Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te kaikki joilla on LA Elokuussa <3

22.11.2013 |

Heippa! Tän keskustelun tarkoituksena on jakaa kokemuksia raskaudesta ja siihen liittyvistä asioista. Kaikki ne joilla on LA Elokuussa niin keskustelemaan! :) Minulla on 1.8 laskettuaika! <3 Toista lasta odotan.. plussan sain tänään ! <3

Kommentit (450)

81/450 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leontine, ainakin mulla on blogi, jota suhteellisen aktiivisesti päivitän. Löytyy googlaamalla Sekalaista Sakkia. Tätä tulevaa en kumminkaan meinannut siellä mainita ennen kuin vasta joskus alkuvuodesta...

Annnn, ihan noin pientä ikäeroa meillä ei sentään ole, mutta kahdella vanhimmalla tenavallani on ikäeroa melko tarkkaan 1,5v. Aika hurja oli toisen ensimmäinen vuosi... ja seuraavakin, kun toisella ja kolmannella on ikäeroa 2v. Nappulat nyt 11v, 9v, 7v, 3v ja 1v.

Viikkoja kasassa 5+4, armoton väsymys.

82/450 |
10.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nasna,, pieni tuo 1,5 vuottakin on :) no onneks tähän asti esikoinen on ollut kuin enkeli 2,5 kk iästä asti nukuttu vähintään 9 h yöunet toivotaan että tulokas on myös kiltti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
83/450 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan tytöntylleröt!

On ollu niiiiin kamala kiire kaikkien joulujuhlien, töiden ja muiden menojen vuoksi, etten oo kerinny palstaileen! Normaalisti kuitenkin ahkera palstailija oon :) Voisin yrittää tota suljettua ryhmää perustaa kohta...

Suuret onnittelut kaikille plussanneille! Ja tervetuloa joukkoon :)

Ja sitten kommentointiin:

Oireista; olen lähes oireeton mikä pelottaa mua kamalasti! Kova palelu ja lämmöt koholla on oikeestaan ainoot merkit raskaudesta. Niin, ja jäätävä turvotus mahassa iltoisin. On kyllä helpottanut jo hieman, mut 6. raskausviikko oli pahin sen suhteen. Vatsa oli ihan kipeä siitä turvotuksesta ja ilmavaivoista johtuen. Ja todella näytin raskaanaolevalta jo silloin :) Muutoin tää vähäoireinen olo on jotenkin pelottavaa... Ja pelkään keskenmenoa kamalasti :( En osaa tän kolmannen kohdalla olla yhtään niin rento ku edellisissä raskauksissa.

Alkuraskauden ultrasta sen verran, että en aio siihen mennä. Meinaan nyt kärvistellä sinne ekaan varsinaiseen ultraan saakka. Ekassa raskaudessa en käynyt alkuraskauden ultrassa, tokassa kävin koska rv 8 olin niin kivulias ja ruskeeta vuotoo tuli, että elämästä ei ois tullu mitään sen epätietoisuuden kanssa.

Synnytys jännittää täälläkin! Hui kamalaa, ajettiin tossa yks päivä synnytyssairaalan ohi niin ihan kylmä hiki pukkas pintaan ku ajattelin, että tonne täytyis taas mennä! Onneks tässä on n. 8kk aikaa valmistautua ja tottua ajatukseen :) Mulla molemmat synntykset mennyt tosi hyvin, mutta kyllä silti kauhistuttaa!

Ja sitten kysymystä kaikille (toivon vastauksia usealta): Menkää selälleen makaamaan ja koittakaa kädellä alavatsaa, siitä kohdalta missä kohtu sijaitsee; tunnetteko kohdun kovana, pienenä möykkynä?? Mä olen aiemmissa raskauksissa tuntenut heti hedelmöittymisestä saakka kohdun kovana pallona. Tuntenut aina selkeesti minkä kokoinen kohtu on. Mutta nyt, ei mitään :( Pelkkää pehmeetä, ei mitään tuntemuksia kohdusta. Nyyh! Kertokaa tunnetteko te?

-Larsku rv 6+5

84/450 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

larsku85, täytyi testata mutta ei täälä kyllä mitään tunnu mikä on sinänsä outoa että tosiaan näytän raskaana olevalta turvotuksen takia :) näky on sama kun esikoisen kohdalla rv. 17-18 silloon oli pikku pömppis.. ja mulla on kans välillä keskenmenon pelko johtuuko niin paljon suuremmista vaivoista ku ekan kanssa ja ystäväni keskenmenosta... kärvistellään siis yhdessä ultraan asti ::D

85/450 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi plussaja joukossa. Ensimmäinen haale viiva maanantaina ja tänään selkeä plussa. Viikoista en tajuu yhtään mitään, joten jossain 10-16.08 on laskettu aika. Mä nyt viel sulattelen tätä asiaa. 

86/450 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin koitin tota kohtua,mutta en mäkään kyl mitään tuntenut :) On tämä raskausaika yhtä huolehtimista...ekana olin viikon verran tosi pahoinvoiva ja oksentelin paljon yms ja nyt mulle maistuu normaaliruoka ja ei okseta enää yhtään. Nyt siis huolehdin sitä että onko tämä normaalia että toi pahoinvointi tolleen vain loppuu vai tuleeko se vielä takaisin? :( En siis toivo että tulisi,mutta ainakin tuntuis raskaus taas enemmän todelliselta. Ikinä kun ei osaa olla tyytyväinen mihenkään :) Tämä on mun eka raskaus ja keskenmenon yms muiden ongelmien pelko on aivan kamala,mutta ei auta kun odottaa :/

87/450 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille jotka ovat hiljattain saaneet tietää olevansa raskaana! Minäkin jo varovaisesti liityn joukkoonne.

Laskujeni mukaan olen viikolla 4+0. LA olisi 20.8.

Kuukautisten olisi pitänyt alkaa aikaisintaan eilen, viimeistään niiden pitäisi alkaa lauantaina. Testasin ensimmäisen kerran ihan haalean haamun jo la 7.12. ja olen sen jälkeen testaillut joka päivä innokkaasti, josko viiva vahvistuisi.

Onhan se sitten siitä haamulaisesta vahvistunut aika tavalla. Joskin murehdin kauheasti, kun maanantaiaamuna ja tänään viiva näytti tasa vahvalta tai jopa hieman haaleammalta kuin edellisenä päivänä. Testiajan jälkeen sitten kuivui vahvemmaksi.

Pitää vain ajatella, että testeissä on eroja eikä viivan vahvuus kerro kaikkea :)

Pelkään kyllä kauheasti, ettei kaikki ole hyvin. Minulla on huonoja kokemuksia edellisestä raskaudesta, joka oli kohdunulkoinen. Harmi, etten osaa pelkästään nauttia, vaan pelko on koko ajan taustalla. Toisaalta olen kyllä myös tooosi onnellinen. En pystyisi millään ajattelemaan muuta kuin tätä raskautta :D 

Oireita on tosi vähän. Ensimmäinen asia, josta aloin epäillä raskautta, oli etten saanut alkoholilasillista alas! Välillä tuntuu, että on jatkuvasti nälkä. Nännit ovat olleet kipeät ovulaatiosta asti. Ja maha on turvoksissa ja välillä nipistelee ja kipuilee kuukautiskipumaisesti.

Marjamiini: Joo minä todellakin pelkään keskenmenoa! Se lienee tosin luonnollista, kun meillä molemmilla on taustalla jotain, jonka vuoksi pelätään. Mikä sinulla auttaa noihin pelkoihin?

Leontine: Olitko siis ultrassa viikolla 5+0 vai jo sitä aiemmin? Harkitsen itse meneväni yksityiselle ultraan mahdollisimman pian, jotta saisi sen kohdunulkoisen suljettua pois. Tai sitten yritän odottaa kunnalliselta pääsyä varhaisultraan, joka kuuluu tehdä, jos on ollut kohdunulkoinen.

Larsku85: En tunne kohtua tunnustelemalla. Kieltämättä kun katson niin näyttää, että mulla olis alavatsa vähän pullistunu häpyluunkohdalta. Taidan kuvitella omiani.

Ajatteletteko te muutkin koko ajan raskautta ja katselette itseänne ylpeänä peilistä, niin kuin minä näköjään teen? :D

88/450 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olot vaan jatkuu.. etova olo seuraa pitkin päivää.. ei oikeen tunnu löytyvän mitään mikä siihen auttaisi. syön kokoajan miltei ja välillä saattaa sen maximissaa puolisen tuntia olla olo ok mut sit taas alkaa etomaa... pysty asennossa enemmä. Mä taas toivoisin että tuo pahoinvointivaihe menis ohi että jaksaisin paremmin touhuta esikoiseni kanssa ja ruveta nauttimaan tästä raskaudesta. Toivon todella ettei tämä kestä kauaa!  Larsku85: Minäki testasin sen niin en minäkään tunne mitään "pallomaista" nyt. Ja aikasemmin olen tuntenut samallain kuin sinä. onkohan se johtuvaa siitä kun on useampi raskaus takana? kohtu olis erillainen kun on jo raskauksia takana? tuli mieleen sellainen ajatus vaikka en tiedä voiko sillä olla merkitystä.. :O

89/450 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olot vaan jatkuu.. etova olo seuraa pitkin päivää.. ei oikeen tunnu löytyvän mitään mikä siihen auttaisi. syön kokoajan miltei ja välillä saattaa sen maximissaa puolisen tuntia olla olo ok mut sit taas alkaa etomaa... pysty asennossa enemmä. Mä taas toivoisin että tuo pahoinvointivaihe menis ohi että jaksaisin paremmin touhuta esikoiseni kanssa ja ruveta nauttimaan tästä raskaudesta. Toivon todella ettei tämä kestä kauaa!  Larsku85: Minäki testasin sen niin en minäkään tunne mitään "pallomaista" nyt. Ja aikasemmin olen tuntenut samallain kuin sinä. onkohan se johtuvaa siitä kun on useampi raskaus takana? kohtu olis erillainen kun on jo raskauksia takana? tuli mieleen sellainen ajatus vaikka en tiedä voiko sillä olla merkitystä.. :O

90/450 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä raskaus ei vieläkään tunnu kovin todelliselta, kun kunnon pahaa oloa ja oksentelua ei ole ollut. Kovasti jännittää tuo viikon päästä oleva neuvola, että tapahtuuko tuolla masussa mitään. mäkin kovasti toivoisin, että neuvolasta tulisi jotain konkreettisia tuloksia raskaudesta, jotta voitaisiin myös jouluna tuleville isovanhemmille kertoa, kukaan kun ei vielä tiedä raskaudesta, eikä varmaan kerrotakaan vanhempieni lisäksi kenellekään, ennenkuin eka kolmannes on pulkassa. yritystä kun oli takana jo melkein 1,5 vuotta, en todellakaan kaipaa tuttavien kyselyjä raskautumisesta, jos jotakin menisikin nyt tämän kohdalla pieleen.

Oireet: turvotus ja horkkakohtaukset iltaisin, hieman arat nännit, hengästyneisyys sekä kuvotus/ruokahaluttomuus aamuisin ja iltaisin. Nyt olen myös kahtena viime aamuna herännyt jäätäviin vatsakramppeihin ja vatsa ollut aivan sekaisin + etova olo.

Larsku85: mäkään en kyllä osaa vatsalta mitään möykkyä tunnistaa, vaikka kovin hoikka olenkin.

Mustakin olisi kiva lueskella raskaus aiheisia blogeja, jos teillä on jotain kivoja mitä suositella!

Tänään rv 6+3

91/450 |
11.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa naiset, pelastitte mun päivän! Ei se sit ilmeisesti olekaan outoa, ettei sitä kohtua tunne! :D Huoh, helpotuksen huokaus!

Mä oon nyt koko päivän yrittäny sitä suljettua ryhmää perustaa, ei onnistu! En ymmärrä mikä siinä tökkii! Toivottavasti joku muu sen sais perustettua.

-Larsku taas

92/450 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka taasen ja ihanaa, että plussanneita on tullut taas enemmän:)

Täällä kans pahaolo jatkuu ja jo toivon, että se lähtis pois. Mutta tänään tosiaan oli ensimmäinen aamu, kun en ole oksentanut, luultavasti johtuu siitä, että syön nyt eritavalla. Aamulla kun herään syön pelkän mandariinin, tunnin päästä toisen ja taas tunnin päästä banaanin, siis tunnin välein hedelmiä luonaaseen asti ja sitten tietysti luonas. Näin näköjään olo pysyy parempana eikä oksennusta ole  ainakaan vielä tullut. Yleensä syön siis aamupalaksi leipää ja kahvia, nyt ei pysty syömään mitään niin raskasta, tai oksennus on taattua. Minulla siis oksennus ajoittui vain aamuihin. Työpäivän aikana ja illalla kuvotus ja etovaolo tulee kuvioihin, toivottavasti nekin pian loppuvat. Nyt tosiaan aamulla tekee mieli vaan kaikkea raikasta ja kevyttä ja iltapäivällä himoitsen kaikkea suolaista, esim. hamppareita. Eilen illalla vedin sipsejä.. On tääkin kans;)Ja iltapäivä meneekin makoillessa olkkarissa, jotta kuvotus pysyisi poissa. Onneks mies on nyt paljon kotona(talvilomalla) ja pystyy ulkoilemaan iltapäivät esikoisen kanssa ym. Toivottacasti nää etovat olot tosiaan lähtis meiltä nopeesti poikes, niin saisimme helpotusta tähän arkeen.

Työssäkäyvät miten ja millä syyllä jäätte saikulle, jos etova olo/oksentaminen on niin paha, ettette voi mennä töihin? Vai kerrotteko esimiehellenne, että ootte raskaana ja nyt huono olo. Ite tätä kovasti mietin, mutta olen nyt käynyt tämän viikon töissä vaikka olo onkin ihan kauhea. En ihan vielä haluaisi paljastaa tätä raskautta töissä, ennenkä olen käynyt sen 10-12vko:n ultrassa. 

En mäkään mitään möykkyä tunne masussa, enkä kyllä ekassa raskaudessakaan tuntenut, muistaakseni.

Mutta tsemiä kaikille ja toivottavasti olomme paranee:)

93/450 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi parikymppinen elovauvan odottelija! :) Hyvin alussa ollaan, tarkoista viikoista ei tietoa kun kierto välillä epäsäännöllinen.. Elokuun puolen välin tienoilla varmaankin LA.. :)

Pientä ihmetystä tässä on ilmassa kun digitesti näytti dpo ysillä 2-3 viikkoa raskaana (olettaen, että kierto on 39 päivää niinkuin kolme edellistä kiertoa) On varmaan selitettävissä ihan sillä, että tämä kierto onkin ollut lyhyempi ja ovulaatio näin ollen tapahtunut aiemmin.. Pakko myöntää, että on ne tuplatkin käyny mielessä, mutta luotan kyllä ekaan ultraan asti ensimmäiseen vaihtoehtoon!!! :D

Kovin paljon oireita ei ole vielä ilmaantunut.. Vielä menee ainakin alas kaikki mikä ennenkin! :D Tissikipu jatkuu edelleen kovana, ei onnistu vatsallaan nukkuminen sitten mitenkään.. :s Väsymystä on myös ilmassa ja heti lenkin jälkeen kova lihaskipu jaloissa, mutta seuraavana päivänä ei mitään tuntoja? :O Tiedä sitten liittyykö tuo viimeinen raskauteen mitenkään... :D

Isot onnittelut kaikille vielä!! Nyt eletään jänniä aikoja! :)

94/450 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei..

Mulla on vuotelu oikeastaan kadonnut. Tuli siis viikon verran veristä vuotoa juuri niinä päivinä kun menkkojen piti olla. Yhtenä päivänä tuli kaksi pientä hyytymääkin. En ole varmistustestiä tehnyt, mutta uskon olevani edelleen raskaana. Mulla siis aiempienkin raskauksien aikana ollut alkuvaiheessa veristä vuotoa ja tullut hyytymiä oletettujen menkkojen aikana.

Neuvolaan pitäis olla yhteydessä varmaan jo ensiviikolla. Ei yhtään huvittaisi. Olen ollut tuolla neuvolassa töissä ja meidän alueen th on valitettavasti tuttu. Ja vielä sellanen tuttu, josta en nyt suuremmin välitä. Tai en niin pidä hänen tyylistään. Olen aiemmin synnyttänyt muualla ja tämä on eka kerta kun täällä odotan/ synnytän. Vielä nolompaa kuitenkin olis pyytää eri neuvolatätiä ihan vaan sen takia, että olis varmaan loukkaus häntä kohtaan ja lisäksi ne muutkin on yhtä tuttuja. *huokaus*

Tosiaan LARSKU en minäkään makuulla mitään tunne. En ole koskaan tuntenutkaan. Alavatsa toki on pinkeempi muuten, mutta ei sieltä kohtua erota normaalipalpaatiolla. Mullakaan ei juurikaan ylimäärästä siinä päällä ole. Että rennoin mielin vaan :)

MIRJAMIINI kyllä se keskenmeno on toki asia, joka välillä käy mielessä ja ehkä vähän jännittää. Ei vaan oikein jaksais alottaa prosessia "alusta". Mutta selkeästi hyvin vähän sitä olen miettinyt. Ehkä taas kun niitä hyytymiä tuli, kävi eniten mielessä.

Raskausoireista mulla on edelleen noi rinnat, jotka on normaalia pingottuneemmat (niihin tosin on alkanut tottua, eikä enää niin kiinnitä huomiota) sekä alavatsa tosiaan on sellanen jännän pingottunut myös. Housut ja muut menee normaaliin tapaan. Huonovointisuutta on hetkittäin. Aamusta varsinkin kun nousee niin jo veden juominen aiheuttaa sellasen jonkin aikaa kestävän nieleskelyn. Myös väsymystä on, mutta nukun muutenkin yöt niin huonosti, että voi olla siitäkin. Mutta mielestäni ehkä vähän vielä normaalia väsyneempi.

Kaikille toivottelen ihanaa odotusaikaa...

Finola 5+2

95/450 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä ryhmän tekemisessä näyttäis olevan jokin tekninen vika, kun yritin sitä eri selaimilla jo koneilla tehä. mutta ei näytä onnistuvan. Höh!

Omat oireet olleet viimepäivinä tämä ihana kuvottava olo, joka tulee ja menee niinkuin itse haluaa. mikään ruoka ei pahemmin maistu, mutta ei vielä ole tullut ylös. onneks kaikki nestemmäinen menee jotenkin alas. turvotusta on! ja ihan huomattavasti. rinnat arat. todella väsynyt 9h yöunia ja päiväunia myös nukun mutta kumminkin vain väsyttää. ja todella kylmä myös kokoajan. Odottelen ihanaa talvilomaa kun voi vain levätä rauhassa kotona.

Neuvolaaika minulla on jo ensiviikolla, kun sinne soitin melkeinpä heti plussattuani, ja pitkän kiertoni takia on jo näin aikaseen. ja hekin halusivat ultrata, että tiedettäisiin missä mennään. Mikä on ihan mukavaa, niin saa taas lisätietoa. :)

Clueless:  
http://jenskunvauva.blogspot.fi/ tässä on yksi jota on tullut seurattua jo monta vuotta, jos ihan sinne alkuun selaa niin löytyy kaikkea raskaudesta. ja sitten kun menee hänen profiiliinsa, niin sieltä löytyy lisää ihania vauvablogeja!

Robinette- :
Olin ultrassa 4+o, ja sillon sielä näkyi se pieni papu. Minulla on niin epäsäännölliset ollut nuo kuukautiset (51pv piti olla tuo edellinen kierto, mutta kp35-38 tuli pientä tuhturusta ja sen jälkeen alkoi vatsakivut) joten en tarkkaa hedelmöitymispäivää tiedä. kp54 tein plussan joka oli 25.11, siitä sitten minulla oli ensimmäinen gyne aika torstaina samalla viikolla, ja silloin kohdussa ei näkynyt mitään ja hgc oli 842, hän varasi uuden ajan heti seuraavalle maanantaille, ja silloin siellä sitten näkyikin. ja sillon oltiin rv 4+0. hänen laskujen mukaan. 
Itse olen miettinyt että miten minulla näkyi sitten jo plussaa viikko ennenkuin näkyi mitään alkiota tuolla kohdussa...

