Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi monet häpeilee äitiyspakkauksen tuotteita

Vierailija
21.09.2020 |

Ja vaatteita. Ei muissa maissa ole tälläistä avustusta. Ei se ole köyhän merkki jos niitä käyttää.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä noilla pakkauksen sideharsoliinoilla tekee? Kuumemittari on kaikilla jo äidille itse, joen pakkauksessa on muutamia turhia ylimääräisiä tavaroita.

Vierailija
22/33 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaikilla mittareilla rikas verrattuna perus duumatkin, mutta pukeudun itse ja puen lapseni aina käytettyihin vaatteisiin sekä aikanaan äitiyspakkauksen tuotteisiin. Nykyään varsinkin saa todella laadukkaita käytettyjä vaatteita enkä usko kenenkään tietävän ulkonäön perusteella että toimin näin. Mielestäni on kamalaa tuhlausta ostaa aina uutta toki siis ostan myös uusia vaatteita esim sukat ja alusvaatteet, mutta pyrin muuten suosimaan aina käytettyä.

Itse huomaan että ne vähävaraisemmat ystäväni ovat ne jotka haluavat ostaa merkkiä ja työntää kalliita vaunuja jotta eivät vaan näyttäisi siltä että tuilla eläisivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä noilla pakkauksen sideharsoliinoilla tekee? Kuumemittari on kaikilla jo äidille itse, joen pakkauksessa on muutamia turhia ylimääräisiä tavaroita.

Lapsi on jo 13v ja vieläkin harsoja käyettään milloin mihinkin suojaamseen, pyyhkimiseen, kylmäpussin kääreeksi. Silloin vauvan ja taaperon kanssahan sitä pyyhittävää riitti.

On mulla tallella ja käytössä omatkin äitiyspakkauksen harsot vuodelta 1972. Parempaa laatua kuin nuo uudemmat.

Vierailija
24/33 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lapseton nainen ja tunnistin vain ne yhden vuoden beiget kanihaalarit, koska niitä näkyi oikeasti kaikkialla. Aloin miettimään, että mitkä haalarit ne oikein on, kun kaikilla on sellaiset.

Nyt odotan omaa lasta ja odotan jo innolla seuraavan vuoden pakettia. Toivottavasti siinä on vähän enemmän värejä, koska mielestäni tämän vuoden paketti oli vähän pliisu. Ja ne haalarit oli vaan masentavan synkät.

Vierailija
25/33 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saamassa esikoisen vuoden lopulla ja juuri kävin hakemassa äitiyspakkauksen matkahuollosta. Aivan ihania vaatteita ja se haalari! En ole koskaan kuullut, että kukaan näitä häpeilisi. Joka vuoden pakkauksessa tuntuu toki olevan joku 'inhokkituote' (esim tämän vuoden paketin hieman erikoinen vauvan lelu). Lappuja kun katselin niin oli tosi monta Reiman vaatetta ja printit ja värit miellytti omaa silmää ja sopivat hyvin yhteen. Tuli vähän Marimekko-fiilikset monesta vaattesta mikä ainakin minusta on vain plussaa. 

ÄP:n makuupussejahan moni ostaa myös käytettynä eikä todellakaan häpeile niitä käyttää. 

Vierailija
26/33 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle se harso oli pitkälle lapsuuteen sellainen turvarätti. Sitä piti aina nuuskia, kun menin nukkumaan tai oli joku hätänä. Oli mulla unilelujakin, mutta se rätti oli tärkeä.

Vierailija
27/33 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittelin aikanaan, että miksi tyhmänä otin sen pakkauksen enkä rahaa. Olisin oikeasti saanut kirpparilta sillä rahalla paljon paremmat vaatteet lapselle. Ainakin sinä vuonna (2014) se paketti oli aivan kauheaa kuraa laadultaan. Sellaista todella ohutta täysin joustamatonta trikoota ja todella kummallisen mallisia vaatteita (leveitä ja lyhyitä). Lopulta tuli käytettyä tasan toppapukua, joten melko hintava puku tuli siitä...

Vierailija
28/33 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaikille kolmelle lapselle ottanut äitiyspakkauksen ja ainoa mitä en ole tarvinnut on ollut kylpymittari ja liukuvoide. Mielestäni hyvä ja hyödyllinen pakkaus.

Vierailija
29/33 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakkauksessa on myös turhia asioita, kuten viltti, pyyhe, liukuvoide, kondomit, unilelu ja kynsisakset. Nämä nyt kaikilla on jo ennestään jossain muodossa tai ovat turhia (liukuvoide, kondomit) ja niillä saisi jo muutaman kivan uuden vaatteen.

Vaatteiden värit ja kuosit eivät välttämättä miellytä kaikkia. Sinapinkeltainen tai kirkkaanpunainen ovat ikäviä värejä.

Ai sinä olet nyt päättänyt kaikkien puolesta, että ne ovat turhia?

Minkälaisessa kodissa ei olisi aina pyyhe, viltti, kynsisakset ja kuumemittari? Nehän on kaikilla aikuisilla, miksi materiaa pitäisi olla tuplana?

Vierailija
30/33 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kaikille kolmelle lapselle ottanut äitiyspakkauksen ja ainoa mitä en ole tarvinnut on ollut kylpymittari ja liukuvoide. Mielestäni hyvä ja hyödyllinen pakkaus.

Tuohan on aivan järjetöntä ottaa samat vaatteet kolmeen kertaan.

Vierailija
31/33 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakkauksessa on myös turhia asioita, kuten viltti, pyyhe, liukuvoide, kondomit, unilelu ja kynsisakset. Nämä nyt kaikilla on jo ennestään jossain muodossa tai ovat turhia (liukuvoide, kondomit) ja niillä saisi jo muutaman kivan uuden vaatteen.

Vaatteiden värit ja kuosit eivät välttämättä miellytä kaikkia. Sinapinkeltainen tai kirkkaanpunainen ovat ikäviä värejä.

Minkälaisessa kodissa ei olisi aina pyyhe, viltti, kynsisakset ja kuumemittari? Nehän on kaikilla aikuisilla, miksi materiaa pitäisi olla tuplana?

Ei meillä ainakaan ollut huppupyyhettä, pikkuista vilttiä joka on kätevämmän kokoinen vauvalle eikä tylppäpäisiä kynsisaksia. Vanha kuumemittarikin on aika hidas, vaikea saada pidettyä sitä liikkuvan vauvan kainalossa tarpeeksi pitkään. Kyllähän sitä pärjäisi ilman että näitä on äitiyspakkauksessa, mutta mielestäni ainakin tarpeellisia. Olisin ostanut itse, sen verran hyödyllisiä.

Vierailija
32/33 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä ainakaan ollut huppupyyhettä, pikkuista vilttiä joka on kätevämmän kokoinen vauvalle eikä tylppäpäisiä kynsisaksia. Vanha kuumemittarikin on aika hidas, vaikea saada pidettyä sitä liikkuvan vauvan kainalossa tarpeeksi pitkään. Kyllähän sitä pärjäisi ilman että näitä on äitiyspakkauksessa, mutta mielestäni ainakin tarpeellisia. Olisin ostanut itse, sen verran hyödyllisiä.

Minimalisteille ihan järkytys tällainen ajattelu, että pyyhkeen pitää juuri olla huppupyyhe, eikä tavallinen ja viltin erityisen minikokoinen. Mutta monilla lapsettomillakin löytyy nämä ihan ennen lastakin. Markkinatalous tietenkin varmasti kiittää, kun hankitaan roinaa. Koko paketin tuotteet saa edullisemmin ostettua käytettynä, joten järjellä tuon paketin ottoa ei voi perustella.

Vierailija
33/33 |
21.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on aivan järjetöntä ottaa samat vaatteet kolmeen kertaan.

No eihän ne lapset samaan aikaan syntyneet. Kyllä niissä eri vaatteet oli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme