Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te kaikki joilla on LA Elokuussa <3

22.11.2013 |

Heippa! Tän keskustelun tarkoituksena on jakaa kokemuksia raskaudesta ja siihen liittyvistä asioista. Kaikki ne joilla on LA Elokuussa niin keskustelemaan! :) Minulla on 1.8 laskettuaika! <3 Toista lasta odotan.. plussan sain tänään ! <3

Kommentit (450)

321/450 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa

Mulla olis kysymys oikeastaan teille kaikille,suht samoilla viikoilla kuitenkin monen kanssa mennään. Tunnetteko te kohdun vatsapeitteiden päältä ja miltä sen oikein pitäisi tuntua? Missä kohtaa se on viikoilla 12-13? Oon tästä vähän hämilläni kun kaikki puhuu netissä että juu tunsin kohdun jo rv 9,mutta ketään ei kuvaile että miltä se tuntuu ja missä?

Janskina 12+5

322/450 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janskina:  Minä tunnen selkeästi kohdun, ja aamuisin vielä selkeämmin! Voipi johtua kun kaksosia odotan.. Selällä maaten sen tuntee helpoiten ja ihan alavatsalla, sellainen kova möykky, jos sitä niin voisi kuvailla. Ja itse huomaan oiken kun kasvaa, tietty on kasvukipuja, mutta päivä päivältä tuntuu selkeämmin ja suuremmin :)

Täällä, vielä jatkuu pahat olot.. tänäänkin sai koko aamiainen kyytiä :/ Parina viime päivänä olen kärsinyt migreenistä, ja on saanut kellonympäri nukkua jotta oisi hyvä olo! Ja samalla tuo pahoinvointi on ollut yllättävän kovaa :/

Odotamme myös innolla että saisi tietää sukupuolet, mutta kaipa sitä joutuu vielä maltillisesti melkeinpä pari kuukautta odottaa.. Toivomme yksi molempia, mutta jos on samaa sukupuolta, niin itse toivoisin tyttöjä, ja mies kai sitten enemmän haluu poikia :D

Leontine ja Kaksoset 13+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
323/450 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janskina: Kannattaa tosiaan aamulla kokeilla sitä alavatsaa niin tunnet parhaiten. Itse olen aika hoikka ja kohtu muutenkin kallelleen eteenpäin niin tunnen jopa vauvankin kummalla puolella se sitä kohtua on. Kun aamulla makoilen sängyllä niin mieskin tuntee selvästi sen kohdun.. muualta lontolla ja keskellä sellainen appelsiinin kokoinen pallo :D Päivällä kun turvottaa ja on syönyt ym. niin en tunne sitä samalla tavalla.. ja liekkö juuri lainkaan.

Voi että tänään rupes niin v-käyrä nousemaan kun oli ihan järkyttävä olo kun tehtiin miehen kans ruokaa ja se oli pitkä veteinen tehdä kun teimme kyyhkysestä sitä.

Ruoka oli kyllä tosi hyvää ja niin harvinaista kun se on että joku maistuu hyvältä niin oli kyllä ihanaa nauttia siitä.

Mulla oli oikein hyvä olo syönnin jälkeen ja tuntui että jaksaa alkaa touhuamaan kaikkea!  Sen jälkeen vaihdoin pojalta kakkavaipan ja kun aloin tiputtaan vaipasta kakkaa pönttöön niin rupes hirveesti yökkäyttään se ihan armottoman paha haju! Sen jälkeen menin keittiön matolle selälleen makaamaan kun sillain saan monesti oksentamisen pidettyä aisoissa niin eiköhän meidän karva turri tullut siihen ihmettelemään ja sen haju sai oksentamisen päälle ja kaikki mitä olin syönyt tuli ulos.. ja sit oli tosi heikko olo enkä jaksanut ruvetakkaan mitään tekemään ja taas sai hakea sitä hyvää oloa pitkään ja valmistaa uutta sapuskaa.. >:(  aivan jotaki niiiiiiiin rasittavaa!!! muutenkin kun on niin vaikea saada alas mitään kun mitään ei tee mieli ja kaikki vaan lähinnä ällöttää ja montaa "intohimoa" ei ole vielä esille noussu ni pikkusen meinas ruveta itkettään kun maha oli TAAAS tyhjillään.. :(

et semmosta tänään........

Mut näillä mennään :D

tsuuper rv13

324/450 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips kaikki!!  

Tässä olen teiän viestejänne lueskellut ja nyt vihdoin uskallan tänne liittyä! (:

Mulla on esikoinen vm -07. Takana 2 peräkkäistä keskenmenoa elokuun ja marraskuun alussa 2013 ja nyt sitten yllätyksenä raskaana heti viimeisimmän km jälkeen :)) ultrassa kävin viimeviikolla ja yllätyksenä tuli että viikkoja oli silloin jo 11+4 ja nyt 12+5. LA aika ei ole tiedossa tarkalleen kun ei ehtinyt menkkoja olla km jälkeen ollenkaan eikä käynyt mielessäkään että raskaana voisin heti olla vaikka pahoinvointi oli ja meni ja väsymys pysyi. Testin tein tammikuun alussa ja + näytti, hyvä etten penkiltä tipahtanut :D Elokuussa kumminkin olisi minun laskelmieni mukaan LA. Ensiviikolla nt-ultra jossa sitten vihdoin saan tietoon tarkat viikot ja LA. 

Onnea hirveesti teille kaikille uusille ja jo kokeneille odottajille ;) <3

325/450 |
26.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ARIEL87:

Huippua Saada vieläkin uusi odottaja tänne meidän kanssa keskustelemaan! Ja ihana kun uusi vauva tulollaan yllätti sinut ! :) Onnea kovasti ultraan ja raskauteen ! :) Ja TERVETULOA! :)

-tsuuper

326/450 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania ultraterveisiä! :D

Käytiin perjantaina nt-ultrassa ja ollaan ihan oikeasti raskaana! Siellä se pikkuinen möllötteli selkä meihin päin eikä suostunut kääntymään vaikka kätilö kuinka yritti :) Vähän pienempi hän on kuin alkuperäisten laskelmien mukaan on laskettu. Eli la siirtyi 2.8.->7.8. mutta mulla on pitkä kierto ja osasin sitä vähän odottaa. Hyvin todennäköiseltä myös näyttää että terve kaveri on tuloillaan, niskapoimu oli 1,01 mm ja down riski 1:48000.

Kyllä se aika huojentavaa oli nähdä että siellä ihan oikeasti jotain on, kun mitään konkreettisia raskausoireita ei ole ollut. Välillä olen jo ajatellut että jos en olekaan raskaana ja kuukautiset jäänyt pois jostain muusta syystä. Juhlistimme hyviä uutisia jakamalla tiedon nyt vihdosta viimein muulle lähiperheelle ja ostamalla ensimmäiset vauvanvaatteet. :)

Nyt on kyllä olo NIIN onnellinen ja huojentunut!

Jarnis korjatulla rv:lla 12+4

327/450 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi ihania uutisia Jarnis! Tuli ihan liikkis olo, kun luin tekstisi :')

Hei Janskina saitko kohtua tuntumaan? Mäkin oon täällä vähän hämilläni, kun en kevyesti painelemalla tunne yhtään mitään? Olen kuitenkin kokoa 168cm ja alle 50kg, joten koon puolesta luulisi onnistuvan? Vähän kyllä huolestuttaa, että kasvaahan tyyppi hyvin masussa, kun painokaan ei ole mulla noussut yhtään :/ Mutta ehkä se mun taaksepäin kallistunut kohtu vaikeuttaa vielä sen tuntemista?

Clueless + lovebug 12+6

328/450 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli tänään np-ultra. Vastasi viikkoja 10+5 tälläkertaisessa ultrassa, joten laskettu aika siirtyi taas 4 päivällä. Niskapoiminta eivät pystyneet tekemään, joten 2 viikon päästä on uusi ultra. Myöskin uudestaan seulontaverikokeisiin, koska ensimmäiset tehtiin liian aikaisin. Mutta vaaveli siel kovasti liikkui ja kuulimme myös sykkeen ensimmäistä kertaa. Miehenkin mielestä oli todella jännää :) Päätin, että alan sitten ystäville kertomaan sen seuraavan ultran jälkeen. Jotekin ei oo ollenkaan fiilistä kertoa tästä raskaudesta, mä oon vaan ehkä sellainen, ettei mulla oo mitä sen kummempia tuntemuksia tätä raskautta kohtaan. Jos se maha kasvaisi isommaksi niin sitten vois jo jotain tunteakin :D

329/450 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Clueless: No en oikeastaan :/ Kyllä se tuolla varmaan jossain on,mutta en mä va löydä sitä. Ja itsekkin olen siis pitkä ja hoikka,joten en ymmärrä :D Missään ei siis tunnu mitään palloa täällä päin tai sitten en vain osaa sitä etsiä :/

Miten muilla tuntemukset näillä viikoilla? Mun oireet selvästi helpottuneet eli pahoinvointi lakannut oikeastaan kokonaan! Muita oireita on edelleen rintojen arkuus ja hillitön kasvu,oudot tuntemukset mahassa ja päänsäryt. Eli aika kivasti menee tällä hetkellä tämä odotus.

330/450 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa... Mun oli pakko tulla hehkuttaan!!! Eilen vauva möyrys ihan hullun lailla(ekaa kertaa nuin paljon ja nuin voimakkaasti) Ja KAIKKEIN IHANINTA ole se että mieskin tunsi ne pienen pienet potkut !! Mies sanoi että sen käden alla ihan aaltoilee!! :D <3 Voi että mä tulin siitä niin hyvälle tuulelle että oli niin ihana käydä hymyssä suin nukkumaan !

JANSKINA: Ei kannata ottaa ressiä siitä vaikkei se kohtu vielä tunnukkaan pallomaisena siellä.. mä varmaan ite oonki niin poikkeuksellinen tapaus kun oon tämmönen eriskummallinen joka tuntee jo liikkeetki vauvalta nytten :D mun mahan koko onki melkosen jäätävä :D sen vuoksi epäilin ihan alussa siellä olevan kaksi :D Aamusta jo mulla on ihan kunnon pyöree masu ettei ole pelkkää turvotusta iltaisin. Mut Mä uskon että mun kohdalla tämä onkin ihan jotenkin tarkoitettu näin sillä mullon tosi rankka tausta ekasta raskaudesta jollon jouduin synnyttämään kuolleen vauvan. Niin ehkä tää tekee mulle nää raskaudet helpommiksi kun saan aikonaan tuntea nämä liikehdinnät jotta pystyn ottamaan rennosti ym! :)

Mut uskon että tässä ihan muutaman viikon sisään se kohtu sinullakin "pullahtaa" sieltä että tunnet sen selvemmin :) Ja ihana kun sinun olot ovat helpottuneet! :)

-Tsuuper rv14 (JEEE!! :D)

331/450 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

wau Tsuuper,uskomatonta et jo noin hyvin tunnet liikkeet =).

Juuri kun ehtisin manailemaan,että ei ole pahoinvointia,niin tein jauhelihakastiketta ja pakko oli juosta vessaan oksentamaan,ku teki niin pahaa! Mut jauheliha ja kana on mulla nyt raskausaikana ollut kaks sellast ehdoton nounou. Koitin silti ja pystyin kyllä syömään sitä :) Se valmistus vaan tekee pahaa noiden kahden osalla.

