Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te kaikki joilla on LA Elokuussa <3

22.11.2013 |

Heippa! Tän keskustelun tarkoituksena on jakaa kokemuksia raskaudesta ja siihen liittyvistä asioista. Kaikki ne joilla on LA Elokuussa niin keskustelemaan! :) Minulla on 1.8 laskettuaika! <3 Toista lasta odotan.. plussan sain tänään ! <3

Kommentit (450)

21/450 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oltu koko viikko sairauslomalla alavatsakipujen(joista edellä kerroin) vuoksi. Sain työterveydessä dignoosiksi häpyliitoskipu, vaikka kipua on myös vasemmalla puolella vatsassa. Kivut helpottaneet, kun on saanut levättyä ja tuntuikin sitten välillä, että olenko ihan turhaan saikulla...

Kävin sitten eilen kävelylenkillä. Kävelin melko rauhallista vauhtia ja mahaan alkoi koskea puolivälissä lenkkiä, mutta ajattelin että eipä tuo koti ole kaukana, että enköhän jaksa. Jaksoin kyllä, mutta kun lenkin jälkeen kävin istumaan ja lukemaan tullutta postia ja sen jälkeen nousin ylös, niin tuli taas aivan järkyttävä kipu tuonne alavatsaan enkä meinannut päästä kävelemään. Tuota kovaa kipuilua jatkui koko illan ja yölläkin heräsin joka kerta kun vähänkin vaihdoin asentoa. Tänä aamuna en tahtonut kunnolla päästä ylös, mutta nyt on taas helpottanut kovimmat kivut, kun on saanut levätä.

Ensi tiistaina olis neuvolalääkäri, saapa nähdä mitä hän sanoo. En kyllä millään voi lähteä töihinkään, koska rasitus todellakin pahentaa tätä vaivaa :( :(

Maha-asukki onneksi voi hyvin ja kovasti myllertää parin tunnin välein :) <3

-IZ86 22+4

22/450 |
15.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Täältä kans pienet kuulumiset pitkän hiljaiselon jälkeen. Minä en jostain syystä löydä tuota elokuun mammojen facebook-ryhmää, edes tuo yllä oleva linkki ei toiminut :(

No, anyway, täällä menossa rv29 ja kaikki kai hyvin. Sanon kai, koska välillä tulee epäilevä olo. Viime ultrasta on niin pitkä aika ja neuvolakin on niin kovin harvoin nykyään.

Kohtaloa uhmaten olen minäkin hankkinut jo lähes kaiken mitä vauva tarvii. Tänään ostettiin pinnasänky, vaunut ovat olleet olkkarin nurkassa jo pääsiäisestä lähtien ja turvakaukalo lähes yhtä kauan. Minäkään en tykännyt äitiyspakkauksen kaikista värivalinnoista, mutta onneksi vaatteita on saatu myös tutuilta ja minulla oli yllättävän paljon vanhoja tallessa. Ainut mikä on hankkimatta on hoitotaso pinnasängyn päälle ja minulle imetysliiivit ja -paidat. Rintapumpusta en vielä tiedä pärjäisinkö tällä kertaa ilman. Minulla ei ole ikinä tullut maitoa liiaksi.

Maha on jo tosi iso, onneksi on kesä ja selviää aika vähillä vaatteilla. Vaivoja ei ole ollut onneksi muuta kuin ajoittaiset selkäkivut ja närästys, jonka sain kuriin lääkärin määräämillä lääkkeillä. Olo on kuitenkin varsin turvonnut ja kankea. Mutta mitäs näitä valittaa; onnellinen olen silti joka kerta kun myllerrystä tai potkuja saan osakseni :)

- Minttu ja poika

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/450 |
13.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Täältäkin kuulumisia :) Meillä vauva ollut perätilassa varmaan kokoajan ja edelleen istuu masussa.

Äitiyspolilla käytiin perjantaina ja ei ollut oikein mukava kokemus. Lääkärinä oli erikoistuva, joka oli jotenkin tympeä, nuhainen(!) ja todella kovakourainen. Meiltä kysyttiin vasta siinä vaiheessa mielipidettä kääntämisyritykseen, kun tutkimushuoneeseen tuli erikoislääkäri konsultaatioon. Kieltäydyttiin ja hoitohenkilökunta vaihteli katseita. Pah, sanon minä, jäi kyllä huono maku suuhun. Ja ihmettelen kyllä, miksei heti kysytty äidin mielipidettä, saatika kerrottu kääntämisen tai perätilasynnytyksen riskeistä. Onneksi olin ottanut ennakkoon selvää asioista ja itsekin hoitajana tiedän kyseenalaistaa :)

Sektioon siis ollaan menossa ja meistä tuli kertaheitolla heinäkuun puolella synnyttäviä! Syntymäpäivä on 29.7. :) Paitsi jos vauva päättääkin vielä pyöräyttää ittensä ympäri ;)

-IZ86 36+6

24/450 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja unohtu että kyse on ELOKUU 2014 :)

25/450 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voipi olla että La on myös mulla heinäkuun lopulla mutta myöhemmin se tarkentuu. Mut aikasemmassa raskauessa mulla ainakin siirtyi se reilun viikon verran eteenpäin ja yhtä pitkä kierto oli silloinkin niin voisin veikata että nytkin siirtyisi. :)

26/450 |
24.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!! Kovasti ONNEA sinulle Tsuuper plussasta! Täällä myös saatu vihdoin ja viimein + !!! Yritystä oli takana jo noin vuosi. Ja nyt vihdoin se pärähti! Ooon niin onnellinen! Tämä on meille ensimmäinen lapsi.. mieheni on 32 ja minä 28 vuotta. Miten sulla on Tsuuper mennyt nyt? Mulla on pitänyt nousta jo yöllä pissalle.. ja kova nälkä kokoajan.. muuten on kyllä mennyt hyvin vielä nää muutamat päivät. toivon todella ettei tulisi kovaa pahoin vointia.. Oletko kertonut kellekkään raskaudestasi? Minulla tekisi mieli kaikille siitä hehkuttaa mutta pakko malttaa kuitenkin! :) Ja ainiin näyttäs laskettuaika olevan 2.8 :)

27/450 |
25.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea teille plussasta:) Mulla kans laskettu aika aikaisintaan 4.8. Plussa tuli pe :) Täällä odotellaan toista vauvaa, esikoinen 2v. :) Ollaan 30v. pariskunta. Niin innoissaan, niin kuin tekin! Mulla mennyt ihan hyvin paitsi la-su yönä heräsin oksentaa ja koko mahalaukku tyhjeni:/  Nyt kuitenkin etova olo on pysynyt poissa:) La yöllä olikin raju muistutus siitä miltäs taas se raskaanaolo tuntuukaan:) Ite alotin työt hoitovapaan jälkeen nyt elokuussa ja vähä taas jänskättää kertoa töissä, että jään kesäloman jälkeen äippälomalle.. Koskas ootte aatellu kertoo töissä? Tietysti toivon, että pahointivointi ei oo niin paha kuin esikoisesta, kun toivoisin että pystyn olemaan töissä nyt mahku paljon.

Mä oon kertonut meilkeinpä kaikille kavereille, mutta ei vielä muille. Ajattelin että töissä kerron joululoman jälkeen eli tammikuun alussa, ja ehkä joululomalla omalle ja miehen perheelle. Mulla maha on jo turvonnut aika paljon, joten mielelleen sitä jo näyttelen esim. salilla ja muille tuntemattomille ihmisille:) Onko muuten teillä ollut mahakipuja?, mulla nyt pe-su on ollut tosi kovaa maha kipee ja pelästynyt, et meneekö kesken, mut nyt on jo onneks helpottanut. Tsuuper, kuinka vanha teillä esikoinen? Ootteko vielä miettinyt, pidätkö sitten isosisaruksen kotona vauvan ja sun kanssa vai meneekö hoitoon? Täällä jo mietin asioita tooosi pitkälle, jopa sisarusrattaista oon jo kattonu:) 

28/450 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Täällä yks elovauvan odottaja :) La näyttäis olevan 2.8. mutta saas nyt nähdä miten sitten muuttuu... Innoissaan oon, tämä on meidän iltatähti eli kolmas vauva <3 Pitkään olin sitä mieltä, että kaks lasta riittää, mutta sitten yhtäkkiä iski kauhee vauvakuume! Pitkään miestä suostuttelin ja loppujen lopuks suostui :) Onnekkaasti kävi, että tokasta yk:sta tärppäs.

Mä oon kertonu ihan läheisimmille ihmisille, mutta en vielä töissä. Tosin työpaikan pikkujoulut tulossa, että kyllä ne varmasti siellä alkaa ihmetteleen kun en glögiä juo :D

Oireita mulla ei juurikaan ole, vielä. Välillä repäisykipuja ja nipistelyä mahassa. Ja tää palelu on aivan jäätävää! Mies yrittää parhaansa mukaan lämmittää takkaa, mutta mua vaan palelee, vaikka muut on naamat punasena ja hiki virtaa :)

Mua kans pelottaa tuleva pahoinvointi. Oon nimittäin varma, että tulokas on poika ja poikaa odottaessa olin todella pahoinvoiva ihan alusta yli puoleenväliin saakka!! Että kyllä jänskättää!

Toivottavasti saadaan pian lisää porukkaa tänne elokuisiin :)

-Larsku rv 4+4

29/450 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

MARZZZA: Onnea kovasti plussauksesta! :) Mulla on mennyt kyllä tähän mennessä tosi hyvin. Nälkä vain tahtoo tulla melko voimakkaana aika tiheään en tiiä johtuneeko siitä että oon hoikka. Jos ei pääse heti jotain haukkaamaan niin sitten tulee tosi heikko olo. Tänäänkin kun innostuin siivoon enkä malttanut lopettaa kesken ettei siivous into lopaha niiin ni sit ku sain vihdoin siivouksen päätökseen niin kädet täristen jo söin vaikkei edellisestä syömisestä ollut kuin noin 2-2.5h.. muistuu kyllä itelläkin taas mieleen se että mitä se raskaus olikaa :D Kokoaikaista syömistä :D Olen ainoastaan kertonut äidilleni ihan sen takia vain kun haluan sovittaa tulevat neuvolat sellaisille päiville ettei minun tarvitse esikoistani raahata sinne mukaani. :) Mutta aijon olla vielä kertomatta jos pystyn niin mahollisimman pitkälle.. mahdollisesti sinne 10-12viikolle.

HELENAM: Onnea sinullekkin plussauksesta! :) Meillä esikoinen on 1v4kk eli sitten kun uusi vauva syntyy niin hän on pikkuriikkisen yli2v. Aijon olla molempien kans kotona.. eli en aijo viiä hoitoon.. saatan ehkä sit kun alkaa läheneen töihin paluu niin laittaa esikoisen vähäksi aikaa totuttelemaan päiväkotiin mut sen näkee sitten. Minä itse olen nyt hoitovapaalla niin ei ole tuota työpaikka huolta. ajattelimme sen asian miehen kans niin että olisi toinen raskaus vähän helpompi kun mulla oli niin vaikeaa olla töissä viime raskaus.. oli niin pahat ne pahoin voinnit niin nyt jos on samallainen niin ei tarvi ajatella mitään muuta kuin juosta vessaan jos siltä tuntuu. :) Mulla on ollu sellaisia menkkamaisia maha kipuja ja aivastaessa saattaa tulla sellasia repäiseviä kipuja mutta mitään voimakasta kipua se ei ole ollut.

LARSKU85. Onnea kovasti myös sinulle plussasta! :)

30/450 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti saadaan lisää plussanneita! Mukaan vain jutusteleen kaikki joilla Elovauva tulossa!! <3 :))

31/450 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmoittaudun mukaan, plussasin eilen aamulla, ja esikoista siis odottelen. Oli jo takana vajaa vuosi yritystä, ja monesti sai pettyä negatiivisiin. Ja en osannut kuvitella todeksi kun siihen tikkuun ilmestykin kaksi viivaa :)

Ja ennen sitä oli ovulaatiosta asti rinnat arat, ja parin päivän sisällä saanut kokoakin lisää. Ja alavatsa kipuilee vähän välii, kuten samalla tulee ällö olo... ja se vatsakipuilukin alko jo ovulaatiosta (kun ovulatiokipukin oli lamauttavaa). Ja masu on myös ollut todella turvoksissa melkeinpä kokoajan.

Mies ja yksi hyvä ystävä tietävät asiasta, ja yritän olla maltillinen ja hiljaa, vaikka tekee mieli keroa koko mailmalle!! :D eli en vielä blogissanikaan voi kirjoittaa tästä, vaikka tekisikin mieli!! Mutta joulun kohilla ajattelimme kertoa asiasta eteenpäin, kun on ensimmäinen neuvolakäyntikin takana. ja osaa itsekkin ehkä jo sisäistää asian :)

32/450 |
26.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä lisään että laskettu on kait 10.8, tai selviää kai tarkemmin sitten :) minulla on vaan niin epäsäännölliset ja pitkät kuukautiset ollut että edelliset olivat 3.10... (51 päivän kierto, ei ehkä niin normaali). Mutta ovulaation tunnistin tarkasti, joten päätin siitä laskea :)

33/450 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heip,liityn joukkoon!:) viikkoja kasassa 5+3 eli alussa mennään. Olo on onnellinen,mutta samalla todella huolestunut että sujuuko kaikki hyvin,sillä mulla on ensimmäinen neuvola-aika vasta 7.1.2014 ja en tiedä kestääkö pääkoppa sinne saakka :D haluaisin vain tietää että kaikki on hyvin ja vauva kasvaa oikeassa paikassa. En varmaan ole ainut ketä tätä murehtii:) onnea kaikille!

34/450 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava kun saatiin lisää plussanneita tänne ! :) Minä soittelin tänään vasta neuvolaan ja näyttäs et mulla olis nyt 5+1 menossa. Laskettuaika olisi 29.7 mutta nehän laskee sen sillä lyhyimmällä kierrolla eli 28 pv ja mulla on 31 niin uskon että se tulee vielä muuttumaan ja siirtyy elokuulle. aikasemmin ainakin on käynyt niin. :) mutta sepä tarkentuu sitten nuilla käynneillä. :) mut pysyn kuitenkin tässä elokuisissa :D eka neuvola mulla on 3.1 :)

35/450 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

JANSKINA: kui pitkä sulla oli kierto?

36/450 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnea kovasti uusille plussanneille!! :)

37/450 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hip hei,

Onnea kaikille plussanneille! :)

Lauantaina tehtiin meidan perheessa ensimmainen raskaustesti, josta tulokseksi haalea plussa. Maanantaina tein uuden testin ja tulos oli selkeasti positiivinen. Raskauslaskurin mukaan nyt olisi rv 4+3 ja LA 3.8.2014. Esikoista siis odotamme ja ikaa minulla on hippasen vajaa 30 vuotta. Olo on kovasti onnellinen mutta luonnollisesti moni asia mietityttaa. Emme asu talla hetkella Suomessa ja se lisaa kysymysten maaraa. Koska kuulun edelleen Suomen sosiaaliturvaan ja perhe ja ystavat ovat Suomessa, palaamme Suomeen aippaloman ajaksi. Minun tulee kuitenkin loytaa nykyisessa asuinmaassamme raskauksiin ja synnytyksiin erikoistunut laakari ja selvittaa, miten asiat taalla hoidetaan, Raskaana oleva tyokaverini kertoi, etta paikallinen tapa on ultrata joka kuukausi ja tama jos jokin sai hyvalle tuulelle. Kiva nahda pallero usein! On mielenkiintoista verrata, miten Suomessa menee kaikki neuvolat ja tutkimukset verrattuna siihen, miten taalla tehdaan ja milla aikataululla. Eli kovasti olen kiitollinen teidan muiden kokemuksista.

Rinnat ovat reagoineet raskauteen, vatsa on iltaisin tosi turvoksissa ja ne ilmavaivat… Huh huh. Kovasti jo jannitan, milloin vasymys ja pahoinvointi alkaa.

-Narayan rv 4+3

38/450 |
27.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kierto on 31-32 päivää. Tänään olisi pitänyt menkkojen alkaa...valkovuotoa on aika paljon ja pelkään koko ajan,että jotain pahaa sattuu :/ ei tässä pääkoppa kyllä helpolla pääse. Mulla ei paljon oireita ole,maha juilii menkkamaisesti iltaisin,valkovuotoa,rinnat vähän arat mutta siinä kaikki. Huolestuttaa,mutta ei auta kuin odottaa :)

39/450 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä plussasin tänään! En oikein vielä uskalla uskoa koko juttua, mutta soittoaika on neuvolaan piakkoin :) Jollain laskurilla kun katoin niin laskettu aika olis 6.8. mutta saa nähä :) Yk 2 oli menossa (tai oikeastaan vois sanoa yk1 koska tiedän, että viime kierrossa ovulaatio meni sivu suun). On tää jännää :) Oireita ei ole vielä ollut muuta kuin semmosta lievää menkkamaista mahakipua, ja siksi meinasin jättää testaamatta ja odottaa muutaman päivän, mutta en sitten malttanutkaan.

40/450 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Miliami!:) joo ei mullakaan kummallisempia oireita vielä muuta kun rinnat arat,maha juilii ja kiertää ja vääntää ja valkovuoto lisääntynyt. Mä olen laskenut rv:t väärin. Olen siis 4+4 :)