Pitäisikö minun lopettaa palstailu, kun tämä tuntuu vähentävän arvostustani naisia kohtaan?
Vai onko se oikeastaan vain hyvä, että silmäni aukenevat sille, millaisia naiset todellisuudessa ovat, kun sen feikin pinnan alle kurkataan?
Kommentit (95)
Pitäisi. Etkö tunne irl naisia ollenkaan?
M32 ja latino kirjoitti:
Tämä palsta ei ole ”totuus” kummastakaan sukupuolesta.
Some ja sota paljastaa ihmisten todellisen luonnon. Somessa voi tuntemattomana haukkua kenet tahansa miten tahansa ja sodassa "hyvien perheiden pojat" rais kaavat naisia. Tämä meidän yhteiskunta on pintaa, ja kun siitä raaputtaa päällimmäisen kerroksen pois, näkee, että ihmiset on julmia paskoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuliko sinulle yllätyksenä että miehet kohtelee sikamaisesti naisia ja naiset puhuu niistä asioista täällä? Sinä haluat pitää väkisin harhaluulosi kuvitteellusesta maailmasta jossa naiset tykkää itsensä alistamisesta? No voivoi. Mene vaikka puskaraiskaamaan joku nainen niin eheydyt mieheksi taas.
Tämän kommentin tällä hetkellä 27 yläpeukkua vs 4 alapeukkua kertoo jotain minkälaisia ihmisiä tällä palstalla on. Ei minusta kerro kovin hyvää, mutta on varmaan valikoitunut aineisto.
Entä mitä mielestäsi kertoo mm. tällaisen keskustelun olemassaolo:
https://www.vauva.fi/keskustelu/3876335/laheisriippuvuudesta-eroon
Siinä joukko naisia pohdiskelee, miten muuttaa omaa käytöstä ja asennetta, jotta saisi tulevaisuudessa onnellisen parisuhteen. Ja kannustaa toisiaan. Jos sinne kirjoittelisi joku mies samalla asenteella, tasan varmasti myös häntä kannustettaisiin.
Tyypillisemmin miehet kuitenkin kirjoittavat tänne tekstejä, joissa pohditaan mitä vikaa naisissa kollektiivisesti on, kun minä en saa naista. Joskus joku nainenkin kirjoittaa vastaavaan sävyyn miehistä, ja hän saa kyllä ihan samanlaisia kielteisesti sävyttyneitä vastauksia kuin vastaavat miehetkin.
Kysymys sinulle: miksi valitset palstalta vain sellaisia yksityiskohtia, jotka tukevat tuota valmiiksi kielteistä, naisvihamielistä näkemystäsi, vaikka täysin päinvastaistakin materiaalia olisi mahdollista valita? Naiset-nimistä kollektiivitajuntaa ei edes ole olemassa, vaan jokainen nainen on yksilö. Eikö jo tämä kerro sinulle, että ongelma on ensisijaisesti sinun asenteesi ja valintasi miten maailmaa/palstaa katsot - ei niinkään "naiset".
Onneksi itse tiedän, että kaikki miehet eivät käyttäydy kuten nämä tällä palstalla uhriutuvat naisten syyllistäjät. Ei ole tarvetta yleistää täällä nähtyä käytöstä kaikkia miehiä koskevaksi. Suosittelen sinullekin, että hakeutuisit parempaan seuraan, jotta saat järkevämpiä ajattelumalleja nykyisten tilalle. Esimerkiksi tällainen Redditin alaosio on mielestäni hyvää luettavaa:
https://www.reddit.com/r/MensLib/
Siellä miesten asenne on samantyylinen kuin tuon ylemmän linkin naiskeskustelijoilla. Kummastakin sukupuolesta löytyy järkeviä, rakentavasti ajattelevia ihmisiä, ja sitten myös niitä toisenlaisia. On oma valintasi, minkälaisia yleistyksiä lähdet tekemään, vai päätätkö että et tee yleistyksiä sukupuolen perusteella ollenkaan.
Joku yksi kommentti ei kerro millainen ihminen on ja mitä hän ajattelee.
Tai edes monta kommenttia, jos aihe on sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti täällä ollaan kilteille kilttejä ja ilkeille ilkeitä. Kun itse aloittaa päivästä toiseen naisvihaketjuja, saa varmasti pashaa niskaansa.
Ihan vilpitön kysymys: mitä naisvihaa täällä on?
Täällä näkee usein sellaisia valituksia, ettei saa naista. Sitten niihin tulee hirveä paskamyrsky vastaustulvana. Vastauksissa syytetään aloittajaa naisvihasta. Mutta onko se nyt naisvihaa, jos on masentunut naisettomuudesta?
Väitän, että jos mies vilpittömästi kirjoittaa olevansa masentunut ja surullinen naisettomuudestaan ja pohtii, mikä hänessä on siihen johtanut, ja on valmis aitoon dialogiin kun häneltä aletaan kysellä ja hänelle tarjotaan ehdotuksia, niin hän saa täysin asiallisia vastauksia. Jos hän tulee asenteella "naiset hakevat itseään korkeatasoisempia miehiä", "naiset ovat nirsoja", "jänniksillä on naisia mutta kmies jää yksin" ja sen päälle yleistävää potaskaa ja välitön ei-vastaus kaikkeen mitä ehdotetaan (vuorovaikutustaitojen harjoittelu yms) niin se on kaukana asiallisesta keskustelunavauksesta.
Ihan ensiksi pitäisi hyväksyä se, ettei kaikille löydy kumppania, hyvää ja sopivaa sellaista. Jos ihan välttämättä haluaa siitä huolimatta toteuttaa asian, se vaatii luovia ja monesti myös huonoja ratkaisuja = lasketaan rimaa, muutetaan kriteerejä, mennään köyhempään maahan tms.
Olin juuri keskustelussa, jossa vanhat ihmiset kertoivat pojastaan ja toisesta sukulaismiehestä. Olivat sitten ratkaisseet rimanasettelun niin, että ottivat mielenterveysongelmaisen ja työtävieroksuvan naisen. Vasta lasten synnyttyä tajusivat, että elämä on kammottavaa.
Naisella vastaava voisi mennä, että ottaa puhekyvyttömän tai viinaanmenevän tai katoilevan miehen. Naiset ratkaisevat ongelman yhä useammin olemalla ikisinkkuja.
- ikisinkku nainen, joka toivoo vielä perheytyvänsä
Lähdin pitkän sinkkuuden päätteeksi hakemaan onnea tyystin toisaalta. Koin etten löytänyt etsinnästä huolimatta tarpeeksi perinteistä miestä. Haaveilin kotiäitiydestä, josta olinkin jo täällä Suomen päässä täysin rehellinen. Huomasin kuitenkin ettei selvästikään haluttu osallistua kotiäidin rahoittamiseen, joten kaikkien helpotukseksi siirryin maahan missä on vahvoja perinteitä. Nykyinen mies elättää mielellään perhettään, enkä enää osaa kaivata takaisin Suomeen. Voin sanoa olevani onnellinen <3
No naiselle tuo onnistuu keskimäärin noin. Sen sijaan työihmisten perheissä tasa-arvoisista miehistä on pulaa. Eli koulutettu ja tienaava nainen jää helpommin yksin. Samoin mies, joka ei pysty tasa-arvoon eikä toisaalta perheen elatukseen.
Tutkimusten mukaan miehet kavahtaa älykkäitä ja itseään huomattavasti paremmin tienaavia naisia. Poikkeuksia tietenkin on, mutta valitettavan usein nuo kaksi seikkaa nousee naisessa kynnyskysymykseksi. Naiset eivät luonnollisesti halua ottaa epätasa-arvon nimissä vähemmän tienaavaa.
Sepä. Eli karkeasti sanottuna alemmin koulutetulla ja vähän huonoitsetuntoisella tai epäsosiaalisella miehellä on vaihtoehtona luuserinainen, pärjäävä uranainen, sinkkuus tai tietyt ulkomaat.
Turha siitä on naisia sukupuolena syyttää sen enempää kuin miehiäkään.
Eikä tällä ole mitään tekemistä edes naissukupuolen ja naisten ominaisuuksien kanssa (jotka eivät edes ole homogeenisiä).
Pärjäävä uranainen ei välttämättä edes halua miestä. Tätäkin on meinaa tutkittu, että koulutus vähentää naisella lasten lukumäärää ja joillakin halukkuutta avioitua.
Ei se välttämättä ole halukkuudesta kiinni. Minä jäin ilman lapsia, kun miestä ei löytynyt. Onneksi on edes työ ja rahaa.
En tiedä onko tästä jollekin apua. Kuulemma tuolla on pyörinyt tasa-arvoista suhdetta etsiviä miehiä/naisia: https://www.millionairematch.com/
Viimeksi tuolla oli vielä osio alle 200K tienaaville. Voin kokemuksesta sanoa samaistuvani tuohon ettei tasavertaisen kumppanin löytäminen ole helppoa. Siksi kannattaa yrittää olla korvana erilaisten kanavien suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa siltä, että tällä palstalla eniten äänessä olevat ovat mielenterveysongelmaisia miehiä ja naisia. Oikeassa maailmassa suurin osa ihmisistä ei ole palstalaisen kaltaisia.
Minä olen mielenterveysongelmainen nainen. Mitä johtopäätöksiä tuosta pitäisi vetää? Että osaako sellainen keskustella palstan aiheista vai ovatko sellaiset automaattisesti katkeruudessa rypeviä? Tunnistan toki omat negatiiviset piirteeni jotka liittyvät masennukseeni, kuten itseinho, alemmuudentunto ja perfektionismi. Minä en kuitenkaan tuo niitä joka käänteessä esiin, ja en koe, että minulla olisi peruste syyttää muita ihmisiä pahasta olostani. Keskustelen enemmän kuin mielelläni esimerkiksi aiheista "mikä kirja sinulla on kesken", "Tähdet, tähdet" ynnä muuta kevyttä hömppää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuliko sinulle yllätyksenä että miehet kohtelee sikamaisesti naisia ja naiset puhuu niistä asioista täällä? Sinä haluat pitää väkisin harhaluulosi kuvitteellusesta maailmasta jossa naiset tykkää itsensä alistamisesta? No voivoi. Mene vaikka puskaraiskaamaan joku nainen niin eheydyt mieheksi taas.
Tämän kommentin tällä hetkellä 27 yläpeukkua vs 4 alapeukkua kertoo jotain minkälaisia ihmisiä tällä palstalla on. Ei minusta kerro kovin hyvää, mutta on varmaan valikoitunut aineisto.
Siinä joukko naisia pohdiskelee, miten muuttaa omaa käytöstä ja asennetta, jotta saisi tulevaisuudessa onnellisen parisuhteen. Ja kannustaa toisiaan. Jos sinne kirjoittelisi joku mies samalla asenteella, tasan varmasti myös häntä kannustettaisiin.
Tyypillisemmin miehet kuitenkin kirjoittavat tänne tekstejä, joissa pohditaan mitä vikaa naisissa kollektiivisesti on, kun minä en saa naista. Joskus joku nainenkin kirjoittaa vastaavaan sävyyn miehistä, ja hän saa kyllä ihan samanlaisia kielteisesti sävyttyneitä vastauksia kuin vastaavat miehetkin.
Kysymys sinulle: miksi valitset palstalta vain sellaisia yksityiskohtia, jotka tukevat tuota valmiiksi kielteistä, naisvihamielistä näkemystäsi, vaikka täysin päinvastaistakin materiaalia olisi mahdollista valita? Naiset-nimistä kollektiivitajuntaa ei edes ole olemassa, vaan jokainen nainen on yksilö. Eikö jo tämä kerro sinulle, että ongelma on ensisijaisesti sinun asenteesi ja valintasi miten maailmaa/palstaa katsot - ei niinkään "naiset".
Onneksi itse tiedän, että kaikki miehet eivät käyttäydy kuten nämä tällä palstalla uhriutuvat naisten syyllistäjät. Ei ole tarvetta yleistää täällä nähtyä käytöstä kaikkia miehiä koskevaksi. Suosittelen sinullekin, että hakeutuisit parempaan seuraan, jotta saat järkevämpiä ajattelumalleja nykyisten tilalle. Esimerkiksi tällainen Redditin alaosio on mielestäni hyvää luettavaa:
Siellä miesten asenne on samantyylinen kuin tuon ylemmän linkin naiskeskustelijoilla. Kummastakin sukupuolesta löytyy järkeviä, rakentavasti ajattelevia ihmisiä, ja sitten myös niitä toisenlaisia. On oma valintasi, minkälaisia yleistyksiä lähdet tekemään, vai päätätkö että et tee yleistyksiä sukupuolen perusteella ollenkaan.
Hyvä kirjoitus mutta en usko että ap pystyy ottamaan vastaan ja sisäistämään tällaista tekstiä. Siis ihan konkreettisesti ei pysty, eikä ole oma valinta ettei pysty. Sehän tässä onkin niin surullista. Ja turhauttavaa muun maailman näkökulmasta.
Kannattaa ehdottomasti lopettaa. Tänne on näköjään kokoontunut täysin luonnevikaisten, miehiä vihaavien, mistään mitään tietämättömien puolipsykopaattifeministien keskinäisen kehumisen kerho.
Kaikki on näillä palstoilla mustavalkoista, jos erehdyt edes vihjaamaan, että asioissa on monta puolta, ja että on myös olemassa harmaan eri sävyjä, olet heti raiskaajanatsisetämies jota pitää solvata mahdollisimman törkeästi.
Terveen maalaisjärjen käyttö ja faktojen kertominen on ehdottomasti kiellettyä ja siitä pitää rankaista mielisairaalla raivolla. Olkiukkoilu alkaa välittömästi, kommentointi menee hetkessä todella henkilökohtaiselle tasolle, itse asiasta ei edes yritetä puhua.
Todellisuudessa naisista suurin osa ei vihaa miehiä ja ovat ihan täyspäisiä, he vaan eivät näillä palstoilla pyöri oksentamassa pahaa oloaan muiden niskaan. Eli nämä keskustelut antavat väärän kuvan naisista, täällä tuntuu pyörivän lähinnä ihmiskunnan pohjasakka katkerana v*ittuilemassa fiksummilleen.
Aika on nyt sellainen, että sekopäinen kiihkoilu ja mahdollisimman loukkaava päänaukominen tuntuu olevan varsinkin nuorempien neitien ainoa tapa keskustella. Sillä pyritään peittämään sekä omaa tyhmyyttä, että täydellistä sivistymättömyyttä. Ja vaientamaan kaikki jotka ovat eri mieltä.
No tuota. Mun mielestä sukupuolella ei ole väliä, vaan sillä mitä kirjoittaa. Olen törmännyt muutaman kerran sellaiseen mielipiteeseen täällä, että on jotenkin miestä alentavaa, jos kirjoittelee tänne keskustelupalstalle. Mun mielestä sellainen mielipide on aika hölmö ja miehiä mollaavaa sekä ylläpitää sitä kapeaa vanhanaikaista ja myös rajoittavaa mieskuvaa (mm. että mies ei puhu, eikä osaa keskustella monipuolisesti tai syvällisestikin erilaisista aiheista. Sitten tunteita ja mielipiteitä mies ilmaisee alkeellisesti eggressiolla tms. tai patoaa itseensä)
Että mun mielestä kaikki vain keskustelemaan. Keskustelutaito on oikein hyödyllinen taito, oli sitten mies tai nainen. Eikä todella vähennä miehisyyttä ollenkaan, mun mielestä päinvastoin. Hyvä keskustelutaito ja asioiden analysontikyky ja tunteiden ymmärtäminen miehellä nostaa pisteitä huomattavasti mun silmissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt samaa, mutta miehistä. Irl en ole koskaan niin ilkeitä ja tympeitä miehiä tavannut kuin mitä täällä pyörii.
Sadismin aste on pahimmillaan melkein viidesosa naisten lajityypillisestä sadismista. "Lyö lyötyä" on naisten motto! (Ainakin kun täältä yrittää asiaa päätellä.)
Joo ei naiset panoalfoja kiusaa..
Meidän kaikkien pitäisi lopettaa palstailu, koska tämä tuhoaa sen vähäisenkin uskon ihmiskuntaan.
Jos siis on niin pohjattoman tyhmä, että kuvittelee nettifoorumin kertovan jotain yleispätevää totuutta ihmisistä. Nettifoorumilla oppii, miten ihmiset käyttäytyvät netissä. IRL oppii, miten ne käyttäytyvät IRL.
Vierailija kirjoitti:
M32 ja latino kirjoitti:
Tämä palsta ei ole ”totuus” kummastakaan sukupuolesta.
Some ja sota paljastaa ihmisten todellisen luonnon. Somessa voi tuntemattomana haukkua kenet tahansa miten tahansa ja sodassa "hyvien perheiden pojat" rais kaavat naisia. Tämä meidän yhteiskunta on pintaa, ja kun siitä raaputtaa päällimmäisen kerroksen pois, näkee, että ihmiset on julmia paskoja.
Sää puhut tyypille joka kasvoi Kolumbian sisällissodassa...
Onko mielestäsi sitten miesoletetut täällä täysin asiallisia ja täyspäisiä?
Itellä arvostus miehiä kohtaan on laskenut tämän palstan myötä. Roope Salmista puolustava keskustelu on järkyttävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syytät muita valikoimisesta vaikka teet sitä itse. Makes sense. 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan oma asiasi miten teet. Monilla miehillä tuntuu olevan naisista huono kuva etukäteen ja tänne tullaan purkamaan naisiin kohdistuvaa vihaa ja katkeruutta. Sitten osa vastaa siihen samalla mitalla.
Jos muuta kontaktia naisiin ei ole kuin palsta, niin kyllä tämä varmaan sitten naisvihaa lietsoo entisestään.
Aloituksen sisäitämällä olisit huomannut, että tuo henkilökohtaisuuksiin alentuminen oli turhaa. Ei ole ainoa kontakti, mutta täällä naiset eivät sosiaalisen paineen vuoksi feikkaa, vaan ovat omia itsejään.
Ap
Ja olet itse käyttäytynyt kauniisti? Et ole tehnyt syytteleviä, vihaa lietsovia aloituksia?
Kyllä, juuri näin. Eikä kyse ole vain minusta, vaan ihan yleisesti siitä miten naiset täällä käyttäytyvät.
Ap
Jos mies kirjoittaa tänne aidosti asiallisen viestin hän saa 90% neuvoja ja tukea. Ensi kerralla kun näin käy laitan linkin talteen. Se on nimittäin niin harvinaista. Sinäkin olet yksi palstan vakkaripeikoista joka nyt teeskentelee kirjoittavansa asiallisesti ja tämäkin ketju on vain naisvihakirjoittelusi jatkumo. Varmaankin siinä toivossa ettei ketju heti lähde. Häpeä!
Kiitos vain, mutta luotan enemmän omaan arviooni asiallisten viestien osuudesta kuin sinun arvioosi. Henkilöhyökkäyksiin alentumisesi on juurikin sitä naisille tyypillistä käytöstä, joka viesti viestiltä nakertaa naisia kohtaan kokemaani arvostusta.
Ap
Sinä hyökkäät naisia vastaan ryhmänä, viesteistä et puhunut aloituksessa sanaakaan. Se jos mikä on naisvihaa aivan kuten sekin on miesvihaa, että väittää miesten olevan kaikkien tietynlaisia. Ja sinä olet jokaisessa viestissäsi toistanut tuon naisvihamielisen naiset yhdeksi ryhmäksi yleistävän väitteen. Näet oman asenteesi naisissa toisin sanoen.
En minä hyökkää. Minä kerron tuntemuksistani ja kokemuksistani. Sekö on sinusta naisvihaa? Ihan älytön määritelmä sinulla naisvihalle, jos näin on.
Ap
Jos se päälimmäinen tunne on viha ja halveksunta niin eiköhän se sitten ole.
Minua on moni mies satuttanut pahasti, oma isäni ensimmäisenä. Satuttanut niin ,että se on heikentänyt terveyttäni. Enkä ole löytänyt aviomiestä itselleni, asiallista ja rakastavaa miestä. Siitäkään huolimatta en julista, että kaikki miehet ovat paskoja. Eivätkä ole.
Sama täällä. Kokemukseni miehistä on omasta isästäni lähtien vain huonoja ja mielenterveyteni on sen takia mennyttä. En silti vihaa kaikkia miehiä. En ole niin tyhmä. Tiedän olevan hyviäkin miehiä ja ystävilläni on pitkät parisuhteet hyvien miesten kanssa. Ei suinkaan minkään jännämiesten kanssa. Minulla vaan on ollut huonot lähtökohdat ja huono tuuri.
Mutta tietyllä tavalla ymmärrän, että yksinäisyys ja huonot kokemukset saavat yleistämään. Itsekin olen ajoittain sortunut siihen ja sorrun edelleenkin huonoina päivinäni. Ulimiesten pitäisi kuitenkin käyttää järkeään, eikä ajatella tunteilla. Jos lähtee siihen tunteilla ajatteluun, näkee vain sen minkä haluaakin nähdä eikä mitään muuta. Esimerkiksi tällä palstalla on paljon hyviä ja syvällisiä keskusteluja ja selvästi hyvin erilaisia ja eri ikäisiä kommentoijia. Siksi viihdyn täällä. Ainoastaan liian herkkä keskustelujen poistelu harmittaa täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomesta on tullut niin miesvihamielinen maa, että täällä se sitten purkautuu.
Millähän ihmeen tavalla suomion äkkiseltään muuttunut naisvihamieliseksi? Naiset kouluttautuu ehkä eniten maailmassa, saavat vinoilla ja ei nenä heti katkea. Mitä on tapahtunut?
mies52v
Kuule, työtön ei pääsisi edes lisääntymään missään muussa maassa jossa ei makseta tukia. Muualla päin maailmaa sulhasten oletetaan elättävän perheensä ja jopa vaimon sukukin.
Minunko syy se on jos muualla jostain syystä asiat ei toimi? Jokainen voisi miettiä mikä tuohon huonoon monien maiden tilaan on syynä. Mitä yhteneväisyyksiä noissa maissa on
mies52v
Jos joku kuvittelee, että tämän palstan naiset ja miehet edustavat missään mielessä suomen väestöä yleisesti, niin on syytä lähteä palstalta ja koko internetistä.
Älkää nyt hyvät ihmiset ottako trollipalstan juttuja tosissanne.
Eiköhän täällä kuitenkin ainakin 80% kirjoittajista ole naisia. Kannattaa toki miehen käydä täällä välillä lukemassa kommentteja, varsinkin jos on sitä tyyppiä, että pitää naista fiksumpana, empaattisempana, vähemmän aggressiivisena sukupuolena kuin miestä. Sanalla sanoen on asettanut naisen korokkeelle.
Saapahan vähän realismia ajatusmaailmaansa. Tämä ei tarkoita, että pitäisi ruveta koko naissukupuolta vihaamaan tai muuta sellaista, mutta hyvä ymmärtää - yhtä raadollisia ovat kummatkin sukupuolet. Reagointitavoissa, miten tunteet näytetään yms. on toki eroja. Yksilöiden erot ovat sitten taas valtavia, kaikkea löytyy. Seurustelu tai parinhaku voi olla jopa helpompaa miehelle, kun on realistisempi lähestymistapa ja realistisemmat odotukset.
Raiskauskehoitus edes läppänä on tosi mautonta ja ala-arvoista.