Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te kaikki joilla on LA Elokuussa <3

22.11.2013 |

Heippa! Tän keskustelun tarkoituksena on jakaa kokemuksia raskaudesta ja siihen liittyvistä asioista. Kaikki ne joilla on LA Elokuussa niin keskustelemaan! :) Minulla on 1.8 laskettuaika! <3 Toista lasta odotan.. plussan sain tänään ! <3

Kommentit (450)

241/450 |
13.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Jarnis: Mulla myös alussa oli ihan pieniä vihlaisuja mut nyt olen huomannut noita repäisykipuja koko ajan enemmän,esim tosi usein aivastaessa vihloo tuonne vasemmalle puolelle,sama jos nousen tai jos teen vessassa asioitani :D tuntuu siis juuri siltä että puukko oltaisiin työnnetty sisään ja veetty ulos.

Mulla oli tänään np/nt ultra ja jännitti ihan kamalasti aamulla! Syke kuultiin siis jo neuvolassa,mutta silti takaraivossa oli pieni epävarmuus. Ultra tehtiin siis alakautta ja sieltä pikkuinen tuli heti näkyviin :) Potki paljon ja oli tosi aktiivinen,raapi jopa päätään,hah. Syke kuului hyvin,niskaturvotus oli 0,8mm eli normaali. Saatan olla jopa muutaman päivän pidemmällä,kun hän oli tällä hetkellä 51mm eli pelko pitkä. Tai näin ainakin ultraaja sanoi. Laskettua aikaa ei muutettu,eli se on edelleen 3.8.14. Nyt siis vain odottelemaan mahan kasvua ja seuraavaa neuvolaa :) Eikö jollain muullakin ollut ultra ihan näinä päivinä? Kertokaa kuulumisia :)

Janskina 11+1

242/450 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Meillä oli tänään aamulla np-ultra, ja koska emme olleet vielä kuulleet edes sydänääniä saati nähneet pikkuista, oli jännitys äitiyspoliklinikalle mennessä niin suuri, että meinasi ihan itku tulla. Ilokseni ultraaja sanoi, että ultrataankin vatsan päältä, koska siinä ei mitään ylimääräistä tavaraa minulla ole, joten vauvelin pitäisi näkyä jo tätäkin kautta. Hermoromahdushan siinä meinasi jo tulla, kun mitään ei saatukaan vatsan päältä ultrattaessa näkyviin. Kävi kuitenkin ilmi, että mun kohtu on taaksepäin kallellaan, mikä tässä vaiheessa vielä haittaa näkyvyyttä. Sisäkautta ultrattaessa tuli pieni vauvelin alku näkyviin ja sydänäänet kuuluviin<3 Niiden pienten varpaiden näkeminen kyllä sulatti mun sydämen ihan täysin<3 Pikkuinen oli ihan unessa, joten jonkin verran sain yskiä ja ultraajakin tökki masua, että saatiin tyyppi hereille ja liikkumaan :D niskaturvotus taisi olla 1,2? en ole ihan varma, meni aika ohi kun niin lumoutuneena katselin vauvelia, kuulin vain tarvittavat "kaikki on kunnossa ja näyttää hyvältä ja normaalilta." Sen verran pienikokoinen tämä tapaus vielä oli, että laskettu aika siirtyi 5.8...neuvolassa korttiin on merkattu 29.7 ja itse olin laskenut la:ksi 2.8.

culeless ja vauveli<3 11+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
243/450 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Meilläkin eilinen alkuraskauden ultra takana. Oli ihanaa nähdä sydämen sykkivän, vaikka pikkuinen onkin vielä kamala rääpäle: pituutta 0,73 cm... Viikot olivat ultraajan mukaan vain 6+4, vaikka ite olin oviksen perusteella laskenut että olis eilen ollut 7+1. No, ultraaja sanoi että pikkuinen oli niin kiinni raskauspussin seinämässä että vaikea oli sanoa tarkkaa mittaa, ja voi myöhemmissä ultrissa olla sitten isompi viikkojaan. Mutta pääasia että siellä ollaan hengissä ja kasvetaan!

Sovittiin miehen kanssa ettei kerrota uutista vielä laajemmalti, muutama kaverini vain tietää, mutta sitten tänä aamunapa mulla meinasi tulla oksennus melkein heti töihin saavuttuani. Mun oli pakko kertoa yhdelle työkaverille, jotta se tietää mitä on meneillään, JOS satun kesken työpäivän oksentamaan :) Vannotin kyllä ettei kerro vielä muille...

Mutta ihmeellinen olo kyllä, olla taas raskaana, piiiiiiiiitkästä aikaa :)

t.Minttu ja tiitiäinen rv6+5

244/450 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille!

Jospa minäkin jo uskaltaudun tänne kirjoittelemaan :) Olen ollut varovaisen toiveikas tämän raskauden suhteen, toisinaan ehkä jopa liiankin pessimistinen.

Täällä mennään tänään 9+0.Tuleva vauva olisi minun esikoiseni ja mieheni neljäs lapsi. Ikää on minulla 30+ ja taustalla perussairauksia, joiden takia ehkä mieleni välillä varautuu pahimpaan, vaikka toisaalta tekisi mieli iloita tästä joka hetki.

Lievinä oireina on ollut vähän kaikkea; palelua, kramppeja alussa, rinnat todella arat, nivelkipuja, vkosta 6 eteenpäin jatkuvaa näläntunnetta ja välillä etovaa oloa, pissalla juoksemista, ummetusta...

Tällä hetkellä tuntuu välillä etenkin oikealla puolella nippaisuja ja jomotusta sekä elohiiren-tyyppisiä värinöitä. Rinnat on hiukan kipeät, mutta ei niin kuin alussa. Etova olo ei ole kovin paha, mutta ei tee mieli mitään raskaita, tunkkaisia, rasvaisia ruokia eikä oikeastaan mitään herkkujakaan ja se on toisaalta todella hyvä! :D Luontaisesti on tullut halu syödä enemmän maitotuotteita, hedelmiä (mandariinia) ja marjoja, sekä muutenkin kevyemmin. Tosin paino on silti jo noussut 2kg ;) Syötävä on vähintään 2 tunnin välein, muuten ei tule mistään mitään. Miehestä onkin tullut jo melkoinen "ruoka-poliisi" kun huomaa aamulla minun jäljiltäni tyhjän jugurttipurkin tiskipöydällä :D Yöllä kun herää vessaan, niin on pakko syödä tai juoda maitoa/mehua.

Eka neuvola on käyty, siellä lähinnä keskusteltiin ja täyteltiin papereita, ei muuta. Varhaisultra on 30.1. eikä jaksaisi millään odottaa sinne saakka tietoa siitä, että onko tuolla mahassa joku jolla sydän sykkii ja että se joku kasvaa. Sitten onkin jo äitiyspolille aika siitä muutaman viikon päästä. Meillä tietää tästä raskaudesta vasta meidän lisäksi minun muutama ystävä, joille jouduin kertomaan jo melko alussa tiettyjen juttujen vuoksi. Muille sitten ehkä paljastetaan kunhan ultra on käyty. Ovatko kaikki odottajat täällä käyneet sikiöseulonnoissa tai menossa sellaisiin?

Tsemppiä kaikille odottajille ja lämpöä kylmiin päiviin! :)

245/450 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliseen vielä:

Laskettu aika on siis 19.8. näillä näkymin ja TAYS synnytyssairaala :)

246/450 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jarnis: Minulla tuntui alkuviikoilla vihlaisuja mutta sen jälkeen tunnot mahassa ovat olleet melko satunnaisia. Eiköhän tässä vielä repäisykivuistakin (+kaikista muista) "nauttimaan" pääse.

Meillä olisi huomenna np-ultra. En oikeastaan osaa jännittää sinne menoa, kun neuvolassakin sydänäänet vasta kuultiin. Eikä mihinkään negatiiviseen oikei osaa varautua. Parempi olla positiivisin mielin :)

Ihmetytti muuten tuossa kun neuvolasta saatiin jo mukaan täytettäväksi lomake synnytyssairaalaan jossa kysytään synnytystapa toivomuksia, jne synnytykseen liittyviä toiveita. Mistä ihmeessä tässä vaiheessa voi tuollaisia tietää? Itse mielummin olisin vielä tässä vaiheessa ajattelematta tuota, ettei kauhu pääse iskemään. Onhan tässä vielä kuukausia aikaa.

NN 11+1

247/450 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Meilläkin oli tänään np-ultra.. Ja kyllähän se jännitti, hyvä ettei oksennus tullut neuvolan odotusaulassa.. :) Vaikka oltiinhan me varhaisultrassa käyty, mutta silti.. Kaikki oli tosiaan oikein hyvin, siellä pieni kovasti potki jaloilla ja heilutteli käsiä <3 Ensin tehtiin ultra vatsan päältä ja sitten vielä alakautta. Paljon saatiin kuvia mukaan. :) Saa nähdä tuleeko esikoiselle pikkuveli vai -sisko.. Laskettuaika muuttui, 1.8.14. Eli nyt viikkoja olisikin jo 11+4 (luulin että 10+5). Esikoinen syntyi sektiolla, joten nytkin kyllä todennäköisesti sektio tulossa, eli vauva syntyisi heinäkuun lopussa, viimeistään.

Ällötys olo jatkuu vielä, lämmintä ruokaa en ole syönyt kohta pariin viikkoon.. Hedelmät, leipä ja rahka vain uppoaa.. Paino onkin hieman pudonnut. Maha kyllä meinaa jo vähän näkyä, varsinkin näin iltaisin.. Mutta turvotustahan se vain on.

Olipa ihana nähdä pieni ihminen reippaana <3 Keskenmenon riski kuulemma nyt on lähes olematon, huh heijaa :)

Huomenna onkin sitten jo toinen neuvolakäynti, lääkäri on myös tällä kertaa.

MomFor2 11+4

248/450 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa kun muillakin on ollut näitä kivoja tapaamisia vauveleiden kanssa!

MomFor2: olipas mukavaa kuulla, että keskenmenon riski on jo lähes olematon! Itse kun olen kova huolehtimaan asioista, enkä juuri sen vuoksi ole halunnut googlailla näitä keskenmenoasoita ollenkaan...ehkä tässä kohta uskaltaa jo ystävillekin asiasta kertoa<3

249/450 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

MomFor2: olipas mukavaa kuulla, että keskenmenon riski on jo lähes olematon! Itse kun olen kova huolehtimaan asioista, enkä juuri sen vuoksi ole halunnut googlailla näitä keskenmenoasoita ollenkaan...ehkä tässä kohta uskaltaa jo ystävillekin asiasta kertoa<3

250/450 |
14.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

251/450 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen illalla mulla alkoi vatsa reistailee ja tyhjeni kokonaan. Liekö sitten vatsapöpöä vai raskauteen liittyvää?! Toivottavasti nyt pysyis aamupuurot sisällä, että pikkunen sais hyvin ravintoa ja mun B-Hb ei laskis enempää. En uskaltautunut töihin.

Miten te muut, ootteko ollut alkuraskauden aikana pois töistä?

Zush87: Kiva kuulla, että muitakin esikoisen odottajia E-P:llä :)

-iz86 11+2

252/450 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! 

Täällä ilmeisesti elokuisten odottajien ryhmä. Ajattelin tulla kirjottamaan mukaan, jos joukkoon sopii :)

Olen 28 vuotias ja odotan neljättä lastani. Lasteni iät on; 7v tyttö, 5v tyttö, 1v 1kk poika. Halusimme nyt pienimmällekin kaverin :) Nyt laskettuaika on 15.8.2014 :)

Mulla on opiskelut kesken ja palaan opiskelemaan sairaanhoitajaksi syksyllä 2015. Silloin on sovittu, että mies jää lasten kanssa kotiin. Mun on pakko palata kouluun, muuten menetän opiskelupaikkani.

Olettekos kirjotelleet täällä plussaamisestanne saakka :) Ja montako kirjottelijaa on tullut mukaan ? 

-Myrtti 9+5

253/450 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ookkaan maininnut et mä odotan myös siis esikoista :)

IZ86: Mä oon ainakin ollut pahoinvoinnin takia tosi paljon töistä pois :/ Tänäänkin lähdin kesken työpäivän ja tulin kotiin lepäämään. Tänään kerroin myös esimiehelle että missä mennään,ettei ihmettele miksi olen ollut niin paljon pois töistä. Toivon todella että pahoinvointi alkaa pian jo helpottamaan! Tylsää jos se jatkuu vielä pitkäänkin :(Miten muilla pahoinvoinnin kanssa? Helpottaako jo?

Nii ja tervetuloa kaikki uudet :)

Mulla ollut aika paljon nyt noita repäisykipuja vasemmalla puolella. Että oireet ei ole ainakaan vähentyneet...

254/450 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla etova olo jatkuu yhä ympäri vuorokauden, mutta ei ole ihan niin kuollettavan tuntuista enään...tosin oksu saattaa vieläkin välillä yllättää. Mulla oikeastaan edelleen ikävimmät oireet on juuri tämä ällöttely sekä satunnaiset isot finnit naamassa :(( Miten sulla janskina, oksennatko vieläkin jatkuvasti? :/

Kukaan ei varmaan ole enään ihan kartalla minkälainen porukka meitä täällä kirjoittelee, kun yhä tulee mukaan uusia ja osasta ei ole kuulunut pitkään aikaan...toivottavasti heillä kuitenkin vauvelit vielä matkassa mukana :)

255/450 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oksenna enää jatkuvasti,mutta eilen illalla alkoi taas pahoinvointi uudestaan. Tiputuksen jälkeen oli siis noin viikon verran elämä kivaa ja pystyin syömään kaikkea,mut nyt taas olo heikko :( ällöttää ja kuvottaa ja tekisi mieli oksentaa! Tein nyt yhden pakastepitsan,joka menee melkeinpä aina alas,joten koitan saada sen syötyy edes puoliksi. Tsemppii meille clueless! Sekä muille pahoinvoinnista kärsiville.

256/450 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti joudun ryhmästä poistumaan.. Keskenmeno (jo toinen peräkkäinen) oli, vaikka varmoja oltiin että nyt kyllä pitäis onnistua, mutta ei :( 

km 10 viikolla, oli kait ollu tuulimuna. Tyhjennysvuoto on loppumassa, kamalia kipuja oli tossa viikonvaihteessa.

onneksi on tuo esikoinen, joka jaksaa piristää <3<3<3

parempaa odotusta teille muille! <3

(mama12, nyt olis ollut jo 10+3)

257/450 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipparallaa!!

Voi MAMA12 Olen tosi pahoillaan! Ikäviä tuommoset :( Minulla myös on tosi raju komemus joitaki vuosia sitten tapahtunut.. mutten halua siitä sen kummemmin avautua. Mutta jollain tavalla se kokemus vahvisti minua ja minun miestä. Se lähensi meitä entistä enemmän ja nyt tuntuu että olemme niin tiivis pari.. keskustele paljon asiasta niin se nopeuttaa paranemista! Voimia kovasti sinulle !!! <3 Käy kertomassa täällä jos tulee onnellisia uutisia jälkeen päin. Olisi kiva kuulla jos satut vielä joku päivä raskautumaan uudelleen. <3

Minä kävin nyt tällä viikolla siellä np-ultrassa ja kaikki oli ok.

Laskettuaika siirtyi ja se on nyt 4.8 niinkuin arvelinkin sen siirtyvän.. kun aikasempi oli 29.7.. vastas 6päivää pienempää.

Tuota ei kuulema enää muuteta vaikka kirisikin kiinni. :)

Nyt olot on sillä mallilla että nälkä on vielä aika jatkuvaa. Oksentamaan en oo joutunut nyt pitkään aikaan mutta yökki tulee melko helposti ja makoilemaan pitää mennä ettei oksennus nouse kurkkuun. Syyä pitää tiheesti pahanolon välttämiseksi. Ehkä jaksan vähän paremmin kuin aikaisemmin mutta väsyttää kyllä aika jatkuvasti silti. Myöhään ei taho jaksaa enää valvoa. Monesti tuntuu jo että pitää mennä nukkumaan aikasemmin ku esikoinen :D Miehen mielestä se ei oo kivaa kun jää niin vähäiseksi ajaksi tuo meidän yhteinen aika... mut minkäpäs sille tekee. Pakko kuunnella omaa kehoa.

Olen huomannut että liika väsymyskin aiheuttaa mulle pahaa oloa. sekä jos on surullinen tai paha mieli niin tuntuu että alkaa yökkiminen.. onko muut tällaista huomanneet?

-Tsuuper ( uus viikko lukema olis nyt 11+3)

258/450 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipparallan, pitkästä tauosta. 
Onnea kaikille uusille mukaan tulleille!!
Ja uutta yritystä, onnea ja jaksamista kaikille joilla on ollutkin huonompi onni nytten.

Olimme tänään np-ultrassa, ja sielähän oltiin aktiivisia kaksin! Paljon oli liikettä, vilkuttelua, venyttelyä ym..
Että tällainen ihana/shokki lisäuutinen että kaksosia odotellaan! En oikein tiedä että pitäisikö itkeä vai nauraa... Mutta kaipa asiasta pitäisi olla iloinen, ja läheiset ei muutakun toivottaneet onnea ja jaksamista odottamiseen! (ja viileätä kesää, että ei olisi tuskallista). Koot näillä oli 50mm ja 49mm, niskaturvotus 1,1molemmilla. Laskettu aika oisi 1.8, mutta sanoi että yleensä monikko raskaudet syntyvät vähäsen etuajassa, joten uskon synnytyksen olevan heinäkuun puolella... 

Kauheasti jännittää, ja mietityttää tämä tuplauutinen, ja se että mitä kaikkea se tuokaan tullessaan!

Kerroimme siis jouluna sukulaisille, tai no ei heille ois tarvinnu kertoa.. ku kaikki naiset sen jo arvasivat... en tiedä mistä, kai se rinnoissa, kasvojen piirteissä  näkyi. Maha ei silloin vielä niin turvonnut ollut että siitä olisi huomannut.

Oireina On todella turvotus, pahaa oloa on jos ei syö, mutta vaikeeta kun kaikki mitä pitäis syödä niin  ei maistu. Nyt löytyny riisipiirakat, jota syön 4-10 per päivä+ muut ruuat mitkä menee alas... ja oksennus refleksejä/oksennuksia tulee helposti jos on liian pitkä väli syömisen välissä. Tsuuper; Nukkuminen auttaa myös pahaan oloon. Mutta on onneksi ollut vähäisempää tuo paha olo jo!! Väsymys iltaisin ja aamuisin on kova, tuntuu että jos saisi niin voisin nukkua vuorokauden ympäri! Ja minulla on hajuaisti todella vahva! kaikki pienetkin etovat hajut tuntuvat tosi voimakkaasti, ja naureskelen kun kukaan muu ei mitään hajuja huomaa :D 
Viime päivinä on alkanut nivuset olemaan kipeät, tänään ovat vain voimistuneet nua nivuskivut..  
Että onkos tää ku tuplia odottaa niin kaikki on voimakkaampaa.. toivottavasti ei!

Anteeksi että nyt kovasti kirjoittelen itsestäni, ja kahdesta kanssamatkustajasta. En vain pitkään aikaan ole kirjoitellut, ja yritin kaikkien kuulumisia ja jaksamisia lueskella, keskittyminen ei vaan riitä kohdistamaan jollekkin tiettyä textiä :) 

Leontine rv 11+6 (kaksosia)

259/450 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips kaikki tulevat elomammat!

Aluksikin, haleja MAMA12 ja tsemppia tulevaan!

Olen 23 ja esikoista odotellaan, tällä hetkellä 8+4. Laskettu aika olisi 24.8. Pillerit lopetin lokakuussa, 17.11 ekat luomumenkat ja sen jälkeen niitä ei kuulunutkaan. Viime viikolla vasta kuitenkin plussattiin, ajattelin, että menkattomuus on oire pillereiden lopettamisesta ja mitään muuta oireita ei ollut joten en osannut ajatellakkaan että niin lyhyessä ajassa tärppäisi!

Maanantaina käytiin ekassa neuvolassa ja 23.1 neuvolalääkäri, jossa ultrataan. Sitä kovasti odotellaan ja toivotaan että kaikki on hyvin! <3

Oireina on nyt menkkamaiset alaselkäkivut, alavatsan nippailu, rintojen arkuus ja silloin tällöin etova olo. Meillä ei kukaan tiedä vielä raskaudesta, ajateltiin sitten lähimmille kertoa kun on ekassa ultrassa käyty ja on varmaa että pikkuisella kaikki hyvin ja sydän lyö.

Ja jos KOBETOPS olet kuulolla, olen myös Lahesta ja olisi tosi kiva jos olisi paikallinen samaan aikaan odottava juttukaveri! Joillain ystävistä on jo lapsia mutta vielä kivempi olisi vaihtaa tämänhetkisiä kokemuksia jonkun kanssa joka on melkein samanikäinen. :) Olen syntynyt -90 ja avokki -88 ja asustellaan Asemantaustassa. JOS haluat höpötellä tämän keskustelun lisäksi vaikka sähköpostin kautta niin laittele anskkk-@hotmail.com . Ei tietenkään jos tuntuu epämukavalta mutta ois kiva! :)

-anskk 8+4 (meillä ei pikkuselle vielä työnimeä ole, ehkä ultran jälkeen!)

260/450 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille noista repäisykipu kommenteista. Hieman rauhoittaa taas omaa mieltä... Kovasti voimia mama12:lle! Ja tuplasti onnea leontine:lle! Teilläkin varmasti riittää asiassa sulateltavaa. Itse koitan vielä viikon malttaa että päästään ultraan. Ilmoittelen sitten kuinka käy :)

Jarnis 11+5