Ehdota ruokakompromissia (tapailu)miehen kanssa
Speksit:
Minä syön:
-kohtuuhintaista kotiruokaa, esimerkiksi kanakastke+riisi+salaatti (lautasmalli)
Mies syö:
"luolamiesruokaa", ei pastaa ollenkaan, paljon lihaa, maku ei tärkeintä, mieluiten halvinta mahdollista.
Millaisia ruokia keksisit meille yhteisiksi ruoiksi?
En pidä miehen ruoissa siitä, että ei ole ajateltu ruoan herkullisuutta ja en siitäkään, että hänellä ei ole salaattia ruoan kanssa. Muuten syön itse kaikkea ja voin syödä pastaa itseksenikin. Tuntuu että kauheesti vaivaa jos molemmilla omat ruoat.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpikin laittaa kotonansa mieleistään ruokaa ja ellei toiselle kelpaa, olkoot nälissään. Tehän olette vasta tapailuvaiheessa, ettekä asu yhdessä.
Kai musta nyt tuntuu siltä, että hiertää eniten se, että miehen laittama ruoka ei ole maku edellä, jolloin itse haluaisin ehkä osallistua valmistamiseen. Ruoka on kuitenkin itselleni nautinto ja rentoutumista. Mutta en taas ehkä jaksa tuon takia alkaa siihen, että tekisin kaikki ruoat.
Sit just haluan itse salaattia ruoan kanssa niin en tykkää, jos miehen luona ei ole ollenkaan salaattia. Miehellä ei ole niin suurta ongelmaa mun ruokien kanssa. ap
Miksi miehen pitäisi sinulle erikseen salaattia tehdä, jollei itse sitä syö? Mikset tee itse omaa salaattiasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpikin laittaa kotonansa mieleistään ruokaa ja ellei toiselle kelpaa, olkoot nälissään. Tehän olette vasta tapailuvaiheessa, ettekä asu yhdessä.
Kai musta nyt tuntuu siltä, että hiertää eniten se, että miehen laittama ruoka ei ole maku edellä, jolloin itse haluaisin ehkä osallistua valmistamiseen. Ruoka on kuitenkin itselleni nautinto ja rentoutumista. Mutta en taas ehkä jaksa tuon takia alkaa siihen, että tekisin kaikki ruoat.
Sit just haluan itse salaattia ruoan kanssa niin en tykkää, jos miehen luona ei ole ollenkaan salaattia. Miehellä ei ole niin suurta ongelmaa mun ruokien kanssa. ap
Ota salaattitarpeet mukaan.
Asioista saa toki ongelmia jos niistä tekee sellaisia.
Veisin miehen luo mennessäni jonkun kasvislisukkeen, tai vaikka rasian kirsikkatomaatteja, jos muuta en ehdi. Mies voi myös halutessaan tuoda mieleistään mukana.
Jos miehen ruoka on vaan yksinkertaisesti pahaa, yrittäisin sopia, että syödään minun luona kotiruokaa ja toisinaan mies tarjoaa ravintolaillan tai noutoruokaa. En syö pahaa ruokaa kenenkään mieliksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano miehelle, että sinä tarvitset sen kasslerpalan oheen salaattia ja pyydä että mies laittaa jonkun salaatin myös, jos hän yksin teille kokkaa. Tai tarjoudu siihen kaveriksi tekemään salaatti. Ja osta joku maustekastikepullo, josta kaadat itsellesi makua sen lihapalan päälle.
Salaatti on helppo: osta itselles vaikka olisitte hänen luona. Oma avomies ei juuri koskaan osta salaattia/vihanneksia kotiin, mutta syö sitä mielellään, kun on tarjolla. Eli aikanaan vein mennessäni mukanani tarpeet tai kun käytiin kaupassa laitoin ne koriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehen pitäisi sinulle erikseen salaattia tehdä, jollei itse sitä syö? Mikset tee itse omaa salaattiasi?
No ei tarvi tehdä, voin tehdä, mutta toivoisin, että tulisi vähän vastaan. ap
Minä syön lähes täysin vegaanisesti, puolisoni on perinteinen sekasyöjä. Koskaan ei ole asiasta tullut ongelmaa. Minä teen meillä ruoat molemmille, koska tykkään kokata. Joskus on kaksi ihan eri ruokaa (alkusalaattia lukuun ottamatta), joskus on sama "pohja" mutta eri proteiininlähteet. Ruokaostokset maksamme puoliksi, mutta teillähän sekään ei ole vielä edes olennainen kysymys, kun ette asu yhdessä.
Se on sitten eri asia, olisinko koskaan edes päätynyt yhteen miehen kanssa, joka syö vain halvinta lihaa eikä lainkaan salaattia...