Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AMK VALINTAKOE SYKSY 2020

kokeeseenosallistuva
22.09.2020 |

Kaikki, jotka ovat hakeneet AMK nyt sykyllä, tulkaa keskustelemaan kaikesta aiheeseen liittyvästä! Mihin aloille olette hakenu? :)

Kommentit (1351)

Vierailija
961/1351 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyselin tänään hakemastani koulusta.

Ei kuulemma kunnolla ala tapahtua mitään ennenkuin 27.11. jälkeen, koska silloin kaikkien koulutusten pitää julkaista tulokset. 

Ja sanoivat myös, että todistusvalinnalla valitut eivät oikein tee mitään asioiden eteen ennenkuin viime tingassa. Kun heidän ei ole tarvinnut tehdä paikan saadakseen muuta kuin täyttää hakulomake, niin ei kovasti kiinnosta.

Mä en ainakaan edes pysty vielä vastaanottamaan mun 2.kohteen todistusvalintapaikkaa. Odottelen vielä varasijoilla 1.kohteeseen.

Vierailija
962/1351 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyselin tänään hakemastani koulusta.

Ei kuulemma kunnolla ala tapahtua mitään ennenkuin 27.11. jälkeen, koska silloin kaikkien koulutusten pitää julkaista tulokset. 

Ja sanoivat myös, että todistusvalinnalla valitut eivät oikein tee mitään asioiden eteen ennenkuin viime tingassa. Kun heidän ei ole tarvinnut tehdä paikan saadakseen muuta kuin täyttää hakulomake, niin ei kovasti kiinnosta.

Mä en ainakaan edes pysty vielä vastaanottamaan mun 2.kohteen todistusvalintapaikkaa. Odottelen vielä varasijoilla 1.kohteeseen.

Täysin sama täällä. Kyllä on saanut odottaa, mutta ilmeisesti tällä viikolla paikan voi jo ottaa vastaan, perjantaina. Edelleen kyllä haluaisin 1.vaihtoehtooni kun minulle sopivampi. Taitaa olla turha toivo, koska sisään otettu vain kourallinen ei-ensikertalaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
963/1351 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vaan oikein ymmärrä tota että miten ne varasijat muka alkais liikkumaan kun paikat saa ottaa vastaan eli pe? eikös se vaa meinaa että sitte ne paikat täyttyy mihi on vaikka ite varasijoilla ku jengi saa hyväksyä omat ei 1 vaihtoehdot 😅

Vierailija
964/1351 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvoisat toverit! Kun kerrotte päässeenne johonkin sisään tai ottaneenne paikan vastaan, niin voitteko PLIIZ mainita onko ensi vai ei-ensikertalainen :) ?

Toivoo Sennu Ei-Ensikertalainen

Vierailija
965/1351 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse tulin hyväksytyksi jo kakkosvaihtoehtooni (terkkari Metropolia), mutta en voi ottaa paikkaa vielä vastaan, kun ykkösvaihtoehtoon olen varasijoilla. Katotaan, jos pe alkais sit tapahtua. :)

Vierailija
966/1351 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku tuleeko valittujen opiskelijoiden nimet näkyviin jonnekin koulun sivuille? Siis julkisesti niin että kuka tahansa pääsee ne näkemään? Mun äiti on höyrynnyt jo viikkotolkulla siitä, vaikka olen sanonut että en usko että sellaista listaa julkaistaan.

Vierailija
967/1351 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku hakenut aikaisempien amk opintojen perusteella ja oliko suotuisa? Ainakin turun amk?

Vierailija
968/1351 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kohta on jo perjantai! Tää odottaminen on tuskallista 😬 Pääsispä nyt varasijalta

Vierailija
969/1351 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö joku tuleeko valittujen opiskelijoiden nimet näkyviin jonnekin koulun sivuille? Siis julkisesti niin että kuka tahansa pääsee ne näkemään? Mun äiti on höyrynnyt jo viikkotolkulla siitä, vaikka olen sanonut että en usko että sellaista listaa julkaistaan.

Valoja päälle. Ei tule! Hakija saa itse päättää, näkyykö nimi jossain. Eli E I T U L E

Vierailija
970/1351 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samk Tradenomi Verkkototeutus Huittinen, pistejonossa varasija 29 ja opintopolussa näkyi jonkin aikaa, että ensikertalaisten jonossa varasija 7. Kellään mitään käsitystä, että pääsekö noilta varasijoilta kyseiseen koulutukseen? 

Vierailija
971/1351 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko joku hakenut aikaisempien amk opintojen perusteella ja oliko suotuisa? Ainakin turun amk?

Mikä väylä tää on?

Vierailija
972/1351 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi perjantai lähenee. Mikä mahtaa olla opiskelija-asuntojen saatavuus eri kaupungeissa?

Vierailija
973/1351 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettinyt kans, että saako noin kuukaudessa oikein mistään asuntoa 😬

Vierailija
974/1351 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, tieto valinnasta tuli just erillishaun osalta ja epäuskoinen fiilis, onnen kyyneliä pukkaa  kun niinn paljon ikäviä asioita ja menetyksiä perheessä tapahtunut useita vuosia tätä ennen, että tämä tuntuu nyt käsittämättömältä <3 Tarkoittaa siis myös sitä, että poistun ei-ensikertalaisten valintajonosta yhteishaun osalta -toivottavasti joku teistä täällä jännäävistä saisi sen myötä odotetun paikan :)

Vierailija
975/1351 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on ei-ensikertalaisena jonossa, niin onko siis vain ei-ensikertalaisten jonossa, vai onko jono mahdollisesti yhteinen? Eli luovutanko mä jo?

Oon ekana jonossa. Ensikertalaisia otettu 40, ei ensikertalaisia 11. Jotenkin tuntuu, ettei noi ei-ensikertalaiset luovu paikasta. Mä en ainakaan luopuisi...

Rasittavaa.

Hitto, toivon niin että pääset! Itsekin ei-ensikertalaisena hain ja juuri tuli erillishaun väylän kautta paikka (molemmissa hain). Mihin hait?

Vierailija
976/1351 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermoraunio, mikä paikkakunta?

Vierailija
977/1351 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aukesiko nyt vasta erillishaun paikat?

Vierailija
978/1351 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hermoraunio, mikä paikkakunta?

Seinäjoki

Vierailija
979/1351 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aukesiko nyt vasta erillishaun paikat?

Siinä kaikenkaikkiaan kai koulukohtaista vaihtelua monissa asioissa, mutta tässä omassani oli tulokset samalla aikataululla kuin yhteishaun (27.11 mennessä) ja soveltuvuusosiot vasta viimeviikolla.

Vierailija
980/1351 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermoraunio kirjoitti:

Onneksi kohta on jo perjantai! Tää odottaminen on tuskallista 😬 Pääsispä nyt varasijalta

Mihin koulutusohjelmaan oot varasijalla? Ja seamkiinko? Mä ekalla varasijalla th puolelle...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi