Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AMK VALINTAKOE SYKSY 2020

kokeeseenosallistuva
22.09.2020 |

Kaikki, jotka ovat hakeneet AMK nyt sykyllä, tulkaa keskustelemaan kaikesta aiheeseen liittyvästä! Mihin aloille olette hakenu? :)

Kommentit (1351)

Vierailija
1001/1351 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä näkee mihin mennessä pitää ilmoittautua läsnäolevaksi kouluun? Jonotan edelleen 1.vaihtoehtooni, Metropoliaan otin 2.vaihtoehtoni vastaan.

Koulun sivuilta

Vierailija
1002/1351 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lappeenrannan ensihoitoon vapautui juuri todistusvalinnassa paikka. Luovuin omastani. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1003/1351 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

joo, minä joka hehkutin just edellisellä sivulla. Sossu.

Pakko kysästä, että paljonko suoritit avoimia opintoja ja millä keskiarvolla?

Vuoden loppuun mennessä kasassa useamman kymmentä op yli vaaditun opintopistemäärän. Arvosanat 4 ja 5, en ole laskenut keskiarvoa.

Hieno homma ja onneksi olkoon!

Itsellä eri ala, mutta sama koulu ja opintopisteet sekä keskiarvo samalla mallilla kuin sinulla. Ihmettelen van kun vastauksia ei ole vielä tullut ja siksi toivon kipinä sammumassa. Kiitos ja tsemppiä sulle :) ei kannata vielä heittää toivoa, Laurea on ainakin yheishaussa yleensä ilmoittanut vikana tuloksia, joten ehkä sama voi päteä tässä. Ja tää riippuu myös yksittäisistä koulutusohjelmajohtajista, niin riippuu varmaan ihan niidenkin työtilanteesta missä vaiheessa tieto tulee. Tulehan kertomaan sit kuin käy :)

Kiitos kannustuksesta. Äsken tuli viestiä ja sain paikan. Samalla vapauttaen oman yhteishaun jonopaikan.

Vierailija
1004/1351 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virallinen kirje tuli. Varasija 1.

Mitenhän nuo nyt päivittyy tuolla opintopolulla? Onko se reaaliaikainen päivittyminen vai täytyykö jonkun manuaalisesti siirtää paikka toiselle, jos joku ei sitä vastaan ota?

Vierailija
1005/1351 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös ne päivity kerran päivässä eli tän päivän aikana tehdyt muutokset näkyy huomenna..? ellen iha väärässä ole

Vierailija
1006/1351 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin tarkempia pisteitä ja vastaus tulikin aika nopeasti. Nyt tajusin, että olisi vissiin pitänyt niissä osioissa, missä aika loppui kesken, käydä loppuminuuteilla kuittaamassa ne tehtävät, joita ei ehtinyt aloittaa, kommentilla "jätän vastaamatta". Eikös sen vaikutus ollut 0 pistettä? Ja jos jäi kokonaan tyhjäksi, siitä menetti jotain?

Vierailija
1007/1351 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä ajaa samaa asiaa jätän vastaamatta vaihtoehto ja olla vastaamatta eli nollat

Vierailija
1008/1351 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkeus, en päässyt :( Osaako joku kertoa että mistä/miten näkisi oman kokeensa tulokset eriteltynä.? Ilmoitussähköpostissahan on kerrottu vain yhteispistemäärä, mutta ei ole eroteltuna montako pistettä sai mistäkin osiosta.

Vierailija
1009/1351 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään pitäisi päättää otanko Jyväskylän yliopiston paikan vastaan ja luovun samalla Haaga-Helian ja Laurean paikoista. Ettei käy niin että aamulla joku luopuu paikastaan enkä ehdi tehdä päätöstä. Olen kallistumassa Jyväskylään koska yksi AMK-tutkinto on jo taskussa ja olisi kiva vielä ”isona” olla maisteri. Sattuuko kukaan täällä olemaan toisella varasijalla liiketoiminnan palveluratkaisuihin tai liiketalouden monimuotoon?

Vierailija
1010/1351 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako joku auttaa? Olen tullut valituksi kolmanteen paikkaani ja olen varasijalla sekä toiseen että ensimmäiseen hakukohteeseeni, niin jos otan nyt kolmannen paikan vastaan ja jään odottamaan silti ylempiä paikkoja, niin mihin asti on mahdollista päästä varasijoilta? Onko se nyt sitten 4.12. vai 15.12?

Vierailija
1011/1351 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermoraunio kirjoitti:

Osaako joku auttaa? Olen tullut valituksi kolmanteen paikkaani ja olen varasijalla sekä toiseen että ensimmäiseen hakukohteeseeni, niin jos otan nyt kolmannen paikan vastaan ja jään odottamaan silti ylempiä paikkoja, niin mihin asti on mahdollista päästä varasijoilta? Onko se nyt sitten 4.12. vai 15.12?[/quote

Mulle vastattiin koulusta jonne olen päässyt 2.vaihtoehtonani että 4.12. mennessä on jo ilmoittauduttavakin sinne läsnäolevaksi. Eli ei voi odottaa vapautuuko 1.toiveeni jossa olen 1.varasijalla. Eli ei voi kauaa odotella tai menettää tuon saamansa paikan.

Vierailija
1012/1351 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermoraunio, en osaa vastata, mutta itse en jäänyt odottelemaan varasijoilta. Oli 11 ensihoitoon. Otin maakuntapaikan vastaan, tyytyväisenä. Ehkä olisi katsonut tilanteen jos olisin ollut vaikka 2. Kun siis oli vain 7 paikkaa jäljellä. Nyt asuntotarjous jo saatuna ja vissii otan vastaan

Vierailija
1013/1351 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hermoraunio kirjoitti:

Osaako joku auttaa? Olen tullut valituksi kolmanteen paikkaani ja olen varasijalla sekä toiseen että ensimmäiseen hakukohteeseeni, niin jos otan nyt kolmannen paikan vastaan ja jään odottamaan silti ylempiä paikkoja, niin mihin asti on mahdollista päästä varasijoilta? Onko se nyt sitten 4.12. vai 15.12?[/quote

Mulle vastattiin koulusta jonne olen päässyt 2.vaihtoehtonani että 4.12. mennessä on jo ilmoittauduttavakin sinne läsnäolevaksi. Eli ei voi odottaa vapautuuko 1.toiveeni jossa olen 1.varasijalla. Eli ei voi kauaa odotella tai menettää tuon saamansa paikan.

No näin ymmärsin kans, että 4.12. mennessä. Eli ei tosiaan kauaa voi odotella :/ Kiitos vastauksesta!

Vierailija
1014/1351 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hermoraunio, en osaa vastata, mutta itse en jäänyt odottelemaan varasijoilta. Oli 11 ensihoitoon. Otin maakuntapaikan vastaan, tyytyväisenä. Ehkä olisi katsonut tilanteen jos olisin ollut vaikka 2. Kun siis oli vain 7 paikkaa jäljellä. Nyt asuntotarjous jo saatuna ja vissii otan vastaan

Joo, kiitos vastauksesta! Itse tosiaan oon varasijalla 2, niin ehkä vielä oottelen hetken :)

Vierailija
1015/1351 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan että jossain opintopolussa kysyttiin että saako koulu julkaista nimen.

Joo, se on aikojen alusta asti ollut pakollinen kysymys siellä, vaikka ei oikeasti mikään korkeakoulu listoja enää julkaise. 

Vierailija
1016/1351 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virallinen kirje tuli. Varasija 1.

Mitenhän nuo nyt päivittyy tuolla opintopolulla? Onko se reaaliaikainen päivittyminen vai täytyykö jonkun manuaalisesti siirtää paikka toiselle, jos joku ei sitä vastaan ota?

Saitko tosiaan ihan kirjeen kotiisi? Mistä koulusta se tuli?

Vierailija
1017/1351 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surkeus, en päässyt :( Osaako joku kertoa että mistä/miten näkisi oman kokeensa tulokset eriteltynä.? Ilmoitussähköpostissahan on kerrottu vain yhteispistemäärä, mutta ei ole eroteltuna montako pistettä sai mistäkin osiosta.

Mitä jos lukisit ohjeet sieltä ammattikorkeakouluun.fi -sivustolta?

Vierailija
1018/1351 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hermoraunio kirjoitti:

Mistä sait tuollaisen vastauksen, se nimittäin on virheellinen? Voit vielä 15.12. asti tulla varasijalta hyväksytyksi siihen 1.toiveeseen, eikä mikään alempi toive voi pakottaa sinua ilmoittautumaan läsnäolevaksi yhtään sitä ennen. Nyt kannattaa kyllä vielä kysyä uudelleen, tuo pakottaminen ei mene oikein. 

Vierailija
1019/1351 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermoraunio kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hermoraunio kirjoitti:

No näin ymmärsin kans, että 4.12. mennessä. Eli ei tosiaan kauaa voi odotella :/ Kiitos vastauksesta!

Ei, tämä on väärin. Jos jostain vastataan tuolla tavoin, niin tekevät sen vain omaksi edukseen. Varasijalta voi tulla hyväksytyksi ylempiin hakutoiveisiin 15.12. asti. Sitä ennen ei todellakaan ole pakko ilmoittautua läsnäolevaksi, jos vielä haluaa odottaa varasijalta ylempää paikkaa. Koska jos hyväksyt alemman paikan ja ilmoittaudut sinne, niin et enää voi olla varasijalla. 

Vierailija
1020/1351 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hermoraunio kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hermoraunio kirjoitti:

Ei, tämä on väärin. Jos jostain vastataan tuolla tavoin, niin tekevät sen vain omaksi edukseen. Varasijalta voi tulla hyväksytyksi ylempiin hakutoiveisiin 15.12. asti. Sitä ennen ei todellakaan ole pakko ilmoittautua läsnäolevaksi, jos vielä haluaa odottaa varasijalta ylempää paikkaa. Koska jos hyväksyt alemman paikan ja ilmoittaudut sinne, niin et enää voi olla varasijalla. 

Pitää käydä vielä lukemassa! Aattelin kans, että ois tyhmää, jos viikon vaan sais jonottaa varasijaa. Tältä osin jotenkin sekavasti ehkä ilmaistu asia. Kiitos vastauksestasi! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän