Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Silmien kuivuus on pirullinen vaiva

Vierailija
07.02.2023 |

ja joo, olen saanut lääkäriltä reseptejä sekä geelimäisiin että juokseviin silmien kostutustippoihin. Meinaa usko lähteä tällaisina päivinä kun mikään määrä kumpaakaan ei riitä vaan silmät tuntuu olevan hiekkapaperia.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niskat jumissa? Muistan lukeneeni joskus, että niskajumit voi tehdä ties mitä oireita. Ilmeisesti silmät voi myös ärtyä kun silmien lihakset väsyvät.

Vierailija
2/10 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko niskat jumissa? Muistan lukeneeni joskus, että niskajumit voi tehdä ties mitä oireita. Ilmeisesti silmät voi myös ärtyä kun silmien lihakset väsyvät.

Mulla on tuo, että silmän lihakset väsyy. Olen sen vuoksi kyvytön tekemään työtä, jossa ollaan nähttöpäätteellä. Se tuntuu kuivumiselta.

Erittäin ikävä ongelma. Vähän aikaa voin olla, mutta en tunteja päivässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla silikonitulpat alaluomen niihin kanaviin, joista kyynelet valuvat pois silmistä? Mulla se auttoi vähän. Toinen mitä silmälääkärit täällä USAssa suosittelee on risiiniöljy yöksi tippoina silmiin. Kuulostaa oudolta mutta auttaa.

Vierailija
4/10 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa johtua Meibomin rauhasten tukoksista. Ne erittää rasvamaista nestettä kyynelnesteen koostumusta parantaakseen. Haudo silmäluomia lämpimällä ja hiero pari kertaa päivässä viikon ajan. Jos tilanne paranee syy löytyi.

Vierailija
5/10 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko ilmankosteus sisällä nyt lämmityskaudella? Varmaan aika alhainen. Tällainenkin asia voi vaikuttaa. 40-60% ilmankosteus olisi optimaalinen, muuten ihokin kuivaa. Kannattaa hankkia ilmankostuttaja.

Vierailija
6/10 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla silikonitulpat alaluomen niihin kanaviin, joista kyynelet valuvat pois silmistä? Mulla se auttoi vähän. Toinen mitä silmälääkärit täällä USAssa suosittelee on risiiniöljy yöksi tippoina silmiin. Kuulostaa oudolta mutta auttaa.

Miehen sukulaispuolella jotenkin suljettiin nuo poistokanavat.

Häntä vissiin kadutti toimenpide, kun sen seurauksena kyynelnestettä valui usein pitkin poskia.

Vierailija
7/10 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häntä vissiin kadutti toimenpide, kun sen seurauksena kyynelnestettä valui usein pitkin poskia.[/quote

Silmälääkäri saa helposti otettua noi pois. Sano sille että käy ottamassa ne pois jos ei toimi.

Vierailija
8/10 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitäseon ku tuijottaa ruutua kokoajan

(minulla sama vaiva) 

Vierailija
9/10 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.sinunapteekki.fi/products/valioravinto-omega7-eye

Ainoa mikä auttaa. Pelkän oireen hoitaminen on turhaa.

Vierailija
10/10 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häntä vissiin kadutti toimenpide, kun sen seurauksena kyynelnestettä valui usein pitkin poskia.[/quote

Silmälääkäri saa helposti otettua noi pois. Sano sille että käy ottamassa ne pois jos ei toimi.

En tiedä, oliko hänellä silikonitulpat vai oliko ne kyynelkanavat ommeltu kiinni.

Tuo mieheni äitipuoli valitettavasti ehti jo kuolla, mutta hyvä tietää. Itselläni kuivat silmät ja olen aina ajatellut, etten uskalla mennä tuohon toimenpiteeseen, kun hän sitä katui.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän