Te kaikki joilla on LA Elokuussa <3
Heippa! Tän keskustelun tarkoituksena on jakaa kokemuksia raskaudesta ja siihen liittyvistä asioista. Kaikki ne joilla on LA Elokuussa niin keskustelemaan! :) Minulla on 1.8 laskettuaika! <3 Toista lasta odotan.. plussan sain tänään ! <3
Kommentit (450)
Täältä lähtee ainakin ääni suljetun ryhmän perustamiseksi.
Täällä kans yksi plussannut, laskurin mukaan 5+5 menossa ja La 1.8.2014!!! en vois olla onnellisempi, pari vuotta jo vauvasta haaveillut ja nyt viimein tärppäsi!! Tällä hetkellä jännittää kovasti ensimmäinen ultra, jossa sitten selviää että kaikki on varmasti hyvin.. Mutta, vahvasti sellainen tunne että kaikki menee niin kuin pitääkin<3 :)
Ensimmäisen testin tein 22.11, toisen 23.11 ja kolmannen vielä 31.11, ekat näytti haleaa plussaa ja kolmas jo kunnolla!! Ei voinut vaan uskoa todeksi kun kolmannella kerralla :D
Oireita on ollut monenmoisia...
- väsymys, pahoinvointi (ilman oksennuksia) ja tähän helpottaa syöminen!!, nippailut ja vihlaisut alavatsalla, vatsan turvotus ( varsinkin iltaisin, mutta muutenkin on keskeltä todella turpeana), ruokahalu kasvanut, himo suolakurkkuihin, maitoon/kaakaoon ja paahtoleipään! =D , voisin syödä koko ajan! , nenän tukkoisuus, vilunväristyksiä/"kuumia aaltoja" tunteiden ailahdukset laidasta laitaan.. onhan näitä! :) kaikki on vaan niin mahtavaa , ihanaa ja uskomatonta!! Kenellekään emme ole mieheni kanssa vielä kertonut, odotellaan ensimmäiseen neuvolakäyntiin saakka ( 17.12) sitten voi kertoa perheelle ja läheisimmille:)
Onnea kaikille muillekin plussaajille!!
Uusi Elokuinen ilmoittautuu joukkoon!
Sain haamun toissa viikon su ja kunnon plussa tuli testiin to 28.11. Kävin tässä välissä gynellä jolloin ultrattiin - hyvin alkuvaiheen raskautta lääkäri epäili silloin. Hcg arvo oli tuolloin (viime viikon ti) 365 ja eilen se oli noussut ollen 13000. Kai sitä viimein pitää uskoa raskauteen; meillä kolmas lapsi siis tuloillaan. Lasketusta ajasta ei varmuutta, sillä kahdet menkat jäi tulematta; mutta koska plussa tuli vasta 28. päivä, niin oletan lasketun ajan olevan elokuun alkupuolella. Se selvinnee jatkossa. Meillä ainakin ennen ultrattiin ekan neuvolan yhteydessä ja se olisi parin viikon päästä.
Marjamiini minä oksensin kahdessa edellisessä raskaudessa karkeasti viikot 6-19 enkä ole koskaan kärsinyt matkapahoinvoinnista enkä ollut merisairas, joten niillä ei taida olla yhteyttä. Valitettavasti :(
Ja kannatan myös suljettua ryhmää.
Täältä kans yks elokuinen mukaan lisää :) Plussa tuli reilu viikko sitten, menossa rv5+0, laskettuaika (jollain nettilaskurilla katsottuna) olis 7.8.
Neuvola on varattu, on välipäivinä se. Vanhemmille on kerrottu, muille ei.
Tulossa järjestysnumero kuusi, ja isommille sisaruksille on tarkoitus kertoa joskus ensi vuoden puolella, töihin sitten kun ei enää salassa pysy, tahi viimeistään helmikuussa.
Huh,tänään oksennettu koko aamu ja mikään ei pysy sisällä 5 minuuttia kauempaa. Sain siskolta kaksi pahoinvointiranneketta tänään ja voi vitsi miten ne on auttanut tosi paljon! Pystyn taas ajattelemaan normaalia ruokaa :) en oo viikkoon juonut ku pillimehua ja vettä ja syönyt tosi heikosti. eiköhän nyt vähän helpota :)
Miten sellanen suljettu ryhmä luodaan? en tiiä näistä.. niin joku voi tehdä sen :) Täällä tilanne pysyny samana.. vielä ei ole oksentaminen alkanut.. kauhulla ootan kun tiistaina alkaa rv8 ja mulla on alkanu aikaisemmin sillon pahoinvointi.. Jospa se ei tulis. tai jos tulee niin ei kestäis kauaa. Ja onnea uusille plussanneille! :)
Oon kans kuullut noista pahoinvointirannekkeista, kuulin kaverilta, että niitä saa ostaa myös ihan apteekeista. Ajattelin kans kipasta semmosen hakemassa, jos pahoinvointi yltyy. Kiva kuulla, että ne on tehonneet:) Nyt kuitenkaan ei oo tarvinnut kertaakaan vielä oksentaa, mutta tänään on ollut jo aika lähellä. Nyt toivonkin, että kaks viikkoa menis ilman oksentamista, mitä tässä töitä on jäljellä ennen 3,5viikon joululomaa:) Nyt on menossa rv 5+6. Katoin just, että viime raskaudessa aamupahoinvointi alkoi 6+4, joten saas nähä alkaako tästäkin, se olis sitten (ehkä)viikko armon aikaa;)
Muuten raskaus ei tunnu vielä missään, eikä kovastikkaan näy. Ens pe olis työpaikan pikkujoulut, joten saas nähä kuinka moni utelias laittaa merkille, etten juo alkoholia. Täytyy mennä vaikka autolla, niin saa sitten ees jonkun syyn.. Mites te muut meinaatte pikkujouluista pärjätä kertomatta? Oon myös kiinnostunut suljetusta ryhmästä, jos joku semmosen osaa tehä.
Oon jo kovasti hypistellyt kaupassa pienen pieniä valkosia podeja, mutten ihan vielä malta niitä ostaa, ehkä joulun jälkeen alesta sitten. Tää on ihan sama niin ku ekasta vauvastakin, hirvee ostobuumi taas alkaa taas. Varsinkin ne kaikista pienimmät on niin ihania:)
Hei!
Mulla on vähän varovainen fiilis ollut. Tein siis plussan 1.12 ja varmistin sen vielä muutaman päivän päästä. Varovainen fiilis muutenkin, mutta tilannetta ei ainakaan paranna se, että olen vuotanut joka päivä ehkä 2 päivää plussauksen jälkeen. Vuoto ei ole runsasta, lähinnä sellaista ihan vähän veren sekaista valkovuotoa. Välillä rusehtavaa ja hyvin hyvin niukkaa, välillä kirkkaampaa verta, mutta melko niukkaa silti. Eilen tuli kaksi pientä nuppiseulanpään kokoista hyytymää.
Vielä en ole panikoinut. Tiedän ihan ammatillisestikin kuinka yleistä alkuraskauden verenvuodot ovat ja olisihan minulla tällä hetkellä menkat ilman raskautta. Olen vuotanut jnkv jokaisessa raskaudessani ja keskimmäistä odottaessani tuli jopa isoja hyytymiä.
Kipuja ei ole ollut, lukuunottamatta kohdun kasvunippailuita, paitsi yksi yö alavatsaa väänsi todella kipeästi. Yhdistin kivun kuitenkin ilmavaivaperäiseksi, koska siltä se tuntui ja helpotti nopeasti. Lisäksi tänään ollut vähän omituinen olo.... vähän niin kuin ripulitauti olis iskemässä. Painetta alavatsalla. Vuotoa ei kuitenkaan ole tullut kuin aivan minimaalisesti tänään.
Seurailen tässä tilannetta. aamulla voisin tehdä uuden testin ja jos se on posittivinen niin ehkä soitto neuvolaan voisi olla paikallaan. Josko sitä tilannetta voisi tarkistaa vaikka ultralla jossain välissä ennen ekaa neuvolakäyntiä(meidän neuvolassa sellainen on).... tiedän myös hyvin, että näillä viikoilla (4+5 kuukautisten mukaan) ei vielä juurikaan mitään ole näkyvissä.
Raskausoireista minulla edelleen vahvimpana nuo rinnat, jotka kipuilee sekä kohdun kasvukivut. Pahoinvointia ei oikeastaan ole ollut. Mutta katsellaan miten tilanne etenee ja päivitän sitten kyllä tännekin :)
Finola 4+5
Moikka. Mietin pitkään uskallanko rekata edes vai onko sekin pahaa karmaa ja heti menee kesken, mutta päätin lopettaa tuon turhan pelkäämisen, kun ei siihen voi itse määräänsä enempää vaikuttaa.
