AMK VALINTAKOE SYKSY 2020
Kaikki, jotka ovat hakeneet AMK nyt sykyllä, tulkaa keskustelemaan kaikesta aiheeseen liittyvästä! Mihin aloille olette hakenu? :)
Kommentit (1351)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kenellään liikkunut Laurean varrasijat tänään?
Laurea valintakoe jono liikkunu pari pykälää tänään, todistusvalinta jono ei yhtään.
Aah.. Oon todistusvalintajonossa 1. varasijalla ollut jo pitkään, inhottavaa odottelua. :D
Tietääkö joku tuleeko ilmoitus sähköpostiin kun koulutusohjelman kaikki paikat on täytetty? eikä siis ole muita kuin tämä yksi hakutoive
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jos kokeita tarkastutetaan ja muiden pisteet nousee?
Voiko siis oman kokeensa uudelleentarkastamista vaatia?
Mäki haluun tietää, en usko et oon ollu niin paska mitä pisteitä sain:D
Vierailija kirjoitti:
yeee !! tänään mä avasin opintopolun ja paikka siellä odotti!!olen niin onnellinen.....!!!paikka vastaanotettu!!onnea vielä muille, toivotaan että saatte paikan!!
Mihin aikaan sait ilmoituksen s-postiin? Vai saitko?
Tuleeko siitä tietoa että opiskelijavalinta päättynyt 1.vaihtoehdossani? Kaikki ottaneet siis paikan vastaan.
Eihän paikkaa voi menettää, jos jää jonottamaan 1. vaihtoehtoon???
Vierailija kirjoitti:
Eihän paikkaa voi menettää, jos jää jonottamaan 1. vaihtoehtoon???
Voi, jos tulit valituksi alempaan kohteeseen ja hylkäsit sen. Jos valitsit "hyväksy ja jää jonottamaan ylempään", pääset sinne alempaan ellet tule valituksi 1. vaihtoehtoon.
Siis menin vaan opintopolkuun ja siellä luki ne että koulupaikka tarjottu ja ne vaihtoehdot ja heti otin kaikki vastaan ja ilmottauduin lukuvuodelle 2021! Sähköposti tuli tosi paljon myöhemmin.
Opintopolussa on esimerkki:
” Esimerkki 2 – kevään toinen yhteishaku ja varasijalta hyväksyntä
Harri Hakija on tullut kesäkuussa hyväksytyksi 2. hakutoiveeseen, mutta hän on jäänyt varasijalle 1. hakutoiveeseen. Harri ei ole ottanut hänelle tarjottua opiskelupaikkaa vielä vastaan. Kaikkien yhteishaun tulosten julkaisemisen jälkeen hänet hyväksytään myös 1. hakutoiveeseen varasijalta. Tässä tilanteessa hän voi valita, ottaako 1. vai 2. hakutoiveen opiskelupaikan vastaan.”
Olen hyväksytty 3. vaihtoehtoon ja varasijalla ekaan ja tokaan. Jos en tee nyt mitään vaan odotan että ylemmät varasijat liikkuu, pääsen siis valitsemaan jopa kolmesta paikasta minkä haluan?
https://opintopolku.fi/wp/valintojen-tuki/yhteishaku/korkeakoulujen-yht…
Vipusen tilastoihin jos on uskomista, niin Seamk sh-koulutukseen oli 6 paikkaa/30 tarjolla meille boomereille toiskertalaisille. Monimuotoon ja sinne piti käydä tekemäs pääsykoe.
Varsin pieni osuus toiskertalaisille varattu paikkoja. Riippuu amk:sta toiskertalaisten määrä, näkee Vipusen raporteista.
Vierailija kirjoitti:
Vipusen tilastoihin jos on uskomista, niin Seamk sh-koulutukseen oli 6 paikkaa/30 tarjolla meille boomereille toiskertalaisille. Monimuotoon ja sinne piti käydä tekemäs pääsykoe.
Varsin pieni osuus toiskertalaisille varattu paikkoja. Riippuu amk:sta toiskertalaisten määrä, näkee Vipusen raporteista.
Oliko siellä siis enää 6 paikkaa vapaana vai oliko 6 ottanut paikan vastaan?
Vierailija kirjoitti:
tietääkö joku päivittyykö opintopolku viikonloppuna?
Kyllä päivittyy, se on automaattinen systeemi. Jos vaan siellä jonoissa tapahtuu jotain eli hakijat ottaa tai ei ota paikkoja vastaan. Ja sieltä tulee myös se automaattiviesti että on paikka vastaanotettavissa. Kouluilta ei tietty viikonloppuisin tule mitään omia viestejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jos kokeita tarkastutetaan ja muiden pisteet nousee?
Voiko siis oman kokeensa uudelleentarkastamista vaatia?
AMK-valintakoetta ei voi, kun ei sitä alunperinkään mitenkään "tarkasteta". Vastaukset tallentuu automaattisesti ja järjestelmä laskee pisteet.
Siis miten jono voi liikkua väärään suuntaan? Olen koko ajan ollut jonossa 1. Tänä aamuna 2.
Mitä voi olla tapahtunut? Jonotuspaikan hakupalvelusta vielä aiemmin tarkistin, että on vain yksi jono. Ja mä olen siinä ekana.
Hei sinä joka olit varasijalla diakkiin oliko se nyt 10 vai 11 niin pääsitkö kouluun vai miten kävi?
Pääsin xamkiin ensihoitoon ei-ensikertalaisena! 😍
Olen eilisen jälkeen kivunnut todistusvalinnassa 3 sijaa ylöspäin, mutta varasijalta 99 ei taida olla paljoa toivoa päästä :-D :-D :-D
hermoja raastavaa olla toditusvalintajonossa varasijalla 1 ja samaan paikkaan koe jonossa 2. tuskin tuosta edes enää liikkuu kun nihkeesti on liikkunut tähänkin asti... Entiiä tähän hätään voiko mikään ärsyttää enempää, kun tieto siitä että jäi noin pienestä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
hermoja raastavaa olla toditusvalintajonossa varasijalla 1 ja samaan paikkaan koe jonossa 2. tuskin tuosta edes enää liikkuu kun nihkeesti on liikkunut tähänkin asti... Entiiä tähän hätään voiko mikään ärsyttää enempää, kun tieto siitä että jäi noin pienestä kiinni.
Sama juttu todistusvalinnan kanssa, ja nyt on enää kahdesta ihmisestä kiinni ottavatko paikkansa. Heikolta näyttää. Todellakin ärsyttää olla ensimmäinen joka jää ulos.
Laurea valintakoe jono liikkunu pari pykälää tänään, todistusvalinta jono ei yhtään.