Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te kaikki joilla on LA Elokuussa <3

22.11.2013 |

Heippa! Tän keskustelun tarkoituksena on jakaa kokemuksia raskaudesta ja siihen liittyvistä asioista. Kaikki ne joilla on LA Elokuussa niin keskustelemaan! :) Minulla on 1.8 laskettuaika! <3 Toista lasta odotan.. plussan sain tänään ! <3

Kommentit (450)

361/450 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Täältä mukaan ilmoittautuu 37-vuotias ensisynnyttäjä. Ensikäynti neuvolassa oli parisen viikkoa sitten ja raskaus alkaa tuntumaan todelliselta. Alavatsa on kipuillut koko ajan hieman oikealta puolelta ja pelko oli että kohdun ulkopuolinen, mutta onneksi vauva oli oikeassa paikassa ja syke näkyi :) Alkaa jo hieman uskaltaa ajatella tulevaisuutta, kun lähestytään näiden kriittisten viikkojen loppua.  Viikot on tänään siis 11+3 ja laskettu aika on tämän hetken arvioiden mukaan 22.8.

Vauva on todella toivottu, mutta kovasti jännittää olla jo hieman vanhempi ensisynnyttäjä ja koko ajan on pieni huoli ja murhe siitä onko kaikki varmasti hyvin. Varmasti kyllä teillä muillakin :) Takana on ensikäynti neuvolassa ja parin viikon päästä on NT-ultra ja lääkärineuvola. Saitteko jo heti NT-ultran aikana tulokset? Olin viime viikolla verikokeissa.

Olo on ollut hyvä pientä etovaa oloa lukuunottamatta. Kunhan ei anna tulla liian kovaa nälkää tai myöskään syö itseään ihan ähkyyn, niin olo on ihan normaali. Aktiivisena liikkujana olen harrastanut liikuntaa lähes päivittäin, mutta pitkäkestoiset korkea sykkeiset lajit olen jättänyt pois.

Mukavaa viikkoa kaikille! :)

362/450 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille. Osanotot vauvansa menettäneille :(. Tänään 12 raskausviikkoa ja kaikki sukulaisista ja töissäkin tietää. lapsille myös kerrottu. Huomenna np ultra jota jännitän vaikka alkuraskauden ultrassa olen käynytkin niin silti jotain voi sattua=/ toivon mukaan kaikki on hyvin.

Minulla ei ole mitään vauvatavaraa jäljellä ( kuopus 5 vuotta ) kaikki hankittava. Vaunuihin meinasin panostaa..Haavailen emmaljungan nahkaisista vaunuista mutta ovat todella kalliit.

Peetutee 12+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
363/450 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heip! Täällä ilmoittautuisi uusi jäsen elokuisiin! :) 

LA on tällä hetkellä laskettu päivään 29.8 , mutta koska kuukautiseni ovat aina olleet hyvin epäsäännölliset, enkä pidä kirjaa menkoista niin laskettu aika on vielä hiukan kysymysmerkkinä neuvolassakin. 

Eli, neuvolassa käytiin 20.1 ja siellä jo ultrattiinkin, joka oli aika ihmetys itselle kun olin olettanut että ultrataan vasta paljon myöhemmin. Ultra näytti silloin, että viikkoja olisi vasta 6+4 mutta neuvolantäti ei kuitenkaan vielä tässä vaiheessa "uskonut" ultraa, vaan sovittiin että vasta seuraavalla neuvolakäynnillä varmistetaan asia, että kuinka pitkällä ollaankaan. :) Ensimmäisessä ultrassa näkyi jo sydämen sykekin, joten huokaisin helpotuksesta, että ihan kunnossa siellä taidetaan olla. :)

Ensimmäinen lapsi tosiaan on kyseessä, ja ihmelapsi siksi, että minun ei pitänyt pystyä saamaan lapsia. Tästä syystä en osannut lainkaan olettaa olevani raskaana, mutta miesystävän kehoituksista tein sitten raskaustestin ja olihan se aika shokki. Mutta hyvällä tavalla! Olin aina salaa toivonut että voisin saada lapsia.

Todella nuoria vanhempiahan meistä miesystävän kanssa tulee, kun itse täytän juurikin elokuussa 20 ja miesystävä on 22, mutta tunnen olevani enemmän kuin valmis tähän kaikkeen, vaikka kaikki onkin niin jännittävää. :)

(KÄÄK, en edes tiedä että mitä tässä näin "ilmottautumisviestissä" olisi tarkoitus kertoa. :D )

Asumme siis Keski-Suomessa ja Jyväskylän keskus-sairaalaan mennään synnyttämään sitten joskus kun sen aika koittaa. :)

Itsellä raskausoireita ollut jo kovasti, todella voimakasta pahoinvointia, onneksi ei kuitenkaan ihan joka päivä, vaikka etominen päivittäistä onkin. Rinnat ovat turvonneet ja erittäin arat ja tuntuu kuin kohta räjähtäisivät. Vatsasta vihloo venytellessä ja  asentoa vaihtaessa josta aluksi huolestuin, mutta onneksi neuvolassa sanoivat sen olevan täysin normaalia. Lisäksi nykyään täytyy vähintään kaksi kertaa yössä herätä käymään vessassa.

Seuraava  ultra ja neuvolakäynti on viikon päästä, elikkäs 10.2. :)

Terveisin, 

Ihmelapsi ja viikkoja jotain vältiltä 8-11 

PS. saattaa siis olla,että siirryn hyvinkin noihin syyskuisiin, mutta koska tämän hetkinen laskettuaika on tosiaan vielä selvästi elokuun puolella, niin tungin itseni nyt sitten tänne ryhmään. Toivottavasti tämä on ihan OK kaikille. :)

364/450 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

TaikaX: Jep, tuloksen saa heti nt-ultran aikana! Ei tarvitse onneksi pitempään jännittää :)

ihmelapsi: Mahtava uutinen! Onnea kovasti! Ihmeiden aika ei ole ohi :) Kyllä sä tähän ryhmään tietenkin saat tulla :)

Tänään käyty sokerirasituksessa ja eipä se hassumpaa ollutkaan. Hieman iltapäivällä töissä oli heikohko olo, mutta hyvillä ja runsailla eväillä sai tasaantumaan. Nyt tuloksia odotellassa, jaiks!

-iz86 14+0

365/450 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips taas,

Paljon onnea kaikille ultrauutisista! Ja varsinkin suskuliille! Jännityksellä lueskelen täällä teidän kaksosraskauksista. Ja ehkä hieman helpottuneena että itselle tulossa vaan yksi :)

Olen myös miettinyt noita raskausarpia ja koska tarvii alkaa rasvaileen. Mainoksen orjana ostin kanssa sitä bepanthenin raskausrasvaa...

Viime viikkoina vaivannut ihan ihmeellinen väsymys. Päiväunetkin on pitänyt ottaa monena päivänä. 1. kolmannes takana ja mulla vasta raskausoireet alkaa :)

Onko muilla tullut lonkkakipuja? En kyllä ole edes varma että onko nää lonkkakipujs, kun tuntuvat tuolla pakarassa!?!? 

366/450 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

TaikaX: meilläpäin ei saa tietää np-ultran tuloksia heti, vaan tulevat postissa sitten viikon kuluttua, JOS niissä jotain poikkeavaa. 

367/450 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi elokuinen lisää =)

Tänään aamulla käytiin np-ultrassa, ja kaikki näytti hyvältä. LA 18.8, nyt 12+1.

Kolmas lapsi tulossa, esikoinen tyttö 02/2008 ja tämänhetkinen kuopus poika 03/2010. Its eolen 32v ja synnytyssairaalamme on Porvoo.

Edellisissä raskauksissa olen voinut todella pahoin, oksentanut 10-20 krt päivässä, ja pitkään. Pahin vaihe on yleensä helpottanut kun lähemmäs puoltaväliä on päästy, mutta tytöstä oksensin vielä 39+3 kun hän syntyi ja pojasta oksentelu loppui "jo" rv 35+... Tällä kertaa olen voinut paljon paremmin; väsymystä on vähemmän ja pahaa oloa ja oksenteluakin normaalimmassa mittakaavassa 2-3 krt päivässä. Tässä siis vähän toivoa tuleviin raskauksiin teille joilla on nyt todella huono olo =)

Tämä alkuraskaus on ollut vähän tunteiden vuoristorataa, kun kävin yksityisellä rv 7 ja sieltä sanottiin olevan tuulimuna. Paha olo jatkui, ja olin vihainen keholleni kun se ei ymmärtänyt, että pahaa oloa ei pitäisi olla jos ei kerta matkustajaakaan ole. Uudenvuoden- ja loppiaispyhien takia käynti sairaalassa venyi yli viikon päähän. Menin sinne siinä uskossa, että tehdään lääkkellinen tyhjennys, ja ainakin pahan olon pitäisi poistua. Ensi ultrattiin, ja siellä näkyikin syke!! Mikä lie tekninen häisiö ollut silloin ensimmäisellä kerralla ollut... Se, että olo on ollut niin paljon parempi kuin aikaisemmilla kerroilla on myös välillä huolettanut, mutta nyt aion vain nauttia

Mikäli veriseulassa jotain hälyyttävää, niin kuulemma soitto tulee tämän viikon aikana. Perjantaita siis odotellessa, ja toivotaan, ettei puhelin pirise... Mikäli ei soittoa kuulu, kirje napsahtaa postilaatikkoon kahden viikon sisällä

Hyviä vointeja ja ihania talvipäiviä teille muille!

368/450 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa. Np ultra takana ja kaikki oli kunnossa. kaveri oli todella liikkuvaa sorttia =) laskettu aika aikaistui neljällä päivällä. Ihanaa oli nähdä että kaikki oli kunnossa. Rakenne ultra on 2.4.

Peetutee 12+5

369/450 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoista muuten kysyisin, että oletteko ottaneet influenssarokotuksen? Mietin vaan, kun mulle ei ole semmoisesta neuvolassa puhuttu mitään, vaikka olen ymmärtänyt että useimmat influenssa-aikaan raskaana olevat sen ottavat. 

370/450 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas moni saanut hyviä uutisia np-ultrasta! Onneksi olkoon <3 Mutta myös pahoittelut heille, joilla uutiset eivät olleetkaan iloisia :(

Miliami, en oo ottanut influenssarokotusta. Ei oo kyllä ollut mitään puhetta siitä esim. neuvolassa, enkä oo muutenkaan erityisen kiinnostunu rokotteesta. En tiedä, pitäiskö olla? :O

Tervetuloa mukaan, Strumpan!

Jarnis: Jännä, että sulla on tuo ihmeellinen väsymys. Ehkä oireita voi ilmestyä yhtäkkiä pitkin raskautta. Mulla on kaikki oireet oikeastaan kadonnu, paitsi rinnat on vielä kipeät, ja alavatsakipua on välillä. Mutta muuten olo on hämmentävän normaali.

Mekin käytiin np-ultrassa tänään rv 11+5. Vauva vastasikin viikkoja 12+3! Vaikka varhaisultrassa koko oli ollut pari päivää pienempi kuin piti, niin nyt se oli neljä päivää isompi kuin piti. Laskettua aikaa siirrettiin neljällä päivällä, eli se on 16.8. Onko kellekään muulle käynyt näin?

Niskaturvotus oli 1,8 mm. Normaalin rajoissa siis ollaan. Toki alkoi vähän huolettaa, kun monella tuntuu olevan turvotus vain jotain 1,1 mm, mutta ultraaja vakuutti tuon olevan täysin normaali luku. Uskotaan siis sitä :)

Mekin saadaan sikiöseulan tulokset vasta viikon päästä.

Niille mun omituisille verisille vuodoille ei löytynyt mitään selitystä. Ehkä ne ovat olleet sitten vaarattomia?

371/450 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miliami, mullekaan ei ole tuosta rokotteesta ollut mitään puhetta. Olen influenssarokotteen ottanut joskus 2010-2011...en sitten tiedä kauan niiden vaikutus kestää? Mutta ehkä vähän jopa jälkeenpäin kaduttanut tuon rokotteen ottaminen, enkä siis nyt olisi kovin kiinnostunut rokotetta ottamaan, ellei sille olisi äärimmäisen hyvät perusteet, mutta nuorena ja terveenä ihmisenä en mielellään pumppaa itseeni ylimääräisiä kemikaaleja...mutta voihan se olla että mieli tässä vielä muuttuu, jos jotain vaikka sattuisikin.

Robinette hyvä että vauveli oli siellä ihan kunnossa! :) Eikös noi varhaisultrat ole kuitenkin aika epäluotettavia raskauden keston arvioimiseen? mulla ainakin np-ultrassa la siirtyi alkuperäisestä (29.7) viikolla eteenpäin (5.8), mutta näin olin itsekin laskeskellut, koska mulla kierrot ovat olleet sen viikon normaalia 28 päivän kiertoa pidempiä, eli n. 35 päivää, että ovulaatio ja hedelmöityskin on silloin tapahtunut myöhemmin. Sulla ehkä ollutkin sitten lyhyempi kierto ja ovulaatio tullut odotettua aiemmin? :)

372/450 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti clueless :) Voipi olla, että mulla on sitten ollut lyhempi kierto vaan. Mulla on muuten juuri samanlaisia ajatuksia influenssarokotteesta kuin sulla.

On kyllä hyvä fiilis, että ultrassa näkyi hyvinvoiva tyyppi :) Tänään sain sikiöseulan tuloksenkin, downin riski on 1:18000 ja 18-trisomian riski vaan 1:100000. Eli mainiot lukemat on!

Jospa sitä nyt uskaltais kertoa laajemmallekin porukalle kuin vain lähipiirille tästä raskaudesta.

373/450 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei!

Meillä tietää nyt koko perhe pikkuisesta. Isoveli 8v on niiiiiiiiiiin onnellinen. Hän ei jääkkään perheen vauveliksi. On siis todella innoissaan tulevasta isoveljeydestä ja meinaa heti kertoa kaikille ;) <3 Myös perheen teinit on iloisia. Että hyvin meni *huh* Mun vanhemmat ei vielä tiedä, mutta muuten lähipiiri tietää. Töissä haluan pitää salassa niin pitkälle kuin mahdollista, koska olen tällä hetkellä avoimella sopparilla liikenteessä.

Influenssa-rokotetta en ole ottanut, eikä sitä ole tarjottukaan neuvolan taholta. En ole koskaan ottanut, enkä siis ota nytkään VAIKKA olen terveydenhuoltoalan ammattilainen ja periaatteessa sitä suositellaan minulle muutenkin. Mutta kiitti, mutta ei kiitti.

Jarnis mulla on kanssa ollu lonkkakipuja. Niitä on tosin ollu aika-ajoin jo ennen raskauttakin, mutta nyt raskaanaollessa varsinkin. Tuntuu enimmäkseen vas pakaran takana, jossain siellä syvällä kankun tienoilla. Kun äityy pahaksi, estää kävelemisen. Nyt on rauhallisessa vaiheessa ja tuntuu oikeastaan vaan aamuyöstä, jos esim olen liian kauan samalla kyljellä. Panadol 1g naamariin vaan. Välillä olen joutunut ottamaan Buranankin, kun tuntuu, ettei Panadol yksin auta. Toki Buranaa vältellen. Muutenkin mulla on vähän alaselkäongelmaa aamuöisin ja selkärankareumaa on musta etsitty... tuloksetta.

Robinette mullakin neuvolan 1. käynnin varhaisultrassa sikiö vastas viikkoja 8+ jotain (vaikka oli 9+4 -ja uuden lasketun ajan mukaan siis silloin tietämättäni oli jo 10+3). Mutta uskon, että ainakin mun tapauksessa ei vaan koko sikiö ollut kuvassa kunnolla. Veitikka liikkuikin silloin jo erittäin vilkkaasti. Olen itse ultrannut neuvolan ensikävijöitä työssäni ja yleensä alkiot ei vielä tuossa vaiheessa kovin liikkuvaista sorttia ole.

Mitenkäs te muut, onko liikkeitä vielä tuntunut ja tunnetteko kohdunpohjan korkeutta itse? Itse olen tuntenut liikkeitä jo. Se tuntuu epämääräiseltä myllerrykseltä alavatsalla, mutta sen tuntee selkeästi. Tunne on ajoittain niin järjestelmällinen ja samanlainen, että siitä ei voi erehtyä. Kohdunpohja selällä maatessa on aivan selkeästi muutaman sentin navan alapuolella. Harmittaa, kun lukee noita vauvaoppaita ja niissä lukee, että tässä vaiheessa "alkaa nousemaan" lantionluiden yläpuolelle ja tuntuu n. 8-10cm navan alapuolella. Mulla se on kyllä niin selkeästi juuri navan alapuolella kuin olla ja voi. Siitä ei voi erehtyä.

Sokerirasitustestissä olin eilen ja tänään sain tulokset, jotka loistavia. Mulla on niin suuri sukurasitus II tyypin diabetekselle, että se oli yksin indikaatio rasitukselle. Ennen ei ole tehty. En pitänyt sitä tosin yhtään pahana ja selvisin ilman suurempia oksetuksia. Paasto 4.5, 1h arvo 6.9 ja 2t arvo 6.0 eli hyvät oli. *helpotuksen huokaus*

No niin tulipa tekstiä. Hyvää vointia kaikille.

Finola 14+1

374/450 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa. Minä tunnen jo pieniä liikkeitä harvakseltaan,ei niistä voi erehtyä =)

peetutee 12+6

375/450 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin jo tuntuu liikkeitä <3 Ekan kerran tuntui muutamia päiviä sitten, kyllä siinä säpsähti ilosta kun sohvalla istuessa tuntui selkeää möyrintää.. :) Pikkuisiahan nuo liikkeet vielä on ja ei kovin monta kertaa päivässä tunnu, mutta ei siinä kauan mee niin maha hytkyy ja heiluu ja potkut näkyy vatsan läpi <3 Se on niin hauskaa seurattavaa :)

Tällä ollut vähän flunssaa joten olo ollut aika vetämätön..mutta parempaan päin jo! :)

Meillä la oli varhaisultran mukaan 7.8 mutta muuttui np-ultrassa 1.8. Kerrottiin että varhaisultrassa on niin vaikea mitata alkiota pienen koon vuoksi, joten harvoin kuulemma varhaisultran mukaan otettu la pysyy ennallaan :) Se on niin millipeliä se mittaus :)

376/450 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tuntuu myös selkeitä liikkeitä, ja varsinkin 5-7 aamulla on kunnon möllerys meneillään! Minulla tuntuu myös kohtu tuohon navan kohille, mutta kai se nopeammin kasvaa kun on kaksi! Ja sellaisia pistäviä kipuja tulee pari kertaa päivässä eri puolelle mahaa, jotka menevät nopeasti ohi. Mutta ei ne mukavilta tunnu. 

rv14+5 kaksoset

377/450 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei liikkeistä vielä mitään tietoa,ku en tiedä millaisia ne mahtaa olla :D Tänään tunsin jotain tooooosi pientä,mutta en usko että se oli liikettä vielä sittenkään :) Tämä kohtu asia edelleen häiritsee mua,meinaan mä en sitä mielestäni kyllä tunne :O harmittaa mutta minkäs teet :/. En ainakaan selvästi käteen tunne mitään palloa! Jotain kovaa tuntuu,mutta mun mielestä sitä kovaa tuntuu sit siellä sun täällä. Painontunnetta tuntuu alavatsassa,että kaipa siellä joku on ja kasvaa :)

Janskina 14+3

378/450 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

meillä oli tänään (vihdosta viimein) niskaturvotusultra, ja siellähän se pieni hyöri innoissaan ja vilkutteli <3 tänään oli kuukautisten mukaan 11+1 ja ultran mukaan 11+4, mutta ei lähdetty LA:ta muuttamaan. NT oli 1,2mm ja Down riski 1:100000

oli kyllä niin ihanaa nähdä pienen pomppivan siellä, ei voinut muuta kuin kikattaa ihastuksissaan :) sen verran jääräpää kyllä oli ettei silloin kyllä liikkunut yhtään kun niskaa kuvatakseen olis pitäny kääntyä :D Nyt se on sitten todellista! :) Molempien vanhemmat olivat ihastuksissaan kun laitettiin kuvaa pienestä :) Rakenneultra varattiin viikolle 21+1 :)

379/450 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin tuntuu liikkeitä, tai ainakin siltä tuntuu välillä just kun makaa rauhassa paikallaan. Aluksi en uskonut että voi tuntua vielä, mutta ehkä se on mahdollista. Tälläisiä en ole ainakaan aikasemmin koskaan tuntenut.

Mua on ahdistanut tavalliset housut jo pidemmän aikaa, en pysty enää pitämään normaaleja farkkuja jalassa. Äitiyshousut ja legginssit ovat hyvät jalassa. Vatsa on iltaisin todella iso! :D

Suskulii ja pikkuset 13+4

380/450 |
05.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on edelleen sama juttu Janskina, etten käsin tunnustellessa osaa tota kohtua bongata :(

Mutta mustakin on jonkun aikaa tuntunut, että saatan ehkä jotain liikkeitä tuntea. Välillä tuntuu alavatsalla ihmeellisiä muljahduksia ja tänään tunsin ehkä ensimmäiset potkut, ainakin muutama pieni tömpsähtävä liike tuntui :')

Etovuus on helpottanut, mutta on yhä päivittäin menossa mukana ja maha turpoaa aikatavalla iltaa kohden. Vielä en ole töissä asiasta kertonut...ehkä tämän kuun aikana sen teen. Työkavereille olisi tietty kiva jo kertoa, mutta pomolle ei niinkään :D Raskaus on tullut heti paljon todellisemmaksi, kun siitä on voinut lähipiirille kertoa, mutta samaan aikaan oireiden helpottaessa on välillä vaikea uskoa koko hommaa :D

clueless ja bebe 14+1