Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AMK VALINTAKOE SYKSY 2020

kokeeseenosallistuva
22.09.2020 |

Kaikki, jotka ovat hakeneet AMK nyt sykyllä, tulkaa keskustelemaan kaikesta aiheeseen liittyvästä! Mihin aloille olette hakenu? :)

Kommentit (1351)

Vierailija
1221/1351 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelupaikka myönnetty!! 1. varasijalta vihdoin! 💕

Vierailija
1222/1351 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun ensihoidossa on liikkunut yo-todistusvalintajono yllättävän paljon. Melkein 10 sijaa (siis koko aikana) ja siis nimenomaan top 20-varasijojen osalta,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1223/1351 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MÄ PÄÄSIN SEAMKIIN SOSIONOMIKSI EKALTA VARASIJALTA ❤️❤️😭😭 ITKEN ONNESTA ❤️❤️ Kiitos kaikille tsempeistä täällä 😊❤️ Muutaman vuoden yrittämisen jälkeen pääsen opiskelemaan unelmaani 😊

Vierailija
1224/1351 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole tapahtunut mitään. Edelleen lukee,että opiskelija valinta kesken. Ajattelin,että tänään olisi tapahtunut jotain, vai olenko liian aikaisin liikkeellä.

Vierailija
1225/1351 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mitä se 15.12 nyt vielä tarkoittaa? Eli miten nuo sijat voi vielä tästä liikkua vai voiko?!!

Vierailija
1226/1351 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako joku viisaampi kertoa, että miten tämä homma menee. Sain opiskelupaikan hakuvaihtoehdosta 2. mutta jouduin perumaan sen. Ylimmässä olen varasijalla, mutta en usko pääseväni. Mites nuo alimmat joissa lukee peruuntunut. Onko ne nyt lopullisesti peruuntuneita? 

Vierailija
1227/1351 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaako joku viisaampi ukertoa, että miten tämä homma menee. Sain opiskelupaikan hakuvaihtoehdosta 2. mutta jouduin perumaan sen. Ylimmässä olen varasijalla, mutta en usko pääseväni. Mites nuo alimmat joissa lukee peruuntunut. Onko ne nyt lopullisesti peruuntuneita? 

Jos et ilmoittaudiu läsnäolevaksi saamaasi opiskelupaikkaan se peruuntuu. Ja alemmat vaihtoehdot ovat jo peruuntuneet.

Vierailija
1228/1351 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

4.varasijalle kavuttu... (ei-ensikertalainen) . Voi kettu sentään.  Voikohan ne nyt sit vielä liikkua. Oon ihan ihmisraunio kyllä.

Vierailija
1229/1351 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4.varasijalle kavuttu... (ei-ensikertalainen) . Voi kettu sentään.  Voikohan ne nyt sit vielä liikkua. Oon ihan ihmisraunio kyllä.

Vipunen ei taaskaan näytä seuraamilleni hakukohteille mitään muutoksia.Antaa varmaan turhaa toivoa. Mielenkiintoinen järjestelmä kyllä hela hoito! Koko kalenterivuosihan tässä menee - kevään ja syksyn hauissa. Välissä saa sentään avata myös joulukalenterin luukkuja.

Vierailija
1230/1351 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi opintopolussa ei alin hyväksytty pistemäärä laske vaikka varasijat liikkuu?

En nyt ole varma vastasiko joku jo, mutta luulen että tämä liittyy ei ensikertalaisiin ja ensikertalaisiin. Itse taisin jäädä varasijoille, vaikka mulla 1. hakukohteeseen paremmat valintakoepisteet kuin alimmalla hyväksytyllä... En ole ensikertalainen, joten ajattelen että ensikertalaisia on päässyt alemmilla pisteillä. Joten jos esim. ensikertalaisia peruu, niin pistetilanne ei välttämättä muutu. Ja varman myös tiukkaa ja ihmisiä samoilla pisteillä.

Tai voisiko liittyä myös siihen, että edeltäsi varasijoilla olijoista joku saa opintopaikan jonnekin muualle ja hyväksyy sen? Ja siirtyy vain jonosta pois, ja vain jono liikkuu.

Paljon onnea opintopaikan saaneille ja erityisesti teille varasijoilta jonottaneilta, hienoa! 😍 Itse ehkä kokeilen keväällä uudestaan.

Vierailija
1231/1351 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siinä kävi että jonotin ehdollisena ylempiin ja tänään tuli ilmoitus että pääsin 1. varasijalta 1. vaihtoehtoon. Harmi, etten halua sinne nyt tutkittuani koulutusta lisää ja menetin nyt yliopistopaikan. Eipä auta kun hylätä tuo ja toivoa että keväälläkin pääsee sisään...

Vierailija
1232/1351 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siinä kävi että jonotin ehdollisena ylempiin ja tänään tuli ilmoitus että pääsin 1. varasijalta 1. vaihtoehtoon. Harmi, etten halua sinne nyt tutkittuani koulutusta lisää ja menetin nyt yliopistopaikan. Eipä auta kun hylätä tuo ja toivoa että keväälläkin pääsee sisään...

Voi ei, toivottavasti pääset ensi keväänä minne haluat. Minkä paikan hylkäät nyt ja mihin sinut oli valittu aiemmin? T.Varasija 1, edelleen

Vierailija
1233/1351 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla käydä katsomassa tämän hetkistä sijaa.

Vierailija
1234/1351 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei, toivottavasti pääset ensi keväänä minne haluat. Minkä paikan hylkäät nyt ja mihin sinut oli valittu aiemmin? T.Varasija 1, edelleen

Laurea liiketoiminta monimuoto ja Jyväskylä tietojärjestelmätieteet. Tulin valituksi liiketoiminnan palveluratkaisuihin joka näköjään vielä vuosi sitten oli johdon assistenttikoulutus :D ehkei amkissa tarttis assareita kouluttaa, toi opetussuunnitelmaki on ihan höpöhöpöä. Oma moka siis etten kattonu sitä tarkemmin.

Vierailija
1235/1351 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jäin 1.varasijalle 😭😭

Vierailija
1236/1351 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä jäin 1.varasijalle 😭😭

Voi ei :( Minne hait? Vielä on 15.12 asti aikaa, vai lukiko siellä jotain että päättynyt?

Vierailija
1237/1351 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä jäin 1.varasijalle 😭😭

Voi ei :( Minne hait? Vielä on 15.12 asti aikaa, vai lukiko siellä jotain että päättynyt?

Saloon tradenomi, monimuoto.

Ei lukenut että päättynyt, toivotaan että vielä vois tulla jotain muutoksia ennen tota 15.12.🙏

Vierailija
1238/1351 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko enää mitään mahdollisuuksia päästä varasijalta opiskelemaan vai oliko se oikeastaan nyt tässä kun ei eilisen jälkeen muutosta tullut?

Vierailija
1239/1351 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevään haussa otin vastaan Tradenomi - opiskelupaikan AMK:ssa & nyt syksyn haussa otin vastaan Sairaanhoitaja - opiskelupaikan AMK:sta. En kyllä tiedä luenko kumpaakaan loppuun asti. Mulla on jo yksi yliopistotasoinen korkeakoulututkinto. Kunhan nyt vaan haen kun ei ole muutakaan elämää. Työelämässä olen jo. 

Vierailija
1240/1351 |
05.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko enää mitään mahdollisuuksia päästä varasijalta opiskelemaan vai oliko se oikeastaan nyt tässä kun ei eilisen jälkeen muutosta tullut?

On kun ne joille on tarjottu paikkaa varasijalta eivät ota paikkaa vastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä