Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Saan 10 000 askelta päivittäin kun vien ja haen lapsen 1 km päähän päivähoitoon ja imuroin olohuoneen"

Vierailija
29.01.2026 |

Voiko tulla 10 000 askelta siitä että kävelee 4 km ja imuroi normaalikokoisen olohuoneen?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi

Vierailija
2/24 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 000 askelta on n. 8 km aikuisille joilla on keskimittaiset jalat. Joten ei voi. Neljästä kilsasta tulee 5000 askelta. Jos olohuone on normaalikokoinen niin ei sen imurointi vaadi 5000 askelta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miten siitä voi tulla 4 km että vie ja hakee lapsen päivähoitoon 1 km päähän? Minä saan tuosta vain 2 km. 

Vierailija
4/24 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietenkään voi. Jos askelmittari semmosia lukemia näyttää, niin viskaa se mäkeen. Kävin 16km lenkillä ja askelia tuli 19030

Vierailija
5/24 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta miten siitä voi tulla 4 km että vie ja hakee lapsen päivähoitoon 1 km päähän? Minä saan tuosta vain 2 km. 

Jos vie hoitoon ja jää sinne itsekin päiväksi, niin kyllä, 2 km. Jos kävelee takaisin kotiin ja kotoa uudelleen lasta hakemaan niin 💡💡💡

Vierailija
6/24 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne kummankin reissun hakumatkat. Aikuinen kävelee lapsen kanssa päiväkotiin ja sit kävelee takaisin. Iltapäivällä kävelee päiväkotiin ja sit sieltä lapsen kanssa takaisin.

Vierailija
7/24 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta 1 km päähän viemisestä ja hakemisesta tulee 2 km, eli 2500 askelta. Olohuoneen imuroinnista tulee lisäksi korkeintan 1000 askelta. 

Vierailija
8/24 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävelee lapsen kanssa päiväkotiin ja kävelee takas kotiin. Lähtee hakemaan lasta päiväkodista ja kävelee lapsen kanssa kotiin. 4 matkaa x1km 

Vierailija
9/24 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäätkö sinä sen lapsen kanssa sinne päiväkotiin?

Vierailija
10/24 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vie hoitoon ja jää sinne itsekin päiväksi, niin kyllä, 2 km. Jos kävelee takaisin kotiin ja kotoa uudelleen lasta hakemaan niin 💡💡💡

Aivan. Eipä tullut mieleenkään, koska olen aina vienyt ja hakenut lapsen työmatkalla. En ole koskaan palannut takaisin kotiin. 

Vierailija
11/24 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mistä vie ja hakee ennen sitä 1 km päivähoitoon.

Vierailija
12/24 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, en jää vaan jatkan siitä bussilla töihin. Palaako joku tosiaan takaisin kotiin kun vie lapsen päiväkotiin?

Vierailija
13/24 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso olohuone sulla

Vierailija
14/24 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan. Eipä tullut mieleenkään, koska olen aina vienyt ja hakenut lapsen työmatkalla. En ole koskaan palannut takaisin kotiin. 

Asiantuntijat tekee yleensä etätöitä kotoa käsin.

Vierailija
15/24 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et taida olla matikkaihmisiä! :D

Vierailija
16/24 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla käytössä viallinen askelmittari. Minulla tulee tuo kymppitonni toimistopäivinä täyteen ilman muuta liikuntaa, mutta siihen kuuluu kävely junalle 1,5 km ja sama takaisin, vaihto metroon Helsingin päärautatieasemalla ja työpaikan päässä vielä puolen kilometrin kävely. Toimistomme on iso, joten siellä askelia kasvattaa käynnit vessassa, kahvia hakemassa, lounaalla jne. Yllättävän huomaamatta kyllä täyttyy verrattuna siihen miten pitkän kävelylenkin saa samaan askelmäärään tehdä etäpäivinä.

Kuka muuten noista askelistaan selitti?

Vierailija
17/24 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, en jää vaan jatkan siitä bussilla töihin. Palaako joku tosiaan takaisin kotiin kun vie lapsen päiväkotiin?

Jos vaikka tekee etätöitä kotoa tai on kotona vauvan kanssa ja isompi lapsi osan aikaa päiväkodissa?

Vierailija
18/24 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsikin kävelee, täytyy edetä lyhyillä askeleilla, joten voi tulla. 🙂

Jos mittari arvioi askelten määrän etäisyyksien mukaan, niin ei voi tulla. 

Vierailija
19/24 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bussilla kulkijalle tulee askelia kuin huomaamatta, pysäkki ei koskaan ole yhtä lähellä kuin parkkis.

Vierailija
20/24 |
29.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiantuntijat tekee yleensä etätöitä kotoa käsin.

Tarkoitat konttorirottia. Asiantuntijat voivat liikkua työnsä puolesta hyvinkin monissa paikoissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän