Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensin valitetaan että mies ei tee kotitöitä, sitten kun tekee niin tekee väärin ja valitetaan siitäkin

Vierailija
21.09.2020 |

Naisille ei mikään riitä.

Kommentit (575)

Vierailija
21/575 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä yksi esimerkki. Vaimoni ei tehnyt ruokaa, KOSKAAN. Mm. tekemäni jauhelihakastike oli ihan hyvää, olen aina tehnyt niin että paistan ensin sipulin että se karamellisoituu ennen jauhelihan lisäystä. Kerran vaimoni näki tuon ja sai raivokohtauksen koska jauheliha pitää paistaa ennen sipulia. Sillä kertaa oli pahaa ruokaa mutta ihan hyvää se oli sen jälkeen kun ei nähnyt miten tein ruuan väärin.

Just tämän tasoisia ne ongelmat monesti on.

Vierailija
22/575 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opin työkaveriltani (mies), että se päättää, joka tekee. On hyvä ohje mielestäni. Toimii moneen.

Kotitöitä ei voi tehdä tuolla asenteella. Paitsi tietenkin jos sitten tosiaan tekee kaiken. Muussa tapauksessa pitää kyetä näkemään myös se toinen ja pitää kyetä yhteistyöhön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/575 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurustelu aikoina nykyinen vaimoni kysyi kuka sinulla käy siivoamassa, kun sinulla on aina niin siistiä ja kehui aina ruokiani. Mutta mentyämme naimisiin en enää osannutkaan tehdä mitään ja enkä tee koskaan mitään vaikka esim. ruoka, kaupassa käynnit, lasten kuskaamiset, tiskit ja pyykit on lähes täysin minun vastuulla.

Asia on nykyään eri, koska jaatte saman kodin. Muitten toimet eivät ole niin nökösiä jos ei tule liian lähelle. Oletko pysynyt muuttumattomana? Onko siisteytesi lipsunut seurustelun alkuajoista?

Vierailija
24/575 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ensin mies ei tee kotitöitä, joten nainen oikeutetusti valittaa. Joten mies tekee kotityön, mutta tahallaan aivan päin p*rsettä, jotta nainen turhautuisi ja tekisi ne itse. Tämä on julmaa, henkistä väkivalta, tällainen tahallinen avuttomuus. Miehet tekevät tätä ihan laskelmoidusti.

Valittaako miehesi sinulle jos et tee kotitöitä? Jos ei valita, miksi koet että sinulla on oikeus valittaa hänelle?

Valittaminen jälkeenmainitsemassani skenaariossa on henkistä väkivaltaa.

Vierailija
25/575 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opin työkaveriltani (mies), että se päättää, joka tekee. On hyvä ohje mielestäni. Toimii moneen.

Kotitöitä ei voi tehdä tuolla asenteella. Paitsi tietenkin jos sitten tosiaan tekee kaiken. Muussa tapauksessa pitää kyetä näkemään myös se toinen ja pitää kyetä yhteistyöhön.

Miksi ei voi?

Vierailija
26/575 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mieheni kestofraasi vuosia oli se, että hiipi selän taa katsomaan kun leivoin, kokkasin, silitin jne ja jäkättää, että "ei kakkua noin leivota, ei äitikään leivo" jne.

Monella perheenemännällä on myös se anoppikin naputtamassa "väärästä" tavasta. 

Vierailija
27/575 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei voi?

Koska sen huushollin pitää pyöriäkin. Jos se "tekijä" esimerkiksi jatkuvasti pakkaa tavarat/vaatteet/lääkkeet/työkalut minne sattuu, koko muu porukka joutuu pyörimään sen "tekijän" ympärillä ja etsimään koko ajan jotain.

Vierailija
28/575 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ensin mies ei tee kotitöitä, joten nainen oikeutetusti valittaa. Joten mies tekee kotityön, mutta tahallaan aivan päin p*rsettä, jotta nainen turhautuisi ja tekisi ne itse. Tämä on julmaa, henkistä väkivalta, tällainen tahallinen avuttomuus. Miehet tekevät tätä ihan laskelmoidusti.

Elätkö polyamorisessa suhteessa, kun sulla on siellä useampi mies kotitöitä tekemässä?

Vierailija
29/575 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin juuri. Mies ripusta pyykit pyykkitelineelle kuivumattomiksi möykyksi. Sen seurauksena nainen joutuu silittämään vaatteet kuivana mitä ei muuten joutuisi tekemään. Jne. Paras esimerkki tästä oli täällä joku aika sitten kun sinisilmäinen nainen naureskeli miehensä avuttomuutta. Että miten se onnistuikin tuomaan synnärille vauvalle lähtövaatteiksi sen kaikkein kulahtaneimman kierrätysbodyn kaikkien niiden uusien ja puhtaiden bodyjen takaa. Niin mitenköhän. Siinä mies valmisteli maaperää tulevalle, jossa hän voi hyvällä omallatunnolla laistaa kaikesta sohvalla maaten koska "vaimo ei anna hoitaa".

Vierailija
30/575 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies aina lupaa hoitaa. Sitten saa valvoa, vahtia jne että tekeekö todella. 

Harrastuskuskausten aikatauluja ei opi neljässä vuodessa.

Lasku odottaa maksamista kaksi kuukautta.

Ei jaksaisi olla äitinä aikuiselle!

Vierailija
31/575 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se mitään.

Eilen pesin 4 koneellista pyykkiä, laitoin (mm. arkea varten valmiiksi) kolme eri ruokaa, siivosin keittiön, tiskasin, vein roskat, tomutin mattoja ja pyyhin pölyjä. 

Kun lopulta sain hommat tehtyä ja ehdin 5 min levätä sohvalla, vaimo tulee ulko-ovesta sisään, riisuu vaatteet ja alkaa kerätä lasten (muutamia) leluja lattialta ja huutaa, että "tuu nyt j*malauta auttamaan, ettei mun tarvii tehä kaikkee yksin".

Vierailija
32/575 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin juuri. Mies ripusta pyykit pyykkitelineelle kuivumattomiksi möykyksi. Sen seurauksena nainen joutuu silittämään vaatteet kuivana mitä ei muuten joutuisi tekemään. Jne. Paras esimerkki tästä oli täällä joku aika sitten kun sinisilmäinen nainen naureskeli miehensä avuttomuutta. Että miten se onnistuikin tuomaan synnärille vauvalle lähtövaatteiksi sen kaikkein kulahtaneimman kierrätysbodyn kaikkien niiden uusien ja puhtaiden bodyjen takaa. Niin mitenköhän. Siinä mies valmisteli maaperää tulevalle, jossa hän voi hyvällä omallatunnolla laistaa kaikesta sohvalla maaten koska "vaimo ei anna hoitaa".

Luin joskus väestöliiton sivuilta että usein lapsen saaminen on kuin tilanne jossa nainen putoaa avantoon ja mies seisoo vieressä tumput suorina. Nainen kömpii kyllä avannosta ylös omin voimin, mutta parisuhde ei ole enää koskaan entisellään. Ja vaikutukset näkyy - tadaa - makuuhuoneessa.

Vierailija
33/575 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on yksi mies itseasiassa sanonut, ei siivoukseen liittyen, vaan whatsappviesteihin vastaamattomuuteen, että ei vastaile, niin kukaan ei edes oleta hänen vastaavaan. Mielestäni on tunnustanut jossain muussakin asiassa heittäytyvänsä tyhmäksi ihan vain siksi, ettei häneltä kukaan edes vaatisi jonkin asian tekemistä.

Että kyllä se osalla voi olla ihan tarkoituksenmukaistakin, jotenkin en usko, ettei mies osaisi edes vaatteita ripustaa kunnolla kuivumaan, joko on todella uusavuton (vaikkei olisi koskaan vaatteita ripustanutkaan, niin varmasti on ainakin nähnyt vaatteita kuivumassa ja tietää siksi miten ne tulisi laittaa) tai sitten laiska ja tarkoituksella tekee huonosti, että välttyisi jatkossa tekemästä.

Jos henkilö kuitenkin on kyennyt oppimaan tekemään muunlaisia askareita, niin se on ihan paskapuhetta, ettei muka oppisi siivoamaankin, mikä nyt ei todellakaan mitään rakettitiedettä ole.

Toisaalta on myös naisia, joiden mielestä kaikki pitäisi tehdä juuri heidän tavallaan ja kaikki muu on väärin. Täytyy myös kestää sitä, ettei toinen ole välttämättä ihan yhtä tarkka kuin itse on, eli tässäkin asiassa kannattaa vähän miettiä sitä omaakin toimintaa, että kuinka herkästi on valittamassa toisen työn jäljestä.

Vierailija
34/575 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestä sen pitäisi tehdä kotitöitä joka niistä valittaa. Piste.

Eikun niiden, jotka siellä asunnossa asuvat.

Vierailija
35/575 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tollanen vaate sitten ylipäätäään on käytössä, jos se ei neidille kelpaa? Miehet ei tuota henkistä väkivaltaa harrasta siinä määrinä, mitä se naisten elämässä on ihan arkisessa elämässä hyväksytysti mukana.

Vierailija
36/575 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia on juuri näin!

Meillä ristiriidat syntyy toistuvasti siitä, että teen asiat omalla tavallani ja silloin kun minulle sopii. Ei siis ole kyse siitä, että en tekisi kotihommia. Ongelma tulee siitä, että en tee niitä vaimon haluamalla tavalla ja silloin kun hän haluaa. Eli en ole suostunut palvelijan rooliin omassa, itse maksamassani talossa.

Vierailija
37/575 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tollanen vaate sitten ylipäätäään on käytössä, jos se ei neidille kelpaa? Miehet ei tuota henkistä väkivaltaa harrasta siinä määrinä, mitä se naisten elämässä on ihan arkisessa elämässä hyväksytysti mukana.

Se on varavaate. Hyvin todennäköisesti anopin kirpputorilöytö.

Vierailija
38/575 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaikka siksi, että voi tulla tilanne, jossa vatasynnyttänyt nainen ei ehdi/jaksa/kykene pesemään pyykkiä ja eikä miestäkään pyykkääminen huvita.

Vierailija
39/575 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No esim astiat ja tavarat pitää laittaa paikoilleen käytön jälkeen. Vaatteille on myös omat säilytyksensä. Siivoamisen jälkeen pitää myös panna tavarat paikalleen. Meillä mies imuroi ja jättää kaiken hajalleen. Minä saan kulkea työntelemässä raskaat sohvat jne. 

Ja jos hän tyhjentää astianpesukoneen tai vie vaatteita, kukaan ei enää löydä mitään. 

Tai jos hän korjaa jotain, seuraavan työkalun tarvitsijan pitää jäljitää se työkalu sinne missä hän sitä viimeiseksi käytti.

Kyllä tuo oikeasti käy ärsyttämään. Sellainen ihmeellinen herra-asenne, että huushollissa on joku keiju joka aina viimeistelee hänen tekemisensä.

Minun mieheni tiedostaa tämän ongelmansa, ja tekee sitten kaksinkertaista työtä kun hakee käteeni tavaroita sieltä mihin on ne laittanut, kun eihän sitä kukaan muu voi tietää missä ne ovat, jos sakset on olleet 10 vuotta samassa laatikossa, ja hän päättääkin laittaa ne muualle. Ei valita koskaan kuitenkaan, vaan ymmärtää asian. 

Vierailija
40/575 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestä sen pitäisi tehdä kotitöitä joka niistä valittaa. Piste.

Eikun niiden, jotka siellä asunnossa asuvat.

Voisitko perustella? Miksi omassa kodissa pitäisi tehdä jotain mitä ei itse halua tehdä? Oma koti on varmaan maailman vapaimpia maita missä voi olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä