Minkä verran mielestäsi lapsemme saa lahjoja?
Kyseessä 11-vuotias ja mukana myös isovanhempien ja kummien lahjat.
Pleikkari 3 + 3 peliä
Kokohaalarin
Usko tai älä-kirjan
Parin kympin lahjakortin vaatekauppaan
20 euroa rahaa
Stigan potkulaudan
40 euron legosetti
Ja yhdeltä kummilta vielä jotain.
Kommentit (26)
Täytyyhän sitä muuta lahjattomuutta jouluna kompensoida.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 14:54"]
Täytyyhän sitä muuta lahjattomuutta jouluna kompensoida.
[/quote]
?
ap
Onhan tuo mielestäni tolkuton lahjamäärä.
Minusta hyvä määrä.
Meillä 3v. ja 7v. saavat meiltä vanhemmilta viisi lahjaa. Lisäksi siskoltani tulee yksi lahja kummallekin, isovanhemmista en tiedä antavatko mitään.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 14:58"]
Onhan tuo mielestäni tolkuton lahjamäärä.
[/quote]
Ok :) Minkä verran olisi sopivasti? Huomasithan, että tuossa on mukana neljän kummin ja isovanhempienkin lahjat?
käyttääkö 11-vuotiaat kokohaalaria? :O
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 15:08"]
käyttääkö 11-vuotiaat kokohaalaria? :O
[/quote]
Ainakin meidän :)
ap
sillon ku minä olin 11, niin niitä kiusattiin jotka käytti vielä kokohaalaria.. ja siitä nyt on jo 20vuotta.. tuskin on ajat muuttunut..
Eihän me tiedetä mikä haalari ja mihin käyttöön, oleiluun ovat ainakin kivoja monen mielestä! Tuskin se mikään reimatec on ;)
musta tuo määrä tuntuu tosi pieneltä. Omat lapset saa isovanhemmilta min 2 pkt per lapsi, pienin varmaan 4, kummeiltansa paketit (kummeja lapsesta riippuen 2-5), meiltä vanhemmilta 1-3 pkt per lapsi ja sitten sisaruksilta (kaikki ketkä eivät enää usko joulupukkiin ostavat pienet lahjat toisilleen ja aikuiset sisarukset kunnon lahjat) paketit, lisäksi paketteja tulee isotädeiltä ja-enolta, minun serkulta ja muutamalta perhetutulta.
eli näin nopeasti laskettuna 5v saa min 16 pakettia, isommat lapset muutaman paketin vähemmän.
Ei ne lahjat vaan läheisten rakkaus ja huolenpito, rajat ja turvallinen lapsuus!
Mitä materialistista hössötystä! Uskotteko oikeasti, että pakettimäärillä on oikeasti juuri mitään merkitystä muille kuin hössöttäjille itselleen? Yhdyn edelliseen (18) kannanottoon!
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 15:14"]
sillon ku minä olin 11, niin niitä kiusattiin jotka käytti vielä kokohaalaria.. ja siitä nyt on jo 20vuotta.. tuskin on ajat muuttunut..
[/quote]
Ai, oliko silloin jo noita jumpsuitteja? Ainakin pojan luokassa nämä kokohaalarit (ei mitkään toppapuvut :D:D) on hittijuttuja :)
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 15:22"]
Ei ne lahjat vaan läheisten rakkaus ja huolenpito, rajat ja turvallinen lapsuus!
[/quote]
Meillä toteutuu onneksi nuo kaikki :)
ap
Ihan sopivasti. Meillä tuossa olisi melkein meidän perheen lahjat ja vielä tulisi isovanhemmilta ja kummeilta. Viime vuonna ostettiin 6v:lle 7 lahjaa itse ja sai vielä 6 lahjaa sukulaisilta.