Te kaikki joilla on LA Elokuussa <3
Heippa! Tän keskustelun tarkoituksena on jakaa kokemuksia raskaudesta ja siihen liittyvistä asioista. Kaikki ne joilla on LA Elokuussa niin keskustelemaan! :) Minulla on 1.8 laskettuaika! <3 Toista lasta odotan.. plussan sain tänään ! <3
Kommentit (450)
ANSKK, kirjoitin sulle :)
Muuten menee hyvin. Silloin tällöin on etova olo, mutta ruoka auttaa. Monet ruuat edelleen ällöttä. Tissikipu on paljon pienempi, harvoin vihlasee maha. Aika oireeton. Painokin on yllättäen laskenut, ehkä kun ummetus vaihtui yhtäkkiä kauheaan ripuliin. Onneks ei kestänyt kauan.
kobetops + vaaveli 9+4
Ikävä kuulla mama12 =( voimia teidän perheelle.leontile: ihania tuplauutisia, oliko vauvat identtisiä vai ei ?.
ON: Pahoinvointi on väistynyt, tilalle tullut armoton väsymys, rinnat ovat myös entistä kipeämmät. odottelen kutsua np ultraan,alkuraskauden ultrassa kävinkin siellä oli kaikki onneksi hyvin. neuvolassa kävin 15.1 siellä ei oikeastaan mitään uutta asiaantullut esille, papereiden täyttöä ja keskustelua, paineet ja hemppa oli hyvät. tekeeköjoku muuten sitä nimet ja lasketut ajat listaa?
Peetutee 9+5
Ensiksikin paljon voimia mama12!
Sitten vähän ON: keskiviikkona oli meillä ensimmäinen neuvola, joka sujui ihan mukavasti. Papereita käytiin läpi, tehtiin mittauksia ja varailtiin uusia aikoja. Sekä ultra, että NL ovat helmikuun alkupuolella ja verikokeissa Pitäis kans käydä n. Viikkoa ennen ultraa. Sokerirasitukseen passitti täti myös, mutta sen jo tiesinkin kun lähisuvusta löytyy DM2 ja itsellä on ylipainoa... Hb oli 115, mikä itseä vähän "ihmetytti", sillä kesällä Se oli yli 140, mutta rautapitoista ravintoa vaan nassuun. Neuvolatäti oli samoilla linjoilla kanssani LA:n suhteen, eli 23.8 jos ei sitten ultrassa muutu.
Etova olo on lähes kokonaan väistynyt ja tilalle tullut jatkuva nälkä. Rinnat on edelleen super kipeät ja vatsaa nippailee päivittäin. Väsymystä esiintyy enenevissä määrin.
Vielä ei olla raskaudesta kerrottu kuin yhdelle ystävälle ja toivottavasti osaan pitää suuni kiinni ultraan saakka.
Pakkasterveisin, future & öttiäinen 8+5
Mun on pakko kanssa liittyä tähän ryhmään :)
LA 10.8.2014
Tässä on ollut hieman huolia ja murheita, niin en ole edes tajunnut olevani raskaana. Mieheni kuoli Joulukuussa niin on muutenkin ollut hieman vuoristorataa näiden tunteiden kanssa, järkyttävää pahaa oloa jnejne. jotenkin en vaan osannut liittää näinkin selviä oireita raskauteen.
No mutta elämä jatkuu nyt sitten näissä merkeissä :)
Tämä onkin sitten jo neljäs lapsi, vanhmmat alkaa ollakin jo teini-ikäsiä niin varmasti on monta hoitajaa vauvalla :)
Näitä kun lukee niin ihan ihmettelee, miten oonkaan voinut selvitä näin helpolla tästä alkuraskaudesta (koputtaa puuta). Voimia kaikille pahoinvoinnista kärsiville! Mulla on pahoinvointi loppunut oikeastaan kokonaan joulun jälkeen, eikä muitakaan voimakkaita oireita ole. Vähän välillä on maha kipeä ja nivusissa on kans parina päivänä tuntunut ohimenevää kipua.
Mehän ollaan jo kaksi kertaa käyty ultrassa pikkupapua moikkaamassa, mutta odotan hulluna np-ultraa kuun lopussa, että näkis taas pikkuisen ja sais lisävarmistusta että kaikki on hyvin. Vieläkin on vähän epäuskoinen olo ja tuntuu, ettei ihan täysillä uskalla riemuita, vaikka pitkällä ollaan jo kuitenkin.
Maha on niin turvoksissa, ettei vaatteet meinaa mahtua päälle. Esim. toppatakki tuntuu nyt jo tiukalta! Toisaalta odotan, että maha alkais ihan oikeasti kasvaa ja tulis selkeämmin vauvamahan näköiseksi :) Näkyykö teillä muilla vielä millään tavalla raskaus? Oletteko hankkineet äitiysvaatteita?
Ai niin, ja viikkoja on siis nyt 11+2 :)
Peetutee; ovat ns identiset. Elikkä heillä on omat pussit mutta sama istukka. Ja kun sama istukka, niin ultrassa saankin sitten juosta vähintään kuukauden välein :) joka on ihan mukaaa, että tietää kaiken olevan hyvin!
Miliami; Minulla maha on aika turvoksissa, ja jo jonkilainen oikea vauva kumpura näkyy! Mutta ei pahemmin pysty enään millään vaatteilla peitellä masua, vaikka kuinka löysät olisivatkin. Ja housuja tuli heti ostettua kahet, kun olivat alennuksessa.. ja töihin tarvitsen mustia suoria housuja... Muuten on joko verkkarit tai legginsien kanssa oltava. Farkut jätin suosiolla jo kaappiin lojuamaan, kun aika alkuvaiheessa tuntuivat jo painavan mahaa!
Täällä ollaan yritetty sulatella tätä ylimääräistä uutista, ja näin ollen viime yön unet jäivät vähiin.. Ja olen huomannut että on oikeasti syötävä parin tunnin välein että olo pysyy hyvänä. Ja ultratätikin kehotti syömään paljon ja hyvin, että kummatkin saavat saman verran ravintoa (kun yhteinen istukka on) Ettei toinen varasta toiselta! :D
Leontine rv12+0 ja kaksoset
Heippa kaikille! Liitympäs minäkin uutena mukaan. Minulla la ois 3.8 ja toista lasta odotan.. Nyt viikkoja 11+5. Ensimmäinen ultra ois tiistaina ja Sitte vasta näkis onko kaikki hyvin.
Hei, onko täällä kenelläkään muulla tämmöstä onglemaa.... Mulla nyt parin päivän ajan on tuntunu alapäässä siltä niinku joku ois pullistumassa ulos, ja nyt Sitte viimein uskaltauduin kokeileen niin ihan selvästi joku "pallo" tuntu mikä ei todellakaan kuulu tuonne. Uskallanko oottaa ultraan joka on sis tiistaina vai ptääköhän mun lähtee nyt jo johonki päivystykseen. Netistä ku luin että joillakin vasta synnyttäneillä on tämmösiä ongelmia ja ne on ollu jotain laskeumia, mutta että onkohan tämä tässä viheessa vaarallista. Inhottava kun ei tiedä mitä tekis, eiä näin perjantai iltana hluais päivystykseenkään lähtiä. Mulla siis toinen raskaus ja Eka synnytys oli aika hankala.. Voi ku joku viisas vastaus mulle nopsaa :)
Kävin tänään typykän 1-vee neuvolassa ja sit pomppasin typyn kanssa toiselle puolelle eli siis äippäneuvolaan.
Kauheesti kaikkee asiaa tuli, pitää tässä iltapuhteina lukasta vähän että mitä sit käytiinkään läpi. Pahoinvointia on edelleenkin ollut mun makuuni liikaa, mutta pääsääntöisesti pystyn toimimaan iltapäivällä täydella teholla ainakin kotvan aikaan.
Meillä on muuten aika hektistä ja mietin tosi paljon juttuja ja sitä myöten kärsin unettomuudesta jonka vuoksi menen sitten ensi viikolla lääkärille. :( Minuu myös pelottaa se, että menee kesken, koska olen sellaisenkin kärsinyt. Olen kyllä kertonyt asiasta muutamalle tutulle, ja sanonut sen että pelkään, että menee kesken. Vaikka on nyt hankala tilanne muuten, niin se ajatus, että meillä olisi vauva syksyllä, auttaa jaksamaan. :)
Toinen mitä hieman pelkään on tuo ultra ja se onko yksi vai useampi. :) Monikkoja löytyy suvusta jokunen, joten pelko on sinällään aiheellinen. :D
Hei, tuosta listasta, mihin laitettaisiin laskettu aika ja synnytyssairaala/kaupunki.. Niin olisi varmaan helponta että yhdessä kerätään tämä lista. Sillä tyylillä että jokainen vuoronperään kopioisi edellisen/edellisien tiedot (en tiedä tajuaako kukaan ideaani)? Niin ei kaikki työ kertyisi yhdelle, se on nimittäin aika hankalaa ettiä texteistä tietoja... Jospa aloittaisin. ja voisitte sitten kun listaan kertyy enemmän nimimerkkejä ja päivämääriä, niin yrittää sujuttaa ittensä lasketun päivän mukaan oikeaan väliin jos kalenterin mukaanmennään. Ja mielestäni nimimerkin jälkeen voisi laittaa jos on jokin kutsumanimi pikkuiselle masussa.. :)
Elokuun 2014 laskettujen aikojen lista
1.8 Leontine+(kaksoset) Helsinki/Naistenklinikka
6.8. Miliami + papu Pori/Satakunnan keskussairaala (?)
[quote author="miliami" time="18.01.2014 klo 13:21"]
10.8 Hubbabubba1 Turku / Tyks
[/quote]
18.8 Peetutee/ KSKS jyväskylä
suskuli: mulla oli noihin aikoihin pahoinvointi pahimmillaan, mutta nyt helpottanut jo jonkin verran. Toivottavasti sunkin olo tuosta pian kohenee!
leontine: kiva kun kirjoittelit pitkästä aikaa ja kaikki on hyvin. onnareita tuplauutisista :)
mama3814: mullakin tuli heti tuosta kuvauksesta juuri laskeuma mieleen, kun olen joskus telkkarista näitä tapauksia nähnyt, mutta en kyllä mikään asiantuntija todellakaan ole...mutta jos sitä on, niin eihän se kai vaarallinen ainakaan ole? :)
hubbabubba1: osanottoni sinulle ja voimia tulevaan!!<3
miliami: mä en vielä ole oikein merkittävää muutosta huomannut vatsanalueella...ehkä jotain pientä välillä luulen näkeväni, mutta kun ekasta kyse niin kai aika yleistä, ettei vielä hirvesti erotu. jostain syystä yritän vältellä mammavaatteita mahdollisimman pitkään, mutta huonovointisuuden vuoksi vatsa tuntuu tosi pinkeältä niin olen käyttänyt hyvin matalavyötäröisiä ja joustavia vaatteita. ajatuskin jostain puristavasta vatsanalueelle tuo yökön kurkkuun...
Meille tuli eilen kirje, että seulontakokeen tulokset ovat normaaleja, eikä lisääntynyttä riskiä ole todettu. ainakin yksi vaaranpaikka siis väistetty :) ja mä en itseasiassa nyt edes tiedä tosta synnäristä...just netistä luin että hyvinkään sairaala olisi ensisijainen vaihtoehto, mutta halutessani saan synnyttää myös kättärillä tai naistenklinikalla? pitää varmistaa asiaa ensi neuvolassa, mutta toi hyvinkää ei ainakaan houkuttele tippaakaan!!
clueless ja baby 11+4
5.8 Clueless Hyvinkää/naikkari/kättäri?
3.8 Jaskina/Salon aluesairaala SAS
Musta tuntuu että mun pahoinvointi alkaa loppuman! En ole oksentanut kahteen päivään ja oon pystynyt syömään melko normaalisti jo. Eilen tein jauhelihakastiketta ja sen tekeminen ällötti tosi kovin,mutta sain sen alas ja söin tänään vielä lisääkin. Toivon ainakin,että oksentelut olis nyt takana päin :).
Vatsan seudulla oon huomannut aivan pientä muutosta,enemmän se tosin on turvotusta,mutta antaa turvottaa vain :) Kyllä se masu pian sieltä tulee.
Nyt alkais neljän päivän vapaat ja aion ottaa ihan rennosti ja ulkoilla paljon. Vähän matkan päässä on luistelupaikka,eli sinne siis toivottavasti huomenna!
Janskina+luumu 11+6
8.8 TatjanaL & sintti Etelä-Savo/ Mikkelin keskussairaala
3.8 Jaskina/Salon aluesairaala SAS
Mulla oli alkuraskauden tosi voimakasta pahoinvointia, jatkuvasti oli ihan p***a olo! mutta en kuitenkaan oksennellut. Nyt jatkuva pahoinvointi on helpottanut mutta tilalle on tullut oksentelu. Oksennan yleensö 1-2 kertaa päivässä. Oksennus tulee ihan yllättäen, yhtäkkiä tulee huono olo ja on pakko juosta vessaan. Vähän jännittää liikkua kotoa, kun ei koskaan tiedä milloin se yllättää :/ Voimakkaat pahat hajut (esim roskapussi) ja hampaiden pesu saattavat sen aiheuttaa, toisaalta kerran se iski kesken aamiaisen ilman mitään "ärsykettä".
olen kuitenkin ihan tyytyväinen, että se jatkuvat huonovointisuus on helpottanut samoin kuin hirveä väsymys.
Reilu viikko täytyisi vielä jaksaa odottaa, että selviäisi kaiken olevan kunnossa, 27.1 on np-ultra. Emme ole siis käynet varhaisultrassa eikä neuvolassakaan saatu vielä sydänääniä kuuluviin... Toivotaan parasta ja pelätään pahinta.
tatjanal & sintti 11+1
3.8 Janskina+luumu/Salon aluesairaala SAS
korjasin tota ku laitoin oman lasketun ajan vaan muitten perään vaik piti vissiin niinku järjestykses :)
1.8 MomFor2 Oulu/OYS
3.8 Janskina+luumu/Salon aluesairaala SAS
Voimia MAMA12!
Siitä onkin nyt hetki vierähtäny, kun viimeks kirjotellu. Pahoinvointi on aivan kamalaa! Oksennus tulee 1-3krt päivässä. :/ Aamu alkaa oksentamisella. Ei auta vaikka söisi mitä aamulla, varsinkin jos juo jotain niin tulee heti ylös. Muita oireita onkin sitten väsymys, ja todella harvoin vatsan nipistely, sekä ummetus. Rintoja ei arista enää niin paljon kun alussa.
Verikokeissa kävin tänään, ultra on vasta 31.1 niinkun oon varmasti täällä jo aikaisemmin kirjottanut. Jännittää!
Töissä en ole kertonut vielä kun vasta yhdelle työkaverille, ajattelin sitten vasta ultran jälkeen kertoa muille.
SUSKULII 10+5