Joop en mä ota ressii,eiköhän se sielt esiin tuu =) pienen pieni masu on kyllä pullahtanut esiin <3

Janskina 13+1

332/450 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin saiomme ultrassa hyviä uutisia: pikkuinen sintti se siellä pompahteli <3 niskaturvotus 0,8mm, tulokset verikokeiden kera selviää ensi viikolla. Sintti vastasi koollaan viikkoja 12+1, kun kuukautisista laskettuna nyt on 12+3, ei siis kovin suurta heittoa :)

kohdusta: minäkään en omasta mielestäni ole vielä onnistunut "löytämään" kohtua, eiköhän se kohta puoliin ala tuntua :) 

333/450 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

JANSKINA: No voi! Jospa kuitenni pahin olis takana päin tuossa pahoinvoinnissa! :) Mulla myös hirveen helposti hajut etoo.. Se on inhottavaa kun jonkun hajun takia joutuu oksentaan vaikka sitä ennen olis hyvä olo. :/

Mulla on nyt tuo etominen ollu enempi aamupainotteista. Mut edelleen sitä on. Jotenki jo tullu sellanen olo että oksentaa pitää varmaan viimesen kerran vielä laitoksella :D :D

334/450 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsuuper: kiitoksia paljon ! (: ja ihanaa että jo tunnet liikkeet, itsekin niitä kovasti odotan, tosin tuskin vielä pariinviikkoon mitään tunnen:D 

Kobetops: Huomasin että olet lahtelainen ja synnäri on päksissä!  Itse olen samalta suunnalta ja päksi mullaki synnärinä!  :D 

Mites teillä kaikilla muuten noi raskausoireet,  onko pahojakin vielä? Itselläni kaikki kadonneet joten ainoastaa pienestä mahasta tiedän olevani raskaana :D Kivaa tää oireettomuus mutta silti ois kiva jos edes jotain oireita olis merkkinä raskaudesta!  Ehkä noi peräkkäiset km kummittelee kun niissä oireet katosi ykskaks ennenku sitten varsinainen tapahtuma alkoi.

Onneksi keskiviikkona nt ultra niin pääse katsomaan että onhan kaikki varmasti pienellä hyvin(:

335/450 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa. Minulla pahoinvointi ollut jo pari viikkoa poissa ( huh ). Rinnat ovat edelleen hyvin arat. Seksihalut on myös poissa =/ ja sekös miestä harmittaa =D. ensi viikon tiistaina on np-ultra, näkee miten pieni on kasvanut 5 viikossa, viimeksi kävin vkolla 7. kaikki raikas on hyvää..salaatit, tuoremehu ja mehukeitot.

Peetutee 11+0

336/450 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Minäkin nyt sitten lopulta uskaltaudun tänne kirjoittelemaan :)

Positiivisen raskaustestin tein joulukuun lopulla ja ensimmäisessä neuvolassa ollaan jo käyty. Tämän hetkinen laskettu aika on 30.8., mutta eiköhän se sitten helmikuussa tarkennu, kun on ensimmäinen ultra. Viikkoja on tänään kasassa 9+2.

Raskausoireina mulla on pelkästään vatsan turvotus ympäri vuorokauden ja nälän tunne vähän väliä. Väsymystä jonkun verran. Eli aika helpolla olen päässyt, mikä kyllä toisaalta mietityttää ja vähän pelottaakin. Mutta jospa siellä masussa olis kuitenkin joku... :)

Kiva lueskella ja seurata teidän muidenkin raskauksien etenemistä! Tsemppiä meille kaikille ;)

337/450 |
27.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on pakko tulla kysymään teiltä yhdestä erittäin oudon tuntuisesta oireesta, mitä on vähän hankalakin kuvailla, mutta...välillä kun olen juuri syönyt tai sitten päinvastaisesti jos on niin nälkä, että vatsa meinaa ihan kurnia ja makaan selälläni sohvalla, niin jokin pieni pallura/elin tai en tiedä mikä, niin pullistuu ihan tuohon ylävatsalle. käsinkin on ihan tunnettavissa, että ihan kylkiluiden alapuolelle ylävatsalle jokin pullistuu hetkeksi ja sitten menee pois, ja saattaa taas tulla hetken päästä uudestaan :D tätä on ollut aika-aijoin jo monta viikkoa. kuulostaa todella hämärältä, enkä millään keksi mistä voi olla kyse, mutta sattuisko keneltäkään muulta löytymään tälläistä "oiretta" tai tietääkö joku mitä toi voi olla? :o

338/450 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa pitkästä aikaa.

Mä olen vietellyt hiljaiseloa.

Ensimmäinen neuvola tosiaan oli ja meni kolmisen viikkoa sitten viikoilla 9+4. Siellä oli kaikki hyvin sillä tietoa ja katsottiin ultralla, millä saatiin esille erittäin kovasti liikkuva pikkuinen veitikka. 

Tällä viikolla on peräkkäisinä päivinä ensin th+lääkärin neuvola ja sitten nt-ultra. Niitä odotellessa. Mikäli nt-ultrassa on kaikki hyvin, ajateltiin kertoa vauvasta isovanhemmille ja isosisaruksille.

Mä tein sellasen hömppähankinnan ja ostin kotiin doppler-laitteen. Hienosti sillä oon saanu jo sydänäänet metsästettyä ja tiheään jumputtelee. Mies ei oikein ymmärtäny, mutta mä ajattelin, että koska erittäin todennäköisesti on mun viimeinen raskaus, niin haluan vähän hömpötellä. Haluan myös tässä raskaudessa tietää vauvan sukupuolen etukäteen. Tai olisin mä aikasemmissakin halunnut, mutta klö.opistolla ei kertaakaan suostuttu edes katsomaan. Nyt tulen synnyttämään eri sairaalassa ja tiedän, että täällä katsotaan.

Kohtu tuntuu erittäin hyvin vatsan päältä selällään maatessa. Itseasiassa kohdunpohjan korkeus on jo navan ja häpyluun puolivälissä. Tämä oli vähän yllätys, koska periaatteessahan näin ei kai vielä näillä viikoilla pitäis olla. Mutta hyvin tuntuu, joten kyllä se se on.

Mulla loppui pahoinvointi kuin seinään viikko sitten. Yhtäkkiä mikään ei enää tehnyt pahaa. Ei jauheliha, ei munat, ei majoneesi, mitkä siihen saakka olivat oksettaneet. Nyt kuitenkin parin viime päivän, pieni pahoinvointi on taas tehnyt tuloaan. Johan se viikon ehti olla pois :)

Mietin muuten tässä tätä pinoa. Mua vähän ärsyttää että tää on näin pitkä. Ihanaa kun on paljon odottajia ja keskustelu käy, mutta onko tosiaan niin, että se on tämä sama pino sinne elokuulle saakka? jotenkaan ei tule luettua kaikkien tekstiä, kun ei muista millä sivulla oma viimeisin kirjoitus on, mitkä sen jälkeen on uusia, mitkä on uusia viimeisen lukukerran jälkeen ym. Onko tosiaan niin, että me kirjaillaan tässä samassa pinossa elokuulle saakka?

Ihanaa odotusta kaikille

Finola 12+1

339/450 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ariel87: Sä et oo ensimmäinen kuka on täällä ollut silleen, että hei, säkin oot Lahesta. Onneks meillä on Päksi 1 km päästä kotoa, voi vaikka hätän tullessa jopa kävellä siihen :D Koskaan ei tiedä, jos tavataan Päksin perhevalmennuksessa. Ensimmäinen pitäisi olla sielä ja sitten vasta terveysasemalla. 

Muuten menee hyvin, hampparia ja ranskalaisia tekee koko ajan mieli :D

kobetops + vaaveli 10+6 (tai 11+)

340/450 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on pahoivointi edelleen on-off. Ultrassa oli viime viikolla kaikki hyvin ja la tosiaan pysyi 7.8. Perjantaina olis neuvolalääkäri, labroihin en ole vieläkään selvinnyt... Saattaapi tulla sanomista.

Väsyttäis vaan.