AMK VALINTAKOE SYKSY 2020
Kaikki, jotka ovat hakeneet AMK nyt sykyllä, tulkaa keskustelemaan kaikesta aiheeseen liittyvästä! Mihin aloille olette hakenu? :)
Kommentit (1351)
Täälläkin yksi kotiäitinä oleva, tutkinto vuodelta 2011 ja sen tein englanniksi. Mulla meni siis äikkä ja enkku parhaiten. Matikkaa vähän kertasin, lähinnä yksikkömuunnoksia pari iltaa.
Pisteitä 59,6, mutta ei opintopaikkaa 😕
Ehkä olen vajaamielinen kotiäiti kun en pärjännyt kokeessa.
Hienoa, että jotkut pysyvät järjissään.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä olen vajaamielinen kotiäiti kun en pärjännyt kokeessa.
Hienoa, että jotkut pysyvät järjissään.
Kyllä matikka vaatii itselläkin kertausta. Nopeasti asiat unohtuvat. Riippuu myös päivästäkin varmaan miten itse jaksaa tsempata ja keskittyä kokeessa, millaiset yöunet alla jne. Oma vireystila.
Onko liikkunut tänään kellään?
Vierailija kirjoitti:
Ei :(
Jotain toivoa on, koska vipusessa näkyy myös ehdollisesti hyväksyneet.
Mulla amistutkinto vuodelta -98. Kokeista sain 36 pistettä. En harjoitellut muuten, kuin jotain matikkapirkon videoita katselemalla. Alle 20 pisteellä oli päästy sisään viime syksynä sh monimuotoon, joten isot tavoitteet ei ollu ja sisään pääsin heittämällä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla amistutkinto vuodelta -98. Kokeista sain 36 pistettä. En harjoitellut muuten, kuin jotain matikkapirkon videoita katselemalla. Alle 20 pisteellä oli päästy sisään viime syksynä sh monimuotoon, joten isot tavoitteet ei ollu ja sisään pääsin heittämällä.
Ja ettei nyt joillekin jää väärä käsitys pisterajoista pk-seudulla, ne ovat Metropoliaan johon itse pääsin yli 43. Todistusvalinnoissa ei-ensikertalaisille myös kovat rajat koska vain kourallinen valitaan ei-ensikertalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Totaaliturhautuminen... ensin on kaikki pelit ja vehkeet eli näennäisesti reaaliaikainen vipunen, joka ei ole nimeksikään reaaliaikainen. Menetän järkeni tämän odottelun kanssa! Vipunen on turhaakin turhempi excel. Mitä niillä luvuilla oikeastaan tekee? Mitä hakijan tulisi päätellä niistä "tiedoista"? Osata sijoittaa itsensä johonkin laatikkoon vai? Kukaan ei tiedä milloin mikäkin päivittyy ja sitten lototaan kiintiöiden yms kanssa. Ei alakohtaisuutta valintakokeessa. Suomi on palikkamaa.
Ei vipusta ole tarkoitettu miksikään hakijoiden sekuntikohtaiseksi reaaliaikaisen seurannan välineeksi. Sen takia se ei nyt oikein auta tässä asiassa.
Näkisköhän jostain (vipusesta?) kaikkien pisterajat. Hesassa ei pääse heittämällä, oisko Lohjalla helpompaa?
Kysykää hakutoimistosta tilannetta tarkemmin, itse kysyin viime viikolla (olin valintakoejonossa ei ensikertalaisena) ja sain kuulla että ne kaikki paikat oli vastaanotettu jo.
Todistusvalinnan kautta oli vapaita paikkoja vielä...
Arvasin jo, että ei tule paikkaa ja eipä tarvinnut sen jälkeen enää pohtia.
Vierailija kirjoitti:
Te jotka saitte 40 tai 50 pistettä harjoittelitteko pääsykokeeseen ja miten? Terveisin kotiäiti 5 vuotta joka on unohtanut kaiken.
Sain 53,2 pistettä (alin hyväksytty 49,03 mutta ei-ensikertalaisuuden takia jäin varasijalle). En kerrannut mitenkään. Tarkoitus kyllä oli, mutta enpä sitten jaksanutkaan. Matematiikka oli minusta helppo, en kaivannut kertausta enkä harmitellut sitäkään etten tiennyt mistä sen laskimen olisi saanut käyttöön (en kylläkään tiedä miten matikan osuus meni). Englannin osuus taasen meni todella huonosti, paljon sanoja joita en ymmärtänyt.
Mutta onko kaikilla aloilla sama maksimipistemäärä? Eikö se suoritettavien kokeiden määrä riippunut siitä minne alalle haettiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te jotka saitte 40 tai 50 pistettä harjoittelitteko pääsykokeeseen ja miten? Terveisin kotiäiti 5 vuotta joka on unohtanut kaiken.
Mä en lukenut yhtään. 2012 oon viimeksi koulusta valmistunut. Toki hoitoalalla ollut tämän ajan ja mm. Lääkelupia joutunut uusimaan jne. Et matikkaa joutunut laskemaan.
Kröhöm hoitoalan matikka 🤭
Lastenleikkiä!Terv. Hoitoalalla myös, insinööriksi haluava.
Niin enhän mä sanonut, että hoitoalan matikka olis vaikeeta, vaan et se on itellä ollut ainoa kosketus laskemiseen 2012 vuoden jälkeen.
Helppoahan se hoitoalan matikka on!
Niinkuin on inssimatikkaki! Eihän inssimatikka ole sen ihmeempää ku lukion pitkä matikka.
Vierailija kirjoitti:
Aamulla liikkui yhden pykälän.
Sain pisteitä 53 ja jotain. Aloitin monta kuukautta aiemmin harjoittelemaan matikkaa, englantia ja päättelytaitoja. Etiikkaa luin jonkin verran mutta en kokenut siitä olevan hyötyä. Siitä tosin oli että luin jostain näistä keskusteluista että mikä on se logiikka niissä kysymyksissä. Sisään pääsin eli pänttääminen kannatti. Tein vielä itselle matikasta laput johon tiivistin esim. prosenttilaskujen laskentatavat, mihin tulee pilkku jakokulmassa, allekkainlaskussa ym. Niitä sitten luin pari päivää ennen koetta että jää kuvamuistiin.
Suunnittelin myös valmiiksi että missä järjestyksessä teen osiot ja mihin väliin vessatauko ja pieni välipala. Kotiäiti olen myös ja opinnoista vuosia aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Sain pisteitä 53 ja jotain. Aloitin monta kuukautta aiemmin harjoittelemaan matikkaa, englantia ja päättelytaitoja. Etiikkaa luin jonkin verran mutta en kokenut siitä olevan hyötyä. Siitä tosin oli että luin jostain näistä keskusteluista että mikä on se logiikka niissä kysymyksissä. Sisään pääsin eli pänttääminen kannatti. Tein vielä itselle matikasta laput johon tiivistin esim. prosenttilaskujen laskentatavat, mihin tulee pilkku jakokulmassa, allekkainlaskussa ym. Niitä sitten luin pari päivää ennen koetta että jää kuvamuistiin.
Suunnittelin myös valmiiksi että missä järjestyksessä teen osiot ja mihin väliin vessatauko ja pieni välipala. Kotiäiti olen myös ja opinnoista vuosia aikaa.
Mistä luit englantia? Osion tehtävät olivat erittäin haastavia. Oli vaikeaa tutkimussanastoa, sosiaalisen median tutkimusta, lääketieteellistä sanastoa...
Kröhöm hoitoalan matikka 🤭
Lastenleikkiä!
Terv. Hoitoalalla myös, insinööriksi haluava.