AMK VALINTAKOE SYKSY 2020
Kaikki, jotka ovat hakeneet AMK nyt sykyllä, tulkaa keskustelemaan kaikesta aiheeseen liittyvästä! Mihin aloille olette hakenu? :)
Kommentit (1351)
Niitä varasijajonoja on ainakin neljä. Todistus ja valintakoe, molempiin ensikertalaisten ja kaikkien jono.
Vierailija kirjoitti:
Niitä varasijajonoja on ainakin neljä. Todistus ja valintakoe, molempiin ensikertalaisten ja kaikkien jono.
Yo-todistuksella ja ensikertalaisena varasijalla 3 sinne sosionomiksi. Jospa nyt olisi toivoa 🙏🏻
Onko ketään Diakiin päässeitä? :)
Käyttäjä36420 kirjoitti:
Vierail noija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse edelleen varasijalla 1 Laurean sh-koulutukseen Otaniemessä, monimuoto, onko joku luopumassa paikasta? 😁
Hetkinen, olin itse hetki sitten varasijalla 1 sinne.. pääsinkö siis jo sisään 👀
Ikävä kyllä itsekin olen samalla sijalla, nyt alkaa epäilyttää että ovat laittaneet kaikille varasijan 1 😁 Haluan siis sinne sisään
Onpa outoa. Paljon teillä on pisteitä, jos olette molemmat sijalla 1? Entä paljon alin hyväksytty pistemäärä? Onkohan sinne varmasti varasijakäytäntö olemassa?
Mulla pisteitä 149 YO-todistuksesta ja alin pustemäärä 89 jolla päässyt sisään. En ymmärrä tuosta mitään, mitä tarkoittaa.
Mä 7. varasijalla Lohjan Laurea sh ja oon ensikertalainen.. Stressaavaa aikaa. Tietääks kukaan päivittyykö toi jono myös viikonloppuisin?
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä36420 kirjoitti:
Vierail noija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse edelleen varasijalla 1 Laurean sh-koulutukseen Otaniemessä, monimuoto, onko joku luopumassa paikasta? 😁
Hetkinen, olin itse hetki sitten varasijalla 1 sinne.. pääsinkö siis jo sisään 👀
Ikävä kyllä itsekin olen samalla sijalla, nyt alkaa epäilyttää että ovat laittaneet kaikille varasijan 1 😁 Haluan siis sinne sisään
Onpa outoa. Paljon teillä on pisteitä, jos olette molemmat sijalla 1? Entä paljon alin hyväksytty pistemäärä? Onkohan sinne varmasti varasijakäytäntö olemassa?
Mulla pisteitä 149 YO-todistuksesta ja alin pustemäärä 89 jolla päässyt sisään. En ymmärrä tuosta mitään, mitä tarkoittaa.
Se 89 pisteraja on ensikertalaisten pisteraja. Opintopolku ei valitettavasti näytä ei-ensikertalaisten rajoja, jotka ovat todistuskiintiössä tosi korkeat.
Jokojoko kirjoitti:
Mä oon kokeen perusteella varasijalla 4 sosionomiksi Oamk:iin, tää on neljäs yhteishaku ja oon hakenu myös avoimen kautta kerran ja en oo päässy. Koskaan en oo ollu näin lähellä! Rukoilen että pääsisin sisään tällä kertaa 😩😩
Onko varasija liikkunut? Kävin katsomassa niin alimmat hyväksytyt pisteet oli laskeneet hieman, eli ainakin yksi on ilmeisesti jättänyt paikan ottamatta. :) Tsemppiä!
Vitsi hain ei-ensikertalaisena Metropoliaan röntgenhoitajaksi mutta keikun jossain varasijalla 16... ääähhh. Mitä ootte mieltä, onkohan tavallista et moni oikeasti esim sh:ksi tai th:ksi haluava hakee myös kaiken varalta röntgenhoitajaksikin, noi varasijat vois vielä elää paljonkin ja mulla olis vielä jotain saumaa :D
Ärsyttää, kun 1. kohde roikkuu edelleen isolla varasijanumerolla, enkä pääse vielä vastaanottamaan 2. paikkaa, jotta pääsis asuntoja opiskelija-asuntosäätiöltä hakemaan.
Minkälaisia osiokohtaisia pisteitä saitte? Mulla näin:
Englannin kieli: maksimipisteet 10 p, alin hyväksytty pistemäärä 0,5 p
- Sinun pisteesi 8,05
Eettiset taidot: maksimipisteet 20 p, alin hyväksytty pistemäärä 1 p
- Sinun pisteesi 10,7
Matemaattiset taidot: maksimipisteet 20 p, alin hyväksytty pistemäärä 1 p
- Sinun pisteesi 13,8
Opetuskieli (suomi): maksimipisteet 10 p, alin hyväksytty pistemäärä 1 p
- Sinun pisteesi 7,5
Päätöksentekotaidot: maksimipisteet 20 p, alin hyväksytty pistemäärä 1 p
- Sinun pisteesi 11,3
Ja näillä pisteillä siis pääsin Metropoliaan sh monimuotona
Mistä näkee omat osikohtaiset pisteet?
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisia osiokohtaisia pisteitä saitte? Mulla näin:
Englannin kieli: maksimipisteet 10 p, alin hyväksytty pistemäärä 0,5 p
- Sinun pisteesi 8,05
Eettiset taidot: maksimipisteet 20 p, alin hyväksytty pistemäärä 1 p
- Sinun pisteesi 10,7
Matemaattiset taidot: maksimipisteet 20 p, alin hyväksytty pistemäärä 1 p
- Sinun pisteesi 13,8
Opetuskieli (suomi): maksimipisteet 10 p, alin hyväksytty pistemäärä 1 p
- Sinun pisteesi 7,5
Päätöksentekotaidot: maksimipisteet 20 p, alin hyväksytty pistemäärä 1 p
- Sinun pisteesi 11,3Ja näillä pisteillä siis pääsin Metropoliaan sh monimuotona
Mistä nää näkee?
Vierailija kirjoitti:
Jokojoko kirjoitti:
Mä oon kokeen perusteella varasijalla 4 sosionomiksi Oamk:iin, tää on neljäs yhteishaku ja oon hakenu myös avoimen kautta kerran ja en oo päässy. Koskaan en oo ollu näin lähellä! Rukoilen että pääsisin sisään tällä kertaa 😩😩
Onko varasija liikkunut? Kävin katsomassa niin alimmat hyväksytyt pisteet oli laskeneet hieman, eli ainakin yksi on ilmeisesti jättänyt paikan ottamatta. :) Tsemppiä!
Oho joo oli liikkunut yhden eteenpäin, eli nyt kolmas varasija! Tää on liian jännää 😬 ja luulin ensin ettei mitään muutoksia tapahdu viikonloppuisin, mutta näköjään saa sitte jännittää myös viikonloput! 😂
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä36420 kirjoitti:
Vierail noija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenkin siis ei-ensikertalaisten varasijalla 1 Otaniemeen ja sinä todistusvalinnassa. Saadaan siis molemmat jännätä vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä36420 kirjoitti:
Vierail noija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenkin siis ei-ensikertalaisten varasijalla 1 Otaniemeen ja sinä todistusvalinnassa. Saadaan siis molemmat jännätä vielä.
Näin on, ärsyttävän lähellä on 😁
Mulle näyttää Metropoliaan sote-alalle varasijaa 12. Ei-ensikertalainen ja valintakokeella haku, joten taistoa käydään 4 paikasta. Harmittaa kyllä, kun ensikertalaisena olisi pisteet riittänyt sisäänpääsyyn useampaankin soten koulutusohjelmaan (nipinnapin kylläkin) mut ei-ensikertalaisena paras varasijanro on vaatimaton 12. Oletan, että itselle näyttäytyvä varasijajono on nimenomaan kaikki ei-ensikertalaisia. Toivoo olis enemmän jos varasijoille olis rankattu kaikki hakijat. En kyllä löytänyt mistään vastausta tälle, että onko varasijajonot jaoteltu vai ei. Tietääkö kukaan?
Osiokohtaiset pisteet saa kysymällä 1. hakukohteen opintotoimistosta.
Mistä ne omat pisteet näkee? Ei siis nuita tarkempia vaan yleisesti jos haluaa tietää ?
Näkyy Opintopolussa Valintakoe 8 piste jotain ja joku numero siinä ja sit seuraavaksi alin hyväksytty pistemäärä ja sitten että olen varasijalla 58.
Onko oma pistemäärä sen valintakoe kohdan perässä oleva ? Että olenko mä saanut vaan jonku 8 pistettä :D ja alin hyväksytty oli joku 27 miten voin olla varasijalla ees silloin
Olen siis todistuksella tuolla varasijalla.