Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te kaikki joilla on LA Elokuussa <3

22.11.2013 |

Heippa! Tän keskustelun tarkoituksena on jakaa kokemuksia raskaudesta ja siihen liittyvistä asioista. Kaikki ne joilla on LA Elokuussa niin keskustelemaan! :) Minulla on 1.8 laskettuaika! <3 Toista lasta odotan.. plussan sain tänään ! <3

Kommentit (450)

41/450 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä plussasin tiistaina! Meillä yritystä takana jo 16kk ja nyt vasta tärppäsi! Ollaan superonnellisia, vaikka itseäni hieman jännittää, että meneehän kaikki hyvin loppuun asti, kun onnistuminen kesti näin kauan. Ikääkään ei ole kuin 23v. ja miehellä 28v. Ja tosiaan esikoista vihdoin odotamme<3 Oviksen perusteella la olisi 3.8 ja nyt siis rv 4+4. Iiks tosi jännittävää, toivottavasti kaikki vain menisi hyvin. Oireina ollut vasta pientä nippailua alavatsalla ja kovasti olen aivastellut viime päivinä? en sitten tiedä onko mikään raskausoire :D melkeinpä tässä toivoisi jotain kunnon pahoinvointia, jotta homma tuntuisi todellisemmalta.

42/450 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Kaikille uusille plussanneille!! :) Täällä nyt menossa 5+4.. tämän hetkiset oireet: Pientä närästystä.. nenä välillä menee tukkoon.. nälän tunne voimistunut.. välillä vihlaisee jotku äkkinäiset liikkeet esim. aivastaessa... illalla maha on ihan hullun iso :D.. Hermoja kiristelee aika helposti :D.. Joka päivä on pakko nukkua päivä unet että jaksaa hoitaa esikoista ja tehdä päivän askareet... otsaan mulle on tullut sellaista pientä ryyhkää aika paljon.. ja hiukset rasvoittuu tiheemmin... Palelu tosi kovaa..(kaks peittoakaan tunnu riittävän :D ) Että merkit raskauesta alkaa voimistumaan.. oireita alkaa tuleen enempi pikkuhiljaa.. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/450 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iiiik, minäkin pääsen tänne jutustelemaan :)! Kyllä se on uskottava, kun eilen tuli ihan haalea viiva ja tänään jo huomattavasti tummempi. Laskettu aika on laskurin mukaan 3.8.2014. Meillä esikoista yritettiin 16kk ja tämä tyyppi ilmoitti tulostaan heti ekasta yrityksestä :D! En siis vieläkään oikein anna itselleni lupaa uskoa sitä ja hieman jännittää, mutta yritän silti olla positiivinen ja ajatella, että kyllä kaikki menee hyvin!

Palelee aivan hulluna! Mies t-paidassa kun takkaa on lämmitetty ja minulla 2 housut, 1 paita ja 2 villapaitaa päällekäin ja villasukat. Sitten vasta tuntuu, että pystyy olemaan tärisemättä koko ajan! Varsinkin iltaisin tulee nämä horkkakohtaukset, ei minua päivällä palella läheskään niin paljon!

Alaselkää juilii välillä ja joka päivä on pahaolokohtauksia. Janottaa aivan hulluna ja näsärtyskin on taas alkanut. Ekassa raskaudessa oli aivan hirveitä närästyskohtauksia, vaikka otin lääkkeitä.

Synnytys alkoi tietenkin pelottamaan heti, ensimmäinen oli niin hirveän kivulias ja pitkä :-/, mutta siitä on vaan pakko selvitä.

Mahassa liitelee perhosia välillä kun alan ajattelemaan, että masussa on oikeasti joku tyyppi :D! Ja tyttö vai poika..iiiiiik <3

44/450 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja onnea kovasti kaikille plussanneille!!!! :)

Narayan: Suomessa riippuu oikeastaan kunnasta, kuinka paljon ultrataan. Minun asuinseudulla neuvolassa ei ole lainkaan ultraa käytössä, joten ultrat on toisessa kunnassa ja ainoastaan n vk 12 ja rakenneultra n vk 20. Joissakin kunnissa ultrataan aina neuvolakäynnin yhteydessä. Neuvolakäyntejä on kuitenkin suht usein ja aina kuunnellaan sydänääniä tms.

45/450 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille plussanneille!

Hyi kun säikähdin viime yönä, että nyt se keskenmeno sitten tulee. Heräsin ihan järkyttäviin alavatsakipuihin, pyöriskelin vaan tuskanhiki koko kropasta puskien vessan lattialla ja yökkäsin välillä pönttöön. Ehdittiin soittaa päivystykseenkin, mutta jo puhelun aikana alkoi helpottaa. Nyt aamulla sitten googletin, että kovatkin (lyhytaikaiset) kivut on ihan tavallisia ensimmäisillä viikoilla ja liittyy kohdun kasvamiseen. Usein näitä on ilmeisesti juuri öisin, ja etenkin jos ei tule vuotoa (mulla ei *koputtaa puuta*) niin ei ole syytä huoleen. Tottakai nyt vähän tarkemmin tulee seurailtua vointia varmaan pari päivää, mutta pahin säikähdys meni onneksi ohi :)

Muita pienempiä oireita on ollut tosi lieviä kipuja päiväsaikaan ja vihlaisuja esim. yskiessä, ja rinnat alkaa olla kipeenä. Nyt siis meneillään 4+4.

46/450 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs tytöille kuuluu?:) tänään ollut päivystyksessä koko päivän ku sairastan selkärankareumaa ja kävin viime pe lääkärissä ja se lääkäri määräsi mulle lääkkeitä mitä ei saa raskauden aikana syödä...hän siis tiesi että olen raskaana.noh tänään sitten toinen lääkäri sanoi että lopeta ne heti ja että panacodia saan syödä. Pelästyin tosi paljon!!:( typerä lääkäri. Panacod onneks auttaa,mutta koitan välttää niiden syömistä kuitenkin. Selkä siis aivan tajuttoman kipeä!! Muuten kaikki hyvin :) pahoinvoinnit alkanut viikonloppuna,mutta onneksi vain aamuisin. Tänään on 5+1 :)

47/450 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin tänään 5+1, mutta huolestuttaa edelleen tämä oireiden vähyys. Mulla on muutenkin usein päänsärkyä/heikotusta/huonovoinitisuutta ja palelua, joten mitään normaalista poikkeavia oireita ei oikein ole ollut. vatsan nipistelyjäkään ei ole muutamaan päivään ollut, joten koko ajan jännittää tapahtuuko tuolla masussa mitään. Onko täällä muita oireettomia? :D Soittelin neuvolaan tänään ensimmäisestä ajasta ja sain sen jo 19.12, kun menkkojen mukaan olisin jo 8 viikolla hoitajan mukaan, mutta itse tiedän oviksen tapahtuneen myöhemmin, mutta oikein mielelläni menen neuvolaan asap :D Aiotteko ottaa miehenne mukaan jo ensimmäiselle neuvolakäynnille, ja oisikohan silloin jo mahdollista saada ultrausta/stdänäänien kuuntelua, jotta voisi jouluna vanhemmille asiasta turvallisemmin mielin kertoa :)

48/450 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi Elokuisia odottajia ilmestyy lisää. Plussasin jo ke 27.11, ja laskettu aika on laskurin mukaan 8.8.2014. Viikkoja nyt siis 4+4 jos oikein laskin.

Esikoinen on 7-vuotias, joten edellisestä odotuksesta on aikaa. Itse olen 26-vuotias.

Vielä en ole oikein osannut iloita raskaudesta. Ollaanhan tässä vasta vielä ihan alussa, lapsi ei ole tulossa mitenkään ihanteelliseen aikaan jne.. mutta, näin se elämä menee.

Ensimmäinen neuvola on jo 16.12, odotin sen olevan hieman myöhemmin. Esikoisen kanssa oltiin ekan kerran neuvolassa rv9.

49/450 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Finola ilmoittautuu plussanneisiin. Plussasin 1.12 kp 27 selkeät kaksi viivaa. Yllättävän aikaisin mielestäni näkyi. Vähän on sekavat fiilikset. Toki yritettiin jo 3 yk:n verran saada pikkuista iltatähteä, mutta nyt vähän jännittää kun tärppäsikin. Meillä kolme koululaista entuudestaan, joista kaksi jo yläkoulussa. Ikää meillä molemmilla 34v miehen kanssa.

Raskausoireista oikeastaan sen verran, että minuakin palelee kovasti. Hirvee tärinä päällä koko ajan. Lisäks toi normaali eli rinnat kovasti aristaa ja välillä ihan kun kuvotus nostaisi päätään... tosin ei vielä kunnolla. 

Neuvolaan pitäis ottaa yhteyttä varmaan ens viikolla.... täällä neuvolaan mennään yleensä rv 9. Jännittää kun olen itsekin ollu töissä tuolla neuvolassa ja en nyt hirveen mielelläni tästä raskaudesta vielä puhuisi, mutta eipä auta. Yhtään en muista koska olen ollut aiempien kanssa neuvolassa 1. kerran.

Oikein ihanaa odotusta kaikille, toivottavasti saataisiin mahdollisimman moni pitää nämä pikkukaverit matkassa.....

Finola rv 4+0, la 12.8.14 kuukautisten mukaan

50/450 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka taas, 

Täällä nyt luultavastikkin menossa 5+1 oviksen mukaan laskettuna. Neuvola-ajan sain varattua 19.12 ja olin ihan yllättynyt, että sain sen jo näinkin aikasin. Kun esimerkiksi esikoisen 2v.neuvola on 2kk myöhässä, mutta kait sit raskaanaoleva saa paremmin noita aikoja :) 

Kävin viime viikolla ostamassa kauratyynyn ja oon sitä ahkerasti nyt käyttänyt mikron kautta masun päällä, se vähän helpottaa noita masukipuja. Se on kyllä jännä, että töissä ei ole yhtään mahakipuja, mutta heti kun tulee kotiin "rentoutumaan" niin mahakivut alkavat (yleensä aina iltaisin ja öiisin).

Ollaan jo kerrottu, oikeastaan kaikille että ollaan raskaana, paitsi töissä en kellenkkään vielä kertonut. Maha on kyllä kovasti turvonnut ja opettelen taas juomaan vettä, en siis juo yleensä paljoakaan vettä päivän aikana ja nyt taas yritän siihen opetella. Muistan viime raskaudesta, että turvotusta oli ihan hirveesti ja nyt kyllä yritän juoda paaljon enemmän, jo ihan se turvotuksenkin kannalta.

Muakin on ruvennut jännittämään synnytys taas kovasti. Kävin viime raskaudessa semmosen psykologin vetämän synnytyspelkoryhmän ja mietin nyt pitäiskö tässäkin raskaudessa käydä jossain, sillä pelko ja jännitys rupee jo nostamaan päätään. Viime synnytyksestä muisto on vaan hirveä kipu, joten sekään ei helpota tätä pelkoasiaa.

Mutta näillä mennään taas eteenpäin :)

51/450 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös synnytys jo jännittää, vaikka ensimmäisestä ei mitään traumoja jäänytkään. Sain esikoisen suunnitellulla sektiolla, syynä kapea lantioni ja tytön perätila. Tosin, tähän päädyttiin Kätilöopistolla, kun pyysin siirtoa TYKSistä sinne. Kätilöopistolla lääkäri sanoi alatiesynnytyksen olevan suuri riski sekä minulle, että vauvalle. Jos olisin synnyttänyt TYKSissä, minut olisi pistetty ensin kokeilemaan normaalisti alakautta, ja "Leikkauksen tarvetta katsotaan sitten sen mukaan, miten luonnollinen synnytys sujuu.."

Ehkä tästä syystä pelkäänkin nyt niin paljon, koska synnytyssairaala tulee olemaan TYKS. Itse haluaisin suoraan suunnitellun sektion, ja sitä aionkin myös pyytää, ellei joku saa päätäni ylipuhuttua. Tietysti synnytyspelosta keskustelu voisi auttaa asiaa.

52/450 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Täällä mukaan ilmoittautuu 33 vuotias neljän lapsen äiti. Viidettä siis odotellaan, ja melkoinen yllätys tämä raskaus oli. Elämäntilanne ei ole paras mahdollinen vauvalle, mutta niin se vaan menee, ettei näitä asioita itse suunnitella juurikaan. :) Alkujärkytyksen jälkeen olen hyvin onnellinen tulevasta vauvasta ja niin on isikin. :) 

Plussasin viikko sitten tiistaina, eli 26.11, edellisenä perjantaina testi oli negatiivinen. Menkkojen mukaan nyt ois 5+6, mutta en usko et raskaus on ihan niin pitkällä, sillä mulla on aika pitkä kierto. La siis menkkojen mukaan 30.07, mut uskoisin että sirtyy elokuun puolelle, ja siksi tulinkin tähän pinoon enkä heinäkuisiin. :) 

