Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AMK VALINTAKOE SYKSY 2020

kokeeseenosallistuva
22.09.2020 |

Kaikki, jotka ovat hakeneet AMK nyt sykyllä, tulkaa keskustelemaan kaikesta aiheeseen liittyvästä! Mihin aloille olette hakenu? :)

Kommentit (1351)

Vierailija
1261/1351 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-2 sijaa olen taas kivunnut ylöspäin eilisen aamupäivän jälkeen.

Vierailija
1262/1351 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on vipunen päivittynyt ja näyttää hakukohteeni kohdalla että kaikki valitus olisi ottanut paikan vastaan. Eli tarkoittaako toi nyt sitä että jäin ekalle varasijalle :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1263/1351 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ollut ensimmäiseen hakutoiveeseen (Metropolia röntgenhoitaja) 4. varasijalla valintakoevalinnassa koko tämän hemmetin pitkältä tuntuvan ajan. Ei ole liikkunut kertaakaan. Toki olen ei-ensikertalainen, joten siksi en varmaan liiku mihinkään, valintakoepisteitä kuitenkin 13 enemmän kuin alimmalla hyväksytyllä... 😅 Olen kuitenkin ottanut paikan vastaan toiseen valintaani (jonottaen ylempään), johon minut hyväksyttiin suoraan valintakoepisteillä. Siihen olen erittäin tyytyväinen, koska luulin, että koulupaikka ei vielä irtoaisi. Eli kyllä ihan ilomielin lähden bioanalytiikan opintoja suorittamaan, jos tuo ensimmäisen hakutoiveen paikka ei minulle irtoa. 🤩 Onnea kaikille koulupaikan saaneille!

Pääsitkö monimuotoon vai päiväryhmään? Itse jonotan bioanalytiikan monimuotoon. Onnea joka tapauksessa paikasta! :-)

Monimuotoon pääsin, toivottavasti sinäkin pääset! Kiitos paljon!

Vierailija
1264/1351 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittyykö jonot kerran vai kaksi päivässä?

Vierailija
1265/1351 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivittyykö jonot kerran vai kaksi päivässä?

Opintopolun sivuilla lukee, että kerran, aamupäivisin.

Vierailija
1266/1351 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleva eh kirjoitti:

Olen seurannut keskustelua taustalla. Ehdin lukea pääsykokeeseen vain kuukauden ja edellisistä opinnoistani on aikaa 15v, kävin lähinnä katsomassa millainen pääsykoe on jotta osaisin lukea keväälle paremmin.

Olen silti ollut varasijalla 27. Kotkaan ensihoitoon, mutta en uskonut minkäänlaisia mahdollisuuksia olevan päästä sisään. Eilen juuri tarkistin, että olin pompannut varasijalle 20. Tänään sitten tuli ilmoitus, että olen saanut opiskelupaikan 🙈 Aikamoista! Ja kyllä, otin paikan vastaan!

Ihan mielenkiinnosta kysyn et mitkä oli sun pisteet? Mulla luki nimittäin eilen varasija 19. Kotkaan ensihoitoon ja edelleen on varasija 19 tänään. Mä oon ihan ensikertalainen.

Vinkkinä, kurkkaa Opintopolusta hakutoiveidesi valintakokeiden alin hyväksytty pistemäärä. Siitä näkee mikä on alin hyväksytty pistemäärä valintakokeen perusteella ja voit verrata omaan pistemäärääsi.

Kiinnostaisi myös kuulla mikä se sinulla on. Hain myös ensihoitajaksi ja sain valintakokeesta 45 pistettä, jäin suht kauas varasijoilla ihan kaikissa hakutoiveissa.

Vierailija
1267/1351 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka kerta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleva eh kirjoitti:

Olen seurannut keskustelua taustalla. Ehdin lukea pääsykokeeseen vain kuukauden ja edellisistä opinnoistani on aikaa 15v, kävin lähinnä katsomassa millainen pääsykoe on jotta osaisin lukea keväälle paremmin.

Olen silti ollut varasijalla 27. Kotkaan ensihoitoon, mutta en uskonut minkäänlaisia mahdollisuuksia olevan päästä sisään. Eilen juuri tarkistin, että olin pompannut varasijalle 20. Tänään sitten tuli ilmoitus, että olen saanut opiskelupaikan 🙈 Aikamoista! Ja kyllä, otin paikan vastaan!

Ihan mielenkiinnosta kysyn et mitkä oli sun pisteet? Mulla luki nimittäin eilen varasija 19. Kotkaan ensihoitoon ja edelleen on varasija 19 tänään. Mä oon ihan ensikertalainen.

Vinkkinä, kurkkaa Opintopolusta hakutoiveidesi valintakokeiden alin hyväksytty pistemäärä. Siitä näkee mikä on alin hyväksytty pistemäärä valintakokeen perusteella ja voit verrata omaan pistemäärääsi.

Kiinnostaisi myös kuulla mikä se sinulla on. Hain myös ensihoitajaksi ja sain valintakokeesta 45 pistettä, jäin suht kauas varasijoilla ihan kaikissa hakutoiveissa.

Mulla oli 49.15 pistettä! Ja huomasinkin jo opintopolust aiemmin mikä oli alin pistemäärä. Nyt en tilannetta ensihoitoon enää tiedä, kun pääsinkin varasijoilta ykkösvaihtoehtoon 😊

Vierailija
1268/1351 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkunut tänään?

Vierailija
1269/1351 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka saitte 40 tai 50 pistettä harjoittelitteko pääsykokeeseen ja miten? Terveisin kotiäiti 5 vuotta joka on unohtanut kaiken.

Vierailija
1270/1351 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin varasijalta kolme röntgenhoitajaksi metropoliaan monimuotoon, viikonloppuna nytkähti. En ole ensikertalainen joten yllätyin!

1271/1351 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka saitte 40 tai 50 pistettä harjoittelitteko pääsykokeeseen ja miten? Terveisin kotiäiti 5 vuotta joka on unohtanut kaiken.

Itsellä omista opiskeluista lähes kymmenen vuotta. Olen ollut kotona lasten kanssa ja töissä. Harjoittelin matikkaa, päättelytaitoja ja luin vähän etiikasta. Sain lähemmäs 50 pistettä ja pääsin sisään, oli ensimmäinen yritys.

Vierailija
1272/1351 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totaaliturhautuminen... ensin on kaikki pelit ja vehkeet eli näennäisesti reaaliaikainen vipunen, joka ei ole nimeksikään reaaliaikainen. Menetän järkeni tämän odottelun kanssa! Vipunen on turhaakin turhempi excel. Mitä niillä luvuilla oikeastaan tekee? Mitä hakijan tulisi päätellä niistä "tiedoista"? Osata sijoittaa itsensä johonkin laatikkoon vai? Kukaan ei tiedä milloin mikäkin päivittyy ja sitten lototaan kiintiöiden yms kanssa. Ei alakohtaisuutta valintakokeessa. Suomi on palikkamaa.

Vierailija
1273/1351 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain 40 pistettä ja en harjoitellut mitään, menin vain katsomaan minkälainen koe on. Olen ylioppilas vm.1998 ☺️

Vierailija
1274/1351 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla äikässä tulee aina totaalinen lamaannus. En vain saa järjesteltyä päässä tekstejä ymmärrettävään muotoon. Mikä auttaisi?

Vierailija
1275/1351 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli yli 51.88 pistettä ja en päässyt mihinkään vaikka alin pisteraja jäi kaikissa kohteissa taakse. Siksi koska olen ei-ensikertalainen. Harmittaa. Tuntuu että mikään ei riitä. No keväällä sitten tsempataan niin että mikään raja ei pidettele. Itsellä meni enkku kaikista huonoiten. Kuinkahan sitä voisi prepata?

Vierailija
1276/1351 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moneltako Opintopolku päivittyy yleensä?

Vierailija
1277/1351 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan kiinnittänyt huomiota, että ensihoidon paikat lisääntyneet?

Vierailija
1278/1351 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli yli 51.88 pistettä ja en päässyt mihinkään vaikka alin pisteraja jäi kaikissa kohteissa taakse. Siksi koska olen ei-ensikertalainen. Harmittaa. Tuntuu että mikään ei riitä. No keväällä sitten tsempataan niin että mikään raja ei pidettele. Itsellä meni enkku kaikista huonoiten. Kuinkahan sitä voisi prepata?

Ohhoh, onpas alakohtaista, minne hait? T.40 pistettä saanut, joka pääsi YO-todistusvalinnassa ja olisi päässyt 40 pisteellä pariin muuhunkin

Vierailija
1279/1351 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en lukenut yhtään. 2012 oon viimeksi koulusta valmistunut. Toki hoitoalalla ollut tämän ajan ja mm. Lääkelupia joutunut uusimaan jne. Et matikkaa joutunut laskemaan.

Vierailija
1280/1351 |
07.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain päivittynyt tänään? T.Nyt alkaa riittää, varasija 1

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan