Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AMK VALINTAKOE SYKSY 2020

kokeeseenosallistuva
22.09.2020 |

Kaikki, jotka ovat hakeneet AMK nyt sykyllä, tulkaa keskustelemaan kaikesta aiheeseen liittyvästä! Mihin aloille olette hakenu? :)

Kommentit (1351)

Vierailija
721/1351 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse varasijalla 3 sosionomiksi laurean hyvinkäälle, onkohan mahkuja? Jos kerta joku muukin voi olla samalla varasijalla kuin minä.

Olen siis todistuksella tuolla varasijalla.

Vierailija
722/1351 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä varasijajonoja on ainakin neljä. Todistus ja valintakoe, molempiin ensikertalaisten ja kaikkien jono.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/1351 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä varasijajonoja on ainakin neljä. Todistus ja valintakoe, molempiin ensikertalaisten ja kaikkien jono.

Yo-todistuksella ja ensikertalaisena varasijalla 3 sinne sosionomiksi. Jospa nyt olisi toivoa 🙏🏻

Vierailija
724/1351 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ketään Diakiin päässeitä? :)

Vierailija
725/1351 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä36420 kirjoitti:

Vierail noija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse edelleen varasijalla 1 Laurean sh-koulutukseen Otaniemessä, monimuoto, onko joku luopumassa paikasta? 😁

Hetkinen, olin itse hetki sitten varasijalla 1 sinne.. pääsinkö siis jo sisään 👀

Ikävä kyllä itsekin olen samalla sijalla, nyt alkaa epäilyttää että ovat laittaneet kaikille varasijan 1 😁 Haluan siis sinne sisään

Onpa outoa. Paljon teillä on pisteitä, jos olette molemmat sijalla 1? Entä paljon alin hyväksytty pistemäärä? Onkohan sinne varmasti varasijakäytäntö olemassa?

Mulla pisteitä 149 YO-todistuksesta ja alin pustemäärä 89 jolla päässyt sisään. En ymmärrä tuosta mitään, mitä tarkoittaa.

Vierailija
726/1351 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä 7. varasijalla Lohjan Laurea sh ja oon ensikertalainen.. Stressaavaa aikaa. Tietääks kukaan päivittyykö toi jono myös viikonloppuisin?

Vierailija
727/1351 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä36420 kirjoitti:

Vierail noija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse edelleen varasijalla 1 Laurean sh-koulutukseen Otaniemessä, monimuoto, onko joku luopumassa paikasta? 😁

Hetkinen, olin itse hetki sitten varasijalla 1 sinne.. pääsinkö siis jo sisään 👀

Ikävä kyllä itsekin olen samalla sijalla, nyt alkaa epäilyttää että ovat laittaneet kaikille varasijan 1 😁 Haluan siis sinne sisään

Onpa outoa. Paljon teillä on pisteitä, jos olette molemmat sijalla 1? Entä paljon alin hyväksytty pistemäärä? Onkohan sinne varmasti varasijakäytäntö olemassa?

Mulla pisteitä 149 YO-todistuksesta ja alin pustemäärä 89 jolla päässyt sisään. En ymmärrä tuosta mitään, mitä tarkoittaa.

Se 89 pisteraja on ensikertalaisten pisteraja. Opintopolku ei valitettavasti näytä ei-ensikertalaisten rajoja, jotka ovat todistuskiintiössä tosi korkeat. 

Vierailija
728/1351 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokojoko kirjoitti:

Mä oon kokeen perusteella varasijalla 4 sosionomiksi Oamk:iin, tää on neljäs yhteishaku ja oon hakenu myös avoimen kautta kerran ja en oo päässy. Koskaan en oo ollu näin lähellä! Rukoilen että pääsisin sisään tällä kertaa 😩😩

Onko varasija liikkunut? Kävin katsomassa niin alimmat hyväksytyt pisteet oli laskeneet hieman, eli ainakin yksi on ilmeisesti jättänyt paikan ottamatta. :) Tsemppiä!

Vierailija
729/1351 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi hain ei-ensikertalaisena Metropoliaan röntgenhoitajaksi mutta keikun jossain varasijalla 16... ääähhh. Mitä ootte mieltä, onkohan tavallista et moni oikeasti esim sh:ksi tai th:ksi haluava hakee myös kaiken varalta röntgenhoitajaksikin, noi varasijat vois vielä elää paljonkin ja mulla olis vielä jotain saumaa :D

Vierailija
730/1351 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää, kun 1. kohde roikkuu edelleen isolla varasijanumerolla, enkä pääse vielä vastaanottamaan 2. paikkaa, jotta pääsis asuntoja opiskelija-asuntosäätiöltä hakemaan.

Vierailija
731/1351 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia osiokohtaisia pisteitä saitte? Mulla näin:

Englannin kieli: maksimipisteet 10 p, alin hyväksytty pistemäärä 0,5 p

- Sinun pisteesi 8,05

Eettiset taidot: maksimipisteet 20 p, alin hyväksytty pistemäärä 1 p

- Sinun pisteesi 10,7

Matemaattiset taidot: maksimipisteet 20 p, alin hyväksytty pistemäärä 1 p

- Sinun pisteesi 13,8

Opetuskieli (suomi): maksimipisteet 10 p, alin hyväksytty pistemäärä 1 p

- Sinun pisteesi 7,5

Päätöksentekotaidot: maksimipisteet 20 p, alin hyväksytty pistemäärä 1 p

- Sinun pisteesi 11,3

Ja näillä pisteillä siis pääsin Metropoliaan sh monimuotona

Vierailija
732/1351 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näkee omat osikohtaiset pisteet?

Vierailija
733/1351 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisia osiokohtaisia pisteitä saitte? Mulla näin:

Englannin kieli: maksimipisteet 10 p, alin hyväksytty pistemäärä 0,5 p

- Sinun pisteesi 8,05

Eettiset taidot: maksimipisteet 20 p, alin hyväksytty pistemäärä 1 p

- Sinun pisteesi 10,7

Matemaattiset taidot: maksimipisteet 20 p, alin hyväksytty pistemäärä 1 p

- Sinun pisteesi 13,8

Opetuskieli (suomi): maksimipisteet 10 p, alin hyväksytty pistemäärä 1 p

- Sinun pisteesi 7,5

Päätöksentekotaidot: maksimipisteet 20 p, alin hyväksytty pistemäärä 1 p

- Sinun pisteesi 11,3

Ja näillä pisteillä siis pääsin Metropoliaan sh monimuotona

Mistä nää näkee?

Vierailija
734/1351 |
14.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokojoko kirjoitti:

Mä oon kokeen perusteella varasijalla 4 sosionomiksi Oamk:iin, tää on neljäs yhteishaku ja oon hakenu myös avoimen kautta kerran ja en oo päässy. Koskaan en oo ollu näin lähellä! Rukoilen että pääsisin sisään tällä kertaa 😩😩

Onko varasija liikkunut? Kävin katsomassa niin alimmat hyväksytyt pisteet oli laskeneet hieman, eli ainakin yksi on ilmeisesti jättänyt paikan ottamatta. :) Tsemppiä!

Oho joo oli liikkunut yhden eteenpäin, eli nyt kolmas varasija! Tää on liian jännää 😬 ja luulin ensin ettei mitään muutoksia tapahdu viikonloppuisin, mutta näköjään saa sitte jännittää myös viikonloput! 😂

Vierailija
735/1351 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä36420 kirjoitti:

Vierail noija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenkin siis ei-ensikertalaisten varasijalla 1 Otaniemeen ja sinä todistusvalinnassa. Saadaan siis molemmat jännätä vielä.

Vierailija
736/1351 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä36420 kirjoitti:

Vierail noija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenkin siis ei-ensikertalaisten varasijalla 1 Otaniemeen ja sinä todistusvalinnassa. Saadaan siis molemmat jännätä vielä.

Näin on, ärsyttävän lähellä on 😁

Vierailija
737/1351 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle näyttää Metropoliaan sote-alalle varasijaa 12. Ei-ensikertalainen ja valintakokeella haku, joten taistoa käydään 4 paikasta. Harmittaa kyllä, kun ensikertalaisena olisi pisteet riittänyt sisäänpääsyyn useampaankin soten koulutusohjelmaan (nipinnapin kylläkin) mut ei-ensikertalaisena paras varasijanro on vaatimaton 12. Oletan, että itselle näyttäytyvä varasijajono on nimenomaan kaikki ei-ensikertalaisia. Toivoo olis enemmän jos varasijoille olis rankattu kaikki hakijat. En kyllä löytänyt mistään vastausta tälle, että onko varasijajonot jaoteltu vai ei. Tietääkö kukaan?

Vierailija
738/1351 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkuuko jonot

Vierailija
739/1351 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osiokohtaiset pisteet saa kysymällä 1. hakukohteen opintotoimistosta.

Vierailija
740/1351 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ne omat pisteet näkee? Ei siis nuita tarkempia vaan yleisesti jos haluaa tietää ?

Näkyy Opintopolussa Valintakoe 8 piste jotain ja joku numero siinä ja sit seuraavaksi alin hyväksytty pistemäärä ja sitten että olen varasijalla 58.

Onko oma pistemäärä sen valintakoe kohdan perässä oleva ? Että olenko mä saanut vaan jonku 8 pistettä :D ja alin hyväksytty oli joku 27 miten voin olla varasijalla ees silloin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän