Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te kaikki joilla on LA Elokuussa <3

22.11.2013 |

Heippa! Tän keskustelun tarkoituksena on jakaa kokemuksia raskaudesta ja siihen liittyvistä asioista. Kaikki ne joilla on LA Elokuussa niin keskustelemaan! :) Minulla on 1.8 laskettuaika! <3 Toista lasta odotan.. plussan sain tänään ! <3

Kommentit (450)

281/450 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa, että täällä on niin moni saanut hyviä uutisia ultrassa, ja pahoinvoinnitkin on jo alkaneet helpottaa :) Onnea Leontinelle kaksosuutisesta! Varmasti aika iso pommi, niin on ihan ymmärrettävää, että omat ajatukset valvottaa. Toivottavasti kaikki menee hyvin.

Me käytiin ekassa neuvolassa perjantaina rv 9+0. Oli jotenkin kuninkaallinen olo, että saatiin kerrankin mennä neuvolaan! Jotenkin nyt vasta tuntuu, että olen oikea odottaja, kun mut on rekisteröity neuvolan asiakkaaksi ja oon saanut neuvolakortin :D Neuvolantäti oli rento ja hauska, jäi hyvä fiilis. Hän otti miehenkin hyvin mukaan keskusteluun. Mulle oli ylläri, että mieheltäkin otettiin verenpaineet ja hemoglobiinit sun muut. Esitin huoleni siitä, että onkohan kaikki kunnossa, kun on tuota vuoteluakin ollut. Neuvolantäti sitten sanoi, että meillä on tuola sairaalasta pelastettu vanha ultralaite, niin voidaan kokeilla, näkyykö sillä jotain! Ja siellähän se näky pikkuinen, liikutteli jo vähän raajojaankin, ja nopea syke näky myös =) Ihanan helpottava tunne!

Anoppikin tietää nyt raskaudesta. Hän oli laittanut miehelle viestiä, että hänen siskostaan on tulossa mummo. Mies oli vastannut, että niin sinustakin :D

Millaisia tunteita ja ajatuksia tuleva vauva teissä herättää? Mulle oli viikoilla 4-7 tosi etäinen ajatus, että meillä voi olla elokuussa vauva. Keskityin vaan syömään oikein ja ihmettelemään vuotoja ja toivomaan, että pieni nuppineulanpään kokoinen alkio pitäisi kiinni. Välillä tuli epätoivoinen fiilis, että mitä me oikein ollaan menty tekemään ja halutaanko me tätä oikeasti ja miksi raskaana olo on niin rankkaa :D Vaikka onnellinen olinkin pääsääntöisesti. Nyt taas on tosi rento fiilis ja olen jo alkanut orientoitua tulevaan vauvaan. Luin innokkaasti läpi kaikki neuvolan kirjaset ja luin Vauva-lehen kannesta kanteen. On jotenkin luottavaisempi olo, että ehkä kaikki onnistuu ja meillä todella on loppukesästä vauva.

Mäkin lisään itseni listaan mutta en uskalla kertoa synnytyssairaalaani, kun pelkään että joku ulkopuolinen tunnistaa...

1.8  Leontine+(kaksoset)  Helsinki/Naistenklinikka

1.8 MomFor2 Oulu/OYS

3.8 Janskina+luumu/Salon aluesairaala SAS

5.8  Clueless   Hyvinkää/naikkari/kättäri?

6.8. Miliami + papu Pori/Satakunnan keskussairaala (?)

8.8 TatjanaL & sintti Etelä-Savo/ Mikkelin keskussairaala

10.8 Hubbabubba1 Turku / Tyks

18.8 Peetutee/ KSKS jyväskylä

21.8. Robinette- & pallero

--

Mama12: Pahoitteluni keskenmenosta :( <3 Ihan epäreilua, että teille ei vielä onnea suotu.

Hubbabubba1: Suuret osanottoni. :( <3 <3

282/450 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leontine: Miten oot voinnut? Itse menossa 10+3 ja tuplia odotellaan. Esikoistuplat :) Olisi kiva jakaa kokemuksia toisen tuplia odottavan kanssa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
283/450 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirkkunen: Tuplasti onnea! Voitaisiin vaikka sähköpostin välityksellä keskustella lisää? sama on täällä että esikoistuplia odotellaan!  ja voinneistani/tapahtumista juuri eilen itse asiassa sain blogiini kirjoitettua (aikajana) postauksen raskautumisesta ja miten on edennyt.. http://emmaleontine.blogspot.fi/

Mutta muuten odotan että tämä oksentaminen loppuisi, en kumminkaan kuin kerran ehkä päivässä oksenna jos sitäkään, olo on ihan hyvä. Melkeinpä kaikkea pystyn syömään. ja syöminenkin on että n. puolentoista tunnin välein pitää syödä, muuten iskee paha olo! ja yökkimisrefleksejä tulee! Hajuaistini on tosi voimakas, oikein välillä naureskelen kun on joku tietty haju, mitä kukaan muu ei haista :D ja tuon voimakkaan hajuaistini takia on ollut myös pahoinvointia, mutta sormet nenällä aina jääkaapin avattaessa sun muissa pahoissa hajuissa... On todella paljon väsyttänyt, melkeinpä alusta asti, ja nytten viime päivinä ilta väsyymyksestä tulee oksennus jos en mene nukkumaan. Heräilen usein keskellä yötä pissahätään ja nälkään, joten silloinkin tulee syötyä. Ja Nivuset ovat välillä kipeät kävelessäni (alkoi tällä viikolla). ja samoiten outojen paikkojen kuten jalkapöydässä, kyljessä, selässä, niin tulee aina välillä sellane pistävä kipu. Luulen että liittyy jotenki johonki hermostoon, ja jos nämä pikkuset ovat liikeellä, että painaisivat johonkin? kun olen aika pienirakenteinen.. Muuten on ollut ihan hyvä olo, ja jos on saanut kunnolla syötyä esim lounaan, niin löytyy oikein todella paljon energiaa!  kun ennen joulua tuntui että ei mitään jaksanut tehdä, muuta kuin nukkua!

Haluatko vaikka kommentoida sähköpostisi? minulla on niin koko nimi, että en ihan viitsisi tänne kirjoittaa. 

284/450 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurja kuulla kamalia uutisia menetyksistä :( osanottoni <3

Mutta onneksi seuraava lista ainakin kertoo positiivisuudellaan, että elämä jatkuu:

1.8.  Leontine+(kaksoset)  Helsinki/Naistenklinikka

1.8. MomFor2 Oulu/OYS

3.8. Janskina+luumu/Salon aluesairaala SAS

4.8. IZ86  Seinäjoki/SeKS

5.8.  Clueless   Hyvinkää/naikkari/kättäri?

8.8. TatjanaL & sintti Etelä-Savo/ Mikkelin keskussairaala

10.8. Hubbabubba1 Turku / Tyks

18.8. Peetutee/ KSKS jyväskylä

285/450 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohoh! Heittipäs se paljon välejä tuohon listaan jostain syystä??! :o

286/450 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.8. MomFor2 Oulu/OYS

23.8. Future & öttiäinen / TAYS

Tää osti eilen ekat ammafarkut alennukseta <3 Pieneksi ongelmaksi muodostui se, että ahdistun käsittämättömän paljon niiden mammafarkkujen matalasta lantiosta :D En ole eläessäni käyttänyt matalia farkkuja ja joo onhan noissa se kangaspala, mutta silti :D

287/450 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi elokuinen ilmoittautuu mukaan. Olen 40 vuotias ensi kertaa raskaana ja nytkin vaikea oli uskoa todeksi. Ensin vain menkat oli myöhässä ja rinnat kipeenä. Pahaaoloa ei ole ollut lainkaan. Piti käydä etukäteen tarkistaan asia ultrassa todeksi. Menkoista laskettuna olisin nyt 8+4, mutta ultran mukaan 8+3. LA on siis 28.8 ja sairaalana olisi TAYS.

288/450 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.8. MomFor2 Oulu/OYS

25.8. Minttu 3108 & tiitiäinen / TAYS

289/450 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Minttu 3108" time="19.01.2014 klo 20:33"]

1.8. MomFor2 Oulu/OYS

28.8 mallawi / TAYS

290/450 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.8. MomFor2 Oulu/OYS

4.8 Tsuuper Oulu/OYS

28.8 mallawi / TAYS

291/450 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Ootteko te muut mitä mieltä siitä et voiko sykkeiden perusteella päätellä onko tyttö vai poika tulossa? Mulla nyt ollu melko korkeet nuo pulssit joka kerta. Mullon kotidopleri jossa näkyy se sykelukema niin silläki on tullu korkeet sykkeet :)

Mulla on esikoinen poika ja ku oon vertaillut nuita sykkeitä nyt niin pojalta on ollu kyllä matalemmat. Muistaako kukaan millä viikoilla ne pitäs alkaa tasaantuun ettei enää ole ne alkuajan korkeet sykkeet?

-Tsuuper  12+0

292/450 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.8. MomFor2 Oulu/OYS

4.8 Tsuuper Oulu/OYS

16.8 kobetops + vaaveli Lahti/P-HKS

28.8 mallawi / TAYS

293/450 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä uskomuksia, joiden perusteella voisi päätellä vauvan sukupuolen, on tosi paljon.. Itse en kyllä usko niihin. Esim tuo vauvan syke... Ei se kyllä mitään kerro :) Uskomuksen mukaan siis tytöillä olisi korkeampi syke ja pojilla matalampi.. Mutta sykehän voi vaihdella paljon sikiön aktiivisuuden mukaan :) Itse tiedän erään äidin jolla on 2 lasta, tyttö ja poika. Ja raskausaikana tällä pojalla oli paljon kovemmat sykkeet.. Itse luotan vaan ultraääneen, eikä sekään ole 100% varma :)

294/450 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.8. Leontine+(kaksoset) Helsinki/Naistenklinikka

1.8. MomFor2 Oulu/OYS

2.8. Jarnis TAYS

4.8. IZ86 Seinäjoki/SeKS

4.8 Tsuuper Oulu/OYS

5.8. Clueless Hyvinkää/naikkari/kättäri?

28.8 mallawi / TAYS

295/450 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla tullut vatsan alueelle kiristävää tunnetta vatsan kasvaessa esim. aiemmissa raskauksissa? Tuntuu että itsellä jäänyt viikonlopusta pieni pömppis ja tänään on vatsaa kiristänyt reunoilta kuten jouluna sen jälkeen kun oli syönyt liikaa. Illalla tuntui alavatsassa vielä puristavaa tunnetta. Mistään isoista kivuista ei ole kyse, mutta vähän epämukavasta olosta. Eihän nämä vielä mitään supistuksia voi olla? Johtuuko vaan ns. vatsan venymisestä? Koska itsellä ensimmäinen raskaus, en tiedä yhtään mitä odottaa. Arvostaisin kovasti muiden kokemuksia taas tästäkin asiasta.

Harrastan ratsastusta, joten suhtaudun aika varovaisesti kaikkiin uusiin tuntemuksiin..

Kiitos jo etukäteen kaikille kommenteista!

Jarnis 12+2

296/450 |
20.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.8. MomFor2 Oulu/OYS

2.8. Jarnis TAYS

4.8. IZ86 Seinäjoki/SeKS

4.8 Tsuuper Oulu/OYS

9.8 Suskulii & pömpylä / HUS

28.8 mallawi / TAYS

297/450 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, nyt kirjotan näin pitkästä aikaa :)

Pahin pahoinvointi on hävinnyt mutta vielä sitä löytyy :( turvotus on aivan JÄRKYTTÄVÄ, varsinkin iltaisin maha näyttää luokkaa rv 25.

Ensimmäisessä neuvolassa on käyty, lähinnä papereiden läpikäymistä se oli. Np-ultra varattuna 5.2 ja sillon olis sitten (vissiin....) 11+1. Ei olla tosiaan mitään sydänääniä kuultu joten jännittää kovasti :s

jjennnnni + ? rv 8+6

1.8. MomFor2 Oulu/OYS

2.8. Jarnis TAYS

4.8. IZ86 Seinäjoki/SeKS

4.8 Tsuuper Oulu/OYS

9.8 Suskulii & pömpylä / HUS

26.8 jjennnnni / TAYS

28.8 mallawi / TAYS

298/450 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jjennnnni: Toivotaan, että pieni on matkassa, vaikkei sydänääniä olekaan vielä kuultu =) Mulla on kans np-ultra 4.2.

Jarnis: Mulla on ainakin ollut tosi paljon kaikenlaisia kiristyksiä ja puristuksia ja kipuja alavatsalla koko tän raskauden ajan. Kohdun kasvukipuja ne ovat ilmeisesti olleet.

MUTTA sunnuntaina alko taas vuoto!! Alkoi tällä kertaa seksin jälkeen ja jatkuu edelleen... pari viikkoa se pysyikin poissa, ja luulin jo, että pääsin siitä eroon. Välittömästi alkaa aina huolestuttaa. Soitin neuvolaan, mutta eivät ne alkaneet mitään tarkistelemaan. Tilasin sitten kotidopplerin, jolla voi hyvällä tuurilla jo saada sydänäänet kuulumaan (nyt on rv 9+5). Mahdollista on myös, että en saa mitenkään niitä kuulumaan ja ahdistun kahta kauheammin... :D Mutta apua, pelottaa :(

299/450 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mä mietin, että voitaisiinko lisätä tuohon listaan vielä omat ikämme ja monesko lapsi tulossa? :) Täällä on niin paljon porukkaa, niin siitä olisi helppo kurkkia muiden tilanteita.

Robinette: tsemppiä sulle, toi vuoto kyllä pelästyttää aina, ja sen vuoksi itsekin olen ollut vähän nihkeä seksin suhteen :/ onko sulla vielä selvinnyt mitään mahdollista syytä vuotoihin? käsittääkseni jos istukka on kiinnittynyt kohdun etuseinään(?) (tai johonkin tiettyyn kohtaan), saattaa se aiheuttaa vuotoja pitkin raskautta?

Tänään olisi sitten tuo ihanat 12 viikkoa täynnä, ja ajattelinpa mennä mummia moikkaamaan ja kertomaan hänelle uutisista. Tämä on hänelle ensimmäinen lapsenlapsenlapsi, joten varmaan pienimuotoinen sekoominen luvassa<3 Viikonloppuna kerrottiin myös anopilleni, mutta hänen reaktio oli aika laimee :D mikä nyt oli ihan odotettavaa, koska hänen ensimmäinen lapsenlapsi syntyi vuosi sitten, toisen olisi tarkoitus syntyä parin viikon päästä ja nyt tämän meidän sitten kesällä :) Ensi viikolla pidämme lomaa miehen kanssa ja sitten tuleekin nähtyä kavereita ja kerrottua heille, cant't wait to drop the B-bomb!<3 :D

mulla on ollut nyt muutaman kerran pahoja päänsärkyjä, joten toivon, ettei näistä ole muodostumassa mitään uutta vaivaa :/ olen tätä kyllä jo odotellutkin, koska muutenkin mulla särkee kovin helposi päätä :(

clueless ja pikkuinen rv 12+0

300/450 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo itsekin mietin että onko nuihin sykkeisiin mitään uskomista. Mut sen oon aikalailla jokaiselta jonka tunnen jotka ovat lapsia saaneet niin huomannut että eri sukupuolelta odottaessa on ollut erit olot raskaus aikana. Mulla nyt ainaki paljon pahempi tää etominen. Jatkunut kauemmin ja heti jos nälkä vähänkään tulee niin yökkiminen alkaa. Onko muilla sitä että syönnin jälkeenki vähän aikaa etoo ja pitää ns. sulatella ruokaa jonkun aikaa ennen kuin olo alkaa normalisoitua ? :D Mulla nimittäin tämmöstä..

-Tsuuper 12+1