Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

5 vuoden aukko CV:ssä mielenterveysongelmien takia. Onko enää toiveita työllistymisestä?

Vierailija
21.09.2020 |

Olen 30+ nainen. Valmistuin AMK:sta 7 vuotta sitten suoraan kortistoon. Sain kuitenkin pari työpätkää ruokakaupan myyjänä ja tein keikkaa lastenhoitajana. Nekin loppui 5 vuotta sitten, kun sairastuin psyykkisesti. Jäin ensin sairauslomalle ja sen jälkeen kuntoutustuelle. Nyt olen lääkärin mukaan taas työkykyinen, mutta työnhaku tuntuu toivottomalta. Kuka mut huolisi enää mihinkään, kun CV:ssäni on 5 vuoden aukko jolle ei löydy kunnollista selitystä? Oman alan töistä on turha edes haaveilla, koska ala työllistää muutenkin heikosti. Hanttihommia hakiessani en pääse edes haastatteluun asti. Pitäisi varmaan opiskella joku uusi tutkinto, mutta mikä? Hoitoala on pois laskuista, koska pelkään ettei pääni kestä sellaista. Ylioppilastodistukseni on keskinkertainen eikä mulla ole kovinkaan kummoista lukupäätä. Onko mulla enää toivoa työllistymisestä? Mille alalle kannattaisi yrittää?

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy työkkäristä koulutusta/kuntouttavaa. Jollekin on aloitettava

Vierailija
2/71 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin, että työkkärissä osataan auttaa. Tavalliset työhakemukset tuskin tässä kohdin kannattaa, eli jotain muuta kautta. Tsemppiä, kyllä tuon selättää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan voit sanoa että matkustelit / etit itseäsi / downshiftasit jne

Vierailija
4/71 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on parikin vuosien aukkoa, pisin jopa 6 vuotta, työhistoriassa eikä niille ole muuta selitystä kuin etten ole löytänyt työtä. Olen kuitenkin onnistunut saamaan työtä niiden jälkeen. Viimeinen työpaikkani oli määräaikainen ja olen taas työtön, mutta edellinen oli ihan vakituinen. Minut irtisanottiin siitä tuotannollisista ja taloudellisista syistä kun firma menetti isoimman asiakkaansa.

Vierailija
5/71 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestötöitä tai useamman kulttuurin hommiin.

Vierailija
6/71 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi ammatti työvoimakoulutuksena. Sitten voi tavallaan aloittaa cv:n alusta.

Vierailija
7/71 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On toiveita työllistymisestä, mutta työn vaativuudesta saa tinkiä. Väittäisin, että omien hommien löytäminen saattaa olla vaikeaa, kun kokemusta niistä ei pahemmin ole, etenkin siis jos alalla on kilpailua. Mahdollisesti joudut siis kapuamaan avustavien työtehtävien kautta niihin hommiin mihin olet kouluttautunut. Ota ihmeessä yhteyttä paikkoihin, jossa olet jo ollut pätkissä tai työharjoittelussa.

Vierailija
8/71 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko saada palkkatukea ja sitä kautta päästä oman alan entry level -töihin?

Vierailija
9/71 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En uskalla pyytää työkkäriltä apua, koska pelkään sen johtavan loputtomaan ilmaistyökierteeseen.

Vierailija
10/71 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ala sinua kiinnostaisi ja mikä työllistäisi? Nyt on aikaa miettiä ennen kevään yhteishakua. Entä oppisopimuskoulutus?

Vierailija
11/71 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse miesvaltaisella allalla töissä ja ns. "miesten ammatissa" (olen nainen ja DI) kannustan sinua hakeutumaan pois perinteisistä naisvaltaisista ammateista. Jos kouluttaudut uudelleen niin valitse ns. miesten ammatti. Niissä on monesti hyvä työllisyys ja palkkakin parempi kuin naisvaltaisilla aloilla. 

Esimerkiksi ammattikoulusta sähköasentaja tai automaatioasentaja. Voit työskennellä yksityisellä tai perustaa oman toiminimen, koska saat sähköasentajan pätevyyden ja töitä on enemmän kuin jaksat tehdä.

Tai sitten ammatikouluun logistiikalle ja ajat rekkakortin. Naiset osaavat ajaa rekkaa siinä missä miehetkin.

Vierailija
12/71 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En uskalla pyytää työkkäriltä apua, koska pelkään sen johtavan loputtomaan ilmaistyökierteeseen.

Tämä on juuri sellainen paikka missä sitä ilmaistyötä voi tarvita. Voi olla ainoa mahdollisuus millä saat CV:n täytettä ja jatkossa työllistyminen helpottuu.

Vierailija
13/71 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ala sinua kiinnostaisi ja mikä työllistäisi? Nyt on aikaa miettiä ennen kevään yhteishakua. Entä oppisopimuskoulutus?

Olen kiinnostunut lähinnä sellaisista aloista, joita on joko liian vaikea päästä opiskelemaan (esim. oikis) tai joiden työllisyystilanne on surkea.

Vierailija
14/71 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuota joihinkin työvoimapulasta kärsiviin hanttihommiin pääse.

Vierailija
15/71 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 8v tauko töissä ja niin yliopisto kuin amk jäi kesken. :D Mitäs tässä, onneksi aina voi kuolla pois.

Vierailija
16/71 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinä aikoina ei enää saa duunia, vaikka olis pipo kuinka kirkkaana tahansa.

Räknää siitä omat tsänssit.

Vierailija
17/71 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on 8v tauko töissä ja niin yliopisto kuin amk jäi kesken. :D Mitäs tässä, onneksi aina voi kuolla pois.

Hahaa! Mulla yhdeksän vuotta! Yliopisto jäi kesken kaksi kertaa ja AMK siinä välissä kerran.

Kahdeksan vuoden kohdalla sanoin itselleni, että kahlaan opinnot läpi vaikka väkisin. Nyt teen toista vuotta opintojani yliopistossa ja ihan hyvin menee.

Vasta valmistumisen jälkeen murehdin ihan kutkulleen kun töitä en saa. Sitten voikin lohduttautua, että voi tosiaan milloin vaan kuolla pois.

Vierailija
18/71 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla este. Valitan.

Vierailija
19/71 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan uusi ammatti kannattaa lukea. Aukon voit selittää valmistumisen jälkeen sillä että et saanut edellisellä ammatilla töitä ja opiskelit uuden. Valitse hyvin työllistävä ala, yhteishaussa voit hakea erikseen useampaan ammattikouluun ja useampaan amk tai yliopistoon. Sosiaali- ja terveysala ainakin työllistää hyvin ja ammatteja on muitakin kuin hoitaja esim bioanalyytikoista on pulaa.

Vierailija
20/71 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse miesvaltaisella allalla töissä ja ns. "miesten ammatissa" (olen nainen ja DI) kannustan sinua hakeutumaan pois perinteisistä naisvaltaisista ammateista. Jos kouluttaudut uudelleen niin valitse ns. miesten ammatti. Niissä on monesti hyvä työllisyys ja palkkakin parempi kuin naisvaltaisilla aloilla. 

Esimerkiksi ammattikoulusta sähköasentaja tai automaatioasentaja. Voit työskennellä yksityisellä tai perustaa oman toiminimen, koska saat sähköasentajan pätevyyden ja töitä on enemmän kuin jaksat tehdä.

Tai sitten ammatikouluun logistiikalle ja ajat rekkakortin. Naiset osaavat ajaa rekkaa siinä missä miehetkin.

Opiskelin pitkän mt-tauon jälkeen DI:ksi ja sain ekan kunnon työpaikan 30v+. Ei ehkä helpoin tie, mutta pakko oli yrittää.