Minkä verran mielestäsi lapsemme saa lahjoja?
Kyseessä 11-vuotias ja mukana myös isovanhempien ja kummien lahjat.
Pleikkari 3 + 3 peliä
Kokohaalarin
Usko tai älä-kirjan
Parin kympin lahjakortin vaatekauppaan
20 euroa rahaa
Stigan potkulaudan
40 euron legosetti
Ja yhdeltä kummilta vielä jotain.
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 15:22"]
Ei ne lahjat vaan läheisten rakkaus ja huolenpito, rajat ja turvallinen lapsuus!
[/quote]
Joidenkin mielestä ilmeisesti joululahjojen antaminen on rakkaudesta ja rajoista pois?! Mielestäni lahjojen määrä ei kuulostaa mitenkään yliampuvalta ja siinähän on mukana "järkeviä" ja oikeasti tarpeellisia juttuja myös (esim. ne haalarit), eikä pelkästään jotain tällä hetkellä trendikkäitä muovileluja.
Ite rakastan lahjojen antamista ja saamista ja kaikkea mitä siihen liittyy (paketointi, löytämisen ilo, kun löytää jollekin ihmiselle sopivan lahjan, salamyhkäisyys...) ja ne on kauniita kuusen alla. Turhan krääsän ostaminen on asia erikseen. Mäkin ostan usein oikeasti tarpeellisia juttuja, mitkä eivät ole millään lailla ihmeellisiä, mutta lahjana tuntuvat edes vähän kivemmilta! Tänä vuonna kuusen alla pääsee esimerkiksi vesihaudekattila (mannapuuro palaa aina pohjaan), pyyhkeitä (vanhat ovat melkein kaikki hiusväristä värjääntyneitä), jne. Ja silti rakastan miestäni, vaikka annankin meille yhteiseksi lahjaksi kattilan!
[quote author="Vierailija" time="20.11.2013 klo 15:52"]
Joutaisi tuosta tuplat pois... mutta ei mitenkään järkyttävää määrää vielä.
Eli vähemmän pleikkapelejä... ostakoon itse kun saa rahaakin ja säästäköön viikkorahoistaan lisää.
Vaate ja vaatekaupan lahjakortti.
Rahaa 11-vuotiaalle? Rahaa annetaan aikuisille joille ei keksi mitään ja joille ei kelpaa mikään.
[/quote]
Kyllä, yksi kummi antaa aina 20 euroa tms. Hyvä lahja sekin, saa itse ostaa mitä haluaa. En tiedä teistä, mutta meillä rahaa ei anneta huvin vuoksi, joten sitä saa vähän jouluna ja yleensä pari kymppiä synttäreillä, joten säästömahdollisuudet viikkorahasta (2 euroa) melko kehnot. Pitkin vuotta ei osteta leluja eikä pelejä. Kiitos mielipiteestäsi :)
ap
Ei tietenkään ole ja hyvä niin, mutta asioiden suhteuttaminen on joskus ihan paikallaan. Tuohan nuo hyvää mieltä ja muutenkin kirjoituksestasi huokuu inhimillistä lämpöä ja huolenpitoa:) Ei kun hyvää joulunalusaikaa vaan kaikille!
Mun 8-vuotias on aina saanut 20-30 pakettia..niin sain itsekin lapsena ja en ole mitenkään pilalle siitä mennyt.
17 on vähän tyhmä ja pienten lasten lahjat on halpoja ja sisältää leluja. Vanhemmat lapset toivoo kalliimpia lahjoja ja heillä monesti on jo kaikkea. Pikku krääsä ei tee heihin enää vaikutusta. Omat poikani on 10v. ja 12v. Lahjatoiveita on pelit, konsoli, elokuvaliput ja leffat. Kaikkea on eli mitään tarvetta ei ole muille lahjoille.
Joutaisi tuosta tuplat pois... mutta ei mitenkään järkyttävää määrää vielä.
Eli vähemmän pleikkapelejä... ostakoon itse kun saa rahaakin ja säästäköön viikkorahoistaan lisää.
Vaate ja vaatekaupan lahjakortti.
Rahaa 11-vuotiaalle? Rahaa annetaan aikuisille joille ei keksi mitään ja joille ei kelpaa mikään.