Larsku: Kokeilin myös tota mahaa, mutta en sielä mitään erikoista tuntenut. vaikka mitään ylimääräistä ei olekkaan. 

rv5+3

96/450 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon nyt vissiin sulattanut asia hieman :D Viikkoja pitäisi olla kai jotain 4+4. Soitin neuvolaan ja sain jo jouluksi ajan !! Todella positiivista ja myös lääkäriaika samalla varattiin. Jos sain sen ultrankin tammikuulle niin ois tosi jees. Keskenmenoa mä en jotekin pelkä, jos sattuu niiin sattuu. Että positiivisin mielin etiäpäin ja tupakanpolttokin melkein päättynyt :)

97/450 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa taas!

Täällä mennään nyt viikolla 6+1 ja viime päivinä on uutena oireena tullut etova olo. Kahtena yönä olen neljän aikaan herännyt syömään, ja tänä aamuna tuli eka oksennus. Päiväsaikaan huono olo tulee n. 1-2 tunnin kuluttua syömisestä, eli vähän väliä sais jotain olla laittamassa suuhun vaikka mikään ei oikein maistu. Toivottavasti en päivisin ala oksentelemaan, silloin ois töissä oleminen vähän hankalaa (olen opettaja). Lisäksi palelee koko ajan ja ihan pientä vatsakipua on ollut edelleen välillä. 

En mäkään tunnustelemalla mitään erityistä tunne mahassa.

Keskenmenoa pelkään yllättävän vähän, vaikka yleisesti olen kova huolehtimaan ja pelkäämään vaikka mitä. Sen verran on kuitenkin epävarmuutta, etten ole kauheasti antanut itseni vielä iloita asiasta eikä olla kerrottu kenellekään. Ensi viikolla menen varhaisultraan, jotta sitten jos kaikki on hyvin niin voidaan jouluna kertoa perheille. Mies tosin vielä jarruttelee kertomista, mutta se on muutenkin vähän semmoinen hitaasti lämpiävä ja tarvii ensin omaa "sulatteluaikaa" ennen kuin muiden hössötys alkaa :D

98/450 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös voidaan edelleen paksusti. Ruokahalu on lisääntynyt mielettömästi, ja lähestyvä joulu pelottaa.. esikoisesta lihosin 12kg, mutta enää ei ollakaan niin nuoria ja hoikkia.

Mutta toisaalta, ei olo tunnu yhtään siltä, että olisi raskaana. Ainoa varma oire on rintojen arkuus, ja voi luoja, että ne onkin arat! Liivit puristaa, ja eilen huitaisin vahingossa töissä pahveja repiessäni itseäni suoraan tissiin. Meinasi ihan kyynel vierähtää poskelle. Nyt on muutaman tunnin aikana tuntunut pientä kuvotusta, tosin olen myös saattanut syödä vain liikaa suklaata.

Aiempien raskauksien heti alkaneet mielihalut ovat tyystin poissa. Viime raskaudessa ensimmäinen epäilyksen merkki oli kummasti alkanut halu hieman vedellä lantrattuun appelsiinimehuun. Ja sitä menikin litratolkulla. Nyt, ei mitään. Noh, maanantaina kuitenkin ekaan neuvolaan.

Sitten erääseen ongelmaan. Ennen kuin tiesin olevani raskaana, hain erästä työpaikkaa. Minut pyydettiin Perjantaiksi työhaastatteluun. En tiedä näistä jutuista, mutta olisiko minulla jonkinlainen velvollisuus kertoa ehkä tulevalle työnantajalleni, että olen raskaana? Toisaalta, onhan viikkoja vasta 6, joten voin myöhemmin vedota siihen, etten tiennyt, tuleeko kaikki menemään hyvin.

99/450 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rapo: Sinun ei tarvitse kertoa raskaudestasi, näin olen asian ymmärtänyt. koska usein työnantajat 20-30v ihmisiltä kyselee perhetilanteista ja onko toivomusta lapsiin (ja siihenkään ei tarvitse ns vastata) koska työllistämis päätökseen ei saa vaikuttaa naisen tuleva raskaus ym.  

100/450 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään vko 5+0 ja etova olo ja palelu lisääntynyt. Mielihaluina vihreätomenat ja appelsiinimehu...nämä samat mielihalut olikun odotin tyttöjä...pojasta söin kilokaupalla suklaata. Ensi viikolla soittelen neuvolaan ensimmäistä aikaa. Hyvää viikonloppua.