Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

AMK VALINTAKOE SYKSY 2020

kokeeseenosallistuva
22.09.2020 |

Kaikki, jotka ovat hakeneet AMK nyt sykyllä, tulkaa keskustelemaan kaikesta aiheeseen liittyvästä! Mihin aloille olette hakenu? :)

Kommentit (1351)

Vierailija
901/1351 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummassakin kohteessa johon olen 1. varasijalla, on 80 aloituspaikkaa ja valittuja 81. Paikan vastaanottaneita vasta 45 ja 30 eli luulisi paikkaa tarjottavan. Toivottavasti vasta 26.11. jälkeen niin on mahdollisuus vielä valita mihin menee.

Vierailija
902/1351 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimiiko muilla tänään opintopolku? Itse en pääse sinne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
903/1351 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummassakin kohteessa johon olen 1. varasijalla, on 80 aloituspaikkaa ja valittuja 81. Paikan vastaanottaneita vasta 45 ja 30 eli luulisi paikkaa tarjottavan. Toivottavasti vasta 26.11. jälkeen niin on mahdollisuus vielä valita mihin menee.

Mistä Vipusesta näet noi?

904/1351 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tosiaan niin, että vain Humanistinen amk, Aalto ja Turun yliopisto eivät ole julkaisseet valintojaan, ja tästä johtuen odotellaan? Näin tulkitsin siis Vipusesta.

On siellä muitakin yksittäisiä koulutusaloja. Kun klikkailee auki korkeakoulukohtaisesti, niin näkyy.

Esimerkiksi

Haaga-Helia MBA-tutkinnot

Itä-Suomen yliopisto maisterihaku varhaiskasvatus

Jyväskylän yliopistolla monta alaa

Xamk MBA

LAB muotoilija ja sosiaali ja terveysala ylempi amk

Laurea BHC ja useampi muu ylempi amk

Oulun amk insinööri hitsausala

Samk tradenomi monimuoto

Savonia amk sosionomi ja muutamia ylempiä amk-tutkintoja

Tamk bioanalyytikko

Turun yliopisto saksankieli

Vierailija
905/1351 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samk (tradenomi verkko) vois ilmottaa kans, ei yhtään enää kärsivällisyyttä odotella tuloksia...😂

Vierailija
906/1351 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savonialta tullu tuloksia!

Vierailija
907/1351 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://vipunen.fi/fi-fi/_layouts/15/xlviewer.aspx?id=/fi-fi/Raportit/H…

Tuolta linkistä, vasemmalta valitaan aloitusvuosi 2021 ja sitten 2021 kevät.

Vierailija
908/1351 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sieltä pysty muuttaa 2021

Vierailija
909/1351 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läppäri parempi ku kännykkä tai tabletti.

Vierailija
910/1351 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tästä! Vihdoin pääsin itsekin selaamaan näitä 😊

Vierailija
911/1351 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, SAMKiin 1452 hakijaa tradenomiksi verkko-koulutukseen ja heillä oli valintakurssi, johon kuului monivalintakysymyksin lisäksi essee sekä lyhyt video, ihmettelen miten niiden tarkistaminen on sujunut :D ei ihme, että valintaprosessi kestää niin kauan

Vierailija
912/1351 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, SAMKiin 1452 hakijaa tradenomiksi verkko-koulutukseen ja heillä oli valintakurssi, johon kuului monivalintakysymyksin lisäksi essee sekä lyhyt video, ihmettelen miten niiden tarkistaminen on sujunut :D ei ihme, että valintaprosessi kestää niin kauan

Olen joskus käynyt tuon valintakurssin ja vaikka hakijoita on paljon, niin eivät ne kaikki sentään palauta noita tehtäviä, joten tuskin on yli 1400 hakijan tehtäviä tarkistettavana...

Vierailija
913/1351 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kivunnut sekä todistusvalinnassa että pääsykoevalinnassa kummassakin pykälän ylöspäin, mutta opiskelupaikka on edelleen kaukainen haave.

Vierailija
914/1351 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus käynyt tuon valintakurssin ja vaikka hakijoita on paljon, niin eivät ne kaikki sentään palauta noita tehtäviä, joten tuskin on yli 1400 hakijan tehtäviä tarkistettavana...

Puoletkin siitä määrästä on silti 700 esseetä.

Viime vuonna kaikkiaan hakijoita syksyn haussa oli 612. Tänä vuonna 1452. Vaikka kaikki eivät palauttaisi tehtävää, veikkaisin silti että tarkistettavaa on aika paljon enemmän kuin vuosi sitten. Liekkö ovat ovat osanneet varautua.

Vierailija
915/1351 |
20.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasija 12 yamk-tutkintoon.. onkohan mulla mitään toivoa.. :( Kevään haussa varasijat liikkui tasan 2 pykälää tälle linjalle. Harmittaa että pääsykokeet oli kumpanakin kertana etänä enkä koe että siinä olisin ollut ihan parhaimmillani ja mitään yksilöhaastattelua ei edes ollut.

Vierailija
916/1351 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan kaikki koulut ilmoittaneet tulokset vai onko joku koulu ilmoittamatta?

Vierailija
917/1351 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laurea YAMK näyttäisi vielä puuttuvan.

Vierailija
918/1351 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävää, jos menee viime tippaan ennen kuin tietää minne pääsee. Viikko tuntuu pitkältä ajalta odotella.

Itse tiedän jo päässeeni sisälle vaihtoehtoon kaksi, mutta koska vaihtoehto ykkösen mahdollinen sisäänpääsy ei ole vielä tiedossa, niin ei voi edes hyväksyä kakkospaikkaa.

Toki paljon parempi on, kun tietää päässeensä sisään edes yhteen paikkaan. Itselle ei edes ollut selvää kumpi vaihtoehto olisi parempi, eli kumpi tahansa on mieluinen. Ikävämpää tämä odottelu on niille, jotka ovat pelkästään varasijoilla.

Vierailija
919/1351 |
21.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttävää, jos menee viime tippaan ennen kuin tietää minne pääsee. Viikko tuntuu pitkältä ajalta odotella.

Itse tiedän jo päässeeni sisälle vaihtoehtoon kaksi, mutta koska vaihtoehto ykkösen mahdollinen sisäänpääsy ei ole vielä tiedossa, niin ei voi edes hyväksyä kakkospaikkaa.

Toki paljon parempi on, kun tietää päässeensä sisään edes yhteen paikkaan. Itselle ei edes ollut selvää kumpi vaihtoehto olisi parempi, eli kumpi tahansa on mieluinen. Ikävämpää tämä odottelu on niille, jotka ovat pelkästään varasijoilla.

Mulla sama tilanne, saa jännittää TE-toimiston käsittelyä ja päätöstä kun en voi edes lomakkeita laittaa eteenpäin ennenkuin olen paikan vastaanottanut ja siten koulu täyttänyt oman lomakkeensa. Ykkösvaihtoehto olisi minulle sopivampi mutta 2.vaihtoehto hyvä myös.

Vierailija
920/1351 |
22.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä kukaan saanut paikkaa tai on varasijilla diakoninen hoitotyö sairaanhoitaja, diak helsinki? Olen itse niin että yhden ensikertalaisen pitää luopua paikasta niin saan koulupaikan. Jännittää niin paljon koska ei ole liikkunut siitä yhtään kun diak melkeen viikko sitten ilmoitti tulokset.