Eli tosiaan, moikka n. 30 vuotias pariskunta ja itsellä takana lapsen yritystä jo lähemmäs kymmenen vuotta, mies vaihtui pari vuotta sitten ja ehkäisyä ei olla käytetty kertaakaan uudenkaan kanssa, eli tervetullut olisi pieni ollut meilläkin jo pitkään. Hakeuduimme hoitoihin muutama kuukausi sitten ja heti ensimmäisellä inseminaatiolla tärppäsi.
Plussasin ensimmäistä kertaa jo viikko sitten, mutta tänään siis olisi pitänyt vasta alkaa kk:set(kierto hieman mitä sattuu ja tämä pisimmän mahd. mukaan, mitä ollut lähiaikoina, plus ovulaatiosta laskettuna...), joten katsotaan miten käy. Tunsin melkein heti inseminaation jälkeen olevani raskaana, vaikken ole oikein koskaan uskonut, että sen voisi tuntea, ainakana näin vahvasti. Ikinä ei päätä särje normaalisti ja alkoi ovulaatiosta viikon päästä mielettömät päänsäryt, joka vieläkin ajoittaista ja joka päiväistä. Samoin finnejä alkoi ilmestymään naamaan, ikinä niitäkään ollut, ei edes teininä ja jatkuva nippailu vatsassa.
Testejä myönnän tehneeni varmaan kolmisenkymmentä jo, vaikka vasta 4+3 mennään, eh....näitä olen siis saanut ilmaiseksi, en ole miljonääri :p.
Huomenna verikokeisiin testaamaan hormoonipitoisuus ja ensimmäinen ultra viikolla 6, koska muuten joutuu odottamaan joulun pyhät epätietoisuudessa, seuraava heti joulun pyhien jälkeen, jos kaikki menee hienosti. Laskettu aika siis näillä näkymin 14.8 .
Jännä miten odottaa pahoinvointia ja suorastaan toivoo aamuisin, että alkaisipa jo päänsärky, jotta tietää kaiken tuolla olevan paikallaan vielä.
Ilmottauden mukaan elokuisiin =) tänään testasin ja laskurin mukaan LA 15.8. Olen 32-vuotias ja mieheni 33. Meillä on kolme lasta ennestään tyttö-01 poika-06 ja tyttö-08 ja tämä siis nro 4. Vielä olen vähän shokissa vielä. Hieman kuvotusta on rinnan arat. Muuten kaikki kuten ennenkin.
Peetutee ja pikkuinen 4+2
Uusi plussaaja ilmoittautuu joukkoon. Meillä menossa rv 6+1 ja ensi viikolla ensimmäinen neuvola käynti edessä. Olen 28 vuotias, mies pari vuotta vanhempi ja esikoista odotellaan :) jännät paikat siis edessä.
Täytyy tosin sanoa että helpolla ollaan päästy! En ole huomannut itsessäni käytännössä mitään oireita. Ainut että kuukautiset jääneet pois ja positiivinen tulos testistä. Rinnat ehkä aavistuksen kasvaneet ja sängyssä venytellessä saattaa silloin tällöin tulla repäisykipuja. Mutta ei turvotusta, pahaaoloa tms. tyypillisiä oireita. Voiko tää oikeasti mennä näin? :D
Jos helpolla pääsee,niin olkaa hyvin onnellisia! Oksensin eilen taas aamusta iltaan ja yöllä kahden aikaan tuntui että kuolen,niin oli pakko lähteä päivystykseen ja olin siellä tiputuksessa ja pääsin aamulla kotiin. Mitään en pysty vieläkään syömään,mutta väkisin koitan tunkea suuhuni jotain. Voi kun sais yhden helpomman päivän :/. Viikkoja 6+1
Mahan turvotus on jotain järkyttävää..näyttää kun olisi jo 4 kuulla =/. rinnan aristaa nyt enemmän ja kuvotus tulee jossei syö vähänväliä jotain.
Heippa!
Täällä yksi plussannut lisää. :)
Plussa tuli Clearbluella pp9 (1.12) "raskaana 2-3 vk". Hcg oli (4.12) 683. Meillä taustalla 1. ICSI 1. PAS ja kahdella 4 vrk:n ikäisellä top ja hyvä alkiolla. Nyt tässä saa jännittää oisko siellä molemmat kyytiläiset kiinni. Tänään mennään 5+0 ja laskettuaika olisi 11.8 paikkeilla. Kuten nimimerkkikin kertoo esikoista vailla. :) Ikää mulla ja miehellä 32 v.
Ensimmäinen ultra on varattu 19.12, mutta tänään aloin tuskailemaan, että näkyisköhän jo tämän viikon lopulla onko alkio/t oikeassa paikassa. Neuvolaan en vielä uskalla soittaa... toivottavasti tämä kestää loppuun asti.
Oireita on ollut aika vähän vielä... pientä huimausta, päänsärkyä ja vatsassa täysinäisyyden tunne. No pientä öklöä oloa myös.
Tästä se lähtee... onnea kaikille elokuisille! :)
Voi, vointeja sinne kaikille huono-oloisille. Varsinkin Janskinalle! Itse tässä välillä mietiskelen että ollaankohan sitä raskaana ollenkaan. Tai onko se kaveri tuolla masussa laisinkaan elossa...
Myös toi varhaisultra on herättänyt ajatuksia. Varsinkin kun niitä varsinaisia oireita ei oo kuulunut. Jostain vain luin että hyvin usein varhaisultrassa (varsinkin ennen rv 8 tehdyt) todetaan ihan normaali raskaus tuulimunaksi ja sitten lääkkeillä katkaistu raskaus ihan turhaan. Tästä syystä olen itse ajatellut etten ultraan haluaisi kuin vasta siellä rv 10-12. Ihan vaan varmuuden vuoksi. Mutta sitten toisaalta... Olisi kiva kuulla mitä muut ajattelevat?
Onnea kaikile uusille plussanneille!! :)
Olin itse viikko sitten maanantaina ultrassa, vaikka viikkoja ei ole kuin 5+0, syy tähän oli se, että minulla oli gynekologin aika varattuna jo ennen kuin olin plussannut, ja sitten ajattelin etten peru tätä aikaa. ja samalla sitten selvitettii raskaushormoonitasoa ja ultrattiin. ja totesi että pienen pieni papu sielä näkyy kohdun sisällä. Mikä oli ihana helpotus, että ei tarvitse jännittää kohdunulkoista.
Oireita on ovulaatiosta asti ollut rinnat arat, ja kasvanu. maha nippailee silloin tällöin, iltaisin se on kuin ilmapallo! Ja koko viime viikko on ollut yhtä kuvotusta ja pahaa oloa, mikään ruoka ei ole maistunut, ja jääkaapillekin meno kuvottaa! No tähän löysin ihanan ratkaisun, kun viikonlopun aikana kaupungilla shoppailin niin kolme smoothietahan siinä tuli juotua!! :) ja ainekset kotiin, ja niitä juomaa. Ja huomasin että keitotkin tuntuu uppoavan.. kun ei kiinteä rasvainen ruoka maistu ollenkaan!
Onnekas olen kun ei ole vielä tullut ylös, mutta pari kertaa ollut todella lähellä jo! voimia muille pahan ja kuvottavan olon kanssa taisteleville!!
(yritin sitä yksityistä ryhmää tehdä, mutta väitti kokoajan että aihe kentästä puuttuu teksti, vaikka siihen olin kirjoittanut.. niin en saanut tehtyä. jos joku muu haluisi yrittää, että onnistaisi paremmin? :) ja linkata vaikka tänne sitten se ryhmä, että osaa kaikki löytää oikeeseen paikkaan.)
Kirjoiteleeko joku teistä blogia? niitä on mukava seurata, itse kirjoittelen. pientä taukoa siinä vaan on ollut viimeaikoina, ja odotan ainakin jouluun ennenkuin kirjoittelen mitään raskaudestanikaan. Kun sukulaiset ja monet ystävät ei vielä tiedä tätä ihanaa uutista! :) ja ei mielessä pyöri mitään muuta kun tämä masun sisällä kasvava otus, niin on vaikea keksiä edes mitään mistä kiroittaa!! :D
Heippa kaikille ja tervetuloa ja onnea uusille! :) Miliami vähänkö hauska että meillä sama LA ainakin alustavasti!
Helenam kyseli vinkkejä, miten selvitä pikkujoulukaudesta. Jollain vauvasivulla oli koottu kaikkia tekosyitä, minusta käyttökelpoisia juuri tuo kuskina oleminen tai jos ei ole korttia niin kertoo vaikka olevansa antibioottikuurilla.
