilla viikoilla ja tuon näyn olisin itsekin ultrassa toivonut saavani. :'( Mutta eihän tätä elämää liian helpoksi ole tehty... Ja yritän lohduttautua lääkärin sanoilla että parempi näin kuin aivovammainen tai sydänvikainen sikiö jonka elämästä olisi pitänyt päättää myöhemmillä viikoilla.

159/450 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei Marjamiini :( En osaa oikein muuta sanoa kuin että olen pahoillani. Toivottavasti tyhjennys ei ole hirveän rankka, ja teillä on parempi onni ensi kerralla. Käy sitten vaikka vielä ilmoittamassa täälläkin jos myöhemmin on iloisia uutisia!

160/450 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voii :( marjamiinille paljon halauksia ja jaksamista!