Neuvolaan en ole vielä soitellut, pitäis soittaa kun vaan sais aikaseks. 

marzibaani ja vauveli rv 5+6

53/450 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä Hei Kaikille!! Ja Onnea uusille plussanneille!! :) täällä nyt seiska viikko lähteny käyntiin.. Maha mulla on kyllä muuttanut jo muotoa. Mun äiti on ainut joka tietää asiasta niin se jo sanoi että kylläpä ne muutki jo kohta huomaa kun nuin pönöttää tuo sun maha :D :D nooh mut mitään ei kerrota ellei joku kysy.. ei viitti sillon kieltääkkään jos joku huomaa. :) Mulle on ainaki olo tullu raskaammaksi.. Kun hoitelee tuota esikoista niin kyllä meinaa hengästyttää.. se on vähän ärsyttävää ku ei jaksa samallai.. ja mitä se on sitten ku on vielä iso tuo maha ni voi olla että esikoinen viettää paljon aikaa mummulla ja papalla.. ne onneks sen kans haluaa paljon viettää aikaa! :) Kauhia jano kyllä kokoajan ja maha toimii monta kertaa päivässä :D

54/450 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä miten niin eri oireita kun mulla! Tai no tietenkin on :) Mulla tosiaan viides viikko ja oksennan joka päivä ruuan jälkeen. Menen kyllä ruuan jälkeen heti lepäämään,ettei paha olo ehdi tulemaan,mutta kyllä se loppujen lopuksi aina tiensä löytää mun luokse ja sitten se on menoa. Pitäis yrittää syödä ja juoda pieniä annoksia päivänmittaan. Selän kanssa oon kävelykyvytön ja hirveä ummetus vaivaa jo kolmatta päivää. Ihanat vaivat siis mulla =)!! Multa kysyttiin jo töissä että oonko raskaana ku oon tosi turvonnut ja meillä suht kireät työpaidat.En siis ole kertonut,enkä kerrokkaan moneen aikaan vielä :)

55/450 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille juurikään plussanneille :)!

Itseäni alkoi hieman mietityttämään ja jännittämään kun ei ole ollut pariin päivään ollenkaan paha olo..ja mielestäni ei niin kylmäkään iltaisin..nyt pitäisi vaan pysyä positiivisena. Hyvä ystäväni juuri kk takaperin oli kaavinnassa kun 12 vk ultrassa havaittiin, että mitat vastaa n 8 vk, joten oli sitten kannellut kuollutta vauvanalkua kuukauden mahassa tietämättä siitä mitään :( ! Heti kun tuommoista tapahtuu niin lähellä, alkaa pelkäämään jotenkin enemmän. Vaikka ei toki kannattaisi. En voi estää sitä, että mietin vauvaa ja esikoista yhdessä leikkimässä ja mitä kaikkea touhutaan sitten 2 lapsen kanssa..Kaipa sitä kannattaakin ajatella niin, että kaikki menee hyvin ja poikamme saa sisaruksen <3

56/450 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heiphei,

Meilla on meneillaan 5+3 ja oikein mukavasti menee, paitsi etta vasyttaa koko ajan. Pahoinvoinnista ei ole viela merkkeja, vatsan turvotus on valtavaa, rinnat ovat suurentuneet ja ummetus vaivaa. Mutta helpolla olen viela paassyt. Koiria ulkoiluttaessa meinaa ihan kunnolla hengastya, kun asutaan hyvin makisessa paikassa ja leposyke on myos mielestani noussut. Puntarilla kavin, kun kiinnostuin ottamaan selville, mika on lahtopainoni tahan raskauteen. Seuraavan kymmenluvun yli menee varmasti mutta jos ei kuitenkaan kauhean paljon siita yli. Vatsa on iltaisin ollut myos vahan kipeana kiireisten paivien jalkeen ja kai tassa pitaisi vahan enemman levata.

Varasin ensimmaisen laakariajan ensi viikolle, jolloin viikkoja on kasassa 6+3. Mielenkiinnolla odotan kokemusta ja kaihoisasti ajattelen Suomen jarkevaa neuvolasysteemia. Taalla siis valitaan laakari, joka on mukana synnytykseen asti. Me tosin tullaan Suomeen takaisin ennen aippaloman alkua, joten ei onneksi tarvitse huolehtia synnytysasioista. Laakari on kuulemma hyva mutta olen myos ajatellut olla yhteydessa tulavaan neuvolaamme Suomessa. Laakarin nettisivuilla oli ohjeita raskaana oleville naisille ja olenkin rohonauranut niille koko aamupaivan toissa. Ohjeiden mukaan on tarkeaa kayttaa kirkasta huulipunaa, seksielaman suhteen tulee olla varovainen ja yhdyntoja tulee valttaa viimeisen neljan kuukauden aikana ennen synnytysta. Myos keskella paivaa tulee ottaa torkut. Keskustelin myos raskaana olevan kollegani kanssa raskaudesta ja han oli ihan kauhuissaan, kun harrastan liikuntaa, kun se on kuulemma tosi vaarallista raskaana ollessa. Tavat ovat siis vahan erilaisia talla suunnalla. Omalla jarjella, suomalaisilla suosituksilla ja kanssapalstalaisten tavoilla ajattelin taman raskauden selvita hengissa, kun se kirkas huulipuna ei ole ihan mun juttu.

Hyvia vointeja kaikille ja mukava viikkoa!

Narayan & Masukki 5+3

57/450 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi esikoista odottava myös! Laskurin mukaan la olisi 9.8. Joitakin oireita löytyy myös. Rinnat todella kosketus arat koko ajan, kahvin makua en voi sietää enää ollenkaan (ennen juonut monta kuppia päivässä), vatsa turvoksissa aamusta iltaan mutta illalla paljon enemmän ja välillä nipistää vatsasta. Jännitys on kova!

58/450 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa taas! Kiva kun tulee lisää elokuisia mukaan :)

Mulla tänään 5+0 ja ei mitään kovin ihmeellisiä oireita vielä. Sen lauantaiöisen jälkeen ei onneksi ole kovia kipuja ollut, samanlaisia lieviä vaan kuin ennenkin sitä. Rinnat on vähän arat ja maha turvonnut, ja viime päivinä on ollut jotenkin väsynyt ja vähän alakuloinen olo. Meillä on ensimmäinen neuvola tammikuun alussa, mutta kun kyselin samalla neuvoja koskien yksityisen puolen varhaisultraa, niin neuvolan täti tarjoutui ultraamaan pikaisesti jo ennen joulua! Tosi kiva että saadaan ennen joulua tietää, onko tuolla masussa varmasti joku, kun voi hyvin olla että "joudutaan" perheelle kertomaan silloin (jos ihmettelevät ruoka- ja juomarajoituksia tai mahdollista pahoinvointia tms.) :)

59/450 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipparallaa, ilmoittaudun kuumeilupuolelta mukaan! Plussattu tasan viikko sitten ja tänä aamuna digissä "raskaana 2-3 viikkoa". <3 Nyt siis 5+0 ja LA olisi 6. elokuuta. Hartaasti toivottu ensimmäinen kyseessä eli ilon ja ihmetyksen aikaa meille puolison kanssa.

Itselläkään ei ole ollut minkäänlaista pahoinvointia, lähinnä pientä ohimenevää kuvotusta muutamana päivänä. Luin, että jos ei kärsi huonovointisuudesta muutenkaan (esim. "merisairaudesta"), pahoinvointi saattaa jäädä raskaudessakin tulematta. Pientä huimausta on ollut ohimenevästi, vatsa on löysällä ja pissattaa useammin, samoin palelee herkästi ja iltaisin tulee noita horkkakohtauksia. Rinnat minullakin on olleet arat jo ovulaatioviikosta saakka ja puolisokin jo kommentoi niiden turvonneen huomattavasti. Menkkakipuja oli varsinkin eilen illalla eli vatsaa ja selkää juili. Valkovuotoa tulee enemmän silloin tällöin mutta tämä saattaisi johtua juuri aineenvaihdunnan nopeutumisesta.

Mitä mieltä muut olette ryhmän perutamista tuonne suljetulle puolelle? Itse liittyisin sinne mielelläni, jos ryhmä on jo olemassa.

60/450 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ja tuon hengästymisen allekirjoitan myös! Pohjakunto erinomainen ja nyt jo parin kerroksen nousu rappusia saa sydämen lyömään hurjasti...