Finola minäkin olen stressannut tuota vuotoasiaa. Itse en siis ole vuotanut muuta kuin valkovuotoa, mutta se on pariin otteeseen ollut vaaleanrusehtavaa ja sitä olen säikähtänyt. Olenko muuten ainut joka pelkää keskenmenoa? Itse olen nähnyt untakin, että vuosin ruskeaa tuhrua ja menin gynelle tsekattavaksi ja siellä vain joku toinen nainen oli tilittämässä kovaan ääneen samaan aikaan kun minua yritettiin tutkia. Ärsyttää tällainen hysterisointi kun haluaisin nauttia ensimmäisestä raskaudesta enkä kuluttaa aikaa huolehtimiseen :( Minulla siis taustalla luteaalivaiheen ongelmia ja perussairaus joka hoitamattomana aiheuttaa lapsettomuutta ja keskenmenon riskin.
Jarnis täällä toinen joka oikein odottaa, että oksetus tulisi! ;) Itsellä kyllä pientä kuvotusta silloin tällöin ja turvotusta sen verran että enää parit housut menee päälle, mutta muuten oireena ollut vain rintojen arkuus. Melkein toivoisi, että kunnon pahoinvointi yllättäisi niin raskauskin tuntuisi konkreettisemmalta. Tiedän, Vivian81, Janskina ja muut vaihtaisivat varmaan osia saman tien...
Jarnis kyseli myös varhaisultrasta. Itse yritän päästä joulunalusviikolla ultraan, juurikin sen takia että siellä saisi raskaudesta varmempaa tietoa ja voisi sitten "joululahjana" kertoa uutisen perheille. Meillä kun ei raskaudesta tiedä vielä kukaan muu kuin me kaksi puolisoni kanssa ja tiedän uutisen olevan sen verran suuri, etten halua antaa turhaa väärää hälytystä. Itsellä oli viikonloppuna myös jonkin verran kipua munasarjan kohdalla ja ehdin siitäkin nähdä jo sitten kohdunulkoisesta unta... Vaikka hyvin tiedän, että todennäköisempää on kohdun kasvukivut tai keltarauhasen nippailu.
Leontine kiitos kun yritit luoda sitä suljettua ryhmää! Itse en ole siis asiaan perehtynyt, kerran vain kuumeiluaikana kävin niitä ryhmiä kurkkimassa. Olen ymmärtänyt, että ryhmän perustajan pitää sitten hyväksyä "jäsenpyynnöt" (korjatkaa jos olen väärässä?), joten olisi kiva jos ryhmän perustaa joku joka jaksaa useamman kerran viikossa käydä tsekkailemassa palstalla. :)
Mukavaa viikon alkua kaikille toivottelee
Marjamiini 5+5
Heipparallaa! :) Täällä alkoi 8raskausviikko(7+0). Nyt pari edeltävää päivää on ollu pitkin päivää vähän etova olo. Ei ole kuitenkaa tuntunut niin voimakkaalta että oksentamaan olisi pitänyt juosta.. sitten mulla on tullut niin että jos on tullut nälkä niin kun rupeen syömään niin tuntuu että paha olo tulee ja ruoka ei maistu eikä mene alas.. inhottavaa kun ei oikeen maistu nyt mikään. Limukkaa vaan tekis mieli juoda koko ajan(se maistuu NIIIIIIIIN NIIIIIIIN ihanalta) :D mutta ei sitäkää viiti litkiä palijoa. Mullakin paremmin uppoo keitot.. vähempi mikään rasvainen ruoka.. Onnea uusille plussanneille!! tsemppiä jokaiselle oloihin! :)
yksi elovauva ilmotitti tulostaan viikkoja 6+3 :) suuren hämmennyksen jälkeen jouduin toteamaan että niin se vain on.. Esikoisen La oli 4.8.2013 (syntyi pari viikkoa aikasemmin) ja tulokkaan La 2.8 jännityksellä odotan mitä tuo tullessaan n.vuoden ikäero löytyykö muilta kokemusta? :) etova olo seuraa joka paikkaan mistä aloin epäilemään uudesta tulokkaasta mutta esikoista oottaessa ei juurikaan muuta ollut kuin se oksetus.. Nyt tunttuu kun olisin pullataikina ja alaselkä vihotteee aivan älyttömästi..
Marjamiini, meillä on sitten sama laskettu aika ainakin tämänhetkisen tiedon mukaan :)